De nieuwe Diabolic!
De nieuwe Diabolic!
De nieuwe cd van de blastmasters! Wie heeft hem al gehoord?
Makkers staakt uw wild geraas
En dat was nou precies het probleem met Vengeance Ascending. Dat is ook een nadeel van de nieuwe Vital Remains, maar dat is iets waar ik me bij veel nieuwe death metal releases aan stoor.Rascul_Waznagga schreef:Vital Remains is idd bruut, jammer alleen dat de drumsound zo dun is. Met een beetje meer bassdrum was ie veel harder geweest...
Kop dicht, Thorko
En daar noem je me een zwaar overschatte kutband! Die hebben, naar mijn mening, sinds Apocalyptic Revelations niks fatsoenlijks meer uitgebracht. De laatste heb ik nog niet gehoord en daar heb ik ook geen zin in.Rascul_Waznagga schreef:Yep, een bassdrum moet echt een BASSDRUM zijn, niet toevallig een trommel die iets lager gaat dan de rest. K hoorde laatst nog Ageless Venomous van Krisiun. GADVEREDAMME! Dat kreeg k als drummer gewoon nachtmerries van...
Kop dicht, Thorko
Nope, echt Death Metal gebeuk, met name de productie is zo veel verbetert...Plaag schreef:Ja? Niet zo'n uitgekleed geluid als op de vorige cd's?
Mooi voor mij, niet zo mooi voor mn portemonnee dusleader schreef:De nieuwe "Diabolic - Infinity Through Purification" rost de ballen uit je broek.

- Yokozuna
- Contacteer:
Hoewel Aantar lekker kan dubbelbassen, vind ik zijn drumsound op bijna alle albums gewoon cheapass drumcomputerRascul_Waznagga schreef:Vital Remains is idd bruut, jammer alleen dat de drumsound zo dun is. Met een beetje meer bassdrum was ie veel harder geweest...

Nou, er zijn maar weinig bands waarbij de bassdrum ook echt een BASSDRUM. Vader is een goed voorbeeld (Litany, Revelations, Blood) is een goed voorbeeld van BASSdrum geluid, en dat voegt ook zeker iets toe aan de dikke en stoere productie van die Vader albums. Voor de rest weet ik maar weinig bands te noemen waar de bassdrum ook echt een BASSdrum is, en waar het goed wordt toegepastYep, een bassdrum moet echt een BASSDRUM zijn

mp3's: http://members.home.nl/yoko
- Sandr
- Contacteer:
bij veel powermetal klinkt de bassdrum wel degelijk als bassdrum, maar die drummen natuurlijk nooit zo bruut als death-metaldrummersYokozuna schreef:[..]
Nou, er zijn maar weinig bands waarbij de bassdrum ook echt een BASSDRUM. Vader is een goed voorbeeld (Litany, Revelations, Blood) is een goed voorbeeld van BASSdrum geluid, en dat voegt ook zeker iets toe aan de dikke en stoere productie van die Vader albums. Voor de rest weet ik maar weinig bands te noemen waar de bassdrum ook echt een BASSdrum is, en waar het goed wordt toegepast
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- HellcommandeR
- Destruction
-
- MerijnMetal
- Yokozuna
- Contacteer:
"Conquerors Of Armageddon" heb ik. De eerste paar nummers vond ik wel tof en de cd kostte maar 10 euro dus maar gekocht. Achteraf echt een miskoop. Ik weet niet hoe het met de rest van de Krisiun albums zit, maar dit album haalt echt de nummer 1 in mijn lijst van meest eentonige albums ooit. Dat drumgeluid vind ik trouwens nog beter dan bij de meeste Dialobic albums, omdat er tenminste niet zoveel wordt getriggerd. Verder wel enorm eentonige drums met constante blastbeats en zelfde fills etc. Niet echt een "goede drummer"Rascul_Waznagga schreef:Hehe kijk eens naar de gemiddelde Unique Leader band, dan heb je helemaal gelijk
Maar als drummer en Deathmetal fan zijnde vind ik t daar nog wel kunnen. Ik weet niet of je de desbetreffende Krisiun cd wel eens hebt gehoord, maar dat is echt niet normaal zo slecht...

Bij powermetal vind ik het bassdrumgeluid vaak juist heel modaal kwa bass-click verhouding. Vergelijk het maar met de laatste 3 albums van Vader, dan weet je wat een bassdrum is. Dat is echt wel andere koek dan het gemiddelde powermetal nummer, uitgezonderd op een stel Manowar nummersbij veel powermetal klinkt de bassdrum wel degelijk als bassdrum, maar die drummen natuurlijk nooit zo bruut als death-metaldrummers

mp3's: http://members.home.nl/yoko
Yokozuna schreef:"Conquerors Of Armageddon" heb ik. De eerste paar nummers vond ik wel tof en de cd kostte maar 10 euro dus maar gekocht. Achteraf echt een miskoop. Ik weet niet hoe het met de rest van de Krisiun albums zit, maar dit album haalt echt de nummer 1 in mijn lijst van meest eentonige albums ooit. Dat drumgeluid vind ik trouwens nog beter dan bij de meeste Dialobic albums, omdat er tenminste niet zoveel wordt getriggerd. Verder wel enorm eentonige drums met constante blastbeats en zelfde fills etc. Niet echt een "goede drummer"
De cd waar ik op doelde was Ageless Venomous, als ik me niet vergis het album volgende op Conquerors... Die twee zuigen ook inderdaad. Maar probeer t nieuwe album nou maar gewoon, want die gasten hebben eindelijk door hoe je een goed DM album in elkaar draait.