Heb je gelijk in, een band moet ook wel een beetje commercieel zijn, anders kunnen ze niet ver komen.Demorpheus schreef:wat is er mis mee dat CoF merch verkoopt? er is vraag naar dus waarom niet, je zou toch gek zijn als je zo'n kans laat lopen
het zou wat anders zijn als CoF zijn muziek zou aanpassen aan de smaak van de massa, maar dat gebeurt overduidelijk niet
voor de mensen die Cradle of Filth kut vinden:
- metal-willem
Daar is helemaal niks mis mee, maar bewijst dat COF commercieel bezig is. Dat was even de vraag.Demorpheus schreef:wat is er mis mee dat CoF merch verkoopt? er is vraag naar dus waarom niet, je zou toch gek zijn als je zo'n kans laat lopen
het zou wat anders zijn als CoF zijn muziek zou aanpassen aan de smaak van de massa, maar dat gebeurt overduidelijk niet
Alleen in hoeverre kun je je artistieke identiteit, door het hele marketingcircus, in stand houden?
En de man zal heersen.
-
- Contacteer:
ze zijn idd weg bij sony en bij roadrunner gecontracteerd en hun nieuwe plaat gaat 'Nymphetamine' heten en komt uit in juni,,sephtis schreef:ze zijn ook weg bij sony las ik... ze hebben bij Roadrunner Records getekend nu en d'r is weer een nieuw plaatje op weg geloof ik?
ik ben geen cradle liefhebber, maar ik ben wel benieuwd naar hun nieuwe cd..want check dit :
CRADLE have already written enough material for their first album with Roadrunner (their sixth full length to date) and are due to begin recording in late January with a release date scheduled for early June. The album, tentatively titled 'Nymphetamine' (roughly translated as the druggish beast-like addiction to beautiful, classical women) will feature the following tracks (as of December '03):
Medusa And Hemlock
Nemesis
Prey
Gilded Cunt
Absinthe With Faust
Painting Flowers White Never Suited My Palette
Coffin Fodder
Filthy Little Secret
Gabrielle
Swansong For A Raven
CRADLE bassist, David Pubis, describes the new material as an "eclectic mix between the group's 'Damnation..' and 'Cruelty...' albums with a renewed vigor for melody, songmanship and plain fucking weirdness spat into the smelting bowl. Revolting human worms, you have been warned!''
- metal-willem
- metal-willem
- metal-willem
-
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Re: voor de mensen die Cradle of Filth kut vinden:
En daar voeg ik me bijDemorpheus schreef:Krijg kanker
The Principle of Evil made Flesh rost menig blackbandje tot pulp
de rest van hun werk trouwens ook.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
-
- Contacteer:
-
daar is niets mis mee, ik heb zelf wel enkele cradle longsleeves en ik draag ze geregeld, niets om voor te schamenDemorpheus schreef:wat is er mis mee dat CoF merch verkoopt? er is vraag naar dus waarom niet, je zou toch gek zijn als je zo'n kans laat lopen
Als je wel om de teksten geeft, ben je dan een bovengemiddeld/intellectueel Metalfan???Amibor schreef:CW heeft gelijk. Textueel zitten de nummers verdomd goed in elkaar. Het is jammer dat de gemiddelde metalhead anno 2003 geen fuck meer geeft om teksten, beetje jammer. Prachtig antiek engels man, schrijf dat maar eens.

Je hebt gelijk. Tesksten zijn tenminste iets om door te lezen...
Vind alleen de laatsta cd wat minder, de rest heeft zeer goede nummers erin zitten.
CoF heeft gewoon zijn eigen plek op de Metal-ladder en mensen die het niet kunnen waarderen hoe of wat Dani wil met zijn band, MOET GEWOON NIET LUISTEREN NAAR DIE CD'S!!!
- Sandr
- Contacteer:
de versie van Funeral in Carpathia van de From the Cradle... mcd is slecht, je moet de Dusk-versie hebbenThe Unknown Depressed schreef:[..]
vet nummer, from the cradle to enslave van de same mcd, vind ik ook wel heerschen, de cover van the misfist Dead Comes Ripping was ook wel vet de moeite
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
Cradle of filth: wel, ik heb de demo's op mijn computer en geloof me ze zijn van zeer maar zeer ver gekomen als het op het schrijven van nummers komt.
De band heeft ook altijd gevarieerde nummers gehad en het blijft boeiend dat vind ik ervan.
Ik heb niet echt een favoriete cd maar als ik moet kiezen: lovecraft & witchhearts cd 1.
Ik zou cof toch meer als dark metal omschrijven maar de basiselementen van de muziek zijn black metal(dat is duidelijk denk ik).
De band heeft ook altijd gevarieerde nummers gehad en het blijft boeiend dat vind ik ervan.
Ik heb niet echt een favoriete cd maar als ik moet kiezen: lovecraft & witchhearts cd 1.
Ik zou cof toch meer als dark metal omschrijven maar de basiselementen van de muziek zijn black metal(dat is duidelijk denk ik).
- ruben somewhere online
Iedereen zeikt op de band maar de nummers zijn altijd al van een hoog niveau geweest toch? Als ik nu naar vempire luister en dan naar damnation and a day dan hoor toch geen verschil in de opbouw van de nummers want alles zit goed in mekaar.
En de muziek?Wel ik vind het nog altijd goed misschien zijn ze wat agressie kwijt maar ik vind dat niet erg.
En de muziek?Wel ik vind het nog altijd goed misschien zijn ze wat agressie kwijt maar ik vind dat niet erg.
- ruben somewhere online
Die videoclip van Babylon AD is zo zwaar klote, slaat echt nergens op.Fear_Of_The_Dark schreef:Cradle ruleert gewoon, de beste nummers zijn The Forest Whispers My Name, Cruelty Bought Thee Orchids, Babylon AD en Born In A Burial Gown
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- ruben somewhere online
- metal-willem
-
- Contacteer:
- metal-willem
-
- Contacteer:
- metal-willem
Ja...da's een goed punt, met een enorme maarrrr...: 't zal de muziek moeten blijven waar ik achter sta (over SoD dan), wijkt dat ook maar iets naar believen van de fan, dan is 't niet meer mijn ding; en Cradle is naar mijn mening, een band die, NA met een formule bekend te zijn geworden, deze formule naar wensen van de klant heeft aangepast; en zie ik hen, ondanks hun talenten, meer als een bank, dan liefhebbers van muziek...Demorpheus schreef: en het allerbelangrijkste: Als je de keuze hebt om OF een kutdayjob te hebben en af en toe in het weekend op te treden OF met je band fulltime bezig te zijn en je geld er GOED mee te kunnen verdienen, welke keuze zou jij dan maken
van idealisme alleen kan je niet eten
ik weet wel wat ik zou doen mocht sony mij met SoD benaderen met de vraag of we een miljoenencontract willen tekenen. Dat hele treu en underground gevoel kan me worst wezen als daarvan vereist wordt dat je niet mag kunnen leven van je band, verkopen zullen we!
zoals lex smith al eens zei tijdens een interview: Cradle? Ik moet m'n hoofd hebben gestoten ergens tegenaan of zo, want toen ik bij kwam dacht ik: waar ben ik mee bezig?
en Dani moet een boek gaan schrijven, i.p.v. gedichten opdraven en niet vergeten (Tattoo the Planet) z'n effecten uit te doen als hij normaal praat
- Yokozuna
- Contacteer:
Ik vind Dusk and her Embrace echt veel beter dan Midian, komt ook door het interessanter drumwerk. Maar ook door de klassiekers erop, die ik mis bij Midian.verwoesting schreef:Cradle 'altijd' al goed gevonden. Midian vind ik de beste plaat samen met Dusk.... . Van Damnation had ik wel wat meer verwacht, maar is nogsteeds wel goed.
Ahum? Dusk is heeft veel hardere momenten dan op Midian, mede door de betere drummer (Nick Barker). De laatste "Damnation and a Day" is gelukkig weer wat harder waar nodig, hun nieuwe drummer is ook vooruit gegaan op die plaat kwa snel/strakheid.Ik vind Damnation and a Day en Midian trouwens een stuk harder dan bijvoorbeeld Dusk...!!
Laatst gewijzigd door Yokozuna op wo dec 31, 2003 12:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
mp3's: http://members.home.nl/yoko
- Yokozuna
- Contacteer:
WTF, je moet de oudere albums eens horen mande beste nummers zijn The Forest Whispers My Name, Cruelty Bought Thee Orchids, Babylon AD en Born In A Burial Gown

Klassiekers als Queen of Winter Throned, A Gothic Romance, Funeral In Carpathia, zijn gewoon meesterwerken. Unbeatable, de beste nummers uit hun genre (black/gothic metal -> dark metal?

Trouwens ik snap nog steeds niet het verschil met Funeral in Carpathia van Dusk, en de "Be Quick or Be Dead Version" van de "From the Cradle to Enslave E.P." Ken alleen die van Dusk.
mp3's: http://members.home.nl/yoko
- HellcommandeR
- pier_hier
- Contacteer:
dat vind ik dus erg irritant.. dat semi opgefokte gekwaakHellcommandeR schreef:[..]
Ik vind de vocalen op Damnation And A Day niet echt super....op het nummer "Better To Reign In Hell" is het net of hij Donald Duck probeert na te doen...gaat zwaar achteruit!
helaas doet ie dat op de latere platen teveel naar mijn mening
dan bevalt me de ontwikkeling van hecate enthroned toch meer
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
kerel, wat lul je nu voor onzin, we hadden toch afgesproken met zijn allen dat we toch puur voor de centen gingen?sephtis schreef:[..]
Ja...da's een goed punt, met een enorme maarrrr...: 't zal de muziek moeten blijven waar ik achter sta (over SoD dan), wijkt dat ook maar iets naar believen van de fan, dan is 't niet meer mijn ding; en Cradle is naar mijn mening, een band die, NA met een formule bekend te zijn geworden, deze formule naar wensen van de klant heeft aangepast; en zie ik hen, ondanks hun talenten, meer als een bank, dan liefhebbers van muziek...
zoals lex smith al eens zei tijdens een interview: Cradle? Ik moet m'n hoofd hebben gestoten ergens tegenaan of zo, want toen ik bij kwam dacht ik: waar ben ik mee bezig?
en Dani moet een boek gaan schrijven, i.p.v. gedichten opdraven en niet vergeten (Tattoo the Planet) z'n effecten uit te doen als hij normaal praat
Nee, jij!!
- HellcommandeR
De nieuwere albums van Hecate Enthroned vind ik slaapverwekkend, de oude zijn goede cradle-cloontjes( die oude zanger was bassist bij CoF in het begin ofzo).....maar niet spectaculair vind ik.pier_hier schreef:[..]
dat vind ik dus erg irritant.. dat semi opgefokte gekwaak
helaas doet ie dat op de latere platen teveel naar mijn mening
dan bevalt me de ontwikkeling van hecate enthroned toch meer
- CALIBANaan
- Contacteer:
- pier_hier
- Contacteer:
t nieuwe werk van hecate enthroned is wat zwaarder iets meer death invloeden, maar t oude werk is een geniaal staaltje atmospherische blackmetal met een constant ijselijke doodskrijs waar dani een puntje aan mag zuigen.. alleen enkele uithalen die in de punt van z'n kleine teen hun oorsprong vinden kunnen daar enigzins aan tippen... waar de kerel t vandaan haalt...HellcommandeR schreef:[..]
De nieuwere albums van Hecate Enthroned vind ik slaapverwekkend, de oude zijn goede cradle-cloontjes( die oude zanger was bassist bij CoF in het begin ofzo).....maar niet spectaculair vind ik.
maargoed.. het had veel gemeen met oude cradle, maar een plaat als "The Slaughter Of Innocence, A Requiem For The Mighty" is absoluut een meesterwerk