Final Fantasy
Final Fantasy
Ik en Robin (Gier) hebben het vaak over muziek, toen hij mij vroeg of ik naar Final Fantasy luister, doken er bij mij wat vraagtekens op.
Dat het een game is was bij mij uiteraard allang bekend, maar dat er 'echte' muziek is uitgerold, was voor mij onbekend.
Hij stuurde me wat mp3'tjes, en ik ben eigenlijk verslaafd geraakt aan de muziek die 1 componist (weet geen naam) maakt.
Van hem hoorde ik dat er zeker meer dan 1000 Final Fantasy nummers zijn.
Jezus, geniaal gewoon!
Nog meer liefhebbers?
Dat het een game is was bij mij uiteraard allang bekend, maar dat er 'echte' muziek is uitgerold, was voor mij onbekend.
Hij stuurde me wat mp3'tjes, en ik ben eigenlijk verslaafd geraakt aan de muziek die 1 componist (weet geen naam) maakt.
Van hem hoorde ik dat er zeker meer dan 1000 Final Fantasy nummers zijn.
Jezus, geniaal gewoon!
Nog meer liefhebbers?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Soulcollector
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
- inageandsadness
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
meestal zijn ze duur, omdat ze geimporteerd worden. je kan beter alles van internet downloaden als je er geen 30 euro voor over hebt. op kazaa was 2 jaar geleden iig alles te vindenRobgoroth schreef:[..]
Moet ik toch eens gaan kijken dan. Zeker als het voor een schappelijke prijs is.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
Nobuo Uematsu maakt Final Fantasy's muziek, en vroeger volgens mij een ander.
Geweldige componist.
Luister bijvoorbeeld eens naar Aeris's Death Scene uit FFVII...prachtig gewoon, zo ontzettend emotioneel.
En in het spel zelf komt het nog beter tot zijn recht, omdat de bijbehorende scene perfect bij de muziek aansluit.
Geweldige componist.
Luister bijvoorbeeld eens naar Aeris's Death Scene uit FFVII...prachtig gewoon, zo ontzettend emotioneel.
En in het spel zelf komt het nog beter tot zijn recht, omdat de bijbehorende scene perfect bij de muziek aansluit.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Verdere aanraders uit datzelfde spel:
One Winged Angel
Intro
Cloud's Theme (orchestrated)
Birth Of The God
Shinra Corporation
Jenova battle
Boss Battle (en de normale gevechten)
Jenova Absolute
Sephiroth's Theme
Crazy Motorcycle Escape
Overworld
Rufus' Welcoming Ceremony
Eigenlijk is alle muziek uit dat eveneens wonderschone spel fantastisch.
Je moet overigens niet zoeken op de titels die hierboven staan, aangezien veel users ze wel eens wat willen veranderen.
Zoek gewoon op Final Fantasy VII of Final Fantasy 7 en laat je verbazen. (sterker nog, koop een psx of ps2 en speel die game!)
One Winged Angel
Intro
Cloud's Theme (orchestrated)
Birth Of The God
Shinra Corporation
Jenova battle
Boss Battle (en de normale gevechten)
Jenova Absolute
Sephiroth's Theme
Crazy Motorcycle Escape
Overworld
Rufus' Welcoming Ceremony
Eigenlijk is alle muziek uit dat eveneens wonderschone spel fantastisch.
Je moet overigens niet zoeken op de titels die hierboven staan, aangezien veel users ze wel eens wat willen veranderen.
Zoek gewoon op Final Fantasy VII of Final Fantasy 7 en laat je verbazen. (sterker nog, koop een psx of ps2 en speel die game!)
Die heet trouwens officieel "Still More Fighting".Boss Battle
Maar download gewoon alles wat je van FFVII kan vinden.
En bedenk nogmaals dat sommige nummers pas echt tot hun recht komen als je het spel gespeelt hebt. (ik krijg nu nog de rillingen over m'n rug van Aeris' Death Scene, omdat het bijbehorende stuk zo schitterend tranentrekkend was.)
Nee! 10 is stukken minder dan 7 en 9.haal hem wel even over 10 aan te schaffen.
Enkel grafisch veel mooier omdat het een ps2 game is, en 7 en 9 psx.
Bij dit soort spellen zijn graphics echter zwaar ondergesteld aan verhaal en muziek. Dus ook al zal het verouderde uiterlijk van FFVII je eerst afkeren, als je even door de zure appel heen bijt en je voorstelt dat je gewoon in 1997 bent, kun je al snel niet meer stoppen met spelen. Zo prachtig zit het verhaal in elkaar.
Deel 6 (stamt nog uit de snes periode) is trouwens ook geweldig.
Laatst gewijzigd door Meltdown op za feb 07, 2004 7:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Soulcollector
- Contacteer:
- Sephistum Infernis
-
- Contacteer:
- kromme zak hooi
de hele final fantasy reeks is bagger. Ik heb mislukte bakstenen gezien met meer interactiviteit. voor die ene voetstap die je mag doen tussen twee avondvullende films ga ik geen 60 euro neertellen.
trouwens, alle turn-based rpg's zijn ruk. Als ik je voor je bek ram, ga je toch niet wachten met terugslaan totdat het je beurt is
trouwens, alle turn-based rpg's zijn ruk. Als ik je voor je bek ram, ga je toch niet wachten met terugslaan totdat het je beurt is
- Soulcollector
- Contacteer:
Chrono Trigger is geniaal inderdaad!Meltdown schreef:Wow, ik lees hier dat diezelfde Uematsu ook de muziek van Chrono Trigger en Chrono Cross heeft gedaan! Die games zijn samen met FFVII m'n favoriete rpg's en hebben beiden weer die fantastische muziek!
Zwaar respect voor die man. _0_
Mogelijk in 2005 een nieuw deel.
Ho, stop!alleen moet je dan wel tegen de midi achtige muziek kunnen!
Dat is de pc versie, die heeft om onverklaarbare redenen een waardeloze midi sound gekregen.
Op de psx versie staat de prachtigste muziek van gewone cd kwaliteit.
Jij begrijpt de essentie van een goede rpg totaal niet.de hele final fantasy reeks is bagger. Ik heb mislukte bakstenen gezien met meer interactiviteit. voor die ene voetstap die je mag doen tussen twee avondvullende films ga ik geen 60 euro neertellen.
Ga ook geen moeite doen om het uit te leggen, het is immers iets gevoelsmatigs.
Zie het maar als een goed boek, maar dan interactief.
Daar kijk ik ook ontzettend naar uit. Laat het alsjeblieft waar zijn.Mogelijk in 2005 een nieuw deel.
Het maakt me overigens niet uit of het een vervolg op Cross of een remake van Trigger wordt.
Cross en Trigger zijn beiden briljant, en een remake van die laatste lijkt me ook schitterend om te zien.
Lavos in de pan hakken in volledig 3D met cd kwaliteits muziek.

Of het gevecht met Magus in 600 a.d.....kwijl...
- Soulcollector
- Contacteer:
voor de pc versie kon je volgens mij een soort patch downloaden waardoor de kwaliteit van de midimuziek beter werdMeltdown schreef:
Ho, stop!
Dat is de pc versie, die heeft om onverklaarbare redenen een waardeloze midi sound gekregen.
Op de psx versie staat de prachtigste muziek van gewone cd kwaliteit.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- Sephistum Infernis