Council of the fallen

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Council of the fallen

Bericht door XnegativeX » wo feb 11, 2004 7:26 pm

Ik las een paar dagen geleden dat Council of the fallen een nieuwe cd gaat uitbrengen. Aangezien CotF met "Revealing damnation" een van mijn favoriete death metal cd's van vorig jaar afleverde kijk ik daar natuurlijk erg naar uit.

Op Revealing damnation bestond CotF nog uit:
Derk Roddy, Kevin Quirion en Sean Baxter.

Als ik het goed heb begrepen bestaan ze op hun nieuwe cd "Deciphering the soul" uit:
Tim Yeung, Kevin Quirion en Shawn Ohtani.

Council of the fallen produceert moderne death metal. Maar is zo goed omdat ze niet klinken als de zoveelste Morbid angel/Hate eternal rip-off. Het geheel is nogsteeds bruut en snel maar kent ook veel melodieuse stukken en heeft, door de razende riffs, soms wel wat weg van black metal.
Zeker het uitchecken waard.

Voor info kun je terecht op:
http://www.season-of-mist.com
(kut site)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » wo feb 11, 2004 7:31 pm

Klinkt interesting :arrow: add to wishlist
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 12, 2004 7:31 pm

Is er verder helemaal geen interesse in deze band? Of zijn ze gewoon zo onbekend?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » do feb 12, 2004 7:32 pm

XnegativeX schreef:Is er verder helemaal geen interesse in deze band? Of zijn ze gewoon zo onbekend?
Ik ken ze in ieder geval niet

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » do feb 12, 2004 7:32 pm

Ik ken ze niet
Heerlijk Helder Taalloeder

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do feb 12, 2004 7:32 pm

Nooit... nooit... nooit... nooit van gehoord.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16562
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » do feb 12, 2004 7:33 pm

iscariah schreef:Nooit... nooit... nooit... nooit van gehoord.
Heus.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 12, 2004 7:40 pm

Tip:
Zoek het eens op, luister het eens en laat dan eens weten wat je er van vindt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 135
Lid geworden op: zo mar 23, 2003 9:22 pm
Locatie: Irnsum

Bericht door Ronald » do feb 12, 2004 8:11 pm

Nooit van gehoord.

Ben eigenlijk niet zo'n death metal fan. Maar ik ga het ff opzoeken, want wie weet vind ik het toch wel leuk.
Till Next Time,

Ronald

"Vengeance Is Mine"

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do feb 12, 2004 8:15 pm

Nu weet ik weer welke groep het is. Zweedse en Noorse black metalinvloeden met die gast van hate eternal zeker. Is nog redelijk goed maar ik heb maar 1 nummer gehoord ervan.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » do feb 12, 2004 9:11 pm

Die Tim Yeung is een actief baasje zeg.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Re: Council of the fallen

Bericht door Yokozuna » ma feb 16, 2004 12:23 am

Dat wordt weer instant 240BPM blastbeat/dubbelbass werk, Derek Roddy kennende :)

Ik heb de demo weleens gehoord op de radio, maar de drummer zit dus bij Hate Eternal.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 29, 2004 8:19 pm

Deciphering the soul is volgens mij een van de betere death metal cd's die de laatste tijd is uitgekomen. Maar in de Aardschok krijgt hij een 6,7 en wordt het een "leuke cd" genoemd. Ligt het nou aan mij of....?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » ma mar 01, 2004 11:11 am

XnegativeX schreef:Deciphering the soul is volgens mij een van de betere death metal cd's die de laatste tijd is uitgekomen. Maar in de Aardschok krijgt hij een 6,7 en wordt het een "leuke cd" genoemd. Ligt het nou aan mij of....?
Aardschok. :roll:
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25358
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 01, 2004 11:19 am

ikzelf vind het ook één van de vele redelijke death metal albums..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

abyssous
Berichten: 73
Lid geworden op: zo feb 29, 2004 2:48 am

Bericht door abyssous » ma mar 01, 2004 7:20 pm

Council Of The Fallen heerscht...ik ben erg benieuwd naar die nieuwe van ze...

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mar 01, 2004 7:51 pm

Die nieuwe is gewoon een erg sterke death metal cd. Lekker bruut en toch relatief origineel door gebruik van melodie-lijnen en black metal riffs. En dat zit dan allemaal verweven door brute, uit Florida afkomstige, death metal. Hier en daar zitten idd wel wat minpuntjes maar ondanks dat blijft de cd wel recht overeind. In mijn optiek verdient hij zeker een 8.0.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mei 03, 2004 8:36 pm

Zijn er ondertussen al meer mensen die wat van deze band hebben gehoord?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma mei 03, 2004 8:41 pm

Ja, ik wel, best aardig

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » di mei 04, 2004 2:44 am

XnegativeX schreef:Is er verder helemaal geen interesse in deze band? Of zijn ze gewoon zo onbekend?
Jawel, de demo (met Derek Roddy) wordt weleens gedraaid op Rothmetal (black/death winamp radio, dat zouden meer mensen moeten luisteren :) ). Heb de nummers af en toe dus gehoord en kan niet echt oordelen, vond het zoieso wel wat frisser klinken dan de gemiddelde US Deathmetal band. Das een pré.
Maar in de Aardschok krijgt hij een 6,7 en wordt het een "leuke cd" genoemd. Ligt het nou aan mij of....?
Stephan Gebedi zeker :)
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mei 10, 2004 7:50 pm

Ik heb ondertussen de Deciphering the soul ook aangeschaft en snap nu de kritiek op dit album ook wat beter.
Ten eerste is de productie op de vorige cd rauwer waardoor de black metal stukken beter uit de verf komen. Die productie geniet mijn voorkeur. Maar voor pure death metal fans zal de nieuwe cd juist beter te pruimen zijn.
Ook zitten er in 1 of 2 nummers cleane zang die voor extra sfeer zorgt maar wel extreem vals zijn ingezongen.

Dat zijn 2 minpunten maar die vallen wat mij betreft weer helemaal weg te cijferen tegenover de pluspunten.
Een geweldige hybride tussen black en death metal. Lekkere snelle black metal riffs die worden afgewisseld met typisch death beukwerk.
Het drumwerk van Tim Yeung is al een attractie opzich.
De melodie lijnen die stiekem door het brute geweld zijn gewoven.

Al met al vind ik Deciphering the soul wel iets minder dan Revealing damnation...maar het blijft een erg sterke death metal plaat. En zeker een aanrader voor Hate eternal fans.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma mei 10, 2004 7:56 pm

Hm, misschien moet ik dan Revealing Damnation dan maar eens proberen.

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » di mei 11, 2004 4:13 pm

Hm, liever Council of the Fallen dan Hate Eternal. Tenminste, liever dan de laatste Hate Eternal. King of all Kings is toch zo'n dynamiek loze cd met constante chaos, ik hebt niets tegen chaos, maar alles met mate...

Council of the Fallen klinkt gewoon frisser dan Hate Eternal, mede door zoals je zegt, de mix van black met deathmetal invloeden.
Dat zijn 2 minpunten maar die vallen wat mij betreft weer helemaal weg te cijferen tegenover de pluspunten.
Een geweldige hybride tussen black en death metal. Lekkere snelle black metal riffs die worden afgewisseld met typisch death beukwerk.
Juustem :)
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di mei 11, 2004 8:46 pm

Inmiddels heb ik Revealing Damnation alsnog in armen en benen kunnen sluiten! Gave plaat, absoluut een aanrader idd voor menschen die tot nu toe alsnog te lui zijn geweest om er er achteraan te gaan.

Lekere frisse deathmetal raast als een warme wind door m`n oren. CotF houdt een lekker tempo aan, gooit zo nu en dan lekkere gitaar-solo`s in de strijd en gochelt met vocalen naar hartelust. Toch klinkt de band strak, verveelt niet en maakt mij erg nieuwsgierig naar het andere al uitgebrachte/komende werk.

Ik denk dat dit trouwens een lekker bandje voor op Wacken zou zijn. Organisatie, ideetje?
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mei 11, 2004 10:55 pm

Deciphering the soul (en vele anderen) komt morgen jou kant op.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo mei 12, 2004 1:52 am

Joepie! *maak vreugdendansje en zet de tent alvast voor de brievengleuf op*.

Vol verwachting klopt m`n hart!

Ik heb trouwens ook `t nieuwe album van CotF op de kopf kunnen tikken. 11 nummertjes inclusief intro en outro, bijna 38 min speeltijd. Is vast een heerlijk plaatje! Morgen gauw uitchecken, nu eerst ronken!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo okt 29, 2008 1:06 pm

Dit project heeft een doorstart gemaakt onder de naam Order of Ennead. Ze hebben zojuist hun debuut uitgebracht. Zeer de moeite waard! Fans van het eerste album van Council of the fallen moeten Order of Ennead ook even checken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za nov 01, 2008 1:26 pm

*schop*

Wat vinden we ondertussen van Order of Ennead?

Ik vind het een duidelijke groeiplaat. Maar ik denk niet dat ik hem beter vind dan Revealing Damnation van Council of the fallen. Dat komt vooral door de zang. Daar had van mij wel iets meer variatie in mogen zitten. Maar qua gitaar- en drumwerk is Order of Ennead dik in orde.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaats reactie