X-mas metalfest he. Dit vond ik ervan.
-Nile- viel toch een beetje tegen, het geluid was gewoon bagger. Toen ik de sample aan het begin hoorde van "In their darkened shrines" had ik goede hoop, maar het was toch een warboel. En de dubbelbass rolls klonken vaak erg onstrak. Dat had ik niet verwacht van Tony, ik zag hem zelf ook nog lichtjes nee schudden en schagerijnig kijken. Gelukkig dat hij het zelf ook onziet. Ook grappig trouwens, Nick Barker (ex CoF drummer, nu Dimmu drummer) kwam nog even Black seeds of Vengeance meezingen.
Dan speelde
-Deicide- toch stukken beter live, blaasden Nile weg gewoon door het betere geluid en nummers die het live beter doen dan bij Nile. Stoere grunts ook. Ook krachtige performance van de zanger

Bij Nile kwam het kwa zicht ook wel overtuigend over, vooral die bodybuilder (bikkel man) had er erg veel zin in.
-Amon Amarth- was ook ERG tof live, goed geluid en flink wat nummers van Versus the World. Het publiek reargeerde alleen nogal lauw, misschien beetje onderschatte/onbekende band.
-Destruction- vond ik niet zoveel aan, te eentonig, veeel te lange set ook. En ik hoorde geen bassdrums, gewoon een constant gebrabbel
-Finntroll en Dew Scented- hadden beide nogal een blubberig geluid, kwam niet echt uit de verf. Het publiek ging wel helemaal uit zijn dak bij Finntroll, dat maakte het weer goed. Dew Scented vond ik echter zo'n overbodig bandje, super onorgineel.
Van
-Graveworm- heb ik het meeste kunnen zien. Was wel erg toffe opener, goed geluid. Vind de meeste albums van hun ook geweldig, alleen beetje korte set. Toch zat het al flink vol in The Choice.
Ik heb ook nog een stukje
-Aborted- gezien, maar dat viel me toch tegen. Vooral omdat de drummer zo ongelooflijk onstrak speelde. Goremageddon vind ik erg tof, maar het was toch beetje anti climax live.
Ik heb af en toe trouwens het idee dat de geluidsman expres een band een slecht geluid geeft, om de ander te bevoordelen. Want anders snap ik niet, waarom met dezelfde geluidsman Nile 1 grote brei was, en Deicide erg strak klonk (terwijl Nile tegenwoordig, volgens mij, bekender is).
DAMN wat was ik moe aan het eind, moeie benen niet normaal. Toch maar wat t meer pauzes nemen voortaan. Ook een beetje koortsig. Maar uiteindelijk toch de 30 euro waard.