Megadeth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat?

Killing Is My Business...And Business Is Good
0
Geen stemmen
Peace Sells, But Who's Buying
13
23%
So Far, So Good, So What
3
5%
Rust In Peace
22
39%
Countdown To Extinction
9
16%
Youthanasia
3
5%
Cryptic Writings
2
4%
The World Needs A Hero
0
Geen stemmen
The System Has Failed
2
4%
United Abominations
0
Geen stemmen
Endgame
3
5%
Th1rt3en
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 57

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Jeroen » vr aug 15, 2025 9:47 pm

Kom op zeg, Ruud.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr aug 15, 2025 9:59 pm

Hoezo dan? Hij is al jaren op. Heeft niets zinnigs meer te zeggen. Hij gaat nota bene in het voorprogramma spelen van een eikel die granaten signeert die op Gaza afgeschoten worden. Ik hoop dat veel leeftijdsgenoten zijn voorbeeld gaan volgen. Het is mooi geweest. Tijd voor een nieuwe garde.
Laatst gewijzigd door innuendo op di aug 19, 2025 11:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

bakvet

Bericht door bakvet » vr aug 15, 2025 10:04 pm

Er is geen nieuwe garde. Het is einde van een tijdperk dat in zicht komt.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za aug 16, 2025 12:24 pm

innuendo schreef: vr aug 15, 2025 9:59 pm Hoezo dan? Hij is al jaren op. Heeft niets zinnigs meer te zeggen. Hij gaat nota bene in het voorprogramma spelen van een eikel die granten signeert die op Gaza afgeschoten worden. Ik hoop dat veel leeftijdsgenoten zijn voorbeeld gaan volgen. Het is mooi geweest. Tijd voor een nieuwe garde.
Ik vind de laatste platen heel erg goed, om eerlijk te zijn. Dus dat 'is' gaat sowieso niet op. Wat hij politiek en religieus doet, vind ik vooral zijn zaak. Daar ben ik het nooit echt mee eens geweest.

dako

Bericht door dako » za aug 16, 2025 12:29 pm

Eens met Jeroen. Mustaine was wat mij betreft gewoon prima bezig de laatste tijd. En ik ben het inderdaad ook niet met hem eens qua opvattingen, maar bij hem is het ook weer niet cancel-waardig allemaal.
Maar nog een album en een tour. Dan loopt het sowieso tegen 2028 voor hij echt stopt. Ik geef hem groot gelijk, na bijna 50 jaar.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za aug 16, 2025 1:25 pm

Ben dat gecancel (hier) sowieso zat. Ieder z'n ding hoor, maar dat geldt ook voor artiesten. En wat een schande spraken we met z'n allen over het het verbod op Cannibal Corpse-platen en -artwork of de activiteiten van de PMRC in de jaren '80. De satanic panic en de gevolgen van Noorse kerkverbrandingen niet te vergeten.

Serieus, je gaat toch geen platen weggooien als de mening van een muzikant je niet zint. Als je niet in de pas loopt met wat in de meeste ogen deugt, is het nu zelfs bij het ooit zo rebelse metalpubliek al verkeerd. Mijns inziens ben je dan geen haar beter als die nazi boekverbranders.

Dit even geheel terzijde. Tijd voor Iced Earth.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za aug 16, 2025 2:07 pm

Jeroen schreef: za aug 16, 2025 12:24 pm
innuendo schreef: vr aug 15, 2025 9:59 pm Hoezo dan? Hij is al jaren op. Heeft niets zinnigs meer te zeggen. Hij gaat nota bene in het voorprogramma spelen van een eikel die granten signeert die op Gaza afgeschoten worden. Ik hoop dat veel leeftijdsgenoten zijn voorbeeld gaan volgen. Het is mooi geweest. Tijd voor een nieuwe garde.
Ik vind de laatste platen heel erg goed, om eerlijk te zijn. Dus dat 'is' gaat sowieso niet op. Wat hij politiek en religieus doet, vind ik vooral zijn zaak. Daar ben ik het nooit echt mee eens geweest.
Daarmee doelde ik erop dat hij lichamelijk op is. Twee jaar geleden liep hij bij Dynamo Metalfest backstage rond alsof hij 85 was.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za aug 16, 2025 2:52 pm

Muzikaal merk ik daar niets van :p Ozzy was al 40 jaar op dus op zich.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za aug 16, 2025 3:33 pm

Jeroen schreef: za aug 16, 2025 1:25 pm Ben dat gecancel (hier) sowieso zat. Ieder z'n ding hoor, maar dat geldt ook voor artiesten. En wat een schande spraken we met z'n allen over het het verbod op Cannibal Corpse-platen en -artwork of de activiteiten van de PMRC in de jaren '80. De satanic panic en de gevolgen van Noorse kerkverbrandingen niet te vergeten.

Serieus, je gaat toch geen platen weggooien als de mening van een muzikant je niet zint. Als je niet in de pas loopt met wat in de meeste ogen deugt, is het nu zelfs bij het ooit zo rebelse metalpubliek al verkeerd. Mijns inziens ben je dan geen haar beter als die nazi boekverbranders.

Dit even geheel terzijde. Tijd voor Iced Earth.
Dat zijn een hoop halve waarheden en hele aannames bij elkaar.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za aug 16, 2025 3:46 pm

Dan hebben we dat in elk geval wel gemeen.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za aug 16, 2025 4:03 pm

Gewoon niet zo'n drama maken. Ik cancel Megadeth helemaal niet. Ik denk alleen dat het voor de metalscene helemaal niet zo slecht is als al die dinosaurussen eens plaats maken. Als Dave volgend jaar in de 013 staat met een afscheidsshow, dan koop ik misschien wel een kaartje.

Tegelijkertijd vind ik het ook verwonderlijk dat er veel bands zijn die teren op krediet die ze veertig(!) jaar geleden opgebouwd hebben.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za aug 16, 2025 7:24 pm

Doelde ook niet zozeer op jou. Maar wel op de groeiende tendens.

Plaatsmaken door ouderdom is geen probleem, maar echt veel nieuwe headliners zijn er ook weer niet. En Megadeth is muzikaal gewoon nog prima bezig.

Johan

Bericht door Johan » ma aug 18, 2025 4:25 pm

Waarschijnlijk tot het geld op is. Dave heeft al eerder het einde van Megadeth aangekondigd. Al was dat toen vanwege dat zenuwincident.

Crises

Bericht door Crises » di aug 19, 2025 8:47 am

Ik maak zelf wel uit of ik een band luister of niet op basis van de meningen die zij uitdragen.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 19, 2025 9:12 am

Jeroen schreef: za aug 16, 2025 7:24 pm Doelde ook niet zozeer op jou. Maar wel op de groeiende tendens.

Plaatsmaken door ouderdom is geen probleem, maar echt veel nieuwe headliners zijn er ook weer niet. En Megadeth is muzikaal gewoon nog prima bezig.
Er zijn wel veel nieuwe headliners. Sterker nog, de net-niet grote festivals als Alcatraz, Dynamo, Brutal Assault, Summerbreeze, krijgen dat prima voor elkaar en dat biedt juist ademruimte.

Gojira, Lamb of God, Machine Head en - minder mijn smaak - Avatar, Sabaton, Powerwolf krijgen die spots prima gevuld.

Voor echt grote festivals als Graspop werken bands als Parkway Drive, Ghost en Gojira ook prima. En er staan echt wel heel wat bands klaar om door te groeien naar die laatste stap. Je moet ze alleen wel willen zien.

Ik snap Ruud zijn punt wel.
Facebook band

Last.fm profiel

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 19, 2025 10:01 am

Ghost zeker. Machine Head ook wel denk ik, al worden die niet meer groter dan ze zijn (geweest). En Powerwolf, naar wat ik zo zie, inmiddels ook. De rest weet ik nog niet. Avatar is wel aardig op weg en heeft het marketingtechnisch en qua uithangbord goed voor elkaar. Maar het laatste zetje ontbreekt nog. Net als bij Parkway Drive en Gojira. Zeker bij een wat moeilijkere band als Gojira zit er toch wel een max aan de status, denk ik. Sabaton vind ik persoonlijk wel een leuk bandje, maar denk dat het materiaal uiteindelijk net wat te eenvormig is voor de echte megastatus.

Maar goed. Megadeth stamt uit een andere tijd.

Draaide van de week Rust In Peace nog weer eens. Blijft een bazenplaat. Maar die zang blijft slecht, hoe gewend ik er ook aan ben geraakt.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 19, 2025 10:10 am

Ik zou het zelfs nog sterker durven stellen: Gojira is / wordt groter dan Megadeth ooit geweest is, dat nooit een échte headliner was. Gojira en Parkway Drive zijn inmiddels volwaardige headliners van grote metalfestivals.
Facebook band

Last.fm profiel

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 19, 2025 10:14 am

Ik vind een dergelijk AI-filmpje al het ultieme bewijs dat een band maar beter kan stoppen. Buiten dat: prima dat het eindigt. Ondanks dat ik band toen nog op Into The Grave ten tijde van de Supercollider tour echt enorm geinspireerd heb meegemaakt, zijn de huidge livebeelden op Dave's vlak vooral treurig en valt het me vooral op hoe teringslecht de teksten geworden zijn. Over en uit en prima zo. Eindigen als support van fucking Disturbed is al erg zat.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

dako

Bericht door dako » di aug 19, 2025 10:25 am

Ik denk dat de nieuwe lichting headliners sowieso in zekere zin tegen gaat vallen, zeker voor onze generatie. Wij hebben bands als Iron Maiden, Black Sabbath, Deep Purle en Metallica zien headlinen. Dat was de allereerste generatie bands uit het genre. Dat gaat qua status, beleving en historie niet meer overtroffen worden.
Voor mij speelt zeker mee dat een legendarische, grensverleggende band als Megadeth ermee stopt en hun plek ingenomen gaat worden door fokking Sabaton, hoe leuk ik die band ook vind.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 19, 2025 10:29 am

Gojira groter dan Megadeth? Dat geloof ik niet. We leven in een andere tijd, maar Megadeth heeft geloof ik meer dan 50 miljoen albums verkocht. Hits gehad, op soundtracks meegespeeld, noem het maar op. En ondanks de kunde op de instrumenten zijn sommige platen ook erg toegankelijk en poppy (bijna alles na Rust In Peace, dus niet alleen Risk). Een ideale combinatie.

Dat gaat Gojira niet inhalen. Dan hadden ze nu al veel verder moeten zijn. Of ik moet iets grandioos missen, dan geef ik dat graag toe.

scorpion

Bericht door scorpion » di aug 19, 2025 11:17 am

Hoe geweldig ik Gojira ook vind geloof ik ook niet dat ze groter dan Megadeth gaan worden. Megadeth zit in hun nadagen en heeft nog steeds 2x zoveel streams als Gojira op Spotify.
Een Electric Callboy,Spiritbox, I prevail en Sleep Token hebben nu al meer streams dan Gojira..
Ik denk dan ook dat al deze bands de headline posities gaan delen en verwacht eigenlijk alleen dat Ghost en misschien Sleep Token echt mega groot kunnen worden.
Volbeat werd ook eerder genoemd als de ultieme opvolger maar ook zij zijn volgens mij gestagneerd in groei.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 19, 2025 11:41 am

Volbeat ja. Die zijn enorm gestagneerd. Bijna elke keer exact dezelfde plaat uitbrengen. Maar AC/DC en Motörhead dan? Dat geluid had toen verder niemand. Volbeat is muzikaal veel leentjebuur. Alleen de zang maakt het anders.

dako

Bericht door dako » di aug 19, 2025 12:31 pm

Volbeat is denk ik net niet genoeg van hetzelfde. Continu aan de andere kant van de lijn tussen metalpubliek en 'de massa'. Het ene album geschreven voor een Graspop-publiek, het volgende voor Pinkpop, zeg maar.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 19, 2025 12:52 pm

Vleesch noch visch. Hoewel ik dat meestal niet zo lastig vind, heb ik er nooit wat mee gehad. Bij Megadeth kon ik uiteindelijk wennen aan de zang. Bij Volbeat kan ik dat niet, ook al is Poulsen technisch gezien beter dan onze Dave.

Even terug naar Megadeth. Ik krijg namelijk toch een beetje het gevoel dat we de man, zijn band en het leger huurlingen tekortdoen hier. Moet je zien wat een schitterende discografie Megadeth heeft afgeleverd. Op Megadeth kon je altijd rekenen. Veel albums gemaakt. Bijna allemaal goed (afhankelijk van je smaak). Zetten we dat af tegen de oude werkgever Metallica..

Wat mij aantrekt in Megadeth is die verfijnde songwriting en het geweldige spel. Mega-techisch, zeker in het begin, maar toch altijd net toegankelijk genoeg om een groter publiek aan te spreken. Dat is Rushiaans knap. Rob Cavestany van Death Angel omschreef het mooi in de documentaire Get Thrashed: 'De ritmes die hij schreef, zijn net zo indrukwekkend als andermans solo's'.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 19, 2025 2:53 pm

scorpion schreef: di aug 19, 2025 11:17 am Hoe geweldig ik Gojira ook vind geloof ik ook niet dat ze groter dan Megadeth gaan worden. Megadeth zit in hun nadagen en heeft nog steeds 2x zoveel streams als Gojira op Spotify.
Een Electric Callboy,Spiritbox, I prevail en Sleep Token hebben nu al meer streams dan Gojira..
Ik denk dan ook dat al deze bands de headline posities gaan delen en verwacht eigenlijk alleen dat Ghost en misschien Sleep Token echt mega groot kunnen worden.
Volbeat werd ook eerder genoemd als de ultieme opvolger maar ook zij zijn volgens mij gestagneerd in groei.
Oef, allemaal bands waarmee ik blij zal zijn dat ik eerder van het festivalterrein kan in dat geval...

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Johan

Bericht door Johan » di aug 19, 2025 4:45 pm

Gojira heb ik vorige week op Brutal Assault zien headlinen en damn, dat was zwaar indrukwekkend. Ik denk dat ik ze sinds 2018 niet meer had gezien. Ik was al fan, maar o.a. mijn vriendin en de drummer van mijn band kende het nauwelijks en vonden het op plaat zo zo, maar werden ook weggeblazen, zo goed was het.

Electric Callboy, zou dat nog veel groeipotentie hebben? Ze hebben een paar grappige liedjes gemaakt, maar ik heb het idee dat de nieuwste dingen ook vooral een herhaling van zetten zijn, maar dan minder leuk/goed. Spiritbox heb ik 1 keer gehoord en dat was genoeg. Van I prevail heb ik nog nooit gehoord. Sleep Token zie ik op shirts maar ken ik verder ook niet. Wat voor genre is dat?

Verder is Ghost zeker headlinerwaardig inmiddels.

Overigens is aantal streams denk ik niet per se een betere mate van huidige populariteit dan wat voor soort festivals/indoorzalen bands spelen. Gojira zal inmiddels indoor ook de Ziggo dome en Ahoy vullen en behoorlijk grote festivals headlinen, terwijl zoals gezegd Megadeth in het voorprogramma van Disturbed speelt en op festivals hoogstens nog begin avond staan met een uurtje.

dako

Bericht door dako » di aug 19, 2025 4:48 pm

Ja, Electric Callboy lijkt me echt een band die een zomer lang een hype was en waar je in de toekomst niks meer van hoort.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 19, 2025 4:51 pm

Ik ben die ironische bands gewoon zat, dan ben ik nu echt te oud.

Wat Megadeth mijns inziens ervan heeft weerhouden om gewoon ooit echt die headlinerstatus goed vast te grijpen en te behouden, is dat hun concerten gewoon nooit voelen zoals de shows van Maiden of Metallica voelden. Op zijn best maakt Dave Mustaine wel eens een grapje, maar vaak is het chagrijnig voor zich uitstaren en gewoon spelen. Hoe strak het ook is, enthousiasme heb ik daar bijna nooit gevoeld. Ik hoef de laatste tour ook niet te zien, tenzij ik de band op een Into The Grave nog zou kunnen aanschouwen.

bakvet

Bericht door bakvet » di aug 19, 2025 6:52 pm

Megadave maakte PSBWIB, SFSGSW, RIP en CTE, dat is een megakillingstreak van de Metaalste orde.

De bands die worden genoemd als nieuwe headliners zeggen me muzikaal niks. Alleen het debuut van Ghost vind ik goed. Maar ik ga niet naar festivals dus wat ik vind boeit niet :lol:

Plaats reactie