Emperor
- guppedokter
- Contacteer:
- guppedokter
- Contacteer:
- Sandr
- Contacteer:
dat is een keihard heerschend albumtelluriet schreef::-/
De liefde gaat wel erg ver heh?![]()
Dat doet me eraan denken, ik heb IX Equilibrium nog in de kast staan.. pas 1 keer vluchtig geluisterd. Zo maar eens doen.
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- †°Stormblast°†
- Contacteer:
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Kweet niet veel van Black metal qua bands, maar ik weet wel dat ik emperor zeker 1 van de beste vindt die ik ken
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
zozoadnoctum schreef:[..]
heil emperor! in mijn ogen een der beste blackmetal bands die deze aardklkoot heeft mogen aanschouwen. daarom heb ik er ook een tattoo van laten zetten

www.last.fm/user/robenroll
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Hieronimus
Emperor is voor mij gewoon de ultieme band...
Ieder album zeer origineel, ongelooflijk goede riffs, heerlijk sfeertje, fakking diepgang in hun songs, &c.
Opeth vind ik de beste band die er bestaat, maar Emperor is de beste band OOIT
Ieder album zeer origineel, ongelooflijk goede riffs, heerlijk sfeertje, fakking diepgang in hun songs, &c.
Opeth vind ik de beste band die er bestaat, maar Emperor is de beste band OOIT
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Emperor? Ja...geniaal, maar n beetje blase na Anthems at ....dusk. Equilibrium vind ik dus maar gekunstelde ellende en de allerlaatste is dan weer iets beter. Het is op de laatste twee releases al goed te horen dat Isahn meer en meer de overhand kreeg over de composities.
Maar zo'n nummer als Ancient Queen of Moon over Shera-kar, man dat doet de adem bevriezen!
Maar zo'n nummer als Ancient Queen of Moon over Shera-kar, man dat doet de adem bevriezen!
En de man zal heersen.
Emperor was jarenlang mijn favoriete band, en In the Nightside Eclipse het ultieme Black Metal album voor mij. IX equilibrium was echter een tegenvaller na Anthems... en toen ik Prometheus hoorde was ik er opeens niet zo rouwig meer om dat ze ermee stopten. De pre-IX releases blijven echter van een genialiteit die weinig bands kunnen evenaren.
The True North, Strong and Free
Prometheus is vreselijk clinisch inelkaar gezet, dat hoor je er aan af. Maar ik vind hem niet slecht.
Bij de laatste Emperor platen kreeg ik het gevoel dat de neuzen niet helemaal dezelfde kant op stonden en dat werkt op IX Equilibrium storend, op Prometheus wordt dat gegeven op geniale wijze uitgebuit. Gecontroleerde muzikale schizofrenie ten top.
Bij de laatste Emperor platen kreeg ik het gevoel dat de neuzen niet helemaal dezelfde kant op stonden en dat werkt op IX Equilibrium storend, op Prometheus wordt dat gegeven op geniale wijze uitgebuit. Gecontroleerde muzikale schizofrenie ten top.
Kop dicht, Thorko
Prometheus is in feite gewoon een solo-werk van Ihsahn, waarop Trym en Samoth een instrument mochten inspelen. Mede daarom lijkt het meer op een album van Peccatum dan op Emperor zelf.Plaag schreef:Bij de laatste Emperor platen kreeg ik het gevoel dat de neuzen niet helemaal dezelfde kant op stonden en dat werkt op IX Equilibrium storend, op Prometheus wordt dat gegeven op geniale wijze uitgebuit.
-
-
- Hieronimus
Ik snap niet waarom de meeste mensen Prometheus niet kunnen waarderen
Dat album is echt zo fakking uitgewerkt met zoveel verschillende lagen dat je zelfs na een jaar nog nieuwe melodietjes hoort 

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Ik heb alleen het eerste album (Strangling from within) en ik vind dat daarvoor, net als voor de laatste Emperor geldt, dat ze af en toe zo hun momenten hebben. Over de gehele linie is het echter beneden de maat.Plaag schreef:[..]
Peccatum vind ik rampzalig.
@Damien: als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niks.
Ik heb Peccatum nog eens live gezien in Tilburg, in het voorprogramma van Emperor en Morbid Angel. Zowel Peccatum als Emperor waren kut.Othrys schreef:[..]
Ik heb alleen het eerste album (Strangling from within) en ik vind dat daarvoor, net als voor de laatste Emperor geldt, dat ze af en toe zo hun momenten hebben. Over de gehele linie is het echter beneden de maat.
Kop dicht, Thorko
Limbonic Art was er ook.Othrys schreef:Ik wist niet eens dat ze met Peccatum live shows deden eerlijk gezegd. Emperor heb ik live gezien op Dynamo 1998 en dat was erg goed. Geluid kon beter en het licht begaf het nog even ook, maar de setlist en de speeltechniek was niks op aan te merken.
Kop dicht, Thorko
- Frituurmaster
- Contacteer:
Duidelijk iemand zonder muzikaal inzicht....Damien, son of Lucifer schreef:Emperor is kut
dat die lui een beetje bekend zijn geworden omdat die drummer een homo heeft doodgeragd in een slecht humeur wil niet zeggen dat de muziek ook maar enigszins leuk is. maar goed, da's vast weer te moeilijk voor sommige mensen hier.
- pier_hier
- Contacteer:
emperor zit muzikaal op eenzame hoogte, maar is ook niet precies voor een gat te vangen... daarom lopen de meningen best uiteen. Toch waren de laatste platen te vooruitstrevend en progressief voor sommigen om het te kunnen waarderen na het even geniale maar toch zeer andere oudere werk. Dat kan ik me goed voorstellen, maar ik kan het beide zeer goed waarderen
net als mayhem trouwens
net als mayhem trouwens
- pier_hier
- Contacteer:
nueh.. dat niet.. immortal is er niet bepaald progressiever op geworden.. (en niet bepaald beter in mijn ogen)adnoctum schreef:en satyricon, en immortal.
satyricon vind ik ook niet in t zelfde rijtje thuispassen... toch wat meer traditionele black metal.. maar dan black metal wat muzikaal geniaal in mekaar steekt en ook productioneel eens overtuigt voor de verandering zonder de kille sfeer op te geven
ik bedoel maar; satyricon, emperor, mayhem en immortal zijn begonnen met allemaal dezelfde soort muziek te spelen, en ze zijn achteraf allemaal hun eigen weg verder gegaan en ze hebben zich muzikaal ontwikkeld. en nieuwe satyricon is zeker geen traditionele black metalpier_hier schreef:[..]
nueh.. dat niet.. immortal is er niet bepaald progressiever op geworden.. (en niet bepaald beter in mijn ogen)
satyricon vind ik ook niet in t zelfde rijtje thuispassen... toch wat meer traditionele black metal.. maar dan black metal wat muzikaal geniaal in mekaar steekt en ook productioneel eens overtuigt voor de verandering zonder de kille sfeer op te geven

Problem, metalfan.nl?
- pier_hier
- Contacteer:
nee geen traditionele black metal... maar komt er van de genoemde bands wel t meest in de buurt ("toch wat meer...").. wat ik knap vind is dat ze toch een zelfde sfeer oproepen...
maar wat betreft muzikale ontwikkeling, daar kan ik bij de meeste bands alleen maar lof over uitspreken.. want als muzikant lijkt het me ook zwaar klote om in zo'n keurslijf te moeten blijven... je kunt je in een bepaald genre welzeker muzikaal ontwikkelen zonder je fans te verloochenen (zoals sommige andere bekende bands uiteraard gedaan hebben) maar de grens blijft altijd vaag
maar wat betreft muzikale ontwikkeling, daar kan ik bij de meeste bands alleen maar lof over uitspreken.. want als muzikant lijkt het me ook zwaar klote om in zo'n keurslijf te moeten blijven... je kunt je in een bepaald genre welzeker muzikaal ontwikkelen zonder je fans te verloochenen (zoals sommige andere bekende bands uiteraard gedaan hebben) maar de grens blijft altijd vaag
Othrys schreef:[..]
Prometheus is in feite gewoon een solo-werk van Ihsahn, waarop Trym en Samoth een instrument mochten inspelen. Mede daarom lijkt het meer op een album van Peccatum dan op Emperor zelf.
nuberus schreef:Emperor? Ja...geniaal, maar n beetje blase na Anthems at ....dusk. Equilibrium vind ik dus maar gekunstelde ellende en de allerlaatste is dan weer iets beter. Het is op de laatste twee releases al goed te horen dat Isahn meer en meer de overhand kreeg over de composities.
Dat zeg ik! As the Shadows Rise" 7"EP is de plaat die je moet hebben, Emperor op de top. Nou moet ik m enkel nog even zien te vinden......al heb ik een aantal nummers wel op diverse cd's staan...
En de man zal heersen.