Ik wou dat het zo was!Demorpheus schreef:net als In Age and Sadness eigenlijk
Belangrijkste persoon in black metal.
- inageandsadness
- Contacteer:
Hm, ik zie dat niemand hier doet aan onderbouwen.Robgoroth schreef:Moeilijk.
Rob heeft natuurlijk erg veel invloed gehad op de gehele Poolse (NS)BM, dat is duidelijk.
Varg wordt zoiezo al uitgesloten, aangezien Abbath er ook in staat. Abbath heeft, zoals jullie vast wel weten, Varg in de metal gesleept.
Euronymous was dan wel 'leider' van het hele Noorse zooitje, maar om hem nou het belangrijkst te noemen?
Satyr, tsja, gaaf dat hij in ik meen, uit m'n hoofd, '93, 16 was en toen al Dark Medieval Times uitbracht, maar of hij nou zo verschrikkelijk veel toegevoegd heeft aan de BM-scene?
Dead heeft denk ik weinig invloed gehad op muzikaal gebied, niet veel meer dan de anderen in het rijtje denk ik. Misschien zijn het z'n rare gewoonten die andere BM-ers hebben overgenomen...
Quorthon, het moge duidelijk zijn dat hij erg veel toevoegde aan de muziek. Vooral Viking Metal heeft hij dan voor z'n rekening genomen, ook denk ik dat hij toch vrij veel invloed heeft/heeft gehad op de hedendaagse Black Metal bands. Een man die natuurlijk ook al zo'n 20 jaar meedraait...
Samoth heeft natuurlijk wel vrij veel invloed gehad, maar ook bij deze betwijfel ik of hij dé belangrijkste is.
Ihsanhn, ik denk eigenlijk niet dat Emperor zo verschrikkelijk veel invloed heeft gehad. Het is natuurlijk een goede band etc...maar veel invloed? Ik betwijfel het.
Cronos...Venom...heeft natuurlijk ontzettend veel invloed gehad op de Black Metal scene, dat is duidelijk. Geweldige muzikant, geweldige band ook. Lekkere mix van een zooi metal-soorten door elkaar. Toch twijfel ik nog.
Fenriz heb ik expres voor het laatst bewaard. Hij heeft natuurlijk veel clones terwege gebracht, hoe vaak kom je wel niet een Darkthrone clone tegen? 1 op de 5 Black Metal bands heeft wel wat Darkthrone invloeden. Daarom denk ik toch dat ik genoodzaakt ben voor hem te gaan.
Ik twijfel dus nu tussen:
Fenriz
Quorthon
Cronos
Quorthon heeft meer invloed gehad op andere metalsoorten (denk vooral aan Viking).
Cronos speelt in Venom, wat een mix is van meerdere metaalsoorten.
Fenriz van Darkthrone speelt puur Black Metal.
Ik ga dus voor Fenriz.
Goed.
Edit: Fenriz.
Laatst gewijzigd door Robgoroth op wo jan 21, 2004 9:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Haalde ik zo maar even Cronos en Quorthon door elkaar!
Maar, zoals je uit m'n eerste post kan opmaken;
Cronos...Venom...heeft natuurlijk ontzettend veel invloed gehad op de Black Metal scene, dat is duidelijk. Geweldige muzikant, geweldige band ook. Lekkere mix van een zooi metal-soorten door elkaar. Toch twijfel ik nog.
Quorthon, het moge duidelijk zijn dat hij erg veel toevoegde aan de muziek. Vooral Viking Metal heeft hij dan voor z'n rekening genomen, ook denk ik dat hij toch vrij veel invloed heeft/heeft gehad op de hedendaagse Black Metal bands. Een man die natuurlijk ook al zo'n 20 jaar meedraait...
Was even in de war, maar ik weet het wel
.
Was even in de war, maar ik weet het wel

[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Sandr
- Contacteer:
noem jij cronos een geweldige muzikant? Venom is gaaf, maar het zijn muzikanten van niks, toch denk ik maar dat ik ook Cronos stem, want Venom nam zichzelf gelukkig niet al te serieusRobgoroth schreef:Haalde ik zo maar even Cronos en Quorthon door elkaar!
Was even in de war, maar ik weet het wel.
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
-
- NecroCannibal
- toffe_ellende
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- CALIBANaan
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
* Cronos en Quorthon voor het voorbereidende werk, m.n. textueel
* Euronymous voor het creëren van een 'underground'
* Varg/Dead voor het vereeuwigen van deze 'underground' (op verschillende momenten)
* Fenriz/Satyr/Abbath/Samoth/Isahn voor het maken van originele black metal, de BM basis
* Rob Darken past er niet tussen, heeft weinig invloed gehad.
Op een na zijn dit allemaal wel kopfiguren, ik zou er niet een aanwijzen. Echter: ik kies toch voor Euronymous, aangezien hij ten tijde van zijn dood op ongeveer elk BM CDtje uit die regio werd genoemd ter nagedachtenis en dus van grote invloed is geweest voor de BM bands aldaar.
Ik mis in het rijtje nog mensen van Enslaved en Arcturus, aangezien die bands ook bij de eerste 7 'echte' BM bands hoorden
* Euronymous voor het creëren van een 'underground'
* Varg/Dead voor het vereeuwigen van deze 'underground' (op verschillende momenten)
* Fenriz/Satyr/Abbath/Samoth/Isahn voor het maken van originele black metal, de BM basis
* Rob Darken past er niet tussen, heeft weinig invloed gehad.
Op een na zijn dit allemaal wel kopfiguren, ik zou er niet een aanwijzen. Echter: ik kies toch voor Euronymous, aangezien hij ten tijde van zijn dood op ongeveer elk BM CDtje uit die regio werd genoemd ter nagedachtenis en dus van grote invloed is geweest voor de BM bands aldaar.
Ik mis in het rijtje nog mensen van Enslaved en Arcturus, aangezien die bands ook bij de eerste 7 'echte' BM bands hoorden
Fenriz, dat is duidelijk. Veel locale BM-bands hebben wel iets weg van deze god. En bands als Emperor en Satyricon gaan juist binnen de BM hun eigen weg, zijn daarom de meest geniale muzikanten, maar hebben wel het minst invloed op de scene.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair