voor de mensen die Cradle of Filth kut vinden:
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
voor de mensen die Cradle of Filth kut vinden:
Krijg kanker
The Principle of Evil made Flesh rost menig blackbandje tot pulp
de rest van hun werk trouwens ook.
Nee, jij!!
-
Re: voor de mensen die Cradle of Filth kut vinden:
ik vond cradle altijd al goed, het kon me niet schelen wat men zei over cradle, ze zijn net een band als een ander en brengen hun muziek op hun eigen manier. Ik vind dat de meesten die cradle afschampen dat het meelopertjes zijn met de 'bigboys'Demorpheus schreef:Krijg kanker
naja, cradle blijft in mijn oren goed klinken
-
Heb ze eigenlijk nooit echt goed gevonden. Ik vind vooral dat operah gezang bij ze op de achtergrond tyfus irritand!
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]
!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!
!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!
- Heer Petomaan
Juist, zelfs de nieuwe cd is gaaf. Ik luister alle cd's geregeld.The Unknown Depressed schreef:[..]
ik vond cradle altijd al goed, het kon me niet schelen wat men zei over cradle, ze zijn net een band als een ander en brengen hun muziek op hun eigen manier. Ik vind dat de meesten die cradle afschampen dat het meelopertjes zijn met de 'bigboys'
naja, cradle blijft in mijn oren goed klinken
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
-
weet ik veel ik vind het gewoon rotzooi. Gezang vind ik ook niet zo prachtig trouwens.Heer Petomaan schreef:[..]
Winfrey??
- Heer Petomaan
-
Ik heb niet zo heel erg veel van hun gehoord. Heb nog de nieuwe schijfje van ze op schijf staan. En hij rosst totaal niet. Gewoon niet mijn smaak.
- Heer Petomaan
-

Omdat het jou niet bevalt en omdat het redelijk commercieel is, is het niet gelijk voor homo's.natassja schreef:achja blackmetal moet ook toegankelijk kunnen zijn voor homo's
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
-
k heb ze 3 keer live gezien.Demorpheus schreef:Krijg kanker
Het was 3 keer bagger!!
Dus krijg zelf een partij botkanker dikkop
-
MegaDood schreef:[..]
k heb ze 3 keer live gezien.
Het was 3 keer bagger!!
heb misschien es wat respect voor andere mensen, kind
- Yokozuna
- Contacteer:
CoF is onderschat. De maken nummers met ingewikkelde spanningsbogen en afwijkende/ingewikkelde opbouw, ingewikkelde teksten. Muzikaal/compositorisch staat het vaak heel hoog, alleen het is niet "true" blackmetal. (boeie)Demorpheus schreef:Krijg kanker
Precies, ik hoorde dat laatsts ook weer op de radio, kreeg weer de rillingen. Ook zulke lange nummers van soms 9 minuten die toch voor de volle lengte weten te boeien, daar kunnen ze bij Dream Theater nog wat van leren.Zo'n nummer als Funeral In Carpathia, dat maken ze tegenwoordig nergens meer. En das jammer.
Ik vond CoF vroeger trouwens ook wel duidelijk beter dan nu, maar het nieuwste album (nog wel bij Sony uitgebracht) "Damnation and a Day" is wel weer beter dan Midian, Bitter Suites to Succubi en Lovecraft and Witchhearts (als je dat albums zou noemen). Dus een duidelijke dalende lijn zie ik niet bij CoF.
Maar albums als V-empire of Dusk and her Embrace, het is misschien geen true blackmetal, maar ik ken echt weinig betere albums in de harde metal.
Laatst gewijzigd door Yokozuna op di dec 30, 2003 11:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
mp3's: http://members.home.nl/yoko
Ach ja die bedoel ik ook! Ik draai t om, Vempire was net uit en die kan ik nog wel waarderen. Daarna ging het mijns inziens toch echt bergafwaarts, maar goed toen ging het ruwe er ook af he.Yokozuna schreef:Principle of Evil made Flesh is hun eerste album man. Echt enorm vaag dat je meesterwerken als V-Empire gewoon NIET goed kunt vinden, die kwam trouwens na the Principle of Evil made Flesh uit, in 1996. In die tijd ging CoF juist bergOPwaards.
En de man zal heersen.
-
- Contacteer:
Wat ben jij toch een grote mongool ook. Ik zou echt moe van mezelf worden, als ik jou zou zijn.sicness0317 schreef:h'héh'héhé go girl
maar als je bij mij over black praat dan heb je iets van gorgoroth/immortal/setherial/anaal nathrakh. EN niet Cof. Maar ja voor de rest ben ik niet erg bekend met black metal.
-
-
-
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Veel mensen onderschatten Cradle, vaak worden verbanden gelegd met de mensen die er veel naar luisteren: 13 jarige posers, logisch want het is makkelijk te krijgen en ligt goed in het gehoord. Technisch gezien maakt Cradle of Filth hoogwaardige muziek en ik heb zelf erg veel respect voor Dani, zijn teksten zitten echt verdomd goed in elkaar, niet alleen qua inhoud maar ook de manier waarop het op de muziek wordt gezet, daar kan menig tekst schrijver nog wat van leren.
En ja, ik moet bekennen dat alleen de from the cradle to enslaved EP mij teleur gesteld heeft, alleen het titelnummer vind ik de moeite waard, Midian en Damnation and a Day heerschen enorm, net als bitter suites to succubi overigens.
nog even iets over het feit dat ze commercieel zouden zijn gegaan: wie dat beweerd moet dat kunnen beargumenteren, zodra je als band een demo opneemt en deze verkoopt ben je technisch gezien al commericeel bezig, het argument dat ze de muziek zouden hebben aangepast omdat het beter in het gehoor zou liggen is ook onzin, er is immers een duidelijke lijn van muzikale progressie te horen in de muziek en niet zomaar een omslag, daarnaast is het nog altijd de artiest zelf die bepaald wat de muziek is die ze maken en niet de fans, dus met bullshit argumenten van dat ze commercieel zouden zijn gegaan omdat hun muziek evt minder hard is geworden (wat niet waar is, luister maar naar damnation and a day, maar het is wel een typisch metallica argument) sla je alleen jezelf voor de kop.
en het allerbelangrijkste: Als je de keuze hebt om OF een kutdayjob te hebben en af en toe in het weekend op te treden OF met je band fulltime bezig te zijn en je geld er GOED mee te kunnen verdienen, welke keuze zou jij dan maken
van idealisme alleen kan je niet eten
ik weet wel wat ik zou doen mocht sony mij met SoD benaderen met de vraag of we een miljoenencontract willen tekenen. Dat hele treu en underground gevoel kan me worst wezen als daarvan vereist wordt dat je niet mag kunnen leven van je band, verkopen zullen we!
En ja, ik moet bekennen dat alleen de from the cradle to enslaved EP mij teleur gesteld heeft, alleen het titelnummer vind ik de moeite waard, Midian en Damnation and a Day heerschen enorm, net als bitter suites to succubi overigens.
nog even iets over het feit dat ze commercieel zouden zijn gegaan: wie dat beweerd moet dat kunnen beargumenteren, zodra je als band een demo opneemt en deze verkoopt ben je technisch gezien al commericeel bezig, het argument dat ze de muziek zouden hebben aangepast omdat het beter in het gehoor zou liggen is ook onzin, er is immers een duidelijke lijn van muzikale progressie te horen in de muziek en niet zomaar een omslag, daarnaast is het nog altijd de artiest zelf die bepaald wat de muziek is die ze maken en niet de fans, dus met bullshit argumenten van dat ze commercieel zouden zijn gegaan omdat hun muziek evt minder hard is geworden (wat niet waar is, luister maar naar damnation and a day, maar het is wel een typisch metallica argument) sla je alleen jezelf voor de kop.
en het allerbelangrijkste: Als je de keuze hebt om OF een kutdayjob te hebben en af en toe in het weekend op te treden OF met je band fulltime bezig te zijn en je geld er GOED mee te kunnen verdienen, welke keuze zou jij dan maken
ik weet wel wat ik zou doen mocht sony mij met SoD benaderen met de vraag of we een miljoenencontract willen tekenen. Dat hele treu en underground gevoel kan me worst wezen als daarvan vereist wordt dat je niet mag kunnen leven van je band, verkopen zullen we!
Nee, jij!!
Gezonde instelling, maar dat neemt niet weg dat CoF gezien mijn smaak niet in mijn straatje past.Demorpheus schreef:Veel mensen onderschatten Cradle, vaak worden verbanden gelegd met de mensen die er veel naar luisteren: 13 jarige posers, logisch want het is makkelijk te krijgen en ligt goed in het gehoord. Technisch gezien maakt Cradle of Filth hoogwaardige muziek en ik heb zelf erg veel respect voor Dani, zijn teksten zitten echt verdomd goed in elkaar, niet alleen qua inhoud maar ook de manier waarop het op de muziek wordt gezet, daar kan menig tekst schrijver nog wat van leren.
nog even iets over het feit dat ze commercieel zouden zijn gegaan: wie dat beweerd moet dat kunnen beargumenteren, zodra je als band een demo
opneemt en deze verkoopt ben je technisch gezien al commericeel bezig,
het argument dat ze de muziek zouden hebben aangepast omdat het
beter in het gehoor zou liggen is ook onzin, er is immers een duidelijke lijn
van muzikale progressie te horen in de muziek en niet zomaar een omslag, daarnaast is het nog altijd de artiest zelf die bepaald wat de muziek is die ze maken en niet de fans, dus met bullshit argumenten van dat ze commercieel zouden zijn gegaan omdat hun muziek evt minder hard is geworden (wat niet waar is, luister maar naar damnation and a day, maar het is wel een typisch metallica argument) sla je alleen jezelf voor de kop.
Kop dicht, Thorko
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Kerel, ga jij anders even negers neuken met die marokanen pik van je, niet dat ik verwacht dat iemand zoals jij uberhaubt meer intellectueel vermogen dan een strontvlieg heeft maar ik wat me echt volledig verbaast is het feit dat jij zomaar conclusies kan trekken na aanleiding van 3 brakke optredens, ik zou respect voor je hebben als het niet voor het feit was dat mensen zoals jij niet eens een fatsoenlijk betoog met beargumentatie kunnen opbrengen. Al concluderend kom ik dan bij het punt dat jij misschien beter af bent met een enkeltje auswitz. Of ga gezellig discodansen in Bam, het schijnt dat daar de bas echt goed te voelen is.MegaDood schreef:[..]
k heb ze 3 keer live gezien.
Het was 3 keer bagger!!
Laatst gewijzigd door Demorpheus op di dec 30, 2003 2:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, jij!!
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- metal-willem
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- XnegativeX
- Contacteer:
De mensen die kritiek leveren op Cradle of filth om de fans zijn vaak mensen die zelf van ongeveer hetzelfde niveau zijn als de mensen waar ze een grote bek over hebben.
De andere reden waarom Cradle kritiek krijgt is omdat ze niet echt passen binnen het begrip "black metal". Black metal hoort rauw, ontoegankelijk en haatvol te zijn. Dat doel schiet COF een beetje voorbij.
Verder is COF inderdaad gewoon en erg goede band met goede songstructuren, sterke muzikanten en weldoordachte teksten.
Neemt niet weg dat ze mijn aandacht nooit lang hebben kunnen vasthouden. En dat mijn smaak toch uitgaat naar bands als Craft, Blut aus nord of Shining. Maar zoals er net al werd gezegt is dat eerder een kwestie van smaak.
De andere reden waarom Cradle kritiek krijgt is omdat ze niet echt passen binnen het begrip "black metal". Black metal hoort rauw, ontoegankelijk en haatvol te zijn. Dat doel schiet COF een beetje voorbij.
Verder is COF inderdaad gewoon en erg goede band met goede songstructuren, sterke muzikanten en weldoordachte teksten.
Neemt niet weg dat ze mijn aandacht nooit lang hebben kunnen vasthouden. En dat mijn smaak toch uitgaat naar bands als Craft, Blut aus nord of Shining. Maar zoals er net al werd gezegt is dat eerder een kwestie van smaak.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- HellcommandeR