de ashes of ares show van dit jaar op keep it true voor diegene die niet in Leiden waren:
http://www.youtube.com/live/RVRp6_nCIdw
Iced Earth
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
Re: Iced Earth
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Op kantoor Alive in Athens aan het luisteren. Rockt goed. Ken de plaat niet goed, überhaupt de periode met Matt Barlow niet, kwam nooit door Burnt Offerings heen. Wat ik me wel goed herinner is hoe groot Alive in Athens was in '99 en voor mijn gevoel was het de plaat die heavy metal uit het slop haalde in de 90's; samen met '9' van Mercyful Fate en Glory to the Brave.
- KoenM
- Contacteer:
Ja, het belang van Alive in Athens voor heavy metal kan moeilijk overschat worden denk ik. In retrospect is het de mix van eighties Metallica en Maiden mét een begenadigd zanger, sterke songwriting en een evenwicht tussen hard en episch die het zo goed maakt.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Op 1:08:30 het hoge einde van question of heaven ging in leiden ook al niet meer al te best.Kriestof schreef: ↑do okt 09, 2025 9:10 am de ashes of ares show van dit jaar op keep it true voor diegene die niet in Leiden waren:
http://www.youtube.com/live/RVRp6_nCIdw
Bij de eerdere nummers in de set ging het wel goed, maar op het einde trok die het niet meer. Helaas.
Ik vind Matt Barlow niet zo'n sterke zanger, te gestileerd. Geef mij maar de zangers van de eerste twee platen. Zonder meer is het debuut van Iced Earth hun beste plaat.
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)