Days of the New

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Days of the New

Bericht door Othrys » zo feb 29, 2004 9:36 pm

Wellicht niet direct wat men van mij verwacht; een topic over een akoestische gitaarrock-band. Toch is dit naar mijn mening een zeer beluisterenswaardige band die bij lange na niet de aandacht krijgt die ze verdienen.
De muziek laat zich het best omschrijven als akoestische rock/metal, denk Alice in Chains unplugged, maar dan met een country/bluesy ondertoon. Hiermee tonen ze ook meteen aan dat zware distortion niet per se nodig is om stevige muziek te maken.
Zeker voor de gitaristen onder ons die net als ik de elektrische gitaar af en toe wegzetten om wat akoestisch te gaan pingelen is dit een aanrader; omlaagstemmen die hap (de meeste nummers vereisen Db-ab-db-gb-bb-db) en gaan.
De band heeft inmiddels overigens drie titelloze albums uitgebracht, waarvan ikzelf alleen het eerste (ook wel 'the orange album' genoemd) in mijn bezit heb.
Zie ook www.daysofthenew.com

Mensen die deze band al kennen en gaaf vinden?
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo feb 29, 2004 9:42 pm

nooit van gehoord!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » zo feb 29, 2004 9:50 pm

Damn, dit is wel verrassend. Days of the New deed mij ook meteen aan akoestische Alice in Chains denken. Prima voorbeeld van post-grunge. Eigenlijk ken ik alleen het debuut. Het begrepen dat de zanger daarna alle andere bandleden eruit heeft gekickt.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

abyssous
Berichten: 73
Lid geworden op: zo feb 29, 2004 2:48 am

Bericht door abyssous » zo feb 29, 2004 9:51 pm

DOTN is een erg goede band inderdaad...destijds werd het vaak gedraaid bij Bad Grrrl...ik moet die eerste CD nog steeds eens scoren...

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » zo feb 29, 2004 9:55 pm

toffe_ellende schreef:Damn, dit is wel verrassend. Days of the New deed mij ook meteen aan akoestische Alice in Chains denken. Prima voorbeeld van post-grunge. Eigenlijk ken ik alleen het debuut. Het begrepen dat de zanger daarna alle andere bandleden eruit heeft gekickt.
Ja, het draait inderdaad allemaal op Travis Meeks, de zanger/gitarist. De rest van de leden lijkt redelijk inwisselbaar. Overigens ken ik dus ook alleen het debuut. Ben wel benieuwd naar de twee opvolgers, eens kijken of ze ergens verkrijgbaar zijn.
The True North, Strong and Free

Plaats reactie