GBK maakt wel lekkere muziek. Tekstueel een stuk minder over de rand dan Arghoslent. In het verleden nog met leden van Ancient en While Heaven Wept (Tom Phillips). Die huidige bandleider schrijft goede songs, maar heeft het verstand ook vooral in z'n vuisten zitten. Kerel is volgens mij een voetbalhooligan die speciaal voor knokpartijen vanuit de VS (toch niet echt een voetballand) naar Zuid-Amerika verhuisde.
Wel een saaie band om naar te kijken, zeg. Die tekstvellen van die dikke Sven helpen niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
GBK is een machtige band. Wat riffs! Tekstueel nooit iets kunnen ontdekken. Anti-abrahamisme. Niets mis mee.
Van Arghoslent heb ik ook een paar CD's, maar ik draai het eigenlijk nooit. Net niet goed of interessant. Pak dan Order From Chaos. Ook eigenzinnige death metal. Ook op het randje (als dat je ding is), maar muzikaal veel beter.
Persistence schreef: ↑za okt 11, 2025 9:04 pm
Sinds 1990 bezig en nog geen 230 volgers op Spotify. Als deze haatbejaarden op wereldtournee gaan, komen er tien man opdagen waaronder een socioloog die incognito research komt doen, een Joop- of een Vice-journalist, twee jaarkaarthouders die élke show moeten bezoeken om hun kaart optimaal te benutten en een AIVD’er die tijdens zijn lunchtijd poolshoogte komt nemen. Kortom niets om je druk over te maken :’).
een van je betere
(:
Had nog nooit van die band gehoord. Soms is onwetendheid een zegening…
Jeroen schreef: ↑zo nov 02, 2025 4:09 pm
Want? Volgens mij vindt hij die band serieus goed. Wat mag.
Thanks Jeroen, je hebt gelijk. Het zijn alle drie goede bands. Niemand maakt zich druk om een slechte band. Het zijn de omstreden bands die goede muziek maken om wie ze zich druk maken.
Live video's van deze bands plaatsen onder een oprechte video waarin iemand precies uitlegt waarom dit gedrag een probleem is in de metalscene is trollend edgelord gedrag van de hoogste orde.
De video's plaatsen is de bands een platform geven, ongeacht de grootte van dit openbare voor iedereen toegankelijke forum.
Het normaliseren van extreme meningen onder het mom van vrije meningsuiting gebeurt hier recht voor onze ogen.
Rot op met je racistische black metal bands in het death metal topic. Plaats ze in het NSBM topic waar ze thuishoren.
Shreds of Sanity schreef: ↑zo nov 02, 2025 11:10 pm
is trollend edgelord gedrag van de hoogste orde.
Ik trolde helemaal niet. Dat je iets op een bepaalde manier interpreteert betekent niet dat het waar is.
Shreds of Sanity schreef: ↑zo nov 02, 2025 11:10 pm
Rot op met je racistische black metal bands in het death metal topic. Plaats ze in het NSBM topic waar ze thuishoren.
Ben je gekrenkt?
Shreds of Sanity schreef: ↑zo nov 02, 2025 11:10 pm
De video's plaatsen is de bands een platform geven, ongeacht de grootte van dit openbare voor iedereen toegankelijke forum.
Klopt, en door ze te plaatsen kan iedereen er iets van vinden. Sommige vinden de muziek mooi en anderen verwerpen de bands op basis van vermeende of echte grensoverschrijdende inhoud.
Shreds of Sanity schreef: ↑zo nov 02, 2025 11:10 pm
Het normaliseren van extreme meningen onder het mom van vrije meningsuiting gebeurt hier recht voor onze ogen.
Jij bepaalt niet waar de grenzen van vrijheid van meningsuiting liggen.
dako schreef: ↑ma nov 03, 2025 7:14 am
Ben jij 14 ofzo, met je puberale tegendraadse meningen
Lijkt wel alsof ik weer terug ben in het bekrompen, katholieke Twente, waar geen plek was voor een ruimdenkende gymnasiast. "Binnen de lijntjes kleuren Bakvet anders ben je stout!".
Ik vind naziblek ophemelen niet helemaal hetzelfde als 'ruimdenkend', maar laat verder maar. Geen zin om serieus te gaan beargumenteren waarom nsbm klote is. Als je het niet uit jezelf snapt is het je eigen probleem.
dako schreef: ↑ma nov 03, 2025 7:14 am
Ben jij 14 ofzo, met je puberale tegendraadse meningen
Lijkt wel alsof ik weer terug ben in het bekrompen, katholieke Twente, waar geen plek was voor een ruimdenkende gymnasiast. "Binnen de lijntjes kleuren Bakvet anders ben je stout!".
Ik snap je reactie, was in Zeeuws-Vlaanderen niet anders temidden van de griffo's. Maar niet mbt dit onderwerp man. Kritisch en out of the box denken =/= nazibands normaliseren.
dako schreef: ↑ma nov 03, 2025 10:08 am
Ik vind naziblek ophemelen niet helemaal hetzelfde als 'ruimdenkend', maar laat verder maar. Geen zin om serieus te gaan beargumenteren waarom nsbm klote is. Als je het niet uit jezelf snapt is het je eigen probleem.
Dako, ik ben al sinds mijn 14e wars van mensen die mij vertellen hoe ik moet denken, dus maak je geen illusies.
dako schreef: ↑ma nov 03, 2025 7:14 am
Ben jij 14 ofzo, met je puberale tegendraadse meningen
Lijkt wel alsof ik weer terug ben in het bekrompen, katholieke Twente, waar geen plek was voor een ruimdenkende gymnasiast. "Binnen de lijntjes kleuren Bakvet anders ben je stout!".
Ik snap je reactie, was in Zeeuws-Vlaanderen niet anders temidden van de griffo's. Maar niet mbt dit onderwerp man. Kritisch en out of the box denken =/= nazibands normaliseren.
Het zijn de grensgevallen die de meeste aandacht krijgen. Ik ben het met je eens dat het uitgangspunt is dat nazibands de vinkentyfus kunnen krijgen. In Twente weten we, net zoals in de rest van Nederland, nog heel goed hoe de nazi's waren.
Muzikaal zijn ze ook gewoon ruk. Totaal geen gevoel voor kunstzinnige riffs of ritme. Mijn schorre stofzuiger uit 2006 klinkt beter. Luister naar échte muziek mensen.
Persistence schreef: ↑ma nov 03, 2025 11:20 am
Muzikaal zijn ze ook gewoon ruk. Totaal geen gevoel voor kunstzinnige riffs of ritme. Mijn schorre stofzuiger uit 2006 klinkt beter. Luister naar échte muziek mensen.
Heb je Fire Chariot of Destruction van Graveland wel een geluisterd? Dat is een meesterwerk. Staat gewoon op Spotify.
Persistence schreef: ↑ma nov 03, 2025 11:20 am
Muzikaal zijn ze ook gewoon ruk. Totaal geen gevoel voor kunstzinnige riffs of ritme. Mijn schorre stofzuiger uit 2006 klinkt beter. Luister naar échte muziek mensen.
Arghoslent is vooral effectieve simpele death metal. Wat ze doen, doen ze goed. Tekstueel gaat deze band mij te ver. Veel verder dan Graveland en GBK met uitgesproken racistische teksten. Ik kan prima zonder
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Het is heel simpel, wil je gewoon harde, knallende death metal, maar wil je edgy zijn dat het ook prog mag zijn, en wil je edgy zijn op het gebied van lyrics en dat je in sommige teksten de persoonlijke religieuze overtuigingen van de tekstschrijver ontwaart, dan luister je d0000h en voor de rest is naszisme en racisme gewoon bleeeugh
Persistence schreef: ↑ma nov 03, 2025 11:20 am
Muzikaal zijn ze ook gewoon ruk. Totaal geen gevoel voor kunstzinnige riffs of ritme. Mijn schorre stofzuiger uit 2006 klinkt beter. Luister naar échte muziek mensen.
Welke band hebben we het hier nu over? Ik wil best bekennen dat Arghoslent een AliExpress Grand Belial's Key is, maar Grand Belial's Key heeft wel echt machtige en eigenzinnige riifs!
Overigens zie ik oprecht niet in hoe het posten van de muziek van GBK en Graveland het promoten en/of normaliseren van nazisme is. Ik waardeer beide bands vanwege de muziek, niet vanwege de mensen erachter of hun denkbeelden. Het nazistische gehalte van de muziek/teksten van beide bands wordt ook schromelijk overdreven. Sowieso, gedachtenpolitie, binnen de (black/extreme) metal.. Het is wat.
Persistence schreef: ↑ma nov 03, 2025 11:20 am
Muzikaal zijn ze ook gewoon ruk. Totaal geen gevoel voor kunstzinnige riffs of ritme. Mijn schorre stofzuiger uit 2006 klinkt beter. Luister naar échte muziek mensen.
Heb je Fire Chariot of Destruction van Graveland wel een geluisterd? Dat is een meesterwerk. Staat gewoon op Spotify.
Ik vind vooral Thousand Swords sterk. Immortal Pride ook.
Appelflap schreef: ↑ma nov 03, 2025 2:10 pm
Het is heel simpel, wil je gewoon harde, knallende death metal, maar wil je edgy zijn dat het ook prog mag zijn, en wil je edgy zijn op het gebied van lyrics en dat je in sommige teksten de persoonlijke religieuze overtuigingen van de tekstschrijver ontwaart, dan luister je d0000h en voor de rest is naszisme en racisme gewoon bleeeugh
We hebben te veel over dit genre gewauweld, dus tijd om dit onovertroffen nummer weer eens aan te slingeren:
Deze gast is voor mij de Mozart van Death Metal. Ingenieus, doordacht, ambachtelijk én onoverwinnelijk. Geen ideologische bullshit, linksom of rechtsom, en geen andere pathetische vormen van aandachttrekkerij in zijn muziek, maar pure kunst. Geen wonder dat hij overal ter wereld nog steeds zo geliefd is.
Death metal dan. Hexrot. Progressieve/avant-gardistische death metal. Beetje veel breaks/deadstops voor mijn smaak, maar het is onderhoudend en heeft veel te bieden:
Nog iemand de nieuwe plaat van In Mourning geluisterd? The Immortal. Absoluut progressieve death metal, dus het zal niet iedereen kunnen bekoren, maar ik ben om! Was de band eigenlijk een beetje vergeten, ondanks dat ik er eerder al goede dingen van gehoord had.
Archaïsch schreef: ↑wo nov 05, 2025 7:34 am
Death metal dan. Hexrot. Progressieve/avant-gardistische death metal. Beetje veel breaks/deadstops voor mijn smaak, maar het is onderhoudend en heeft veel te bieden:
Werkt voor mij ook niet. Krijg er plaatsvervangende schaamte van. Op plaat komen ze er meestal wel mee weg, maar een vrouw die als een boze Godin op het podium staat trekt mij niet aan. Geef me dan maar het rabiate van Sabine Classen.
Kijk, smaak is persoonlijk. Maar voor mij heeft ze veel meer overtuigingskracht dan al die uitgezakte mannen die zingen over tanks en kanonnen terwijl ze, mocht de pleuris uitbreken, twintig jaar geleden al per direct afgekeurd zouden zijn voor hun dienstplicht
Oh dat ben ik zeker met je eens, ik had t meer over de clash tussen kleding en setting en dan het death metal gedeelte. Ligt aan mij. Inhakend op bakvet, ik hoef me niet aabgetrokken te voelen tot een vrouwelijke artiest. MAar het ging me om het geheel van looks, setting en dan haar stem, dat clasht in mijn brein
Ik vind het wel interessant dat je van alle nummers van Death The Philosopher kiest. Ik vind het muzikaal ook een fantastisch nummer, hoogste niveau. Tekstueel is het echter een tenenkrommende ad hominem naar een bandlid wat destijds (naar ik meen) nog in de kast zat. Daar kwam ik jaren later achter en dat laat toch een beetje nare smaak achter. Het is een dis-track die kinderlijk, persoonlijk en onnodig is tekstueel.
Dat gezegd hebbende, is het tegelijkertijd een heel erg goed death metal nr.
Is die Chileense zangeres niet gewoon een hele matige metal zanger met ongebruikelijk uiterlijk in die wereld? Ik vind het heel saai, maar dat ze er zo uit ziet maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Ik vind het ook niet extreem; ik luisterde deze week weer eens Lingua Ignota....dan kunnen Sabina Classen en co wel inpakken.
Interessant, hoe kwam je daarachter dan? Online kan ik niets vinden hierover.
‘The Philosopher’ sees Evil Chuck questioning the guidance and judgment of others. Today, nearly every issue is a hot-button topic, making this quite relevant. Unfortunately, nobody is going to campaign behind a death metal song. What the metal community can keep to itself is the fretless bass playing of Steve DiGiorgio that gives Death a little more flair than fans are used to. The song has a chugging mid-tempo stampede leading into the tension relieving chorus, but the relief doesn’t last for long with Schuldiner’s vocal bite and thought-provoking words that end the album.
Chaos-Forum: What can you tell us about Chuck Schuldiner as a human being... songwriter and a bandmate?
Masvidal: "He was passionate about music and his work. He was a very sensitive person and life was very intense for him. Chuck's songs were very much a reflection of his personality. He really found a voice and style that was truly original. I remember him as an original thinker and interested in the beauty of music. We had a good connection as guitarists."
Chaos-Forum: From a personal standpoint, how did Chuck Schuldiner's death affect you?
Masvidal: "I knew about his illness from the beginning and had a sense that it was going to be terminal. When I received the call that he died, I prayed that he was at peace and was able to surrender. I accepted Chuck's passing as his fortune. He exited the body at a young age, but left an indelible impression with his work as an artist. The way of his death was part of his life path, and we all will have our story too."