Het Grote black metal topic..
- XnegativeX
- Contacteer:
Voor mij wel ja. Ik sta niet te wachten op de zoveelste band die loopt te bleerhen over satan. Dat heb ik zo onderhand wel gehoord. Het begint me te irriteren. Ik heb veel meer met de teksten van Craft of Shining.Poggwyd schreef:[..]
is dat nu echt heel boeiend?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
[dubbelpost]
Laatst gewijzigd door XnegativeX op do jan 29, 2004 8:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Zoiets wil ik graag weten voordat ik de cd koop. En aangezien ik niet even de Free recordshop binnen kan wandelen om de cd van Leviathan even te checken vraag ik het even op een forum waar vast wel mensen rondlopen die de cd hebben. Dat is toch niet zo heel gek?iscariah schreef:Lees dan de teksten van de nummers. Dan weet je meteen waarover het gaat.
Abruptum vind ik persoonlijk ook weinig aan maar als je It en All muziek wilt horen maken moet je Ophthalamia maar eens gaan beluisteren. Ik vind "Dominion" een heel aardig staaltje van Zweedse metal.Svenson schreef:De twee kwaadaardige broeders in de misdaad It & Evil zullen denk ik niet eens muziek KUNNEN maken. Het is een pure uiting van hun evile emoties, die alleen door HELE rare klanken te veroorzaken ge-uit kan worden.
The True North, Strong and Free
Zoek ze dan gewoon op het internet op.XnegativeX schreef:[..]
Zoiets wil ik graag weten voordat ik de cd koop. En aangezien ik niet even de Free recordshop binnen kan wandelen om de cd van Leviathan even te checken vraag ik het even op een forum waar vast wel mensen rondlopen die de cd hebben. Dat is toch niet zo heel gek?
- XnegativeX
- Contacteer:
www.darklyrics.com misschien? En een google zoek kan ook wonderen doen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Nope. Het is vaak redelijk lastig zoeken naar underground BM bands. Ik kan reviews genoeg vinden maar verder geen info over teksten.
Laat ook maar, ik koop de cd wel gewoon. De muziek is in ieder geval uitstekend.
Laat ook maar, ik koop de cd wel gewoon. De muziek is in ieder geval uitstekend.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Dominion is inderdaad een zeer sterke plaat, A Journey in Darkness vind ik ook erg goed, Via Dolorosa daarentegen vond ik wat tegenvallenOthrys schreef:[..]
Abruptum vind ik persoonlijk ook weinig aan maar als je It en All muziek wilt horen maken moet je Ophthalamia maar eens gaan beluisteren. Ik vind "Dominion" een heel aardig staaltje van Zweedse metal.
לֹא אעבוד
Ik heb de cd, en ik vind hem erg goed. Teksten staan gewoon in het boekje, het heeft zoals de titel suggereerd vooraal met suicide te maken.XnegativeX schreef:Even een vraagje tussen door, ik lees op de site van Soulseller records dan The tenth sub level of suicide van Leviathan "extreme satanic black metal" is. Ik had begrepen dat Leviathan niet satanisch maar meer suicidaal was. Zoals bijvoorbeeld een Shining. Wat is er nou juist?
Zeer aan te raden!
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Carpathian Forest blijft geniaal!!! al is het lang niet meer echt een zware underground band te noemen
vandaag weer eens Gauntlet's Sword opgezet, best lekkere bm uit Griekenland altijd, rauw..ende ev0l
vandaag weer eens Gauntlet's Sword opgezet, best lekkere bm uit Griekenland altijd, rauw..ende ev0l
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Ik vind hun nummer Vi Sonus Veris Nigrae Malitiaes wel "heerschen" zoals dat hier gezegd wordtOthrys schreef:[..]
Abruptum vind ik persoonlijk ook weinig aan maar als je It en All muziek wilt horen maken moet je Ophthalamia maar eens gaan beluisteren. Ik vind "Dominion" een heel aardig staaltje van Zweedse metal.
Black Metal is the Blood in our Veins, the Fury in our Hearts, the Depths of our Imagination
- CALIBANaan
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Zo denk ik er ook over. Black shining leather is wat mij betreft hun beste album. Daarna begonnen ze die rare "rock 'n roll groove" in hun muziek te verwerken en werd het allemaal harder en minder atmospherisch. Persoonlijk vond ik dat niet zo'n geweldige ontwikkeling.Othrys schreef:CF heerscht zeker, hoewel hun latere releases niet meer het niveau halen van geweldenaars als "Through chasm..." en "Black shining leather", imho.
Geeft mij dan maar Bloodline. Het project van de heer Nattefrost.
- †°Stormblast°†
- Contacteer:
problemen met selbstmord, komt nou uit op season of misttelluriet schreef:[..]
Ik heb die CD zeker 3 maanden op de PC, snap niet waarom dat zo lang duurt. Wel een goede CD.
Kent iemand hier de band Sorhin?
Ik ken alleen het album Apokalypsens Angel, waarop de Zweedse mannen er aardig op los rossen. Klein beetje melodie, vrij gammele zang, en een behoorlijk snelle drummer. De gitaren vind ik wat te overdreven, het is het enige aspect dat nog een klein beetje melodie toevoegt, maar het is mij allemaal wat te hoog en te eentonig.
Maar, gelukkig zijn er niet alleen maar slechte obscure Zweedse bands. Zo ontdekte ik laatst Niden Div. 187. Naam zei me niets, nooit van gehoord. Het is zeer, zeer snelle BM, qua snelheid doet het me denken aan Ildjarn. Bij Ildjarn is echter de screams veel verder op de voorgrond. Hier is het allemaal naar de achtergrond gedrukt, wat het een duistere sfeer over het hele werk geeft. Wel het proberen waard.
Wat ook een heerlijk Zweedse band is, is Pagan Rites, waar ik alleen het album Pagan Rites van ken. Wat een prachtalbum zeg, Jezus. Lekkere langzame, bijna melancholische Black Metal, met een duidelijke, brute en langzame scream. Ook zitten er leuke Viking/Folk nummers tussen. De stem die in dat geval gebruikt wordt, doet me enigzins denken aan de Noorse Storm. Leuke afwisseling in de nummers, zowel qua snelheid, als in style. Er is ook een duidelijke snelheids- en spanningsopbouw in de nummers te ontdekken, wat het zeker geen saai geheel maakt. Heel gaaf gedaan!
Dan, het ook Zweedse, Funeral Mist. Hm, doet me denken aan een verkrachtte vorm van Azaghal. Proberen het zo chaotisch mogelijk te maken, door middel van het losrossen op de drums en gitaren. Snel en strak, dat wel, maar het geheel is allemaal nogal overdreven. De zang vind ik veel te standaard, een goede Azaghal-klone is het niet. Zeer saaie, eentonige Black Metal.
Bij het uit hetzelfde land afkomstige Diabolicum ligt dat wel anders. Ik kan zelden keyboard in Black Metal waarderen, het wordt immers al snel, in mijn opinie, overdreven. Diabolicum heeft de keyboards lekker op de achtergrond gehouden, en niet al te hoge tonen gebruikt. Zeer strak drumwerk, gave gitaristen. Slechts de zanger doet het geheel een beetje verkrachten. Zeer cliché gebeuren. Verder best aardig.
Zo, voor vandaag weer mijn toevoeging aan dit topicje.
Ik ken alleen het album Apokalypsens Angel, waarop de Zweedse mannen er aardig op los rossen. Klein beetje melodie, vrij gammele zang, en een behoorlijk snelle drummer. De gitaren vind ik wat te overdreven, het is het enige aspect dat nog een klein beetje melodie toevoegt, maar het is mij allemaal wat te hoog en te eentonig.
Maar, gelukkig zijn er niet alleen maar slechte obscure Zweedse bands. Zo ontdekte ik laatst Niden Div. 187. Naam zei me niets, nooit van gehoord. Het is zeer, zeer snelle BM, qua snelheid doet het me denken aan Ildjarn. Bij Ildjarn is echter de screams veel verder op de voorgrond. Hier is het allemaal naar de achtergrond gedrukt, wat het een duistere sfeer over het hele werk geeft. Wel het proberen waard.
Wat ook een heerlijk Zweedse band is, is Pagan Rites, waar ik alleen het album Pagan Rites van ken. Wat een prachtalbum zeg, Jezus. Lekkere langzame, bijna melancholische Black Metal, met een duidelijke, brute en langzame scream. Ook zitten er leuke Viking/Folk nummers tussen. De stem die in dat geval gebruikt wordt, doet me enigzins denken aan de Noorse Storm. Leuke afwisseling in de nummers, zowel qua snelheid, als in style. Er is ook een duidelijke snelheids- en spanningsopbouw in de nummers te ontdekken, wat het zeker geen saai geheel maakt. Heel gaaf gedaan!
Dan, het ook Zweedse, Funeral Mist. Hm, doet me denken aan een verkrachtte vorm van Azaghal. Proberen het zo chaotisch mogelijk te maken, door middel van het losrossen op de drums en gitaren. Snel en strak, dat wel, maar het geheel is allemaal nogal overdreven. De zang vind ik veel te standaard, een goede Azaghal-klone is het niet. Zeer saaie, eentonige Black Metal.
Bij het uit hetzelfde land afkomstige Diabolicum ligt dat wel anders. Ik kan zelden keyboard in Black Metal waarderen, het wordt immers al snel, in mijn opinie, overdreven. Diabolicum heeft de keyboards lekker op de achtergrond gehouden, en niet al te hoge tonen gebruikt. Zeer strak drumwerk, gave gitaristen. Slechts de zanger doet het geheel een beetje verkrachten. Zeer cliché gebeuren. Verder best aardig.
Zo, voor vandaag weer mijn toevoeging aan dit topicje.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Panzerfaust
Ezel!Robgoroth schreef: Dan, het ook Zweedse, Funeral Mist. Hm, doet me denken aan een verkrachtte vorm van Azaghal. Proberen het zo chaotisch mogelijk te maken, door middel van het losrossen op de drums en gitaren. Snel en strak, dat wel, maar het geheel is allemaal nogal overdreven. De zang vind ik veel te standaard, een goede Azaghal-klone is het niet. Zeer saaie, eentonige Black Metal.
Hij heeft wel gelijk wat Funeral Mist betreft naar mijn mening, ik heb twee albums van die band gedownload en vond het maar een saaie bedoening.
Diabolicum daarentegen rost de pannen van het dak, zoals ik al vaker verkondigd heb. Hun beide albums zijn helemaal geweldig en ook de demos en ander zeldzaam materiaal die op The Killing Spree 1.5 verzameld zijn zijn zeker de moeite. Ik vraag me trouwens af of ze nog bestaan, want het derde album laat wel heel erg lang op zich wachten. Misschien Sasrof eens een mailtje sturen om daarnaar te informeren.
Diabolicum daarentegen rost de pannen van het dak, zoals ik al vaker verkondigd heb. Hun beide albums zijn helemaal geweldig en ook de demos en ander zeldzaam materiaal die op The Killing Spree 1.5 verzameld zijn zijn zeker de moeite. Ik vraag me trouwens af of ze nog bestaan, want het derde album laat wel heel erg lang op zich wachten. Misschien Sasrof eens een mailtje sturen om daarnaar te informeren.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Hun oudere werk vond ik niet zo geweldig maar ‘N crugu bradului is ronduit geniaal. Schitterende rauwe, sfeervolle black metal. En nog origineel ook.Nynke schreef:[..]
Ik nog niet.
Ik luister nu Negura Bunget, leuk!
Wat vinden de blekkies hier trouwens van Thou art lord?
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik eigenlijk ook. Dan vond ik Sargeist en Satanic warmaster toch stukken beter. Maar van Desecration hoor ik hele goede verhalen.Othrys schreef:[..]
Neen. Maar ik vond Hail the black metal wolves of belial behoorlijk ruk.
- XnegativeX
- Contacteer:
Je hebt gelijk ja. Deze zweedse (waar ik nu 1 nummer van binnen heb) klinkt lang niet gek!telluriet schreef:[..]
Maar die is dan ook van de Finse Pest, niet van de Zweedse (van wie "Desecration" afkomstig is). Er is ook nog een Duitse Pest met een album genaamd "Ara" geloof ik.
En alleen daarom koop jij het niet? Misschien puur uit gemakszucht, hoef je niet meer geld te vragen aan je ouders voor vriendjes die zogenaamd jarig zijnRobgoroth schreef:Echt kankerirritant is dat. Al die Pesten. Ik weiger iets te kopen/downloaden van welke Pest dan ook. Krijg je weer dat gekanker over waar ze wel of niet vandaan komen. Argh.

Zweedse Pest vind ik het gaafst, maar de Duitse Pest ken ik alleen van naam.
Ik heb nog een paar vrij onbekende bands, allemaal gekocht in een obscuur winkeltje voor 9 euro per stuk
(De CD's, niet de bands, lul).
Agatus - Griekse Black Metal band die nog niet zolang geleden naar Australië is verhuist. Hele goeie rauwe Black Metal, met een middeleeuwse/oud-Griekse sfeer.
Vewy nice!
Dark Dominion - Australische band, met een paar goeie nummers.
Secretain - Wederom Australisch. Om de geluidskwaliteit van de CD zou zelfs Fenriz huilen.
Fleurety - Fantastische band uit Noorwegen met Alexander Nordgaren (ex-Mayhem) en Svein Egil Hatlevik (Dodheimsgard) erin. Lijkt bij het eerste nummer jam-muziek totdat de hel losbarst. De meeste nummers duren langer dan 10 minuten.
Setherial - Niet onbekend te noemen, maar best wel rauw toch. Best goede band.
Forsth - Ietwat vage Zwitserse band. That's all.
Wolfsmond - Erg goede Duitse band. Ik heb gehoord dat het een side-project van Absurd is. Teksten gaan over weerwolven.
Moon - Een beetje saaie band uit Polen (jazeker), en de sessiedrummer zit in Vader.
Desaster - Best bekende en geweldige duistere Duitse band.
En hier zijn de CD's waarop ik ze beoordeeld heb:
Agatus - The Dawn Of Martyrdom/Night Of The Dark Ages Demo
Secretain / Dark Dominion - Bound In Blasphemy split-CD
Fleurety - Min Tid Skal Komme
Setherial - Nord
Forsth - Winterfrost
Wolfsmond - Des Düsterwaldes Reigen
Moon - Daemon's Heart
Desaster - A Touch Of Medieval Darkness

Agatus - Griekse Black Metal band die nog niet zolang geleden naar Australië is verhuist. Hele goeie rauwe Black Metal, met een middeleeuwse/oud-Griekse sfeer.
Vewy nice!
Dark Dominion - Australische band, met een paar goeie nummers.
Secretain - Wederom Australisch. Om de geluidskwaliteit van de CD zou zelfs Fenriz huilen.
Fleurety - Fantastische band uit Noorwegen met Alexander Nordgaren (ex-Mayhem) en Svein Egil Hatlevik (Dodheimsgard) erin. Lijkt bij het eerste nummer jam-muziek totdat de hel losbarst. De meeste nummers duren langer dan 10 minuten.
Setherial - Niet onbekend te noemen, maar best wel rauw toch. Best goede band.
Forsth - Ietwat vage Zwitserse band. That's all.
Wolfsmond - Erg goede Duitse band. Ik heb gehoord dat het een side-project van Absurd is. Teksten gaan over weerwolven.
Moon - Een beetje saaie band uit Polen (jazeker), en de sessiedrummer zit in Vader.
Desaster - Best bekende en geweldige duistere Duitse band.
En hier zijn de CD's waarop ik ze beoordeeld heb:
Agatus - The Dawn Of Martyrdom/Night Of The Dark Ages Demo
Secretain / Dark Dominion - Bound In Blasphemy split-CD
Fleurety - Min Tid Skal Komme
Setherial - Nord
Forsth - Winterfrost
Wolfsmond - Des Düsterwaldes Reigen
Moon - Daemon's Heart
Desaster - A Touch Of Medieval Darkness
Min Tid skal komme heerst.Nagash schreef:Ik heb nog een paar vrij onbekende bands, allemaal gekocht in een obscuur winkeltje voor 9 euro per stuk(De CD's, niet de bands, lul).
Wat een kut band, ik had die cd waar je het nu overhebt, maar ik heb hem snel weggetrade.Kent iemand hier de band Sorhin?