Het Grote black metal topic..
- Soulcollector
- Contacteer:
-
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
-
- XnegativeX
- Contacteer:
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
ik heb vorige week de neiuwe cd van Darkened Nocturn Slaughtercult gehoord... wel, tenminste, ik heb de ruwe mixxx gehoord bij Onielar ewn Velnias thuis...
godver, dat ding gaat beuken, over 2 weken gaat Onielar de zang inkrijsen, maar godverdomme, ik weet nu al dat dit een van mijn favoriete cd's van 2004 gaat worden.......
godver, dat ding gaat beuken, over 2 weken gaat Onielar de zang inkrijsen, maar godverdomme, ik weet nu al dat dit een van mijn favoriete cd's van 2004 gaat worden.......
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
wah, ik heb m al.Svenson schreef:Mooizo, ik las dat ze ook Obscura Arcana Mortis opnieuw gaan uitbrengen.
hee, kent er iemand Alghazanth?
ik luioster het nu voor het eerst. t nummer The Unbounded Wrath
cd: Thy Aeons Envenomed Sanity
ik vind t echt rete strak
lekker melodie Black.....
Gelegenheids Satanist
Heb jij al de re-issue of de promo? (die is zonder hoes)CALIBANaan schreef:[..]
wah, ik heb m al.
hee, kent er iemand Alghazanth?
ik luioster het nu voor het eerst. t nummer The Unbounded Wrath
cd: Thy Aeons Envenomed Sanity
ik vind t echt rete strak
lekker melodie Black.....
Want dan zal ik me wel helemaal vergist hebben. Ik heb hem zelf namelijk op mp3 staan.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
Jep, Aguynguerran.. Daar heb ik me tijdje geleden de demo's van aangeschaft. Vooral de 2de (en tot nu toe de laatste) demo "Christreign Annihilation" is de moeite waard. (Oude) Enthroned-achtige Black metal, niet echt origineel maar zeker het proberen waard.
Ook vind ik het Duitse Lunar Aurora een egweldige band, die zijn nog ook behoorlijk underground. Je moet er wel van houden, duurt gewoon ff voordat je rin komt.
En dan heb je nog een band als Ewiges Reich, die ook alles omver blazen.
Ook vind ik het Duitse Lunar Aurora een egweldige band, die zijn nog ook behoorlijk underground. Je moet er wel van houden, duurt gewoon ff voordat je rin komt.
En dan heb je nog een band als Ewiges Reich, die ook alles omver blazen.
Ildjarn: Onwijs gave, zeer snelle BM band, ik geloof uit Finland, wat ik niet met zekerheid kan zeggen. Heb hier alleen de plaat Nidhogg (1000 ltd.) liggen, maar ik schaf binnekort denk ik nog wel 1 of 2 platen van ze aan. Zeer, zeer gaaf.
Temple of Baal: Vrij cliché Black Metal, alsnog een zeer goede band. Leuk om zo af en toe eens op te zetten, al kan je net zo goed een andere plaat uit de kast pakken. Servants of the Beast heb ik hier liggen.
Krohm: Heb ik hier een MCD'tje van liggen, genaamd "Crown of the Ancients", aardig MCD'tje, ben benieuwd naar de full-lenght albums, waar ik binnekort ook wel wat van ga aanschaffen.
Nifelheim: Misschien niet 100% Black Metal, heeft best een zooi invloeden uit andere metal-genres. Best even wennen die plaat, toch best gaaf.
De moeite waard, de CD Nifelheim, van Nifelheim dan, de rest ken ik niet.
Conclusie:
Ildjarn is verreweg het meest origineel, het snelst en het gaafst.
Temple of Baal is vrij cliché, toch aardig.
Krohm is best gaaf, de moeite waard om nog eens iets van te bestellen.
Nifelheim is weer eens wat anders.
Temple of Baal: Vrij cliché Black Metal, alsnog een zeer goede band. Leuk om zo af en toe eens op te zetten, al kan je net zo goed een andere plaat uit de kast pakken. Servants of the Beast heb ik hier liggen.
Krohm: Heb ik hier een MCD'tje van liggen, genaamd "Crown of the Ancients", aardig MCD'tje, ben benieuwd naar de full-lenght albums, waar ik binnekort ook wel wat van ga aanschaffen.
Nifelheim: Misschien niet 100% Black Metal, heeft best een zooi invloeden uit andere metal-genres. Best even wennen die plaat, toch best gaaf.
Conclusie:
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Temple of Baal ken ik ook en het is, zoals je zei, best aardig maar niet meer dan dat.Robgoroth schreef:Ildjarn: Onwijs gave, zeer snelle BM band, ik geloof uit Finland, wat ik niet met zekerheid kan zeggen. Heb hier alleen de plaat Nidhogg (1000 ltd.) liggen, maar ik schaf binnekort denk ik nog wel 1 of 2 platen van ze aan. Zeer, zeer gaaf.
Conclusie:
- CALIBANaan
- Contacteer:
Sinds wanneer maakt Ildjarn BM met Nidhogg? De ambient cds van ze ken ik wel. Overigens ga de oude albums van Ildjarn maar ns luisteren en je komt erachter dat Ildjarn totaal niet origineel is. Oja en hij komt uit Noorwegen,hehe.Robgoroth schreef:Ildjarn: Onwijs gave, zeer snelle BM band, ik geloof uit Finland, wat ik niet met zekerheid kan zeggen. Heb hier alleen de plaat Nidhogg (1000 ltd.) liggen, maar ik schaf binnekort denk ik nog wel 1 of 2 platen van ze aan. Zeer, zeer gaaf.
Conclusie:
Die CD heet Nidhogg.Dominion schreef:[..]
Sinds wanneer maakt Ildjarn BM met Nidhogg? De ambient cds van ze ken ik wel. Overigens ga de oude albums van Ildjarn maar ns luisteren en je komt erachter dat Ildjarn totaal niet origineel is. Oja en hij komt uit Noorwegen,hehe.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- CALIBANaan
- Contacteer:
Kvist vind ik echt zwaar overgewaardeerd. Wat een saaie cd zeg.nuberus schreef:En dan KVIST...laatst mp3tje zitten luisteren....waarom heb ik dat gemist? Viel het toen niet op tussen de veelvoud aan goede releases in 95/96? Of ISVIND....zelfde verhaal.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
de band Infernal War is ook zeker een aanrader...vooral met het geweldige album 'Infernal SS' ...knetterharde black metal met invloeden uit de thrash die het oorsmeer uit je oren blaast (thrash voornamelijk in de structuur)
Ook de 'Demo 2003' is een geslaagde demo , met een betere productie, maar de productie is sowiezo vrij goed.. het spel is strak, goede solo's...en overal gezien lekker gitaarspel en knallende drums
Infernal War is (hoe kan het ook anders) een Poolse band die bestaat uit leden die ook in andere niet politiek correcte bands spelen (Battlefield, Honor, Wolf's Moon)
zeker een aanrader!
Ook de 'Demo 2003' is een geslaagde demo , met een betere productie, maar de productie is sowiezo vrij goed.. het spel is strak, goede solo's...en overal gezien lekker gitaarspel en knallende drums
Infernal War is (hoe kan het ook anders) een Poolse band die bestaat uit leden die ook in andere niet politiek correcte bands spelen (Battlefield, Honor, Wolf's Moon)
zeker een aanrader!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Kerel, ik heb hier die plaat liggen.telluriet schreef:Die CD heet GEEN Nidhogg, Robin.
Er staat echt duidelijk onder dat de CD Nidhogg heet, misschien ken je hem niet aangezien er maar 1000 van zijn gemaakt.
Ik kan overigens geen cover ervan vinden, helaas.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
-
Je kan best gelijk hebben, maar volgens mij was Nidhogg de naam van Henrik Möbus, die ook op een album had meegewerkt.Robgoroth schreef:[..]
Kerel, ik heb hier die plaat liggen.
Er staat echt duidelijk onder dat de CD Nidhogg heet, misschien ken je hem niet aangezien er maar 1000 van zijn gemaakt.
Ik kan overigens geen cover ervan vinden, helaas.
Ik heb die CD bij SoulSeller Records gekocht, die gozert daarvan heeft contact met die man van Ildjarn.apoptose schreef:[..]
Je kan best gelijk hebben, maar volgens mij was Nidhogg de naam van Henrik Möbus, die ook op een album had meegewerkt.
Zelf vond hij het ook vrij onduidelijk, dus gaat hij het hem zelf maar vragen.
Wat ik ervan begrepen heb, tot dusver, is dat de band ooit Ildjarn-Nidhogg geheten heeft.
De band Nidhogg staat daar denk ik los van.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
[NS expert modus]apoptose schreef:[..]
Je kan best gelijk hebben, maar volgens mij was Nidhogg de naam van Henrik Möbus, die ook op een album had meegewerkt.
dat was Nidhoegg..of terwijl Jarl Flagg Nidhoegg..of JFN, maar het kan best zijn dat hij onder dat pseudoniem heeft meegewerkt
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
- XnegativeX
- Contacteer:
Is Ildjarn snel dan? Wat ik van ze gehoord heb vond ik eerder een gigantische bak ruis. Ik ben niet iemand die problemen heeft met een rauwe productie, maar dan moet er ook sfeer in de muziek zitten. En dat kon ik er bij Ildjarn niet echt uithalen.
Of heb ik dan de verkeerde cd geluisterd?
Of heb ik dan de verkeerde cd geluisterd?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.