Metal Quiz [MP3]
-
- Soulcollector
- Contacteer:
Ik gebruik mijn bevindingen mbt drum programmeren enkel en alleen om in mijn eentje composities uit te kunnen werken die later in band verband gespeeld kunnen worden. Dat is toch juist handig lijkt me?Old Motorheadbanger schreef:Metal wordt gespeeld en niet geprogrammeerd. Die gitaar, speel je dat zelf of is dat ook computer ?
En soms klooi ik wat voor mezelf, omdat ik dat leuk vind. Vroeger gebruikte ik nog een drumcomputertje. Nu had ik een PC programma, en was aan het experimenteren. Na een handvol ritmes geproduceerd te hebben, heb ik er maar een medley van gemaakt.
En die gitaren en bas heb ik natuurlijk gewoon zelf ingespeeld. Ik heb nog nooit van geprogrammeerde gitaren gehoord.
..it's all just a togetherwalk of circumstances...
- NecroCannibal
hm mdie heb i kook maar hoe krijg je daar zo'n goed geluid uit? ik krijg er alleen maar hardcore achtige zooi uit =/saz schreef:Gelukkig worden op zijn minst Slayer en Death door nagenoeg iedereen herkend.![]()
Maar zijn de andere samples dan echt zo moeilijk? Ik dacht nochtans dat ze vrij algemeen waren..![]()
[..]
Fruity Loops, en samples van een drumstel. [De drums zijn ongemixt zelfs]
www.myspace.com/disordereddefecation
- inageandsadness
- Contacteer:
met het programma is niets mis hoor. Maar als je gabber-samples gaat gebruiken, tja.. dan klinkt het vrij hardcore ja.. Fruity Loops heeft geen goede realistische drumsamples, die moet je zelf ergens regelen. Dit kan door ze zelf op te nemen, of elders vandaan te halen. Dat zijn korte *.wav geluidjes die je per track in kunt laden en positioneren.NecroCannibal schreef:hm mdie heb i kook maar hoe krijg je daar zo'n goed geluid uit? ik krijg er alleen maar hardcore achtige zooi uit =/
Vorige opnameS? Bij vorige opnames had ik beter mijn best gedaan natuurlijk. Ik weet niet op welke opnames je doelt naast de Metallica opname maar goed. Meestal doe ik wat meer moeite voor de mix. In dit geval vond ik dat ff niet belangrijk.inageandsadness schreef:Ik ben nog aan het luisteren, maar ik moet zeggen dat ik de drums op vorige opnames van je beter vond klinken.
(Verder wel heersend gespeeld, daar niet van.)
Dat de drums kurkdroog klinken kan ik zelf ook horen, maar ze klinken qua warmte iig meer als een echt drumstel. En de drums zijn niet geEQ'ed, niet fatsoenlijk gecompressed en eigenlijk maar heel vlug-vlug ingesteld. Een echt opgenomen drumkit klinkt ongemixt vaak nog niet eens zo goed!
In dat opzicht vind ik ze zelf wel ok klinken. Volgende keer zal ik er wel weer eens een serieuze opname mee doen, en kijken wat het wordt als ik echt mijn best doe om te mixen.

Tja ik kende deze site al langer maar ik dacht deze keer van ach, laat ik het forum eens bezoeken... volgens mij is een gozer die ik ken hier ook moderator (CW?)Hey Tymon man!
Wat leuk om je ook eens gewoon in het Nederlandsch te spreken.
Hoe geraak jij hier verzeild?
Per toeval?
Maar idd, eindelijk eens in het Nederlands

Tymon
[img]http://www.exivious.net/banner/banner.gif[/img]
Ha je bedoelt Demorpheus met de "geblakerde" ziel?Tymon schreef: Tja ik kende deze site al langer maar ik dacht deze keer van ach, laat ik het forum eens bezoeken... volgens mij is een gozer die ik ken hier ook moderator (CW?)
Die modereert er af en toe stevig op los idd

Cool dat je je aangemeld hebt, dit forum is best ok

heb ik nog nooit gepost, maar het zag er fysiek al niet zo "aantrekkelijk" uit. Ik hoor er wel meer mensen over klagen.Tymon schreef:En ja, dit forum kan nooit slechter zijn dan zwaremetalen... wat een zeikerds daar zeg.
3 bands goed, 1 songnaam goed.Svenson schreef:Toch moeilijk!
Maak er nog een!
Idd best lastig he?

Ik zal er nog wel eens 1 maken, maar niet nu. Ik heb het ff te druk.
Volgende keer misschien eens alleen death-metal stukjes pakken.

Nope, geen Black Label..Svenson schreef:Tering welk Death nummer is dat nou? GEen zin om op te staan.
En zit er misschien ook Black Label Society in?
Nog wat hints:
Ook geen sprake van Arch Enemy, CoB, Carcass, Pantera of Down.
Die death song is al op een eerdere pagina correct benoemd: Spirit Crusher
Verder zeg ik nog ff nix. Maar ik zal niet al te lang meer wachten met het "verklappen".

Het valt me overigens op dat een paar mensen niet gereageerd hebben die mijns inziens best wat hadden kunnen raden, zoals CoenV bijvoorbeeld.
Kan ie ook es een keer spammen, laat ie het afweten.

Zal wel eerder luiheid geweest zijn dan "angst" zullen we maar aannemen..

- NecroCannibal
mja dat zal het zijn, ik gebruikte gewoon de standaard zooi zegmaar, wat helemaal bagger klinkt ookmet het programma is niets mis hoor. Maar als je gabber-samples gaat gebruiken, tja.. dan klinkt het vrij hardcore ja.. Fruity Loops heeft geen goede realistische drumsamples, die moet je zelf ergens regelen. Dit kan door ze zelf op te nemen, of elders vandaan te halen. Dat zijn korte *.wav geluidjes die je per track in kunt laden en positioneren.
www.myspace.com/disordereddefecation
misschien kun je hier wat mee?NecroCannibal schreef:mja dat zal het zijn, ik gebruikte gewoon de standaard zooi zegmaar, wat helemaal bagger klinkt ook
http://samples.artistcollaboration.com/
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Tot nu toe heeft Tymon 8 van de 14 punten, en is daarmee de ENIGE die een voldoende gehaald heeft.Tymon schreef:1. Life of Agony - I Regret
2. Paradise Lost - Enchantment
3. Death - Spirit Crusher
4. Slayer - Angel of Death
5. Down - The man that follows hell
6. Pantera -
7. Carcass - Heartwork

OK ik waag nog een gokje
1. I regret - Life of Agony (0:00 to 0:56) (album: Ugly)
2. Enchantment - Paradise Lost (0:58 to 1:13) (album: Draconian Times)
3. Spirit Crusher - Death (1:14 to 1:42) (album: Sound of Perseverance)
4. Angel of Death - Slayer (1:43 to 2:10) (album: Reign in Blood)
5. Twisted - Stuck Mojo (2:11 to 2:46) (album: Pigwalk)
6. Kill all the white people - Type O Negative (2:47 to 3:21) (album: Bloody Kisses)
7. Pisschrist - Fear Factory (3:22 to 4:39) (album: Demanufacture)
En? EN?
1. I regret - Life of Agony (0:00 to 0:56) (album: Ugly)
2. Enchantment - Paradise Lost (0:58 to 1:13) (album: Draconian Times)
3. Spirit Crusher - Death (1:14 to 1:42) (album: Sound of Perseverance)
4. Angel of Death - Slayer (1:43 to 2:10) (album: Reign in Blood)
5. Twisted - Stuck Mojo (2:11 to 2:46) (album: Pigwalk)
6. Kill all the white people - Type O Negative (2:47 to 3:21) (album: Bloody Kisses)
7. Pisschrist - Fear Factory (3:22 to 4:39) (album: Demanufacture)
En? EN?
[img]http://www.exivious.net/banner/banner.gif[/img]
Hmm ik hoor wat Paradise Lost, Stuck Mojo, Type O Negative...
1. nummer - band [0:00 tot 0:56]
2. Enchantement - Paradise Lost [0:58 tot 1:13]
3. Geen idee - Death [1:14 tot 1:42]
4. Angel of Death - Slayer [1:43 tot 2:10]
5. IK weet ff niet welk nummer ("Monster" geloof ik) - Stuck Mojo [2:11 tot 2:46]
6. Kill all the white people - TYpe O Negative [2:47 tot 3:21]
7. Pisschrist - Fear Factory [3:22 tot 4:39]
Bijna compleet.
5. IK weet ff niet welk nummer ("Monster" geloof ik) - Stuck Mojo [2:11 tot 2:46]
Bijna compleet.
Woa, best knap gedaan man! [Ik geloof je wel dat je de antworden niet gespiekt hebt]NecroNoud schreef:Hmm ik hoor wat Paradise Lost, Stuck Mojo, Type O Negative...
Bijna compleet.
10 van de 14 punten behaald op eigen krachten, en je bent de enige die FearFactory en Stuck Mojo geraden heeft zonder hulp!!

Haha, en het is nog wel 1 van de vetste passages van "Demanufacture"!Tymon schreef:Ja goeie oren he
Wel raar idd dat ik die Fear Factory niet herkende... komt waarschijnlijk omdat die gruwelijke valse zang ontbreekt.
Ik vind Burton C anders een hele vette stem hebben. ZIjn schreeuw en cleane zang vind ik zelfs allebei uitmuntend. Maar goed, ieder zijn meug

- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
heb den metalen quis ook nog even onder den loepe genomen.
Wat ik er op eigen kracht heb uitgehaald is LOA (zonder titel), PL, Death, Slayer, TON ( met titel) en FF en Stuck Mojo, daar heb ik weinig papf van gegeten.
Wat ik er op eigen kracht heb uitgehaald is LOA (zonder titel), PL, Death, Slayer, TON ( met titel) en FF en Stuck Mojo, daar heb ik weinig papf van gegeten.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Dan had ook jij een voldoende gehad!Gr. Dracula schreef:heb den metalen quis ook nog even onder den loepe genomen.

- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ach ja, echt op je bek gaan was er niet bij hoor.Gr. Dracula schreef:krappe voldoende weliswaar, maar vooruit... Het is toch weer egostrelend om niet geheel op je bek te gaan ten midden van brute metalkenners
Er is niet zo gek veel te verneuken aangezien het truiheidsgehalte van de test ietwat laag is.

- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
meneer nog wel!Svenson schreef:nee, NU meneer saz

Ik zal er eens aan beginnen dan. Maar ik weet niet of dat vandaag nog gaat lukken hoor! De drums zijn het meeste werk.
Ja sorry, ik had ff geen Frans Bauer tablaturen bij de hand..Gr. Dracula schreef:inderdaad. Speel es een keer iets fatsoenlijks
Wat extra kamper-trueness was niet verkeerd geweest