Dank u dank u leute !
Ktulu schreef:Kerel, geniaal man!
Ik vond het net toen ik zocht bij google op de term "To live is to die".
Bij google nog wel ?! Jij zocht naar "to live is to die" en van alle personen TER WERELD word je gelinkt naar mij.. Hmm, toch best een geavanceerd zoekapparaat dan, dat google..
Ktulu schreef:Wat mij wel erg moeilijk lijkt is zo in ergens tussen 5:00 en 6:00 die gitaar fade-ins. Ik heb me ooit laten wijsmaken dat je dat doet door aan te slaan en dan je volume knop open te draaien. Klopt dat?
Klopt inderdaad, dat is de meest traditionele manier. Het is ff wennen, maar het geeft wel de beste controle over je volume.
Een volumepedaal is ook een optie, mits hij VOOR je amp zit. Dan werkt ie netals je volumeknop op je gitaar. [als je het volumepedaal bv op een fx loop zou pleuren, zou je het volume kunnen regelen, maar dan zonder dat de hoeveelheid GAIN verandert op lagere volumes.]
Ik heb de fade ins op een NOG andere manier gedaan. Ik moest dit nummertje inspelen met mijn Ibanez, en die heeft blijkbaar geen lineaire volumeknop. Als je die open draait dan komt ie dus niet geleidelijk op, maar als ie 30% open staat knalt het geluid er ineens vanuit niets redelijk hard doorheen. Een echte "swell" is hier dus niet mee te maken. Op mijn BC Rich kan dat wel.
Maar gelukkig had mijn Line6POD een auto-swell optie.

Dan hoef je nix te doen, alleen aanslaan en dan komt de fade-in automatisch. [Hoezo moeilijk dus..] En zodra je de volgende noot aanslaat reageert ie daar gewoon goed op, zoals het moet. Probleem opgelost dus.
Ktulu schreef:Maarjah goed als je al 10 jaar ofzo speelt, mag je dit ook wel kunnen he...

Het spelen, of het opnemen?
Toen ik een jaartje of 2 a 3 speelde kon ik dit nummer ook al spelen. Maar toen had ik het nooit zo zelf op kunnen nemen. Je kan wel iets kunnen spelen, uiteindelijk wordt de
opname klank vaak beoordeeld, en niet eens zozeer het
spel..
Zo zijn er wel eens lieden die mijn
ongemasterde opnames van top tot teen met het
gemasterde origineel gaan vergelijken en alleen maar met commentaar op de tekortkomingen komen. Alsof ik zelf de precieze verschillen nog niet gehoord had..
Overigens had ik wel verwacht dat ongeveer 10% van de reacties "Blèèèèh, metallica" zou zijn, maar dat valt dus nog niet tegen!
Ktulu schreef:Het nummer duurt ook precies 9:48 net als t origineel!

Sterker nog, als je mijn versie en het origineel simultaan zou afspelen, zouden ze op elk punt in het nummer exact gelijk lopen. Ik heb de drums namelijk met het origineel meegespeeld. Het loopt dus precies synchroon.
..it's all just a togetherwalk of circumstances...