Het Grote black metal topic..

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » vr dec 26, 2003 1:35 pm

metal-willem schreef:[..]

Ik heb misschien te snel mijn conclusies getrokken. Ik weet heel weinig af van de black metal scene, maar volgens mij zijn toch veel bm bands satanistisch. OF heb ik het ook hier bij het verkeerde eind?
:lol:

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » vr dec 26, 2003 2:00 pm

XnegativeX schreef:[..]

Puur uit nieuwsgierigheid hoor, waarom vind jij dat?
persoon 1: wow! kijk eens hoe cool ik ben, ik ken de band die "aghratyik dïs tølpy" heet, das echte rauwe (ns) black metal met super smerige vocalen.

persoon 2: (gaat eerste op het net/kazzaa/soulseek o.i.d. dat zelfde downloaden) en zegt vervolgens: Ja, die is zeer bruut, alleen wel jammer dat ze de snijdende lijn van de demo niet voortgezet hebben, ik ben wel zeer benieuwd naar het nieuwe album.

persoon 3: (zegt tenminste eerlijk dat ie het niet kent) ej, waar kan ik ergens mp3's vinden van "aghratyik dïs tølpy" ?

persoon 1 & persoon zijn het roerlijk met elkaar eens: OH! poser! koop gewoon de cd man! support the scene!

Daarom vind ik dit een ultra sneu topic.
Hoegaarden or die!

Forseti's Justice

Bericht door Forseti's Justice » vr dec 26, 2003 2:10 pm

jij kunt het gewoon niet hebben dat je aghratyik dïs tølpy niet kent, jaloers manneke.

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » vr dec 26, 2003 2:15 pm

Forseti's Justice schreef:jij kunt het gewoon niet hebben dat je aghratyik dïs tølpy niet kent, jaloers manneke.
hehehehe, naar wat ik er van hoor...schijnt het een ontzettende rukband te zijn....
Hoegaarden or die!

DaKonium

Bericht door DaKonium » vr dec 26, 2003 2:22 pm

Poggwyd schreef:[..]

persoon 1: wow! kijk eens hoe cool ik ben, ik ken de band die "aghratyik dïs tølpy" heet, das echte rauwe (ns) black metal met super smerige vocalen.

persoon 2: (gaat eerste op het net/kazzaa/soulseek o.i.d. dat zelfde downloaden) en zegt vervolgens: Ja, die is zeer bruut, alleen wel jammer dat ze de snijdende lijn van de demo niet voortgezet hebben, ik ben wel zeer benieuwd naar het nieuwe album.

persoon 3: (zegt tenminste eerlijk dat ie het niet kent) ej, waar kan ik ergens mp3's vinden van "aghratyik dïs tølpy" ?

persoon 1 & persoon zijn het roerlijk met elkaar eens: OH! poser! koop gewoon de cd man! support the scene!

goh, en met welk persoon (persoon 1, persoon 2 of persoon 3) doel je op Jeroen?
Sterf!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr dec 26, 2003 3:51 pm

Maar zo leren mensen toch bands kennen lijkt mij. Goed, die "kijk eens hoe underground ik ben" instelling staat mij ook niet aan. Zeker niet als het gasten zijn die eigenlijk helemaal niks kennen. Maar die instelling heeft een groot deel van de BM-scene toch al.

Verder zie ik geen probleem met mensen die graag nieuwe bands leren kennen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » vr dec 26, 2003 3:56 pm

Maar zo leren mensen toch bands kennen lijkt mij. Goed, die "kijk eens hoe underground ik ben" instelling staat mij ook niet aan. Zeker niet als het gasten zijn die eigenlijk helemaal niks kennen. Maar die instelling heeft een groot deel van de BM-scene toch al.

Verder zie ik geen probleem met mensen die graag nieuwe bands leren kennen.
Absoluut niet, nieuwe bands leren kennen is iets wat iedereen doet.
En of je het nou doet door verzamel cd's, via vrienden, supportacts bij optredens, op aanraden van... of via mp3's maakt niet zo gek veel uit. Het resultaat blijft hetzelfde: je kent er nieuwe bands door.

Wat mijn bezwaar is: het pochen met bands tegen anderen terwijl mijn indruk is dat ze diezelfde bands zelf pas enkele weken kennen. Misschien zelfs wel pas enkele minuten.
Hoegaarden or die!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr dec 26, 2003 3:58 pm

Dan ben ik het op dat gebied met je eens.

Ik gebruik dit topic, dit hele forum eigenlijk, gewoon om nieuwe bands te leren kennen. En goede bands aan anderen voor te stellen. Ik kom nog veel te veel mensen tegen die alleen de standaard bands kennen. En mijn honger naar nieuwe bands is nog lang niet gestilt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » vr dec 26, 2003 4:00 pm

Zolang je maar niet vergeet om de bands van support te blijven voorzien...
Hoegaarden or die!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr dec 26, 2003 4:01 pm

Poggwyd schreef:Zolang je maar niet vergeet om de bands van support te blijven voorzien...
Hehe, dude, ik heb zo'n 750 cd's thuis. D'r gaat niks boven het origineel.
Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » vr dec 26, 2003 4:05 pm

hupakee, INQUISITION
alcohol in my veins...

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » vr dec 26, 2003 4:07 pm

Hehe, dude, ik heb zo'n 750 cd's thuis. D'r gaat niks boven het origineel.
Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Dan zitten wij op één lijn.
Hoegaarden or die!

Amibor

Bericht door Amibor » vr dec 26, 2003 5:56 pm

Demorpheus schreef:ALLEMAAL, en ze offeren ook nog eens kinderen in hun vrije tijd en op kerstavond verkrachten ze nog eens 13 maagden.

ik zou er niet naar luisteren als ik jou was

Of ze allemaal satanisch zijn weet ik niet, maar ze zijn zeker allemaal anti-christelijk. Maarja, welke metalhead is dat niet? Het boeit ook totaal niet, het blijft een van de meest heerschende metal-genres. Maarja, wel zonde dat een groot deel van de norwegian BM'ers nu of vermoord is of vast zit. En Lords of Chaos gaat nergens over, puur een boek om Varg een beetje op te hemelen. Leuk ook dat je erover brult, maar om daarwerkelijk mensen te vermoorden en kerken te verbranden vind ik weer een beetje triest.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr dec 26, 2003 9:42 pm

metal-willem schreef:[..]

Ik heb misschien te snel mijn conclusies getrokken. Ik weet heel weinig af van de black metal scene, maar volgens mij zijn toch veel bm bands satanistisch. OF heb ik het ook hier bij het verkeerde eind?
Waarom zou je puur om het tekstuele aspect een bepaald genre niet luisteren?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » vr dec 26, 2003 11:17 pm

persoon 1 & persoon 2 zijn het roerend met elkaar eens: OH! poser! koop gewoon de cd man! support the scene!

Michiel, dit is echt leuk gevonden, haha :lol:

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr dec 26, 2003 11:29 pm

Nee niet leuk gevonden, pure realiteit.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » vr dec 26, 2003 11:30 pm

Da's waar, maar hoe hij het zegt is best vermakelijk.

Of is het nou sneu, ben er nog niet helemaal uit ;)

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » vr dec 26, 2003 11:33 pm

Amibor schreef:[..]

Of ze allemaal satanisch zijn weet ik niet, maar ze zijn zeker allemaal anti-christelijk. Maarja, welke metalhead is dat niet? Het boeit ook totaal niet, het blijft een van de meest heerschende metal-genres. Maarja, wel zonde dat een groot deel van de norwegian BM'ers nu of vermoord is of vast zit. En Lords of Chaos gaat nergens over, puur een boek om Varg een beetje op te hemelen. Leuk ook dat je erover brult, maar om daarwerkelijk mensen te vermoorden en kerken te verbranden vind ik weer een beetje triest.

jij snapt mijn punt niet

terug naar de kleuterschool, HUP!
Nee, jij!!

Plaag

Bericht door Plaag » vr dec 26, 2003 11:51 pm

Hoe kan je eigenlijk in een paar woorden iets zeggen over black metal? Over goed of fout? Over "de" inhoud van "de" teksten? Over "het imago"? Dat is van een gegeneraliseer! Ook de black metal is zo'n veelomvattende, diverse wereld, dat hij gewoonweg niet voor een gat te vangen is. Dus mensen die met hun bek vooraan staan, wat black metal betreft, raad ik aan om er eerst eens in te duiken. En wedden dat je je na een tijd voor je kop slaat dat je sommige bands aan je voorbij hebt laten gaan, alleen maar omdat je een vooringenomen standpunt had?
Kop dicht, Thorko

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » vr dec 26, 2003 11:53 pm

Plaag: Ik weet niet of je teruggepm'd hebt, mijn box was vol. Nu is er weer genoeg ruimte.

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » vr dec 26, 2003 11:54 pm

Plaag schreef:Hoe kan je eigenlijk in een paar woorden iets zeggen over black metal? Over goed of fout? Over "de" inhoud van "de" teksten? Over "het imago"? Dat is van een gegeneraliseer! Ook de black metal is zo'n veelomvattende, diverse wereld, dat hij gewoonweg niet voor een gat te vangen is. Dus mensen die met hun bek vooraan staan, wat black metal betreft, raad ik aan om er eerst eens in te duiken. En wedden dat je je na een tijd voor je kop slaat dat je sommige bands aan je voorbij hebt laten gaan, alleen maar omdat je een vooringenomen standpunt had?
en daarmee is het correcte antwoord gegeven.
Nee, jij!!

Plaag

Bericht door Plaag » vr dec 26, 2003 11:59 pm

telluriet schreef:Plaag: Ik weet niet of je teruggepm'd hebt, mijn box was vol. Nu is er weer genoeg ruimte.
Nee. Ik had nog niet teruggepm'd.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » zo dec 28, 2003 12:59 pm

Deze topic dient mijns inziens om de obscure black metal minder obscuur te laten zijn. Lijkt mij toch een goede manier om referenties met elkaar te delen. Uiteraard zullen er ook lieden zijn die wat namen roepen waarvan ze de achtergrond niet eens kennen om zo trui mogelijk te lijken. "The envy losers we piss on" zeg ik. Deze topic zou misschien dan ook ongekend black metal talent moeten heten, want alleen het woord obscuur trekt idd te veel posers aan. Als ik een band niet ken, vraag ik waar het te vinden is aangezien mijn nieuwsgierigheid dan is gewekt. Ik ga dan luisteren en meldt vervolgens wat ik ervan vind. Zo zou deze topic moeten werken toch?

Black Metal Heerscht niet in een hokje, Black Metal Heerscht de wereld. Dat is het mooie van Black Metal...het past nergens in, hoort nergens bij, is vaak confronterend, zwartgallig mooi, beestachtig, wanstaltig en heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht als een uitgefikte supernova.....onbekende chaos.

En hoe een ieder BM band deze chaos tot uiting brengt is ieder voor zich. Hoe jij als luisteraar deze chaos absorbeert ook, daarmee kun je dus moelijk een objectieve beschrijving geven van wat black metal nou exact inhoudt.
En de man zal heersen.

The Unknown Depressed

Bericht door The Unknown Depressed » zo dec 28, 2003 1:02 pm

hier nog enkele vette harde black metal bands

Opus Draconis
Cryfemal
Nihil Nocturne
Ancient Blood

Kimzel

Bericht door Kimzel » wo dec 31, 2003 12:01 pm

ja nu op soulseek te downloaden: STORMGATE

(en nu niet hopen dat 1 van de bandleden hier toevallig zit)

adnoctum

Bericht door adnoctum » wo dec 31, 2003 12:13 pm

natassja schreef:ja nu op soulseek te downloaden: STORMGATE
ja, zoals nightmare opera zeker
Problem, metalfan.nl?

Kimzel

Bericht door Kimzel » wo dec 31, 2003 3:14 pm

ja wat dan?

dit is trouwens iets beter (mijn vriend heeft er ook een tijdje ingespeelt, jammer dat het nu homo's zijn die trance en rnb luisteren

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » wo dec 31, 2003 3:36 pm

afschieten.
alcohol in my veins...

metal-willem

Bericht door metal-willem » wo dec 31, 2003 4:08 pm

want?

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » wo dec 31, 2003 4:33 pm

trance rnb?
alcohol in my veins...

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 03, 2004 4:24 pm

Ik heb de naam Graven al een paar keer zien vallen. Maar heeft iemand het side project Vargsang al eens gehoord? IMHO is de cd Call of the nightwolves net weer even een tikje beter dan wat Graven doet.

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » za jan 03, 2004 4:44 pm

ja, daar heb ik goede dingen over gehoord, die zal ik zeker gaan aanschaffen.
alcohol in my veins...

Svenson

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 4:48 pm

Er is teveel goeds, daar blijf ik nog steeds bij.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » za jan 03, 2004 4:52 pm

XnegativeX schreef:Ik heb de naam Graven al een paar keer zien vallen. Maar heeft iemand het side project Vargsang al eens gehoord? IMHO is de cd Call of the nightwolves net weer even een tikje beter dan wat Graven doet.
Gister de CD "Perished and Forgotten" van Graven gekocht.

En ik vind m best leuk, af en toe wat eentonig alleen.

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » za jan 03, 2004 5:00 pm

als je van 'ablaze in the northerns sky' en 'under a funeral moon' houd, dan kun je graven inderdaad wel aanschaffen.
alcohol in my veins...

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 03, 2004 5:03 pm

telluriet schreef:[..]

Gister de CD "Perished and Forgotten" van Graven gekocht.

En ik vind m best leuk, af en toe wat eentonig alleen.
Soms kan, wat jij dan eentonig noemt, best goed zijn in black metal. Dan krijg je een beetje zo'n hypnotiserend effect. Het wekt een bepaalde sfeer op. Dat heb ik bij Graven ook en nog meer bij Vargsang.
Maar de meesters op dat gebied zijn toch wel Blut aus nord op The mystical beast of rebellion en Xasthur op Nocturnal poisoning.

Svenson

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 5:07 pm

Soms kan, wat jij dan eentonig noemt, best goed zijn in black metal. Dan krijg je een beetje zo'n hypnotiserend effect. Het wekt een bepaalde sfeer op. Dat heb ik bij Graven ook en nog meer bij Vargsang.
Maar de meesters op dat gebied zijn toch wel Blut aus nord op The mystical beast of rebellion en Xasthur op Nocturnal poisoning.
Tof dat je dit allemaal zegt, maar die cd die je aan hebt staan is wel erg irritant.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 03, 2004 5:10 pm

Svenson schreef:[..]

Tof dat je dit allemaal zegt, maar die cd die je aan hebt staan is wel erg irritant.
Ieder zijn smaak he? En die van mij is nogal breed.

Svenson

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 5:11 pm

Die van mij ook, maar de echte schijt vis ik er liefst wel tussen uit :)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 03, 2004 5:13 pm

Svenson schreef:Die van mij ook, maar de echte schijt vis ik er liefst wel tussen uit :)
Bek dicht over Wolverine he! :wink:

Othrys

Bericht door Othrys » za jan 03, 2004 5:13 pm

XnegativeX schreef:Ik heb de naam Graven al een paar keer zien vallen. Maar heeft iemand het side project Vargsang al eens gehoord? IMHO is de cd Call of the nightwolves net weer even een tikje beter dan wat Graven doet.
Die staat al een tijdje op m'n verlanglijstje. De twee nummers die ik ervan gedownload heb waren overtuigend.
The True North, Strong and Free

Svenson

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 5:15 pm

Bek dicht over Wolverine he! :wink:
Pas jij maar op, ik kan zo je avatar van mijn site geval gooien :silly:

Butcher

Bericht door Butcher » za jan 03, 2004 5:17 pm

darkened nocturn slaughtercult is gaaf

Svenson

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 5:18 pm

Die had ik laatst moeten zien met Watain en Forgotten Tomb verdomme :S

Butcher

Bericht door Butcher » za jan 03, 2004 5:20 pm

ik had ze in oktober gezien met forgotten tomb (die zijn trouwens ook gaaf) en bunkur

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » za jan 03, 2004 5:21 pm

Butcher schreef:ik had ze in oktober gezien met forgotten tomb (die zijn trouwens ook gaaf) en bunkur
die 2 bands zijn allebei vet
was bunkur live goed aan te zien?
Laatst gewijzigd door Soulcollector op za jan 03, 2004 5:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Svenson

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 5:22 pm

Forgotten Tomb is geweldig, ik heb nu al hun cd's.

Obscura Arcana Mortis is nog steeds het beste, tering wat rost die plaat!

Iemand bekend met Lucifugum?

Butcher

Bericht door Butcher » za jan 03, 2004 5:23 pm

ik vond bunkur niet echt leuk na een minuut had ik het wel weer gezien
maar ik heb gewoon helemaal nix met zulke ultra doom enzo

Svenson

Bericht door Svenson » za jan 03, 2004 5:26 pm

Ik ken Bunkur niet, maar Forgotten Tomb (althans die laatste) vind ik echt een lekkere mix tussen black metal en doom (en hierbij beschrijf ik doom even als melodramatische depressieve muziek, ben er verder namelijk nauwelijks bekend mee).

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » za jan 03, 2004 5:28 pm

bunkur is ultra sloom. ik vind het leuk om op de achtergrond te draaien, maar live lijkt het me ook niet boeiend
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gesloten