omdat dat de juiste spelling is ?Plaag schreef:En hoe kom ik erbij om 'Mercyful' met een 'i' te schrijven?
N.W.O.B.H.M.
- ZeroTolerance
NWOBHM is het allervetst!
Maiden, Def Leppard, Angelwitch, Tygers of Pan Tang, Samson en Saxon... en Priest natuurlijk, maar die zijn officieel al geen NWOBHM meer.
Mensen, deze muziekstroming is de bakermat van de hedendaagse metal... alles komt hier uit voort. Venom is overigens ook geen NWOBHM. Maar ook al een off-shoot ervan... en als je echt geinteresseerd bent in metal moet je hier wel wat van weten hoor!
Maiden, Def Leppard, Angelwitch, Tygers of Pan Tang, Samson en Saxon... en Priest natuurlijk, maar die zijn officieel al geen NWOBHM meer.
Mensen, deze muziekstroming is de bakermat van de hedendaagse metal... alles komt hier uit voort. Venom is overigens ook geen NWOBHM. Maar ook al een off-shoot ervan... en als je echt geinteresseerd bent in metal moet je hier wel wat van weten hoor!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Jammer dat er inderdaad veel, heel veel bands in de obscuriteit verdwenen zijn (alhoewel dat wel wat heeft). Ik zoek dan ook zoveel mogelijk 7" van die bands enzo.
Of dat occulte / Satanisme. Want Witchfynde, Witchfinder Generalen Cloven Hoof kwamen al met duistere thema's (eigenlijk Black Sabbath al) toen Fenriz nog in z'n luiers lag te poepen.
Jammer dat er inderdaad veel, heel veel bands in de obscuriteit verdwenen zijn (alhoewel dat wel wat heeft). Ik zoek dan ook zoveel mogelijk 7" van die bands enzo.
You're only living on borrowed time from your fate.
- heavy metal hanzel
ja ik ben helemaal verknocht aan dit genre. geweldige metal. helaas inderdaad dat veel bands te kampen hadden met geld problemen, labels die ze ripten als ze al een label hadden en niet op eigen beheer uitbrachten. nwobhm.com bied inderdaad heel veel informatie, fijn dat mensen daar moeite aan besteden, de echte fans. enkele favorieten: diamond head/ crucifixion en satan
Metal is dead so I've heard
But not while I'm still above ground
But not while I'm still above ground
hehe idem, NWOBHM heerscht
favorieten lijstje eeh;
Saxon uiteraard
Demon
Cloven Hoof
Gaskin
Tank
Fist
Girlschool
Jaguar
Holocaust
Praying Mantis
AngelWitch
ouwe Maiden
Legend
Mythra
Hollow Ground
Samson
.. and so on
ha btw, dat was trouwens post nummer 1
favorieten lijstje eeh;
Saxon uiteraard
Demon
Cloven Hoof
Gaskin
Tank
Fist
Girlschool
Jaguar
Holocaust
Praying Mantis
AngelWitch
ouwe Maiden
Legend
Mythra
Hollow Ground
Samson
.. and so on

ha btw, dat was trouwens post nummer 1

[i]You've gotta say goodbye
'Cause I will eat your mind
[/i]
[/i]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Maiden, Saxon, Samson, Def Leppard, Demon, Satan; die ken ik iig en kvind ze heersch
ik heb ooit een cd van de bieb geleend: MEtal for muthas, weet iemand hoe die band heet met het nummer 'baphomet'?
ik heb ooit een cd van de bieb geleend: MEtal for muthas, weet iemand hoe die band heet met het nummer 'baphomet'?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- heavy metal hanzel
- Lone Starr
- Lone Starr
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Lone Starr
hehe ja Ethel the Frog!heavy metal hanzel schreef:rock goddes is nwobhm ja, alleen vrouwen! geweldig hehe
die metal for muthas is een nwobhm compilatie cd inderdaad en het nr baphomet is van angelwitch.
gave titels op die cd btw: sledgehammer & ethel the frog!
[i]You've gotta say goodbye
[/i]
[/i]
Zo, ik luister nu Grim Reaper - Rock You To Hell, wat een geweldige cd.
En Mama's Boys - Power And Passion, tering, wat gaaf.
Wat een geweldig genre is het toch.
En Mama's Boys - Power And Passion, tering, wat gaaf.
Wat een geweldig genre is het toch.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
De band met dezelfde naam als jij (jou?, red.) heerscht anders ook de pannen van het dak af, wel Amerikaans, maar qua sound zeker door hun engelse collega's beïnvloedt. Vooral hun debuut, Flight Of The Griffin, vind ik zeer gaaf.Griffin schreef:[..]
hehe ja Ethel the Frog!
sabaton is mijn favoriete epic metal band
Of ze dat zelf gedaan hadden weet ik niet, in de Aardschok stond het in elk geval zo.Luth schreef:[..]
Had After Forever hun nieuwe stijl niet hiervan afgeleid?? New Wave Of Dutch Heavy Metal ofzo?
De homo's.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Is er overigens iemand bekend met Speed, de band van Bruce Dickinson voordat ie opschoof naar Samson?
Naar mijn weten hebben ze slechts één EP uit, met daarop twee nummers. Een daarvan, Man In The Street, is ooit 's op een nwobhm-sampler terecht gekomen en zo op mijn computer beland, maar het andere nummer kan ik nergens vinden.
Anyway, MITS is een typisch nwobhm-nummer, waar duidelijk al de latere Bruce Dickinson-stijl in de herkennen is, die we ook kennen van Samson, Bruce's solo-carriere en natuurlijk Maiden. Voor de liefhebbers zeker de moeite waard dit nummer ergens vandaan te slepen!
Link
Naar mijn weten hebben ze slechts één EP uit, met daarop twee nummers. Een daarvan, Man In The Street, is ooit 's op een nwobhm-sampler terecht gekomen en zo op mijn computer beland, maar het andere nummer kan ik nergens vinden.
Anyway, MITS is een typisch nwobhm-nummer, waar duidelijk al de latere Bruce Dickinson-stijl in de herkennen is, die we ook kennen van Samson, Bruce's solo-carriere en natuurlijk Maiden. Voor de liefhebbers zeker de moeite waard dit nummer ergens vandaan te slepen!
Link
Het was een 7" uit (geloof ik) 1980, het andere nummer heet down the road.dako schreef:Is er overigens iemand bekend met Speed, de band van Bruce Dickinson voordat ie opschoof naar Samson?
Link
Niks mis met die term.Marcus schreef:[..]
Dit meen je niet...
Toen ik nog regelmatig voor metalfan reviews schreef, heb ik de term New Wave Of Worldwide Power Metal ook meerdere malengebruikt, enkel om aan te geven dat de markt overspoeld werd door power metalreleases.
Goed, in het geval van New Wave Of Dutch Heavy Metal is de term 'heavy' misschien wat ongelukkig gekozen, maar het doet niks af aan het feit dat de markt toen vergeven was van bandjes die ineens de stijl van Within Temptation en After Forever gingen naspelen.
Sorry hoor maar elke associatie van After Forever met de NWOBHM vind ik ziek...dako schreef:[..]
Niks mis met die term.
Toen ik nog regelmatig voor metalfan reviews schreef, heb ik de term New Wave Of Worldwide Power Metal ook meerdere malengebruikt, enkel om aan te geven dat de markt overspoeld werd door power metalreleases.
Goed, in het geval van New Wave Of Dutch Heavy Metal is de term 'heavy' misschien wat ongelukkig gekozen, maar het doet niks af aan het feit dat de markt toen vergeven was van bandjes die ineens de stijl van Within Temptation en After Forever gingen naspelen.
tsja, blijkbaar is dat in op het moment. in de VS heb je ook zoiets namelijk. New Wave Of American Heavy Metal. en dat zijn dan bandjes als Chimaira. Heeft afgezien van de naam niks met NWOBHM te maken, maar gewoon een naampje voor het beestje.Luth schreef:[..]
Had After Forever hun nieuwe stijl niet hiervan afgeleid?? New Wave Of Dutch Heavy Metal ofzo?
Het wordt ook totaal niet met elkaar vergeleken.Marcus schreef:[..]
Sorry hoor maar elke associatie van After Forever met de NWOBHM vind ik ziek...
Alleen de term 'new wave', en dan vooral het 'wave', wordt gebruikt om een plotselinge opkomst van veel bands die dezelfde, nieuwe stijl spelen aan te duiden.
New Wave Of American Metalcore is dat, om de betere bands van de middelmatige te filteren.Tokus schreef:[..]
tsja, blijkbaar is dat in op het moment. in de VS heb je ook zoiets namelijk. New Wave Of American Heavy Metal. en dat zijn dan bandjes als Chimaira. Heeft afgezien van de naam niks met NWOBHM te maken, maar gewoon een naampje voor het beestje.
En Dako, heb jij mp3's van dat Speed?
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Kijk, maakt het al een stuk duidelijker. Vond namelijk al dat die hele term van AF nergens op sloeg...maar als je het zo stelt is het idd wel een begrijpelijke term ja.dako schreef:[..]
Het wordt ook totaal niet met elkaar vergeleken.
Alleen de term 'new wave', en dan vooral het 'wave', wordt gebruikt om een plotselinge opkomst van veel bands die dezelfde, nieuwe stijl spelen aan te duiden.
I came not to send peace...but a sword...And I have made...WAR!
Cool nog niet van gehoord. Ik moet Samson nog eens gaan beluisteren schijnt ook prima spul te zijn.dako schreef:Is er overigens iemand bekend met Speed, de band van Bruce Dickinson voordat ie opschoof naar Samson?
-knip-
Link
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]