Iced Earth - The Glorious Burden

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di jan 13, 2004 2:59 pm

o ja, het Something Wicked conceptalbum lijkt er nu echt aan te gaan komen....
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di jan 13, 2004 3:19 pm

Juist Tokus, ook net Blabbermouth aan het lezen ;) ?

Hier is het stukje:

Former JUDAS PRIEST/current ICED EARTH singer Tim Owens has revealed to Revolver magazine that he was worried that joining forces with ICED EARTH mainman Jon Schaffer was a bad idea shortly after the band started a press tour of Europe in October. No sooner had he and Schaffer arrived in Spain than the guitarist hit the bar and began pounding drinks. "I went to bed at 11 o'clock, and at two in the morning I hear Jon yelling in the hallway," recalled Owens. "He was still drunk when he got up in the morning to fly to Germany, and he pissed me off so bad. He was screaming obscenities in the airport, and on the plane he kept yelling, 'Tim will have prune juice! Tim will have prune juice!' I said to the publicist, 'If he's not sober by the time we do the interviews, I'm not doing them.' If we had been on a boat, I would have pushed him off. I thought, 'Man, I'll never make it through a tour with this asshole.'

"At the end of the flight, Jon looked at me innocently and goes, 'Are you mad at me?' He really couldn't understand because he didn't remember a thing that had happened. Which was a relief, because it meant he didn't do anything on purpose."

In the same article, Schaffer revealed that he's laying the foundation for his most multidimensional project yet: a science-fiction conspiracy concept album based on songs from the band's 1998 disc, "Something Wicked This Way Comes". The story will cover 12,000 years of human history, and Schaffer hopes it will be a springboard for a series of comic books and possibly a motion picture.

"I haven't written down the plot yet," he said. "But I have all the outlines for the story in my head, and I'm really excited about how it's coming together. This could be my 'Star Wars'."
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » di jan 13, 2004 3:21 pm

Zeiklijsters van Blabbermouth
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
SilentSinner
Berichten: 4072
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:58 pm
Locatie: B- Gent

Bericht door SilentSinner » di jan 13, 2004 3:24 pm

Damien, son of Lucifer schreef: In the same article, Schaffer revealed that he's laying the foundation for his most multidimensional project yet: a science-fiction conspiracy concept album based on songs from the band's 1998 disc, "Something Wicked This Way Comes". The story will cover 12,000 years of human history, and Schaffer hopes it will be a springboard for a series of comic books and possibly a motion picture.

"I haven't written down the plot yet," he said. "But I have all the outlines for the story in my head, and I'm really excited about how it's coming together. This could be my 'Star Wars'."
FUCKING GENIAAL! als dat waar komt :)

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24893
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jan 13, 2004 3:26 pm

vind ik eigeniljk niet super

tot voor the dark sage schreef hij goede teksten, nu vind ik zijn teksten erg mager en echt subjectieve geschiedenisonzin

maar goed jon blijft de ritme gitarist van de powermetascene

heb hem trouwens ooit de hand geschud, koude handen had die vent
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di jan 13, 2004 3:32 pm

Ja dat verklaart ook een deel van de bandnaam he.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24893
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jan 13, 2004 3:35 pm

Djaser schreef:Ja dat verklaart ook een deel van de bandnaam he.
en dat iced earth concert paar jaar terug, met die drie sets die ze speelden was wel erg geweldig

barlow had geweldige emoties
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di jan 13, 2004 4:45 pm

wat me wel weer opvalt aan het album, net als aan de single trouwens, is dat alles een stuk zachter gemastered is dan de meeste hedendaagse cds. Meestal proberen ze alles zo hard mogelijk te laten klinken, wat wel meer dan eens ten koste gaat van het globale geluid eigenlijk.
De volumeknop moet dus wat verder open bij deze cd.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Reapingdeathmessiah
Berichten: 3
Lid geworden op: di jan 13, 2004 5:02 pm
Locatie: Ieper

Bericht door Reapingdeathmessiah » di jan 13, 2004 5:15 pm

The glorious burden zou wel eens de release van het jaar kunnen zijn... man man wat een schijf

en inderdaad zoals de meesten, is het even wennen aan de stem van tim, ik ben benieuwd wat hij live kan op 19/3 in hof ter loo antwerp


de acoustic version van when the eagle cries vond ik wel overbodig... veel te soft, was al tevreden met de heavy versie
Pain is all where nothing is, is nothing where pain is all?

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8429
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di jan 13, 2004 5:41 pm

Kristof schreef:[..]


en dat iced earth concert paar jaar terug, met die drie sets die ze speelden was wel erg geweldig

barlow had geweldige emoties

paar jaar? zo lang toch niet al? Maar was echt idd geniaal, en ik ben blij dat ik ze toen 3x heb gezien... en gelukkig ging het ook nog van goed, naar beter, naar best (in 013).

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24893
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jan 13, 2004 5:43 pm

Joris schreef:[..]



paar jaar? zo lang toch niet al? Maar was echt idd geniaal, en ik ben blij dat ik ze toen 3x heb gezien... en gelukkig ging het ook nog van goed, naar beter, naar best (in 013).
weet niet meer wanneer dat was juist, maar lijkt jaren geleden
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
pier_hier
Berichten: 2653
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 7:28 pm
Locatie: kattuk aan t strand
Contacteer:

Bericht door pier_hier » di jan 13, 2004 5:44 pm

was toch gewoon vorig jaar? of gaat de tijd zo hard.....

maargoed.. dat was absoluut geniaal.. uitverkocht 013 geniale atmosfeer.. best of set.. mooie podiumaankleding

miste alleen nog een gigantische kop van set uit de achterwand van t podium

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24893
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jan 13, 2004 5:45 pm

opgezocht, was twee jaar geleden
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
pier_hier
Berichten: 2653
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 7:28 pm
Locatie: kattuk aan t strand
Contacteer:

Bericht door pier_hier » di jan 13, 2004 5:51 pm

ik gok op anderhalf jaar geleden

september 2002 ofzo

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8429
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di jan 13, 2004 5:55 pm

pier_hier schreef:ik gok op anderhalf jaar geleden

september 2002 ofzo

volgens mij ook.

in 013 was trouwens ook de enige van de 3, dat ze My own saviour nog effe als toegift gaven. Dus dat zegt genoeg.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di jan 13, 2004 6:37 pm

19 januari 2002 was het in Tilburg. dus bijna 2 jaar.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
pier_hier
Berichten: 2653
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 7:28 pm
Locatie: kattuk aan t strand
Contacteer:

Bericht door pier_hier » di jan 13, 2004 6:44 pm

jesus wat gaat de tijd hard

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 135
Lid geworden op: zo mar 23, 2003 9:22 pm
Locatie: Irnsum

Bericht door Ronald » di jan 13, 2004 11:12 pm

Ja, Pier,

Voordat je het weet ben je oud en heb je twee kinderen !!!
Till Next Time,

Ronald

"Vengeance Is Mine"

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » wo jan 14, 2004 1:41 pm

Tokus schreef:wat me wel weer opvalt aan het album, net als aan de single trouwens, is dat alles een stuk zachter gemastered is dan de meeste hedendaagse cds. Meestal proberen ze alles zo hard mogelijk te laten klinken, wat wel meer dan eens ten koste gaat van het globale geluid eigenlijk.
De volumeknop moet dus wat verder open bij deze cd.

ja dat was ik ook net van plan, maar mijn broertje ligt met een hersenschudding dus ik moet een fokking week wachten tot ik hem met een beetje volume op m'n stereo kan luisteren... g-v-fucking-d
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Iced Earth
Berichten: 173
Lid geworden op: ma dec 22, 2003 12:54 pm

Bericht door Iced Earth » do jan 15, 2004 1:27 pm

Dat concert 19 januari 2002 was wel heel cool, het dak ging er af :). Daarna nog naar een cafe geweest waren we een beetje aan het poolen, ineens een vriend van me "hey was jij niet jarig nu?" Was ik helemaal vergeten door dat geweldige concert :D

Gebruikersavatar
Mr T.
Berichten: 192
Lid geworden op: do jan 15, 2004 11:47 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Mr T. » do jan 15, 2004 1:42 pm

HET ALBUM HEERSCHT, maar ik had liever de versie met barlow ook gehad, zodat je Tim daarmee kon vergelijken...
Ik ga in ieder geval naar 013 18 maart, ben erg benieuwd naar hoe Owens de oude nummers zingt.

All time favourite: nog steeds de dark saga!
Prepare to be VIOLATED!!! geniaal!

enige minpunt van de nieuwe cd is 'when the eagle cries' : moeten ze nou godver dat refrein echt 333 keer herhalen!
http://www.myspace.com/thenewdominion
http://www.myspace.com/msc_adams

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » do jan 15, 2004 3:27 pm

ja, doe dan 666 keer :twisted:
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 135
Lid geworden op: zo mar 23, 2003 9:22 pm
Locatie: Irnsum

Bericht door Ronald » do jan 15, 2004 9:44 pm

Mr T. schreef:All time favourite: nog steeds de dark saga!
Prepare to be VIOLATED!!! geniaal!
Dark Saga is ook mijn favoriete cd. Misschien niet het meest technische werk, maar wel het meest aggressieve :twisted:

"My personal Quest is to make your life Hell" :D
Till Next Time,

Ronald

"Vengeance Is Mine"

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » vr jan 16, 2004 2:53 pm

Dark Saga vind ik eigenlijk net het softste werk maar wel met Burn offerings het best. Die goede oude tijd met Abel, Matt, en Schawver. :roll:
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr jan 16, 2004 2:55 pm

Ronald schreef:[..]


Dark Saga is ook mijn favoriete cd. Misschien niet het meest technische werk, maar wel het meest aggressieve :twisted:

"My personal Quest is to make your life Hell" :D

Burnt Offerings is toch wel even wat aggressiever dacht ik zo...
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » vr jan 16, 2004 2:57 pm

Damien, son of Lucifer schreef:[..]



Burnt Offerings is toch wel even wat aggressiever dacht ik zo...
Alles is agressiever dan Dark Saga.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr jan 16, 2004 3:04 pm

mmm, da's ook weer niet zo... Dark Sage heeft 2 rustige nummers, A Question Of Heaven en I Died For You zo uit m'n hoofd, en bijvoorbeeld Something Wicked This Way Comes heeft er wel een stuk of 4/5 denk ik.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
metal-willem
Berichten: 4058
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:41 pm

Bericht door metal-willem » za jan 17, 2004 10:55 pm

Ik heb hem, eindelijk! Meesterlijke cd. tim vind ik een goede vervanger, al had ik liever de oude barlow op de zang gehad.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 135
Lid geworden op: zo mar 23, 2003 9:22 pm
Locatie: Irnsum

Bericht door Ronald » zo jan 18, 2004 10:08 am

Damien, son of Lucifer schreef:mmm, da's ook weer niet zo... Dark Sage heeft 2 rustige nummers, A Question Of Heaven en I Died For You zo uit m'n hoofd, en bijvoorbeeld Something Wicked This Way Comes heeft er wel een stuk of 4/5 denk ik.
OK, Burnt Offerings is idd iets aggressiever dan Dark Saga.
Maar, als ik aan Dark Saga denk, denk ik aan nummer zoals Violate, The Last Laugh en Vengeance is Mine. Dus de wat aggressievere nummers van deze cd.
Till Next Time,

Ronald

"Vengeance Is Mine"

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 19, 2004 8:33 pm

Ten tijde van Burnt offerings en The Dark Saga was ik helemaal Iced earth fan. Maar wat ze daarna uitbrachten miste gewoon wat. Energie en bezieling. Ik had mezelf al voorgenomen om Iced earth in vervolg maar links te laten liggen. Toen hoorde ik dat Ripper de zang voor zijn rekening zou nemen. Aangezien ik een grote Ripper fan ben (ik ben een van de weinige mensen die Jugulator een van de beste Priest cd's ooit vindt) heb ik The Glorious burden toch maar eens beluistert. Het kippenvel sprong me bij het eerste nummer direct al op de armen. Het vuur was terug! Alleen tijd kan uitwijzen of The Glorious burden ook zo'n klassieker zal worden als Burnt offerings en The Dark saga. Maar voor nu is het allermindst een dijk van een plaat.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » ma jan 19, 2004 8:45 pm

Ik vrees tijdens het concert in de 013 voor nummers als 'i died for you' en 'the melancholy' (als ik het al goed schrijf). Ripper klnikt goed tijdens de agressieve stukken, maar iets als 'hollowman' klinkt voor geen meter.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma jan 19, 2004 9:26 pm

Crying Devil schreef:Ik vrees tijdens het concert in de 013 voor nummers als 'i died for you' en 'the melancholy' (als ik het al goed schrijf).
Ik ook ik vraag me ernstig af of we wel genoeg oude nummers krijgen.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma jan 19, 2004 9:31 pm

XnegativeX schreef:Toen hoorde ik dat Ripper de zang voor zijn rekening zou nemen. Aangezien ik een grote Ripper fan ben (ik ben een van de weinige mensen die Jugulator een van de beste Priest cd's ooit vindt)
Dat vind ik toch knap ik heb die cd net voor het eerst gehoord en ik vond het een indrukwekkende hoop bagger veroorzaakt door de ongeinspireerde song writing.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 20, 2004 8:07 pm

Wat is daar zo knap aan? Verschil van smaak denk ik. Demolition vond ik idd wel ongeinspireerd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8429
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di jan 20, 2004 9:18 pm

Ik heb de cd inmiddels redelijk dol gedraaid. En hij wordt beter en beter.

Waar ik in het begin bang voor was, was dat het te nationalistisch zou zijn. Maar met het verhaal ernaast, en de aantekeningen erbij vind ik Gettysburg toch echt supergoed geschreven. En het is ook gewoon een ERG goede gebeurtenis om over te schrijven. Ook al ben je geen americaan.

het volkslied, de 1e track, spoel ik nu wel elke keer door. Maar in de trilogie, met de doedelzakken, past het weer WEL.

Eagle cries vind ik verder het minste nummer op de cd, en dat is de enige die me ECHT te chauvinistisch overkomt (maar dat komt ook omdat ik de clip heb gezien). Verder kun je natuurlijk een hoop terugleiden naar 9/11 en america, maar dat doe ik expres niet, en beschouw de nummers over onrecht wat algemener.

Wat betreft het concert in 013. Ik vrees dat ze erg VEEL van de nieuwe cd en TE weinig oud werk zullen spelen.

Weet iemand trouwens hoe lang ze spelen? Want ik weet bijna zeker dat ze Gettysburg wel zullen spelen, maar zou jammer zijn als dit meteen een derde van de show in beslag neemt.

Gebruikersavatar
Mr T.
Berichten: 192
Lid geworden op: do jan 15, 2004 11:47 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Mr T. » di jan 20, 2004 10:12 pm

Weet iemand trouwens hoe lang ze spelen? Want ik weet bijna zeker dat ze Gettysburg wel zullen spelen, maar zou jammer zijn als dit meteen een derde van de show in beslag neemt.
Ik vrees van wel aangezien er twee voorprogramma's zijn en de laatste trein nog gehaald moet worden volgens 013.
Ik hoop dat ze al die ballads achterwege laten vooral when the eagle cries zeg! maar ben bang van niet.

we zullen het zien!
http://www.myspace.com/thenewdominion
http://www.myspace.com/msc_adams

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11743
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di jan 20, 2004 10:17 pm

Ik verlang nog steeds naar het Iced Earth van de obscure diabolische sferen en de donkere mythes van de stormrider. Wat mij betreft kunnen ze dat nooit meer evenaren.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » di jan 20, 2004 10:22 pm

Amibor schreef:Ik verlang nog steeds naar het Iced Earth van de obscure diabolische sferen en de donkere mythes van de stormrider. Wat mij betreft kunnen ze dat nooit meer evenaren.
Het nummer 'iced earth' van de cd 'iced earth' van de band 'iced earth' is geniaal, heerlijk gewoon
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
MetalTroll
Berichten: 4399
Lid geworden op: vr mar 07, 2003 5:35 pm
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Bericht door MetalTroll » wo jan 21, 2004 10:44 am

Ik vind het best een aardig album. niet speciaal, maar waardig om aangeschaft te worden door mij :P
Troll tot op het been, beuk ik door de moshpitt heen

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » wo jan 21, 2004 10:51 am

Amibor schreef:Ik verlang nog steeds naar het Iced Earth van de obscure diabolische sferen en de donkere mythes van de stormrider. Wat mij betreft kunnen ze dat nooit meer evenaren.
Idd geweldig nummer, het enige nummer waarvan ik de tekst uit mn kop ken :) Tsja die eerste 3 cds zijn natuurlijk gewoon geweldig.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Plaats reactie