Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
-
Johan
Bericht
door Johan » vr jan 16, 2026 12:03 pm
Heyoka schreef: ↑wo jan 14, 2026 8:53 pm
Ik ga geen nieuw topic aanmaken, maar dit is voor 2026.
Er gaat blijkbaar een nieuw album van Moonspell komen en dit is wat zij er zelf over zeggen:
"Regarding the musical direction of the new MOONSPELL material, Fernando said: "We'd done so much and we had so much musical experience and extensions, et cetera, that we felt in our heart that we had to do a very classic album. So it's a gothic metal album. I don't know if it's 'Irreligious Part Two' or whatever — it's not the terms we are thinking — but it's beautiful songs, romantic songs, melancholic songs with great riffs, great solos, great atmosphere, lyrics about fiction and fantasy. So we are very, very happy with the result of the songwriting. Now we're going to record it, and we can't wait for our fans to discover new songs about MOONSPELL, because I think it's high time they do that. I'm curious about their reaction, as always, but I think we're gonna have a great time together when the new album is out and when we take it on the road and on the festivals.""
Dat maakt mij wel nieuwsgierig, hoopvol zelfs!
Johan schreef: ↑vr jan 16, 2026 11:49 am
Klinkt goed! Een moderne versie van een irreligiousachtig album kan goed uitpakken. Die klassieker barst natuurlijk van de goeie songs, maar vind ik wel qua prestaties van de zang en productie niet echt heel geweldig als ik er nu naar luister.
Waarom trouwens geen nieuw Releases 2026 topic?
dako schreef: ↑vr jan 16, 2026 11:58 amDoe dan!
Bij deze!
Naast Moonspell kijk ik o.a. uit naar het nieuwe album van Soen en de nieuwe van Gaerea. Verder nog geen flauw idee wie er allemaal met een nieuwe plaat komen. Laat het dus weten!
-
dako
Bericht
door dako » vr jan 16, 2026 12:54 pm
Eerste leuke album van het jaar. Begint meteen goed. Prima heavy metal, hebben duidelijk veel naar Blitzkrieg geluisterd. Aanrader voor de lui die houden van gedateerd spul.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
-
Johan
Bericht
door Johan » vr jan 16, 2026 3:00 pm
Oh, nog een album waar ik naar uitkijk: de nieuwe van The Ocean, inclusief voor 60% een nieuwe band. Hopelijk pakt het goed uit en vindt Robin Staps een waardige opvolger voor Loïc!
-
Hieronimus
Bericht
door Hieronimus » vr jan 16, 2026 5:08 pm
Ik had niet meegekregen dat drie leden het schip hebben verlaten, tamelijk aderlating... Het laatste album maakte niet zoveel indruk op mij, dus hopelijk keren ze weer iets terug naar de albums daarvoor.
Verschenen op de laatste dag van 2025 in digitale vorm met een fysieke release later dit jaar is Neverland, de nieuwe van Ulver. En dat is wat ik nu van Ulver nodig had: veel meer variatie in de types nummers, opener Fear in a handful of dust is instant kippenvel. Opzetten en wegdromen.
-
Amibor
Bericht
door Amibor » vr jan 16, 2026 5:31 pm
Van de al vrijgegeven Gaerea-nummers word ik niet wild, klinkt af en toe bijna metalcore-achtig, hmm. Die houden we even op een misschienetje.
Verder mijn naaruitkijkertjes van (begin) 2026:
16-01 Serpent Column - Aion Of Strife
23-01 Textures - Genotype
30-01 Gorrch - Stillamentum
06-02 Mayhem - Liturgy Of Death
06-02 Predatory Void - Atoned in Metamorphosis (EP)
13-02 Converge - Love Is Not Enough
24-02 Prison Of Mirrors - De Sepulchris Occultis et Igne Profanationis
27-03 Ram-Zet - Sapien
10-04 Immolation - Descent
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » vr jan 16, 2026 11:05 pm
Terror - Still Suffer
dat is het album waar ik op gitaargebied het meest naar uitkijk, komt uit in lente
eindelijk een opvolger van het machtige pain into power
de grootste tegenvaller tot nu toe is Kreator, echt waar, wat een commerciële bagger, pseusdo thrash, jakkes
Immolation heb ik ook zin in
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
dako
Bericht
door dako » ma jan 19, 2026 8:03 am
Ik vind de nieuwe Kreator best in orde. Het is allemaal wat toegankelijker en behapbaarder dan het eerder was en de nieuwe richting moet je liggen (en zo niet dan snap ik dat je het onder de noemer 'commercieel' gooit, prima,) maar het blijft overduidelijk Kreator. Leuk album.
-
Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » ma jan 19, 2026 8:09 am
Kreator is oké, maar ze richten zich wel erg opzichtig op het huidige anthem-powermetalpubliek met die simpele refreinen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
dako
Bericht
door dako » ma jan 19, 2026 8:12 am
Klopt. Net als Amon Amarth. Kan me voorstellen dat mensen er niks aan vinden. AA doet me de afgelopen 25 jaar ook weinig tot niks meer, bij Kreator vind ik het beter werken. Maar goed, ik ben zelf ook gewoon anthem-powermetalpubliek natuurlijk.
-
Johan
Bericht
door Johan » ma jan 19, 2026 10:00 am
Nu maar eens de nieuwe Soen voor het eerst luisteren.
-
bakvet
Bericht
door bakvet » ma jan 19, 2026 4:48 pm
Nieuwe van Kreator is slim gemaakt, maar het echte venijn hoor ik al niet meer sinds Enemy of God. Ik kan me wel vinden in dat ze zich voegen naar de smaak van het anthempowermetalbubliek, daar wordt de boterham ruimer belegd.
-
Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » ma jan 19, 2026 5:03 pm
Hmm..Hordes Of Chaos vind ik ook nog wel een echte thrashplaat. Al vind ik de opvolger de betere plaat. Na Phantom Antichrist werd het allemaal wat minder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!