Bloodthorn
- XnegativeX
- Contacteer:
Bloodthorn
Ik heb laatst deze band herontdekt. Ze hebben 3 cd's uit:
- In the shadow of your black wing (1997)
Een meesterwerkje van sleepende, rauwe en toch atmospherische black metal. Keyboards op de achtergrond zorgen voor de sfeer maar de hoofdtoon wordt toch gevoerd door een dik tapijt van brute gitaren. D'r wordt een erg imposant sfeertje neergezet op deze cd.
- Onwards into Battle (1999)
Deze cd gaat een beetje op dezelfde manier verder als In the shadow... maar is iets melodieuser. Daardoor is hij wel minder eenzijdig.
- Under the Reign of Terror (2001)
Dit vind ik een beetje jammer. Door wat veranderingen in de line-up is de muziek een andere kant op gegaan. Het klinkt nu meer als een uptempo mix van black en death metal. En ik mis de sfeer.
Maar de eerste 2 albums blijven heerschen.
Check het uit:
http://bloodthorn.republika.pl
- In the shadow of your black wing (1997)
Een meesterwerkje van sleepende, rauwe en toch atmospherische black metal. Keyboards op de achtergrond zorgen voor de sfeer maar de hoofdtoon wordt toch gevoerd door een dik tapijt van brute gitaren. D'r wordt een erg imposant sfeertje neergezet op deze cd.
- Onwards into Battle (1999)
Deze cd gaat een beetje op dezelfde manier verder als In the shadow... maar is iets melodieuser. Daardoor is hij wel minder eenzijdig.
- Under the Reign of Terror (2001)
Dit vind ik een beetje jammer. Door wat veranderingen in de line-up is de muziek een andere kant op gegaan. Het klinkt nu meer als een uptempo mix van black en death metal. En ik mis de sfeer.
Maar de eerste 2 albums blijven heerschen.
Check het uit:
http://bloodthorn.republika.pl
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ja, die cd heb ik bij richard (blizzardbeast) gehoord (als ik me niet weer met naam vergis) maar ik vond het iig zwaar goed
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- CALIBANaan
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- BlizzardBeast
Ik ben trots op je! In 1 keer goedLennert from hell schreef:Ja, die cd heb ik bij richard (blizzardbeast) gehoord (als ik me niet weer met naam vergis) maar ik vond het iig zwaar goed

ik heb onwards into battle, is wel een toffe cd
[img]http://www.theendrecords.com/label/images/stories/logos/estradasphere_logo.jpg[/img]
www.recordnerd.com/lists/blizzardbeast
www.recordnerd.com/lists/blizzardbeast
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb Onwards into Battle vandaag gekocht in een cd zaak in Brussel, en wat een kanker geile cd zaak was dat.
ALLEEN maar black metal, alles waar je ooit van hebt gedroomd. Fucking MONSTERLIJK gave LP's van zieke bands.
Over cd's al niet te spreken, ze hadden alles.
En dan denk je duur?
Nee hoor, gemiddeld 10 a 13 euro voor een cd, en 15 a 20 euro voor een LP.
Maar Sven had geen geld bij zich, bijna, dus hij gaat spoedig weer naar brussel die zaak leegkopen!
ALLEEN maar black metal, alles waar je ooit van hebt gedroomd. Fucking MONSTERLIJK gave LP's van zieke bands.
Over cd's al niet te spreken, ze hadden alles.
En dan denk je duur?
Nee hoor, gemiddeld 10 a 13 euro voor een cd, en 15 a 20 euro voor een LP.
Maar Sven had geen geld bij zich, bijna, dus hij gaat spoedig weer naar brussel die zaak leegkopen!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- XnegativeX
- Contacteer:
Damn, In the shadow of your black wing ligt vaak maanden of soms zelfs een half jaar stof te happen in mijn kast maar als ik hem dan weer eens opzet dan is het ook direkt raak. Een van de meest atmosferische en donkere black metal cd's die ik ken.
Het wordt tijd dat ik hun tweede ook maar eens ergens opscharrel.
Het wordt tijd dat ik hun tweede ook maar eens ergens opscharrel.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Lord Leuber
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Klopt ja! De vrouwen zang maakt het alleen maar kouder en fantasie-achtiger (bij gebrek aan een beter woord).
De muziek van Bloodthorn neemt je gewoon mee op reis door een donker land vol draken en demonen.
Hun hele concept is daar trouwens omheen gebouwt, qua teksten.
De muziek van Bloodthorn neemt je gewoon mee op reis door een donker land vol draken en demonen.
Hun hele concept is daar trouwens omheen gebouwt, qua teksten.