Meshuggah
-
Meshuggah
Het nieuwe album van Meshuggah gaat ‘Catch 33’ heten en moet dit najaar verschijnen via Nuclear Blast. Dit wordt het negende album voor het Zweedse gezelschap en het laatste dat via eerdergenoemd label zal verschijnen. Het is niet geheel zeker of het plan om een een track tellende EP (van ongeveer 20 minuten) nog doorgang zal vinden. Deze zou aanvankelijk via Fractured Transmitter Records verschijnen, het label van Mushroomhead-zanger Jason Mann.
Tevens:
Binnen de gelederen van het Zweedse Meshuggah heeft zich een bezettingswisseling voorgedaan. Bassist Gustaf Hielm is opgestapt en is vervangen door Dick Löwgren (ex-In Flames, Arch Enemy) Het is niet geheel duidelijk wat de reden is voor Gustaf's vertrek, wel is bekend dat zijn vertrek in goed overleg is gegaan. Zoals we eerder al berichtten zit de band momenteel in de studio, om aldaar een EP op te nemen, bestaande uit slechts één track. Dit wordt de opvolger van het album 'Nothing', die stamt uit 2002. Na dit album zit het contract met Nuclear Blast erop, zodat de heren uit kunnen kijken naar een nieuwe broodheer.
Tevens:
Binnen de gelederen van het Zweedse Meshuggah heeft zich een bezettingswisseling voorgedaan. Bassist Gustaf Hielm is opgestapt en is vervangen door Dick Löwgren (ex-In Flames, Arch Enemy) Het is niet geheel duidelijk wat de reden is voor Gustaf's vertrek, wel is bekend dat zijn vertrek in goed overleg is gegaan. Zoals we eerder al berichtten zit de band momenteel in de studio, om aldaar een EP op te nemen, bestaande uit slechts één track. Dit wordt de opvolger van het album 'Nothing', die stamt uit 2002. Na dit album zit het contract met Nuclear Blast erop, zodat de heren uit kunnen kijken naar een nieuwe broodheer.
We Make You Begging On The Streets Of London!
- Hieronimus
- Soulcollector
- Contacteer:
de 2 berichten betreffende de nieuwe EP spreken elkaar tegen. dat Gustaf pleite was, was allang duidelijk.
wel is nu duidelijk dat de EP de stijl van Nothing zal volgen. het volgende album kan totaal anders zijn, althans dat hoop ik.
en meshuggah is simpelweg één van de beste metalbands ooit
wel is nu duidelijk dat de EP de stijl van Nothing zal volgen. het volgende album kan totaal anders zijn, althans dat hoop ik.
en meshuggah is simpelweg één van de beste metalbands ooit
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- fetuskiller
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb Meshuggah altijd een band voor muzikanten gevonden. Voor mensen die zelf een instrument spelen is zoiets natuurlijk schitterend om te horen. Het zit ook zeker goed in elkaar maar toch mis ik iets. Voor mij springen de riffs gewoon teveel van de hak op de tak. D'r wordt gewoon te weinig aandacht besteed aan songstructuur. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor een band als Dillinger escape plan. Geweldige muzikanten, geniale manier van spelen en enorm strak. Maar geen echte songs.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Tsja, bij andere bands heb ik er weer geen moeite mee. De nieuwe Uphill battle vind ik bijvoorbeeld geweldig. En dat is ook niet bepaald rechtlijnige muziek. Maar bij Meshuggah word ik er gewoon een beetje nerveus van. Constant die vage breaks. Ze nemen gewoon niet even de tijd om op gang te komen.
Fredrik Thordendal speelt trouwens wel een vette solo op het nieuwe album van Scarve.
Fredrik Thordendal speelt trouwens wel een vette solo op het nieuwe album van Scarve.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
review uphill battle:XnegativeX schreef:Tsja, bij andere bands heb ik er weer geen moeite mee. De nieuwe Uphill battle vind ik bijvoorbeeld geweldig. En dat is ook niet bepaald rechtlijnige muziek. Maar bij Meshuggah word ik er gewoon een beetje nerveus van. Constant die vage breaks. Ze nemen gewoon niet even de tijd om op gang te komen.
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... ent&id=973
review laatste meesterwerk scarve
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... ent&id=963
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- XnegativeX
- Contacteer:
Die had ik uiteraard al lang gelezen. Ik toon namelijk meer interesse in muziek dan weblogs maken over wie er grotere lozers zijn dan ikzelf.
Ik ben trouwens zelf enthousiaster over Uphill battle dan jij.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ja ik vind uphill battle zeker goede cd maar zeker niet geniaalXnegativeX schreef:Die had ik uiteraard al lang gelezen. Ik toon namelijk meer interesse in muziek dan weblogs maken over wie er grotere lozers zijn dan ikzelf.
wat vindt jij de meerwaarde van dat album dat ik niet hoor?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- XnegativeX
- Contacteer:
Waarschijnlijk gewoon het gevoel dat het album me geeft. Ik vind het een lekker energiek album. Aan de ene kant lekker technisch en toch vreselijk bruut. Ik hoor zelfs hier en daar wat Cult of luna/Rune achtige soundscapes tussen het grind geweld door.Kristof schreef:[..]
ja ik vind uphill battle zeker goede cd maar zeker niet geniaal
wat vindt jij de meerwaarde van dat album dat ik niet hoor?
- CALIBANaan
- Contacteer:
-