releases 2025
Re: releases 2025
The Man-eating Tree ken ik (voornamelijk van naam) wegens de Sentenced connectie, maar had geen idee dat die ex-GB vocalist zich bij ze had aangesloten. Van GB ben ik enorm fan van het Isolation Songs album, de rest boeit me significant minder. Anyway, het maakt me nieuwsgierig!
Zojuist dat nieuwe album aangeslingerd en de eerste indruk is alvast positief!
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
@krimhild
Dank dank! Niks aan gelogen natuurlijk
Het grappige is dat de rest van Ghost Brigade nu ook een nieuwe band gestart is maar dan minus de oude zanger. De naam: Ceresian Valot. Volgens mij hebben ze nu 2 singles uitgebracht en komt het volledige album ergens in mei of juni uit.
Muzikaal gezien hoor ik behoorlijk wat post rock/prog invloeden en liggen de atmosferische doom invloeden wat meer op de achtergrond. Gelukkig hoor je nog wel die geweldige typische Ghost Brigade leads.
Ik heb echter één probleem met deze band en dat is de afgrijselijke nieuwe zanger.. het eerste wat in mij opkomt is dat het lijkt alsof de muziek al af was,vervolgens het budget op bleek te zijn en de buurman het voor een krat bier wel wilde inzingen.
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken!
Het grappige is dat de rest van Ghost Brigade nu ook een nieuwe band gestart is maar dan minus de oude zanger. De naam: Ceresian Valot. Volgens mij hebben ze nu 2 singles uitgebracht en komt het volledige album ergens in mei of juni uit.
Muzikaal gezien hoor ik behoorlijk wat post rock/prog invloeden en liggen de atmosferische doom invloeden wat meer op de achtergrond. Gelukkig hoor je nog wel die geweldige typische Ghost Brigade leads.
Ik heb echter één probleem met deze band en dat is de afgrijselijke nieuwe zanger.. het eerste wat in mij opkomt is dat het lijkt alsof de muziek al af was,vervolgens het budget op bleek te zijn en de buurman het voor een krat bier wel wilde inzingen.
- Krimhild
- Altijd welkom
Ja Isolation Songs is sowieso het beste album, maar One with the Storm heeft ook zeker z’n momenten.MadTinus schreef: ↑do apr 17, 2025 9:53 pm The Man-eating Tree ken ik (voornamelijk van naam) wegens de Sentenced connectie, maar had geen idee dat die ex-GB vocalist zich bij ze had aangesloten. Van GB ben ik enorm fan van het Isolation Songs album, de rest boeit me significant minder. Anyway, het maakt me nieuwsgierig!
@scorpion: Ceresian Valot heb ik nog niet gevonden. Klinkt nu ook niet zo aanlokkelijk ze te gaan luisteren.. maar zal es een poging wagen.
Mediteren kun je leren!
En de verrassing van het jaar gaat naar het voor mij tot nu toe onbekende Changeling. Deze band met Morea van Dark Fortress als zanger maakt een mix van Obscura/Cynic/Morbid Angel maar dan op een soort epische/concept album wijze. Daarnaast gebruiken ze allerlei wereldinstrumenten om de muziek extra sfeer te geven. Aanrader!
- XnegativeX
- Contacteer:
Ugh, ik heb dat Ceresian Valot ook even geprobeerd.scorpion schreef: ↑vr apr 18, 2025 8:32 am @krimhild
Heerlijke sfeer, goed gitaarwerk en een matige zanger.
Erg jammer want het had een mooie opvolger van Ghost brigade kunnen zijn.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik vind het ok so so, struikelblok is wel de zang, niet alleen de stem, maar ook dat het helemaal in het Fins is.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
Alvast een halfjaarlijks toptientje, de bloemrijke uiteenzettingen komen wel als de posities zeker zijn.
01. Imperial Triumphant - Goldstar
02. This Gift Is A Curse - Heir
03. Venomous Echoes - Dysmor
04. Acherontas - Nekyia
05. Cross Bringer - Haelismus Aeternus
06. Changeling - Changeling
07. The Great Old Ones - Kadath
08. Barshasketh - Antinomian Asceticism
09. Skaphos - Cult Of Uzura
10. Jade - Mysteries Of A Flowery Dream
Katatonia, Dream Theater, Behemoth en Cradle Of Filth zijn alleraardigst, maar zeker niet vernieuwend genoeg voor een top 10.
01. Imperial Triumphant - Goldstar
02. This Gift Is A Curse - Heir
03. Venomous Echoes - Dysmor
04. Acherontas - Nekyia
05. Cross Bringer - Haelismus Aeternus
06. Changeling - Changeling
07. The Great Old Ones - Kadath
08. Barshasketh - Antinomian Asceticism
09. Skaphos - Cult Of Uzura
10. Jade - Mysteries Of A Flowery Dream
Katatonia, Dream Theater, Behemoth en Cradle Of Filth zijn alleraardigst, maar zeker niet vernieuwend genoeg voor een top 10.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- Jan-Willem
Iemand als de nieuwe And Oceans - The Regeneration Itinerary gehoord?
Ja, ik vind hem vooralsnog beduidend minder interessant dan de vorige twee.Jan-Willem schreef: ↑vr jun 06, 2025 12:28 pm Iemand als de nieuwe And Oceans - The Regeneration Itinerary gehoord?
Last.fm
Last.fm
Weet niet of deze voor mij bestemd was, maar neem een linie met bands als Bloodbath, Aborted en Cattle Decapitation (en dit zijn geen vergelijkingen maar meer een spectrum, if you will) vind ik Coffin Feeder (en daarmee vele anderen in deze tak van sport) typisch zo'n band die daar ergens vrij nietszeggend tussen valt en derhalve niet interessant of eigen genoeg is. Heus wel bruut, maar dat is niet (meer) genoeg

een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
morgen komt het nieuwe album uit van iron mind uit Australie, zit ik toch al tijdje op te wachten, na Combust eerder dit jaar, wellicht een van de beste hc albums die dit jaar zal uitkomen
mosh time!
mosh time!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Sun After Dark- Tatkraft
Nieuw solo project van Benjamin König de Mastermind van Lunar Aurora. En wat voor één! ik ben meteen fan.
Sun After Dark klinkt als een mix van empyrium,Lunar Aurora en Arcturus met een kraakheldere productie en veel variatie in de nummers.
@krimhild check deze ook zeker even!
Nieuw solo project van Benjamin König de Mastermind van Lunar Aurora. En wat voor één! ik ben meteen fan.
Sun After Dark klinkt als een mix van empyrium,Lunar Aurora en Arcturus met een kraakheldere productie en veel variatie in de nummers.
@krimhild check deze ook zeker even!
- Hieronimus
Ik zag net ook dat de beste man dit geproduceerd had, ik ga het meteen checken.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm