Filter

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Winterface
Berichten: 124
Lid geworden op: za mar 29, 2003 5:00 pm
Locatie: Apeldoorn

Filter

Bericht door Winterface » za dec 27, 2003 1:17 pm

Wat vinden jullie van Filter? Ik zelf vind het een zeeer zeeeeeeeeeeer coole band! Ik vind hun laatste Amalgamut waarschijnlijk toch wel het best, maar de eerdere werkjes vind ik ook echt onwijs!!!
The Night Dies In A Tragic Serenade

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » za dec 27, 2003 1:19 pm

Bout
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
DaKonium
Berichten: 14734
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:06 pm
Locatie: pijnacker fakking heersch

Bericht door DaKonium » za dec 27, 2003 2:19 pm

wat voor muziek echt?
Sterf!

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » do jan 01, 2004 3:48 am

ik denk dak er ooit een cd van had, kan me nie eens meer herinneren welke het was, ik denk dat het picture erop had
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do jan 01, 2004 7:52 pm

dat is toch die gare nu-metal band uit amerika??

als dat zo is vin ik het meer dan kut, bagger band
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » do jan 01, 2004 9:09 pm

Geweldige band van ex-Nine Inch Nails gitarist Richard Patrick (de broer van acteur Robert Patrick). Het is natuurlijk geen nu-metal, hoewel je dat wel kunt denken als je je alternatieve metalscene van de jaren negentig niet kent.

Hey Man, Nice Shot moet men toch wel kennen vind ik want dat nummer staat op die geweldige Demon Knight soundtrack. Take a Picture is trouwens ook schitterend.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Nefertem
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 5:45 pm
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Nefertem » za jan 03, 2004 6:17 pm

Filter is zekers goed.......Cancer is een hele mooie nummer......
"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 6:17 pm

ik zelf vind het een HEEL mooi nummer.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Nefertem
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 5:45 pm
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Nefertem » za jan 03, 2004 6:28 pm

Alleen vind ik album "amalgamut" niet zo heel denderend....Vind muziek op deze album redelijk zwak....
"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 6:30 pm

Correctie:

Alleen vind ik het album "Amalgut" niet zo heel denderend. Vind de muziek op dat album redelijk zwak.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Nefertem
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 5:45 pm
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Nefertem » za jan 03, 2004 6:32 pm

*zucht* Leraar Nederlands is ook weer aanwezig op deze forum.....triest hoor
"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 6:34 pm

dit forum, en ik ben enkel een scholier.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 6:35 pm

En misschien kan je het beste hier: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=6424 lezen waarom ik je verbeter.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Nefertem
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 5:45 pm
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Nefertem » za jan 03, 2004 6:36 pm

fijn voor je en gefeliciteerd....
"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Gebruikersavatar
Nefertem
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 5:45 pm
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Nefertem » za jan 03, 2004 6:39 pm

Dat jullie hier echt druk om kunnen maken...je snapt toch wat er staat....
"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 6:40 pm

He? Kan je dat nog een keer goed typen?

Ik snap niet wat er staat!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Nefertem
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 5:45 pm
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Nefertem » za jan 03, 2004 6:40 pm

whahahahhaahhahaa loser
"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 6:42 pm

Als wij allen op dit forum zomaar wat typten zonder onze algemene grammatica te gebruiken dan zou ook op een (99%) Nederlands forum de verpaupering van het taalgebruik onder Nederlanders zichtbaar zijn, waardoor wij zouden toegeven aan de nadelen van onze multiculturele samenleving.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Nefertem
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 5:45 pm
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Nefertem » za jan 03, 2004 6:44 pm

ja fijn voor je.....ik kan mij er niet aan ergeren als iemand niet goed Nederlands kan schrijven of typen...Maar als jij zo achterlijk bent om iedereen te beargumenteren op zijn of haar taalfouten ben je toch wel zeer triest....
"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » za jan 03, 2004 6:45 pm

Nou nee, dan let ie eerder op.
Makkers staakt uw wild geraas

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » za jan 03, 2004 6:45 pm

Als je zo achterlijk bent om constant taalfouten te maken ben je ook best triest.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 6:45 pm

Dat klopt, maar dat (de vraag of ik zeer triest ben of niet) is niet hetgene waarover wij in discussie zijn.

Het gaat hier om goed taalgebruik.

En in je vorige post ging dat goed.
Was dat nou zoveel moeite?
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Nefertem
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 5:45 pm
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Nefertem » za jan 03, 2004 6:46 pm

Ja, dat is voor mij zeer veel moeite ja.....
"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 6:48 pm

Nou, dan doe je er maar wat voor.

Rome is niet in een dag gebouwd. Je zult er aan moeten werken.
Ik kan (als je wilt) mentale en fysieke ondersteuning bieden.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Nefertem
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 5:45 pm
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Nefertem » za jan 03, 2004 6:51 pm

Nou, geef maar hoor je mentale en fysieke ondersteuning. Als je toch niets beters te doen hebt....
"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

LaLaith
Berichten: 33
Lid geworden op: wo jul 30, 2003 12:38 pm

Bericht door LaLaith » za jan 03, 2004 8:02 pm

Svenson schreef:Als wij allen op dit forum zomaar wat typten zonder onze algemene grammatica te gebruiken dan zou ook op een (99%) Nederlands forum de verpaupering van het taalgebruik onder Nederlanders zichtbaar zijn, waardoor wij zouden toegeven aan de nadelen van onze multiculturele samenleving.
het is typen en niet typten... maak maar meer druk om mensen die bijvoorbeeld "makkeleik" typen ipv "makkelijk" of om mensen die "typten" neerschrijven.....daarbij doelt Demorpheus op mensen die ernstige spelfouten maken en niet op degene die de/het die/deze/dit/dat doorelkaar halen. Ik krijg het idee dat je Demorpheus adoreert, m.a.w. dat jij zijn mening opvolgt. Of verveel jij je enorm?
will the streetlights reflect me well
am I transparent when I am clean
will the darkness around me be so strong
that there is no way I can be seen

LaLaith
Berichten: 33
Lid geworden op: wo jul 30, 2003 12:38 pm

Bericht door LaLaith » za jan 03, 2004 8:10 pm

Trouwens, mensen die andere mensen voor 'achterlijk' uitmaken zijn diep en diep triest
will the streetlights reflect me well
am I transparent when I am clean
will the darkness around me be so strong
that there is no way I can be seen

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 8:13 pm

LaLaith schreef:[..]


het is typen en niet typten... maak maar meer druk om mensen die bijvoorbeeld "makkeleik" typen ipv "makkelijk" of om mensen die "typten" neerschrijven.....daarbij doelt Demorpheus op mensen die ernstige spelfouten maken en niet op degene die de/het die/deze/dit/dat doorelkaar halen. Ik krijg het idee dat je Demorpheus adoreert, m.a.w. dat jij zijn mening opvolgt. Of verveel jij je enorm?
Punt 1: Als er een iets is in mijn leven dat telt, dan is het wel het leven van Demorpheus zuur maken.

Punt 2: Ja, ik verveel me enorm.

Punt 3: Wie ben jij? Ik vind je namelijk achterlijk.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Nefertem
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 5:45 pm
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Nefertem » za jan 03, 2004 8:56 pm

Svenson schreef:[..]


Punt 1: Als er een iets is in mijn leven dat telt, dan is het wel het leven van Demorpheus zuur maken.

Punt 2: Ja, ik verveel me enorm.

Punt 3: Wie ben jij? Ik vind je namelijk achterlijk.
:silly:
"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 03, 2004 10:52 pm

Ah, de heer Svenson maakt vrienden.

Ontopic:
Filter is zwaar ok. Ik heb Title of record en Amalgamut thuis. De laatste vond ik iets tegenvallen in vergelijking met Title of record. En dat komt eigenlijk alleen omdat ik de nummers op die cd beter vond. Het grootste pluspunt bij deze band is de zang. Die gozer legt zoveel emotie in zijn stem.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nefertem
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 5:45 pm
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Nefertem » za jan 03, 2004 11:10 pm

XnegativeX schreef:Ah, de heer Svenson maakt vrienden.

Ontopic:
Filter is zwaar ok. Ik heb Title of record en Amalgamut thuis. De laatste vond ik iets tegenvallen in vergelijking met Title of record. En dat komt eigenlijk alleen omdat ik de nummers op die cd beter vond. Het grootste pluspunt bij deze band is de zang. Die gozer legt zoveel emotie in zijn stem.
Klopt....hy heeft een zeer krachtige stem ook......Maar inderdaad ik vind "Title of record" veel en veel beter dan "Amalgamut". Net of dat bij "Title of record" de nummers meer tot zijn recht komen...en dat het bij "Amalgamut" er snel door gebanjerd is :?
"Stories about unicorns and dragons are just fairytales, so were told. But don't we all have our personal dragons? Fantasy is a world not far from reality."

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 03, 2004 11:17 pm

Tsja, op Amalgamut staan gewoon een paar enorm saaie nummers. En daar komt nog eens bij dat ik me bij Title of record beter kon vinden in de emoties die werden verwoord in de muziek. Bij Amalgamut ging het veel over dat 11 september gedoe. Daar heb ik niet zoveel mee. Ik kreeg het idee dat Title of record een stukje persoonlijker was.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » zo jan 04, 2004 2:27 pm

XnegativeX schreef:Ah, de heer Svenson maakt vrienden.

Ontopic:
Filter is zwaar ok. Ik heb Title of record en Amalgamut thuis. De laatste vond ik iets tegenvallen in vergelijking met Title of record. En dat komt eigenlijk alleen omdat ik de nummers op die cd beter vond. Het grootste pluspunt bij deze band is de zang. Die gozer legt zoveel emotie in zijn stem.
Laat mij mijn lol ff hebben :silly:
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » vr feb 04, 2005 9:23 am

Nieuwe cd is in de maak momenteel, kijken of die Title of record en Short bus niveau gaat halen. The Amalgamut vond ik ook de minste jah..

Van de Filter site:

Legendary Jane’s Addiction bassist Eric Avery, Failure mastermind Ken Andrews, and Filter’s own Frank Cavanaugh recently answered a few questions about the album in progress...

Q: What does the new Filter album sound like?

K: It sounds really good. Rich's voice is in top form right now and he's really coming up with some great vocals.
F: It's kind of like Radiohead meets Soundgarden.


Q: How does it differ from previous albums?

K: It’s hard to say at this point because its not quite finished yet, but I would say it’s leaning a bit on the heavier side of things. Lots of energy.
E: I only heard a couple of songs, but his approach to the whole thing is much more like his first record in spirit.


Q: What is your role in the new project?

K: So far, I've been writing guitar parts and structuring them into songs for Rich to sing over. I've played some bass as well.
F: I showed him some of the material I had been working on and it felt like old times... within about 20 minutes, one of the songs was done, which was really cool. It felt great to be working with Rich again.
E: So far, it has been to lay down a bass foundation for Rich to build on. Aside from that, we will have to see. I’m happy to help him out in any way I can so... I guess we will have to see what the future brings.


Q: What is it like working with Richard Patrick?

K: Really fun. I'm a huge Filter fan, so getting to work on this music is just a blast and Rich is just a great instinctive musician. He guides the sessions and keeps the focus on the emotion of the track.
E: Rich is great. I hadn’t seen him since the first Lollapalooza, so I wasn’t sure what to expect (this biz can do evil things to a person), but he was great. Authentic is a word I like to use to describe people I admire and he was that; authentic.


Q: What can fans expect?

E: I only heard a couple of songs but what I did hear was lush, heavy and dark. All that you would want from rock and roll, in my opinion.
F: It's old Filter, essentially. When Rich did the first record, he was 24 or 25 and it was piss and vinegar, balls out rock and roll and that's what I think it's gone back to. There's a lot of honesty in the music now that comes through and I think people will dig that for sure.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » vr feb 04, 2005 12:19 pm

Persoonlijk ga ik voor The Amalgamut, omdat ik daar bepaalde herinneringen aan heb. Muzikaal gezien vind ik Short Bus en Title Of Record beter. Ik ga het nieuwe album zeker aanschaffen zodra het uitkomt, ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » vr feb 04, 2005 12:39 pm

Ondanks het feit dat Hey Man, Nice Shot op Short Bus staat vind ik dat album wel de minste.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » vr feb 04, 2005 2:09 pm

Ik vind Title of record het beste eigenlijk ja.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » vr feb 04, 2005 4:36 pm

Filter vind ik een erg goede band. "Title Of Record" vind ik hun beste cd. Inderdaad, op "The Amalgamut" staan een paar saaie nummers, maar over het algemeen is dat ook een goed album. Ik heb alleen "Short Bus" nog niet goed beluisterd.

Plaats reactie