Cradle Of Filth
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
op zich niets mis met Cradle
de eerste twee platen en Vempire waren uitstekend...
Cruelty, Midian en die verkapte mini waren onder de maat en niet bijzonder
Damnation and a Day vind ik dan wel weer een sterke plaat..
misschien is het geen black metal meer , maar ik beoordeel het puur op de muziek die er wel op staat en dat klinkt allemaal lekker , goeddoordacht en allerminst soft
de eerste twee platen en Vempire waren uitstekend...
Cruelty, Midian en die verkapte mini waren onder de maat en niet bijzonder
Damnation and a Day vind ik dan wel weer een sterke plaat..
misschien is het geen black metal meer , maar ik beoordeel het puur op de muziek die er wel op staat en dat klinkt allemaal lekker , goeddoordacht en allerminst soft
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
-
- Soulcollector
- Contacteer:
Daar hoor ik ook bij, niks mis met hokjesdenken.Jeroen schreef:true? true bestaat niet en is alleen voor domme kortzichtige zielen die volledig in de hokjesgeest denken
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
-
Cradle of filth is zeer ver geevolueerd.
Van een groep die op hun demo's nummer van 2 minuten maakte zonder goede samenstelling van de nummers tot een band die nummers van 7 -10 minuten schrijft die technisch zeer goed in elkaar zitten.
De groep heeft sinds de eerste cd een nieuwe metalvorm gemaakt onder de noemer gothic black/dark metal.
Waarom al dat gezeik over dani's zang op the principle of evil made flesh en vempire zong hij ook al zo dus dat gezeik is echt overbodig want als je naar damnation and a day luistert is er echt geen verandering in zang.
Van een groep die op hun demo's nummer van 2 minuten maakte zonder goede samenstelling van de nummers tot een band die nummers van 7 -10 minuten schrijft die technisch zeer goed in elkaar zitten.
De groep heeft sinds de eerste cd een nieuwe metalvorm gemaakt onder de noemer gothic black/dark metal.
Waarom al dat gezeik over dani's zang op the principle of evil made flesh en vempire zong hij ook al zo dus dat gezeik is echt overbodig want als je naar damnation and a day luistert is er echt geen verandering in zang.
Laatst gewijzigd door iscariah op do jan 08, 2004 8:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Soulcollector
- Contacteer:
Dan luisteren jullie op dit forum zeker liever naar cradle of filth zo: http://www.drinkbleach.pwp.blueyonder.c ... 20guts.WMA
Het noemer noemt chewing your guts en komt van de cof demo:invoking the unclean uit 1992.
Het noemer noemt chewing your guts en komt van de cof demo:invoking the unclean uit 1992.
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- pier_hier
- Contacteer:
Re: Cradle Of Filth
hoe kan je de teksten nu echt knap vinden als je er geen ruk van begrijpt?MetalBanger schreef:Cradle Of Filth is niet echt een van mijn favo groep, maar ik heb hier nog Midian en Cruelty And The Beast liggen en had de lyrics eens gelezen, persoonlijk vind ik dat ik nogal goed engels kan (vooral voor m'n leeftijd) maar ik kende bijna altijd meer als 1 woord niet in een zin... en dan zijn die teksten nog verschrikkelijk lang en bijna niets wordt herhaalt,... hoe doen ze het
oud engels geeft juist charme en sfeer aan de teksten.. en daar helpt een schoolwoordenboekje je niet verder mee nee
neemt trouwens niet weg dat ze ooit wel goed waren en nu weinig boeiende platen afleveren, en vooral live t grootste hoopje ellende zijn.
maar dat heb ik al besproken in t vorige topic
- yesferro
- Contacteer:
als CoF dan zo slecht is waarom heb je er dan verdomme 3 albums van?nightwing schreef:[..]
midian
lovecraft & witchcraft
bitter suites to succubi (special edition gedoe) maar die is verkocht!
Er is niets mis mee met CoF,commercieel ja, maar dat geldt toch ook voor Iron Maiden en zoveel andere bands?
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
- Hieronimus
Kijk, daar ben ik 't mee eensyesferro schreef:Er is niets mis mee met CoF,commercieel ja, maar dat geldt toch ook voor Iron Maiden en zoveel andere bands?
Ik vind CoF gewoon tof, heb alle normale (niet spec. edition) cd's... Gothische sfeer van hun is gewoon goed
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
Dat is al iets beter ja , niet dat ik er nu fan van zou worden ofzo.iscariah schreef:Dan luisteren jullie op dit forum zeker liever naar cradle of filth zo: http://www.drinkbleach.pwp.blueyonder.c ... 20guts.WMA
We Make You Begging On The Streets Of London!
Ik mag graag een cdtje van ze opzetten. Het maakt me echt geen ruk uit of ze nou wel of niet commercieel doen of dat concerten zuigen (ok, toen in de HMH was het wel jammer, maargoed). De muziek ligt me gewoon lekker in de oren. Boeiend of het true is of niet, daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om de muziek en die ligt je of niet.
- Hieronimus
-
-
- Contacteer:
In 1997 heb ik CoF in Hilversum live aan het werk gezien en reken maar dat het een gekkenhuis was! Daarna vond ik het gauw minder worden met die band. Tijdens dat concert kocht ik Dusk and her Embrace, die toen een paar dagen later officieel uitkwam.
Al met al een cd waar leuke herinneringen aan kleven.
Al met al een cd waar leuke herinneringen aan kleven.
Kop dicht, Thorko
-
- HellcommandeR
- Hieronimus
Want dat zijn posersHellcommandeR schreef:boeiend wat anderen er van denken.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Heerlijke gothische sfeer inderdaad, daar doe ik 't dan voor samen met de lyrics
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
- Contacteer:
-
- Hieronimus
- HellcommandeR
- Hieronimus
De sfeer eromheen maakt voor mij toch wel veel goedHellcommandeR schreef:Laatste album vind ik het een beetje tegenvallen, ik vind het album zowiezo niet echt verpletterend goed.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- HellcommandeR
- Ktulu
- Contacteer:
Ik heb ze gezien op Graspop 2001 en in de HMH in 2003. Ik heb de volgende albums:
Principle of evil made flesh
Dusk... and her embrace
Cruelty and the beast
Midian
Damnation & a day
De slechtste vind ik eerlijk gezegd Cruelty and the beast. Die andere platen zijn stuk voor stuk te gek. Op graspop waren ze live bagger. In de HMH was dat beter.
Principle of evil made flesh
Dusk... and her embrace
Cruelty and the beast
Midian
Damnation & a day
De slechtste vind ik eerlijk gezegd Cruelty and the beast. Die andere platen zijn stuk voor stuk te gek. Op graspop waren ze live bagger. In de HMH was dat beter.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
De eerste drie cd's zijn echt klasse kwaliteitsproducten, daarna vond ik het persoonlijk snel bergafwaarts gaan (ofwel: meer van hetzelfde, maar dan iets minder goed)
Kreeg een copy van Bitter suites, viel mij 100% mee na dieptepunt Midian
Kreeg een copy van Bitter suites, viel mij 100% mee na dieptepunt Midian
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal
-