Technische metal
- Soulcollector
- Contacteer:
Technische metal
Ik merk vooral de laatste tijd dat ik erg geïnteresseerd ben in technische metal met dingen zoals wisselende maatsoorten en/of polyrithmics. ik vind zelf ook het een en ander, maar als iemand nog een aanrader heeft, dan is dat altijd mooi meegenomen.
hier even een lijstje met een aantal bands die ik ken, zodat je geen dubbele post en ook meer weet over wat voor soort muziek ik het heb:
Meshuggah
Textures
Martyr
Extol
Atheïst
hier even een lijstje met een aantal bands die ik ken, zodat je geen dubbele post en ook meer weet over wat voor soort muziek ik het heb:
Meshuggah
Textures
Martyr
Extol
Atheïst
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
Ik kan iedereen één ding aanraden en ik roep het wel vaker, maar geen hond schijnt ervan gehoord te hebben: THE CHASM - CONJURATION OF THE SPECTRAL EMPIRE. Die plaat staat bol van de techniek en een onderhuidse dreiging waar je U tegen zegt. Eén van de meest heerschende death metal platen die ik ken. www.enterthedeathcult.com.
Kopen dat ding!
Kopen dat ding!
Kop dicht, Thorko
- Heer Petomaan
Re: Technische metal
De Thrash- of de Black Metal band?Soulcollector schreef:Ik merk vooral de laatste tijd dat ik erg geïnteresseerd ben in technische metal met dingen zoals wisselende maatsoorten en/of polyrithmics. ik vind zelf ook het een en ander, maar als iemand nog een aanrader heeft, dan is dat altijd mooi meegenomen.
Meshuggah
Textures
Martyr
Extol
Atheïst
- Heer Petomaan
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
- Hieronimus
Control Denied
Death
Emperor
Sadus
Spastic Ink
Spiral Architect
Theory In Practice
Ik ben verslaafd aan technische metal, tenminste wat diepgang! Heerlijk om zulke afwisselende ritmes te horen
En niet te vergeten het drumwerk van Asgeir, Frost, Hellhammer, Mike Portnoy en Trym
Death
Emperor
Sadus
Spastic Ink
Spiral Architect
Theory In Practice
Ik ben verslaafd aan technische metal, tenminste wat diepgang! Heerlijk om zulke afwisselende ritmes te horen

En niet te vergeten het drumwerk van Asgeir, Frost, Hellhammer, Mike Portnoy en Trym
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Heer Petomaan
- MetalTroll
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
textures is wel goed. toen ik ze live zag klonk het erg goed, afgezien van wat kleine foutjes in de geluidsbalans. op cd klinkt het allemaal wel goed gebalanceerd en hoor je elk instrument goed
je kan zeker gewoon niet tegen technisch geweld, met je folk muziek enzo
je kan zeker gewoon niet tegen technisch geweld, met je folk muziek enzo

[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- Destruction
- Destruction
- VROOOOTTTT!
(Death) metal is oorspronkelijk altijd erg technisch en melodisch geweest(denk maar aan death, entombed, dismember, pestilence en progmetal als iron maiden), kijk maar bij de europese gothenburg bands. Later, zoals bij Norcturnus-the key kwam er ineens een vlaag van extra muzikanten, keyboards en vrouwlijke vocalisten.
Zeker in de gothenburg death metal draait alles om ritmewisselingen melodie en techniek, geen zuigende zee van gitaar(zoals in de black metal gebruikelijk is) maar bruut pompend hakwerk waarin de drum en gitaar erg freaky dingen kunnen doen.
Ik zou zeggen luister clandestine van Entombed eens of bijvoorbeeld paradise lost, die behoorlijk wat technische vernieuwing heeft gebracht in de metal.
Zeker in de gothenburg death metal draait alles om ritmewisselingen melodie en techniek, geen zuigende zee van gitaar(zoals in de black metal gebruikelijk is) maar bruut pompend hakwerk waarin de drum en gitaar erg freaky dingen kunnen doen.
Ik zou zeggen luister clandestine van Entombed eens of bijvoorbeeld paradise lost, die behoorlijk wat technische vernieuwing heeft gebracht in de metal.
- Destruction
- MetalTroll
- Contacteer:
- MetalTroll
- Contacteer:
- Yokozuna
- Contacteer:
Technische metal:
- Spiral Architect
- Death
- Cynic
- Orbo (nog niet genoemd zo te zien
)
- Cephalical Carnage
- Textures
- The Dillinger Escape plan
- Meshuggah
- Cryptopsy
Martyr de blackmetal kant komt hier uit Roosendaal
Niet echt technisch, wel aardige band.
- Spiral Architect
- Death
- Cynic
- Orbo (nog niet genoemd zo te zien

- Cephalical Carnage
- Textures
- The Dillinger Escape plan
- Meshuggah
- Cryptopsy
Als die technisch zijn kun je nog tientallen deathmetal bands opnoemen die technisch zouden zijn. Een paar pielgitaarsolo's zonder structuur maken het nog geen technische deathmetal. Wat snelle blastbeats, dubbelbassrolls enz. maken deathmetal ook nog niet technisch want zulke dingen zijn heel normaal in deathmetal. Je moet de lat wat horen leggen voor "Technische deathmetal".Nile, Immolation, Suffocation
Zeikerd, je houdt gewoon niet van hun muziek. Ik ben 2 naar naar Textures live geweest hier in Roosendaal en ze doen het perfect live. Goed geluid en energieke optredens, erg goede drummer ook.textures zijn echt slecht. heb ze pas nog gesproken/gezien en ze hebben een te grote bezetting waardoor het live rommelig wordt en de helft van de band geen aandacht krijgt en eigenlijk geen nut. Ook is het schreeuwen erg bagger!
Martyr de blackmetal kant komt hier uit Roosendaal

Niet perse, In Flames bijv. zeker geen technische gothenborg metal. Dark Tranquillity is bijv. weer wel wat technischer. Maar ook niet supertechnisch, niets vergeleken met bovengenoemde bands.Zeker in de gothenburg death metal draait alles om ritmewisselingen melodie en techniek, geen zuigende zee van gitaar(zoals in de black metal gebruikelijk is) maar bruut pompend hakwerk waarin de drum en gitaar erg freaky dingen kunnen doen.
mp3's: http://members.home.nl/yoko
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Abigor
Emperor
Limbonic Art
Grand Alchemist...
met name Abigor, een band die ondergewaardeerd is door velen, is erg technisch , maar denken sommigen dat het gewoon rommelig is...luister je de cd's (met name Satanized) keer op keer dan komt de ware aard wel naar boven en die is uniek als alles goed op elkaar aansluit...Echt muziek bestaande uit vele Lagen
Uiteraard Emperor, zeer complex en technisch
Limbonic Art idem
Grand Alchemist is wat minder bekend, maar ook zeker erg technisch en erg gaaf
Emperor
Limbonic Art
Grand Alchemist...
met name Abigor, een band die ondergewaardeerd is door velen, is erg technisch , maar denken sommigen dat het gewoon rommelig is...luister je de cd's (met name Satanized) keer op keer dan komt de ware aard wel naar boven en die is uniek als alles goed op elkaar aansluit...Echt muziek bestaande uit vele Lagen
Uiteraard Emperor, zeer complex en technisch
Limbonic Art idem
Grand Alchemist is wat minder bekend, maar ook zeker erg technisch en erg gaaf
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- VROOOOTTTT!
Gothenburg hoeft idd niet technisch te zijn, wel melodisch. Eigenlijk zijn de meeste grote bands vrij technisch, uitzonderingen zijn er wel maarja.....Yokozuna schreef:Technische metal:Niet perse, In Flames bijv. zeker geen technische gothenborg metal. Dark Tranquillity is bijv. weer wel wat technischer. Maar ook niet supertechnisch, niets vergeleken met bovengenoemde bands.
Het ligt er eigenlijk ook aan wat je onder technisch verstaat, een drummer zal moeilijke maatsoorten en ingewikkelde wisselingen als erg technisch zien en een sologitarist zal dat meer hebben met speedy solootjus. Ik speel zelf naast gitaar ook bas, drum en piano, en een beetje brullen lukt ook nog wel. Voor mij is het meer het samenspel wat iets technisch complex maakt in tegenstelling tot individuele inspanningen.
- ruben somewhere online
- toffe_ellende
Ik denk vooral aan bands als Pain of Salvation en Dream Theater. Die naast techniek ook nog goede songs kunnen schrijven.
Laatst gewijzigd door toffe_ellende op ma okt 20, 2003 10:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]