metal-willem schreef:[..]
Ik heb misschien te snel mijn conclusies getrokken. Ik weet heel weinig af van de black metal scene, maar volgens mij zijn toch veel bm bands satanistisch. OF heb ik het ook hier bij het verkeerde eind?

persoon 1: wow! kijk eens hoe cool ik ben, ik ken de band die "aghratyik dïs tølpy" heet, das echte rauwe (ns) black metal met super smerige vocalen.XnegativeX schreef:[..]
Puur uit nieuwsgierigheid hoor, waarom vind jij dat?
goh, en met welk persoon (persoon 1, persoon 2 of persoon 3) doel je op Jeroen?Poggwyd schreef:[..]
persoon 1: wow! kijk eens hoe cool ik ben, ik ken de band die "aghratyik dïs tølpy" heet, das echte rauwe (ns) black metal met super smerige vocalen.
persoon 2: (gaat eerste op het net/kazzaa/soulseek o.i.d. dat zelfde downloaden) en zegt vervolgens: Ja, die is zeer bruut, alleen wel jammer dat ze de snijdende lijn van de demo niet voortgezet hebben, ik ben wel zeer benieuwd naar het nieuwe album.
persoon 3: (zegt tenminste eerlijk dat ie het niet kent) ej, waar kan ik ergens mp3's vinden van "aghratyik dïs tølpy" ?
persoon 1 & persoon zijn het roerlijk met elkaar eens: OH! poser! koop gewoon de cd man! support the scene!
Daarom vind ik dit een ultra sneu topic.
Maar zo leren mensen toch bands kennen lijkt mij. Goed, die "kijk eens hoe underground ik ben" instelling staat mij ook niet aan. Zeker niet als het gasten zijn die eigenlijk helemaal niks kennen. Maar die instelling heeft een groot deel van de BM-scene toch al.Poggwyd schreef:[..]
persoon 1: wow! kijk eens hoe cool ik ben, ik ken de band die "aghratyik dïs tølpy" heet, das echte rauwe (ns) black metal met super smerige vocalen.
persoon 2: (gaat eerste op het net/kazzaa/soulseek o.i.d. dat zelfde downloaden) en zegt vervolgens: Ja, die is zeer bruut, alleen wel jammer dat ze de snijdende lijn van de demo niet voortgezet hebben, ik ben wel zeer benieuwd naar het nieuwe album.
persoon 3: (zegt tenminste eerlijk dat ie het niet kent) ej, waar kan ik ergens mp3's vinden van "aghratyik dïs tølpy" ?
persoon 1 & persoon zijn het roerlijk met elkaar eens: OH! poser! koop gewoon de cd man! support the scene!
Absoluut niet, nieuwe bands leren kennen is iets wat iedereen doet.XnegativeX schreef:[..]
Maar zo leren mensen toch bands kennen lijkt mij. Goed, die "kijk eens hoe underground ik ben" instelling staat mij ook niet aan. Zeker niet als het gasten zijn die eigenlijk helemaal niks kennen. Maar die instelling heeft een groot deel van de BM-scene toch al.
Verder zie ik geen probleem met mensen die graag nieuwe bands leren kennen.
Hehe, dude, ik heb zo'n 750 cd's thuis. D'r gaat niks boven het origineel.Poggwyd schreef:Zolang je maar niet vergeet om de bands van support te blijven voorzien...
Demorpheus schreef:ALLEMAAL, en ze offeren ook nog eens kinderen in hun vrije tijd en op kerstavond verkrachten ze nog eens 13 maagden.
ik zou er niet naar luisteren als ik jou was
Waarom zou je puur om het tekstuele aspect een bepaald genre niet luisteren?metal-willem schreef:[..]
Ik heb misschien te snel mijn conclusies getrokken. Ik weet heel weinig af van de black metal scene, maar volgens mij zijn toch veel bm bands satanistisch. OF heb ik het ook hier bij het verkeerde eind?
Michiel, dit is echt leuk gevonden, hahaPoggwyd schreef:[..]
persoon 1 & persoon 2 zijn het roerend met elkaar eens: OH! poser! koop gewoon de cd man! support the scene!
Amibor schreef:[..]
Of ze allemaal satanisch zijn weet ik niet, maar ze zijn zeker allemaal anti-christelijk. Maarja, welke metalhead is dat niet? Het boeit ook totaal niet, het blijft een van de meest heerschende metal-genres. Maarja, wel zonde dat een groot deel van de norwegian BM'ers nu of vermoord is of vast zit. En Lords of Chaos gaat nergens over, puur een boek om Varg een beetje op te hemelen. Leuk ook dat je erover brult, maar om daarwerkelijk mensen te vermoorden en kerken te verbranden vind ik weer een beetje triest.
en daarmee is het correcte antwoord gegeven.Plaag schreef:Hoe kan je eigenlijk in een paar woorden iets zeggen over black metal? Over goed of fout? Over "de" inhoud van "de" teksten? Over "het imago"? Dat is van een gegeneraliseer! Ook de black metal is zo'n veelomvattende, diverse wereld, dat hij gewoonweg niet voor een gat te vangen is. Dus mensen die met hun bek vooraan staan, wat black metal betreft, raad ik aan om er eerst eens in te duiken. En wedden dat je je na een tijd voor je kop slaat dat je sommige bands aan je voorbij hebt laten gaan, alleen maar omdat je een vooringenomen standpunt had?
Gister de CD "Perished and Forgotten" van Graven gekocht.XnegativeX schreef:Ik heb de naam Graven al een paar keer zien vallen. Maar heeft iemand het side project Vargsang al eens gehoord? IMHO is de cd Call of the nightwolves net weer even een tikje beter dan wat Graven doet.
Soms kan, wat jij dan eentonig noemt, best goed zijn in black metal. Dan krijg je een beetje zo'n hypnotiserend effect. Het wekt een bepaalde sfeer op. Dat heb ik bij Graven ook en nog meer bij Vargsang.telluriet schreef:[..]
Gister de CD "Perished and Forgotten" van Graven gekocht.
En ik vind m best leuk, af en toe wat eentonig alleen.
Tof dat je dit allemaal zegt, maar die cd die je aan hebt staan is wel erg irritant.XnegativeX schreef:[..]
Soms kan, wat jij dan eentonig noemt, best goed zijn in black metal. Dan krijg je een beetje zo'n hypnotiserend effect. Het wekt een bepaalde sfeer op. Dat heb ik bij Graven ook en nog meer bij Vargsang.
Maar de meesters op dat gebied zijn toch wel Blut aus nord op The mystical beast of rebellion en Xasthur op Nocturnal poisoning.
Die staat al een tijdje op m'n verlanglijstje. De twee nummers die ik ervan gedownload heb waren overtuigend.XnegativeX schreef:Ik heb de naam Graven al een paar keer zien vallen. Maar heeft iemand het side project Vargsang al eens gehoord? IMHO is de cd Call of the nightwolves net weer even een tikje beter dan wat Graven doet.
die 2 bands zijn allebei vetButcher schreef:ik had ze in oktober gezien met forgotten tomb (die zijn trouwens ook gaaf) en bunkur