Iron Maiden, 13 december, Ahoy Rotterdam!

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gesloten
Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » zo dec 14, 2003 5:57 pm

can I play with madness is een erg gaaf nummer, maar het refrein is qua toonhoogte live toch wat te hoog gegrepen, en ook van no more lies had ik me live meer voorgesteld, maar verder was het idd heel gaaf (alleen te kort, het was over voor ik er erg in had)
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

!slayer!

Bericht door !slayer! » zo dec 14, 2003 5:57 pm

defenderofsteel schreef:[..]

kerel een pit bij maiden nergens op. waarom zou je gaan pitten als er zoveel te zien is op podium.

ik had dan wel een zitplaats maar heb me wel kapot geergerd aan die pit. van maiden moet je genieten. van alle keren dat ik maiden heb gezien is dit de enige x met een pit. ik vond het zielig. zeker een stelletje posers die denken dat dat ze dat bij elke metalband moeten doen omdat ze een keer ergens anders hebben gezien.
je kunt wel zien dat de stijgende bekendheid maiden geen goed doet. en dan heb je van die gasten die denken dat ze bier naar bruce moeten gaan gooien! en zulke malloten hebben wel staanplaatsen.

maar voor de rest heb ik een geweldige avond gehad. en is dit een van de beste concerten van dit jaar, naar mijn mening
helemaal juist!

MegaDood

Bericht door MegaDood » zo dec 14, 2003 6:23 pm

Maiden kicks toch elke keer weer ass!!

Het was weer een lekker strak optreden.

Ik stond vrijwel vooraan bij Janick en heb gelukkig tijdens de toegift de drums wel kunnen horen.

De Tosser die bier (what a waste) over 't mengpaneel heeft geflikkerd, kan wat mij betreft een bonk kanker achter z'n hart krijgen; FUCKIN' TOSSER!

Thrash-Till-Death

Bericht door Thrash-Till-Death » zo dec 14, 2003 8:17 pm

Dit was mijn eerste maiden concert en vond het de moeite waard maar er waren nogal wat schoonheidsfoutjes:

Bruce zat er bij 'No more lies' even flink naast, en bij een paar andere nummers ging het zelfs (soms) niet helemaal gelijk.

Maar toch een geweldig concert, zeker genoten tijdens: dance of death en paschendale. de intro's waren ook lekker dreigend.
[url=http://www.testamentlegions.com][img]http://www.testamentlegions.com/tl-blue-bnr.jpg[/img][/url]

The Horseman

Bericht door The Horseman » zo dec 14, 2003 8:17 pm

weet iemand de setlist ?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo dec 14, 2003 8:22 pm

The_Horseman schreef:weet iemand de setlist ?
ja

zie

http://www.metalfan.nl/concertreviews.p ... ent&id=112
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

The Horseman

Bericht door The Horseman » zo dec 14, 2003 8:28 pm

mooie setlist
mis hier en daar wel een paar nummers
maar ja ze moeten natuurlijk ook nieuw werk spelen
en met zoveel albums is het keuzes maken

b 11

Bericht door b 11 » zo dec 14, 2003 9:29 pm

Ik vond het alleen wel jammer dat ik niet met gebalde vuist FREEDDOOMMMMM kon bleren, hopen maar dat The clansman er bij de volgende tour gewoon weer bijzit.

The Horseman

Bericht door The Horseman » zo dec 14, 2003 10:02 pm

En wat Lord Of The Flies in de setlist moet
is me een beetje een raadsel

Mr_No_Good
Contacteer:

Bericht door Mr_No_Good » zo dec 14, 2003 10:25 pm

Ik vond het geluid wel goed hoor! Ik stond ergens tussen de 5e rij (begin) en 10e rij (einde), voor Adrian, later voor Dave.
[b]Wat doet een hippie op een metalforum?[/b]

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » zo dec 14, 2003 11:18 pm

maiden heerste!.. was weer een geniaal optreden... erg mooi podium, goed gespeeld.. bruce was machtig en ik heb genoten

ook t pitje was gaaf.. mensen die daar problemen mee hebben die gaan volgende keer maar naar die abba coverband toe...
als je t ellende vond dat er een pit recht voor je neus bezig was, dan hadden 3 stappen naar links of rechts je een hoop ergernis bespaard.. aangezien de pit maar uit een man of 5 bestond was het nu echt niet zo de moeite waard om je druk om te maken..

iedereen heeft een andere manier om te genieten van een concert

Sven Mesman

Bericht door Sven Mesman » ma dec 15, 2003 1:19 am

Ik heb helaas niemand van Metalfan gespot (op Pier na die ik letterlijk en figuurlijk anderhalve nanoseconde heb zien lopen naar de achterkant van de zaal.

Maar verder vond ik het zeer geslaagd, op Funeral en de 2 biergooiers na...
Reality is an illusion created by the lack of alcohol.
Love is an illusion created by the lack of common sense.

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » ma dec 15, 2003 8:22 am

pier_hier schreef:maiden heerste!.. was weer een geniaal optreden... erg mooi podium, goed gespeeld.. bruce was machtig en ik heb genoten

ook t pitje was gaaf.. mensen die daar problemen mee hebben die gaan volgende keer maar naar die abba coverband toe...
als je t ellende vond dat er een pit recht voor je neus bezig was, dan hadden 3 stappen naar links of rechts je een hoop ergernis bespaard.. aangezien de pit maar uit een man of 5 bestond was het nu echt niet zo de moeite waard om je druk om te maken..

iedereen heeft een andere manier om te genieten van een concert
alleen jammer dat je het zo voor andere verpest. er komen meer dan genoeg bands waar je je argessie naar hartelust kunt uiten.

maiden is daar gewoon de band niet voor.
www.myspace.com/suddenthrash

The Horseman

Bericht door The Horseman » ma dec 15, 2003 9:53 am

een pit bij Maiden ?
vindt ik het de muziek niet voor !

DaKonium

Bericht door DaKonium » ma dec 15, 2003 10:12 am

Grishnákh schreef:Ik heb helaas niemand van Metalfan gespot (op Pier na die ik letterlijk en figuurlijk anderhalve nanoseconde heb zien lopen naar de achterkant van de zaal.

Maar verder vond ik het zeer geslaagd, op Funeral en de 2 biergooiers na...
ik zag jou nog staan geloof ik.
2e ring stond/zat je toch?
Sterf!

wuzzer

Bericht door wuzzer » ma dec 15, 2003 12:43 pm

Maiden was zo gaaf!!!!!! en geweldig super machtig!! bruce en de andere waren in topvorm, de kleine schoonheidsfoutjes vind ikniet erg, is de charme van een live optreden!!! funeral for a friend zoog gigantisch

Sven Mesman

Bericht door Sven Mesman » ma dec 15, 2003 12:50 pm

DaKonium schreef:[..]

ik zag jou nog staan geloof ik.
2e ring stond/zat je toch?
Ik stond in de arena, ergens in het midden bij mijn weten.
Goed zicht op het podium.

Jammer alleen dat er weer 2 van die nakko's waren die met bier moesten gaan gooien.

Je kan wat bier betreft beter parkinson hebben dan alzheimer.

Beetje bier morsen is niet zo erg als het helemaal vergeten te drinken 8)
Reality is an illusion created by the lack of alcohol.
Love is an illusion created by the lack of common sense.

erwin

Bericht door erwin » ma dec 15, 2003 1:06 pm

b 11 schreef:Ik vond het zo lachen dat toen die vlag van funeral for a friend werd weggehaald iedereen ging juichen.

En die janick was zeker flink aan het heerschen met zijn supercoole gitaartrukjes.

dat deden ze hier ook, ze kregen het publiek ook helemaal niet mee.
als hij om handen riep kreeg hij de middelvinger van veel mensen.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma dec 15, 2003 1:35 pm

FFAF deed zeker wel haar best, maar ze waren gewoon een verkeerd voorprogramma
"Thanks Rotterdam, for being zo kind to us" zei de zanger ook nog een paar keer, ik heb weinig van die kindness gemerkt
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » ma dec 15, 2003 2:22 pm

defenderofsteel schreef:[..]

alleen jammer dat je het zo voor andere verpest. er komen meer dan genoeg bands waar je je argessie naar hartelust kunt uiten.

maiden is daar gewoon de band niet voor.

ik bouw zelfs een pit op within temptation, anathema of nightwish als ik er zin in heb... en ook is er altijd wel volk die er net zo over denkt...
zoals ik al zei.. zo'n pit is makkelijk te vermijden als je er geen zin in hebt..

LiberatedMadness

Bericht door LiberatedMadness » ma dec 15, 2003 2:34 pm

pier_hier schreef:[..]
ik bouw zelfs een pit op within temptation, anathema of nightwish als ik er zin in heb... en ook is er altijd wel volk die er net zo over denkt...
zoals ik al zei.. zo'n pit is makkelijk te vermijden als je er geen zin in hebt..
Een pit hoort er best wel bij. Je moet ergens je aggressie kwijt en het is altijd beter dan vechten. Daarom zuigen pit's bij gratis evenementen vrij veel, altijd van die ruzie-gastjes die ernaast gaan staan wachten tot er iemand tegen hun aan struikelt, en dan is het huilen geblazen, dan wordt het vechten.
Zie hier... een onderschrift

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » ma dec 15, 2003 2:36 pm

LiberatedMadness schreef:[..]

Een pit hoort er best wel bij. Je moet ergens je aggressie kwijt en het is altijd beter dan vechten. Daarom zuigen pit's bij gratis evenementen vrij veel, altijd van die ruzie-gastjes die ernaast gaan staan wachten tot er iemand tegen hun aan struikelt, en dan is het huilen geblazen, dan wordt het vechten.
maar dat zijn dan lui die t niet helemaal kunnen bevatten..

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma dec 15, 2003 2:39 pm

Een pit hoort gewoon bij een concert.
Goed, het is wat minder leuk als precies de mensen naast je er een beginnen en je er zelf niet in wilt staan, maar daarvoor heb je poten aan je lijf om ergens anders naar te manouvreren.

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » ma dec 15, 2003 2:39 pm

juist, my point exactly

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma dec 15, 2003 2:49 pm

vind ik ook, en daarbij als je vooraan staat tijdens zoiets als maiden weet je dat het drummen word, wil je het rustig zien, ook geen probleem dan ga je iets meer naar achter staan

maar vind pit niet a-sociaal hoor

en ja welke normale mens begint er niet gek te worden tijdens oude maiden nummers :P
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

!slayer!

Bericht door !slayer! » ma dec 15, 2003 3:39 pm

maar ik heb wel weer genoten van Maiden!

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » ma dec 15, 2003 4:05 pm

ga dan onder een vechtsport daar wil iedereen het zelfde en val je er niemand lastig. en lijkt me niet echt dat je die pit kon vermijden met die drukte. iedereen stond op elkaar vooraan

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » ma dec 15, 2003 4:10 pm

ik vind een vechtsport en een pit toch niet bepaald te vergelijken hoor kerel, ik weet niet hoe jij daar over denkt natuurlijk

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » ma dec 15, 2003 4:18 pm

kun je allebei je agressie kwijt en daar heb je volgens mij behoorlijk wat van als je op within temptation pit gaat bouwe. al ziek daar de humor nog wel van in zien.

ik had er geen last van van de pit maar kan me wel voorstelle dat mensen die daar bij maiden stonden zoch rot hebben geirriteerd aan die pit. heb namelijk op verschillende forums gelezen dat mensen het hardstikek kut vonde maar geeneen van hun heeft een rustigere plaats kunnen vinden

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » ma dec 15, 2003 4:24 pm

defenderofsteel schreef:kun je allebei je agressie kwijt en daar heb je volgens mij behoorlijk wat van als je op within temptation pit gaat bouwe. al ziek daar de humor nog wel van in zien.

ik had er geen last van van de pit maar kan me wel voorstelle dat mensen die daar bij maiden stonden zoch rot hebben geirriteerd aan die pit. heb namelijk op verschillende forums gelezen dat mensen het hardstikek kut vonde maar geeneen van hun heeft een rustigere plaats kunnen vinden
within temptation was op parkpop, en dat was meer voor de humor ervan ja.. terwijl t best een aardige pit was nog
maar ik zie een pit niet als een plek waar ik al me agressie en frustratie uit op anderen.. dat vind ik een foute instelling. Plus ik moet me 9 van de tien keer toch al enigzins inhouden omdat men niet allemaal even veel fysieke weerstand biedt helaas, maar dat mag niet deren...

en nogmaals de pit bestond maar uit een paar man, dus mensen moeten niet lullen dat ze niet aan de "gruwelen" konden ontsnappen als ze dat wilden... of ze moeten zich zo hard op hun gothicrokjes getrapt voelen.

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » ma dec 15, 2003 4:32 pm

ik zag het van boven. het verbaasde me dat er een pit was. ik had het idee dat er een stel kereltjes die maiden op de box hadden gezien en dachten een put te moeten bouwe omdat ze dat is een x gezien hadden. kon ook maar 1 grote gast ontdekke met lang haar. en begrijp me nie verkeerd ben niet anti-pit ofzow, maar omdat het bij maiden was had ik zoiets van mensen er is genoeg te zien op het podium.

maar ok wat is die pit nou tegenover wat die biergooiers ons geflikked hebben

Mr_No_Good
Contacteer:

Bericht door Mr_No_Good » ma dec 15, 2003 4:39 pm

Je kon wel blijven opschuiven, de pit kwam steeds meer naar de linkerkant van het podium. Ik heb er redelijk veel last van gehad, al stond ik er niet heel dicht bij.
[b]Wat doet een hippie op een metalforum?[/b]

erwin

Bericht door erwin » ma dec 15, 2003 4:40 pm

LiberatedMadness schreef:[..]

snap niet waarom zo'n pit altijd vooraan moet, die apen kijken toch niet.. :lol:
niet dat ik er last van heb, ik ben 197cm en zie het toch wel, maar voor de jongere fans en meiden is het wel kut..

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » ma dec 15, 2003 4:43 pm

[quote="pier_hier"][..]within temptation was op parkpop, en dat was meer voor de humor ervan ja.. terwijl t best een aardige pit was nog[quote]

hoezo dachten die tiener meisjes net zo over de pit als ik en hebben ze actie ondernomen :shock: :)

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » ma dec 15, 2003 4:47 pm

erwin schreef:[..]

snap niet waarom zo'n pit altijd vooraan moet, die apen kijken toch niet.. :lol:
niet dat ik er last van heb, ik ben 197cm en zie het toch wel, maar voor de jongere fans en meiden is het wel kut..
het is een ideale manier om vooraan te komen als je te laat bent

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma dec 15, 2003 4:54 pm

within temptation was op parkpop, en dat was meer voor de humor ervan ja.. terwijl t best een aardige pit was nog
maar ik zie een pit niet als een plek waar ik al me agressie en frustratie uit op anderen.. dat vind ik een foute instelling. Plus ik moet me 9 van de tien keer toch al enigzins inhouden omdat men niet allemaal even veel fysieke weerstand biedt helaas, maar dat mag niet deren...

en nogmaals de pit bestond maar uit een paar man, dus mensen moeten niet lullen dat ze niet aan de "gruwelen" konden ontsnappen als ze dat wilden... of ze moeten zich zo hard op hun gothicrokjes getrapt voelen.
Ach joa, pitten is wel grappig als provocatie.
Zoals een brute cirkelpit op di-rect bouwen. Dat was wel weer grappig. Vooral omdat de heren muzikanten dat dus totaal niet hadden verwacht hehehe. Within temptation enzo zijn ook van dat soort bands. Zichzelf een harde muziekstijl toeschrijven, maar vervolgens toch mierzoete nummers maken. Dan vraag je er gewoon om.

Bij Iron Maiden pitten is daarentegen wel weer enorm kids. Dat soort mensen mogen naast de biergooiers worden gehangen.

DaKonium

Bericht door DaKonium » ma dec 15, 2003 5:07 pm

Afbeelding

als pier wil pitten moet ie dat vooral doen.
Sterf!

sodomy and lust

Bericht door sodomy and lust » ma dec 15, 2003 5:11 pm

Ik vind dat mensen best een pit mogen bouwen. Alleen dan als het ook echt totale chaos is (Testament, Nuclear Assault etc) Anders is het alleen maar irritant; als dit namelijk niet het geval is, heb ik er alleen maar nadeel van: ze schoppen het bier uit mijn handen, pleuren op me als ik aan het bangen ben...

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma dec 15, 2003 5:14 pm

DaKonium schreef:Afbeelding

als pier wil pitten moet ie dat vooral doen.
Leer eerst maar eens spellen.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma dec 15, 2003 5:23 pm

maak jij maar eerst eens een cd'tje (want je vind jezelf toch dé redder van hatred)

ooit als eens een demo ofzo opgenomen?

!slayer!

Bericht door !slayer! » ma dec 15, 2003 7:18 pm

pier_hier schreef:ik vind een vechtsport en een pit toch niet bepaald te vergelijken hoor kerel, ik weet niet hoe jij daar over denkt natuurlijk
Je valt trouwens wel op in de pit. Ik zat 2e ring en ik kon je zien pitten.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma dec 15, 2003 7:23 pm

b 11 schreef:Ik vond het alleen wel jammer dat ik niet met gebalde vuist FREEDDOOMMMMM kon bleren, hopen maar dat The clansman er bij de volgende tour gewoon weer bijzit.
haha, dat vond ik ook wel jammer.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma dec 15, 2003 8:18 pm

Kristof schreef:maak jij maar eerst eens een cd'tje (want je vind jezelf toch dé redder van hatred)

ooit als eens een demo ofzo opgenomen?
Pardon, wil Dhr Kristoff v Acker(s)/Akker(s) dan even quoten waar ik serieus heb gezegd dat ik de redder van Hatred ben?
Precies, nergens.
Ik ben niet dé redder van Hatred. Ik ben gewoon bij de band gekomen als versterking, en dat pakte nou eenmaal goed uit. Live overtuigt het meer met zijn 4en dan de bezetting met 3 personen (dit is de visie van het publiek).
En een cd maken zit er voorlopig niet in, gezien onze MCD net een half jaar uit is. De nieuwe cd staat in de planning voor eind 2004.
Dus mijn cd-kwaliteiten (als die er al zijn) laten nog even op zich wachten.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma dec 15, 2003 8:52 pm

ging erover dat jij precies deed alsof hatred vroeger saai was maar nu erg snel door jouw tussenkomst en dat jij heel hun sound veranderde

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma dec 15, 2003 9:14 pm

Dat is jouw visie.
Ik heb deze zwets werkelijk nog van niemand gehoord.

Daarbij:
1. De sound van Hatred heb ik weinig invloed op, de oude nummers blijven hetzelfde, alleen bij de nieuwe nummers heb ik een vinger in de pap. Dus als Hatred vroeger gaaf was, dan is dat het nu ook.
2. Ook aan de snelheid heb ik niets verandert. Het is gewoon een bandproces, je raakt aan elkaar gewend en op elkaar ingespeeld, en ook je techniek gaat vooruit, zodat je sneller kunt spelen.

Djaser

Bericht door Djaser » di dec 16, 2003 9:28 pm

http://members.chello.nl/rleune/
Foto's!!! :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ookal doen die plaatjes het volgens mij niet zo.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

!slayer!

Bericht door !slayer! » di dec 16, 2003 9:33 pm

gaaf!! eens gaan kijken wat je er van gemaakt hebt!

!slayer!

Bericht door !slayer! » di dec 16, 2003 9:47 pm

zijn er trouwens mensen met meer foto's van dit concert van Maiden?

Rickwon

Bericht door Rickwon » di dec 16, 2003 9:53 pm

!slayer! schreef:gaaf!! eens gaan kijken wat je er van gemaakt hebt!
Wat ik er van gemaakt heb bedoel je :P

Wilde net de link gaan plaatsen maar ik zie dat Djaser het al had gedaan.

!slayer!

Bericht door !slayer! » di dec 16, 2003 9:54 pm

Rickwon schreef:[..]

Wat ik er van gemaakt heb bedoel je :P

Wilde net de link gaan plaatsen maar ik zie dat Djaser het al had gedaan.
heb jij dat gedaan :D !

Dan gaat alsnog alle eer naar jou :wink:

Gesloten