Pearl Jam
- Thaumaturgy
Pearl Jam
Er was al een topic hierover(split uit een bruce springsteen topic) maar die kan ik niet meer vinden.
Bij deze wil ik even melden dat Pearl Jam ongelovelijk gaaf is.
Ik vind zowel het oude als het nieuwe werk erg goed(riot act is waarschijnlijk mijn fav. pj album).De live dvd "live at the garden" is geweldig.En ze hebben 1 van de betere ritmesecties momenteel met jeff ament en matt cameron.
Opinie?
Ik vind zowel het oude als het nieuwe werk erg goed(riot act is waarschijnlijk mijn fav. pj album).De live dvd "live at the garden" is geweldig.En ze hebben 1 van de betere ritmesecties momenteel met jeff ament en matt cameron.
Opinie?
- XnegativeX
- Contacteer:
Ten is echt enorm vet. Het album wat daarna kwam was ook erg lekker maar alles waar na dat album uit is gekomen deed me niet zoveel meer.
Vooral het nummer Black vind ik helemaal geweldig.
Voordat ik naar metal ging luisteren was ik toch al helemaal weg van bands als Alice in chains, Soundgarden, Stone temple pilots, Therapy? en Pearl jam.
Vooral het nummer Black vind ik helemaal geweldig.
Voordat ik naar metal ging luisteren was ik toch al helemaal weg van bands als Alice in chains, Soundgarden, Stone temple pilots, Therapy? en Pearl jam.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Pearl Jam is 1 van de weinige bands uit de grungestroming die ik altijd goed heb gevonden, vooral Jeremy
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Mr_No_Good
- Contacteer:
- Thaumaturgy
Daar zijn de discussies nog niet over uit...
En qua die hele Seattle stroming, ik vind persoonlijk Soundgarden t best, al hun albums zijn goed (enkel de laatste is iets minder). AIC is altijd leuk, Pearl Jam vind ik soms goed.
En qua die hele Seattle stroming, ik vind persoonlijk Soundgarden t best, al hun albums zijn goed (enkel de laatste is iets minder). AIC is altijd leuk, Pearl Jam vind ik soms goed.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
Hmmm STP kwamen op mij altijd een beetje over als een hop-on-the-wagon band, te gelikt, te precies tussen PJ en SG en AIC in ofzo. Kweenie, t heeft me nooit echt geraakt.... Maar ik moet toegeven dat ik ook slechts n handvol nummers ken.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
- Thaumaturgy
- fetuskiller
- Contacteer:
- toffe_ellende
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Heb ik ook liever dan Nirvana, die zijn een stuk mindertoffe_ellende schreef:Volgens mij is Pearl Jam de enige band die de stempel rockband van de jaren negentig mag krijgen.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- The Horseman
Heb liever Nirvana maar goed...
Ik ken de bekende nummers(Alive,Jeremy) van Pearl Jam en heb Ten al meerdere keren gehoord en ik kan het goed hebben
Ik ken de bekende nummers(Alive,Jeremy) van Pearl Jam en heb Ten al meerdere keren gehoord en ik kan het goed hebben
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- Metalmatje
Volgens mij is het ook zo dat mensen al snel roepen dat ze Nirvana het beste vinden terwijl ze andere bands uit het genre eigenlijk slecht kennen. Mensen kennen een paar bekendere nummertjes van bands (of zelfs niet) en roepen maar wat.
Geef mij maar:
Alice in Chains - Jar of Flies
Pearl Jam - Riot Act
Soundgarden - Badmotorfinger.
IPV Nirvana.
Geef mij maar:
Alice in Chains - Jar of Flies
Pearl Jam - Riot Act
Soundgarden - Badmotorfinger.
IPV Nirvana.
- The Horseman
Edit:(to Jaymz)Ja, inderdaad
En ik heb liever Nirvana dan Pearl Jam
Dat kan aan mijn gebrekkige Pearl Jam kennis liggen.
Beste Grunge(oke het is ook Metal) band is trouwens overduidelijk Alice In Chains
En ik heb liever Nirvana dan Pearl Jam
Dat kan aan mijn gebrekkige Pearl Jam kennis liggen.
Beste Grunge(oke het is ook Metal) band is trouwens overduidelijk Alice In Chains
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
- Metalmatje
Alice in Chains is ook metal ja, daarom vind ik het moeilijk om te bepalen wat nou precies grunge is en wat niet....
Ik denk zelf dat bands niet in zo'n hok geplaatst moeten worden. Er zijn nu ook bands die duidelijke invloeden kennen uit de zogenaamde "grunge"-stroming zoals Staind en Cold. Toch worden deze niet als zodanig gedefinieerd.
Waarschijnlijk zullen bovengenoemde bands weer onder de kop nu-metal vallen maar daar ben ik het niet mee eens. Veel nummers van staind maar vooral van cold hebben een behoorlijke emotionele lading die ook bij een Alice in Chains of Pearl Jam zo duidelijk naar voren komt.
Ik denk zelf dat bands niet in zo'n hok geplaatst moeten worden. Er zijn nu ook bands die duidelijke invloeden kennen uit de zogenaamde "grunge"-stroming zoals Staind en Cold. Toch worden deze niet als zodanig gedefinieerd.
Waarschijnlijk zullen bovengenoemde bands weer onder de kop nu-metal vallen maar daar ben ik het niet mee eens. Veel nummers van staind maar vooral van cold hebben een behoorlijke emotionele lading die ook bij een Alice in Chains of Pearl Jam zo duidelijk naar voren komt.
- Thaumaturgy
- Thaumaturgy
pearl jam blijft echt wel een van mijn favo bands.
heb een live cd van hun, live at state college pensyllvania, die is pas gaaf! ruim drie en een half uur pearl jam, ze spelen o.a. twee john lennon covers, en natuurlijk een paar politieke speeches, hehe, blijft leuk
heb een live cd van hun, live at state college pensyllvania, die is pas gaaf! ruim drie en een half uur pearl jam, ze spelen o.a. twee john lennon covers, en natuurlijk een paar politieke speeches, hehe, blijft leuk

"With a gun in your mouth, you speak only in vowels."
"If I did have a tumor, I would name it Marla. Marla, the little scratch on the roof of your mouth that would heal if only you would stop tonguing it, but you can't."
"If I did have a tumor, I would name it Marla. Marla, the little scratch on the roof of your mouth that would heal if only you would stop tonguing it, but you can't."
- toffe_ellende
Geweldige livecd met een fantastische sfeer! Dat de nummers niet allemaal foutloos worden gespeeld vind ik erbij horen trouwens. Hoogtepunten zijn Crazy Mary, Betterman (10 minuten!) en natuurlijk Jeremy, Black en Down (geweldig nieuw nummer).Temptress schreef:pearl jam blijft echt wel een van mijn favo bands.
Over Grunge: de discussie wat nu wel of geen grunge is overbodig geworden. Grunge is de geschiedenis ingegaan als de stroming hard gitaarmuziek met veel dynamiek en energie uit de punk en hardrock zonder zo te klinken. Dat de Grote 4 (Alice in Chains, Soundgarden, Nirvana en Pearl Jam) nu grunge genoemd worden is misschien niet helemaal correct, maar gezien de belangrijke bijdrage van deze bands uit Seattle aan de muziekindustrie is het goed voor te stellen dat de bands uit de scene het grungelabel nog steeds krijgen.
Alle bands die na het grote succes van Nirvana en Pearl Jam succes kregen met een gelijksoortig geluid wordt tegenwoordig Post-Grunge genoemd. Maar ook hier valt er te twisten over het label post-grunge of nu-metal. Want wat is Alice in Chains-ripp off Godsmack nu eigenlijk?
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- MindlessMayo
Re: Pearl Jam
Totaal mee eens ohja en Alice in Chains is nog geweldiger!dantes_inferno86 schreef:
Opinie?
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl
- XnegativeX
- Contacteer:
Heeft iemand hier Degradation trip van Jerry Cantrell al eens gehoord? Op die cd's komen alle oude Alice in chains gevoelens weer naar boven. Voor alle AiC fans is dat echt een absolute must!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- Contacteer:
- toffe_ellende
- Thaumaturgy
"steelt hand op"XnegativeX schreef:Heeft iemand hier Degradation trip van Jerry Cantrell al eens gehoord? Op die cd's komen alle oude Alice in chains gevoelens weer naar boven. Voor alle AiC fans is dat echt een absolute must!
Degredation Trip is behoorlijk goed ja.Ik hoop dat hij gauw weer een nieuw album uitbrengt.
- Metalmatje
Kent iemand hier ook de band "Screaming Trees".
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik de band pas ken. Inmiddels heb ik 2 albums van ze: "Dust" en "Sweet Oblivion".
Geweldige muziek die in het straatje van deze topic past.
Mark Lanegan (de zanger) heeft een hele aparte goede stem.
Ik kan iedereen de cd "Dust" aanraden die deze muziekstroom kan waarderen.
Oh ja, Degradation Trip Vol. 1 & 2 van Jerry Cantrell is inderdaag erg goed, geweldige en sympatieke gitarist en zanger!
Boggy Depot, het eerste album vind ik ook echt goed.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik de band pas ken. Inmiddels heb ik 2 albums van ze: "Dust" en "Sweet Oblivion".
Geweldige muziek die in het straatje van deze topic past.
Mark Lanegan (de zanger) heeft een hele aparte goede stem.
Ik kan iedereen de cd "Dust" aanraden die deze muziekstroom kan waarderen.
Oh ja, Degradation Trip Vol. 1 & 2 van Jerry Cantrell is inderdaag erg goed, geweldige en sympatieke gitarist en zanger!
Boggy Depot, het eerste album vind ik ook echt goed.
- Thaumaturgy
De eerste 3 albums vind ik super. Ik heb No Code nog gekocht (ik heb 'em zelfs nog, tevergeefs proberen te slijten via ebay), maar die deed me echt niks... al het werk daarna heb ik nooit gehoord.
Wel geinig om te horen dat ze nu Matt Cameron op drums hebben, wissik niet.
Wel geinig om te horen dat ze nu Matt Cameron op drums hebben, wissik niet.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
- Thaumaturgy
Speelt hij mee op Riot Act? Ik zal het album eens uitchecken.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
- Thaumaturgy
Zo lang al? OK..
Last.fm
Last.fm
- toffe_ellende
Zelfs langer dan Abbruzzese? M'kay, we hebben weer wat geleerd vandaag.
Last.fm
Last.fm