Het Grote black metal topic..
- CALIBANaan
- Contacteer:
Ik denk het niet meer. Ik heb het in december gekocht bij NH. Het was zover ik weet alleen daar te krijgen maar NH heeft het niet uitgebracht. Welk label dat wel heeft uitgebracht weet ik niet. Het is gelimiteerd tot 333 stuks.nuberus schreef:[..]
Womb of Pestilence? Is dat een demo van ze? O nee, de tweede ik zie het al. Is die nog verkrijgbaar?
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Soms wordt je een beetje moedeloos van al die gelimiteerde meuk. Maar goed als je het eenmaal in huis hebt, maakt het een hoop goed. NH heeft m niet meer. Die hebben overigens wel die Isvind split in huis voor weinig.puist schreef:[..]
Ik denk het niet meer. Ik heb het in december gekocht bij NH. Het was zover ik weet alleen daar te krijgen maar NH heeft het niet uitgebracht. Welk label dat wel heeft uitgebracht weet ik niet. Het is gelimiteerd tot 333 stuks.
En de man zal heersen.
Ik wil het op zowel LP als op CD. Het blijft lastig om naar een LP te luisteren als je in de auto zit.nuberus schreef:[..]
Kan ook, al zal de cd eerst uit gaan komen. Daarna de lp. Ik neem aan dat je de lp wilt hebben. PM je de mail van Drakkar maandag wel ff.
Isvind is het uitpluizen zeker waard. Zowel Dark water Stir als de nieuwe 7" split met Orchrist. De laatste is gelimiteerd tot 300 stuks.
Dark Water Stir kom ik nog wel redelijk vaak tegen op vinyl. Ik zal Isvind eens beluisteren.
Heavy Metal! Just my way
Als Plaag een beetje op schiet heb ik de nieuwe DSO lp spoedig in huis. En dan de rest nog. Worden weer dure maanden....
Het zou ook kunnen dat Drakkar de cd versie van Warloghe - Womb of Pestilence spoedig uitbrengt. Er stond geen titel bij namelijk en kende Womb... niet tot jij m noemde. Ik check het maandag ff.
Zit ook met redelijke smart te wachten tot de godless north/chemin de haine split binnen is.
Het zou ook kunnen dat Drakkar de cd versie van Warloghe - Womb of Pestilence spoedig uitbrengt. Er stond geen titel bij namelijk en kende Womb... niet tot jij m noemde. Ik check het maandag ff.
Zit ook met redelijke smart te wachten tot de godless north/chemin de haine split binnen is.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik ben behoorlijk gecharmeerd van de nieuwe Thy Primordial, Pestilence upon mankind. Dork funeral en Marduk mogen dan langer meedraaien dan deze band maar Thy Primordial blaast de vorig genoemde band toch totaal weg op hun laatste 2 albums. (The Crowning carnage en Pestilence upon mankind). Vooral om de ijzersterke songstructuren.
Voor de mensen die niet bekend zijn met deze band:
http://www.thyprimordial.com
(Het bovenstaande berust uiteraard grotendeels op persoonlijke visie)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Dan is jou mening dus precies het tegenovergestelde van die van mij. Ik vond ze tot voor The Crowning carnage een beetje het zoveelste zweedse bandje dat Marduk en DF copieert. Maar op TCC werden hun songstructuren sterker, er kwam wat thrash om de hoek kijken en de nummers waren afwisselender.Othrys schreef:Ik vond The crowning carnage vies tegenvallen. Ik ben verder alleen bekend met At the world of untrodden wonder maar die is echt vele malen beter. Veel meer eigen smoel. Gave nummers met zeer goede melodielijnen en smaakvol gebruik van cleane vocals.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
The Crowning Carnage vind ik juist weer een imitatie van Dark Funeral en Marduk. Ik vond m wat matig eerlijk gezegd, maar goed, de aloude smaaktwist komt weer om de hoek kijken.XnegativeX schreef:[..]
Dan is jou mening dus precies het tegenovergestelde van die van mij. Ik vond ze tot voor The Crowning carnage een beetje het zoveelste zweedse bandje dat Marduk en DF copieert. Maar op TCC werden hun songstructuren sterker, er kwam wat thrash om de hoek kijken en de nummers waren afwisselender.
En de man zal heersen.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik heb Thy P. laatst ook gecheckt en ben van mening dat hun oudere werk naar zoekgeraakte drumstelschroeven smaakt.Othrys schreef:Ik vond The crowning carnage vies tegenvallen. Ik ben verder alleen bekend met At the world of untrodden wonder maar die is echt vele malen beter. Veel meer eigen smoel. Gave nummers met zeer goede melodielijnen en smaakvol gebruik van cleane vocals.
Ben dus ook voorstander van het latere werk. Laatste schijf laatst aan een welverdoende luisterbeurt onderworpen. Nu de jackpot nog!
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Wie is er bekend met Aaskereia?
Voor mij een typisch 'doodzonde' geval.
Muzikaal steekt het geweldig in elkaar, erg goede riffs e.d, maar die zanger verneukt alles met z'n hoge gegil.
Bah, wat krachteloos. En dat terwijl er ook stukken zijn (zoals op 0:17 van het nummer Aaskereia) dat 'ie in een prima vuile bm strot loopt te rochelen, maar daarna schiet hij meteen weer terug in z'n 'ik word in m'n ballen geschopt door een meneer met golfschoenen aan' zang.
Jammer, erg jammer. Hoop dat ze die kerel er uitschoppen, of 'm dwingen in z'n goede stijl te zingen, want hij kan het weldegelijk.
(Z'n cleane zang is overigens wel goed, maar net als met de goede grunt gaat 'ie dus een paar seconden later weer hoog zingen. Bastaard.)
Voor mij een typisch 'doodzonde' geval.

Muzikaal steekt het geweldig in elkaar, erg goede riffs e.d, maar die zanger verneukt alles met z'n hoge gegil.
Bah, wat krachteloos. En dat terwijl er ook stukken zijn (zoals op 0:17 van het nummer Aaskereia) dat 'ie in een prima vuile bm strot loopt te rochelen, maar daarna schiet hij meteen weer terug in z'n 'ik word in m'n ballen geschopt door een meneer met golfschoenen aan' zang.
Jammer, erg jammer. Hoop dat ze die kerel er uitschoppen, of 'm dwingen in z'n goede stijl te zingen, want hij kan het weldegelijk.
(Z'n cleane zang is overigens wel goed, maar net als met de goede grunt gaat 'ie dus een paar seconden later weer hoog zingen. Bastaard.)
Hêhêh, vishandel Berekoek.
hmm eens even downloadenXnegativeX schreef:Ik ben behoorlijk gecharmeerd van de nieuwe Thy Primordial, Pestilence upon mankind. Dork funeral en Marduk mogen dan langer meedraaien dan deze band maar Thy Primordial blaast de vorig genoemde band toch totaal weg op hun laatste 2 albums. (The Crowning carnage en Pestilence upon mankind). Vooral om de ijzersterke songstructuren.
ff zien of het wat is met de nieuwe zanger
hopen dat het niet nog meer death is als de vorige
- ruben somewhere online
Zal vast niet alleen aan het logo liggen...nuberus schreef:Gisteravond ff in de kroeg geheerscht in mijn neue Xasthur - Suicide in Dark Serenity shirt haha![]()
Waarschijnlijk was ik de enige die dat vond uiteraard.....je kunt het toch niet lezen dat logo.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- CALIBANaan
- Contacteer:
ik vind die zang wel heerschen eigenlijk....Meltdown schreef:Wie is er bekend met Aaskereia?
Voor mij een typisch 'doodzonde' geval.![]()
Gelegenheids Satanist
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik heb net nog maar eens Light From A Dead Star van Nehemah opgezet. Best een aardig album, maar Shadows from the Past vind ik toch op alle fronten wel wat sterker. Heeft iemand overigens het nieuwe album Requiem Tenebrae al gehoord?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- CALIBANaan
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
Helemaal mee eens. De muziek is goed, maar door de zanger vind ik het eindresultaat niet om aan te horen. Meteen weer gedelete nadat ik het gedownload had. Jammer, met een goede zanger had het heel wat kunnen worden.Meltdown schreef:Wie is er bekend met Aaskereia?
Voor mij een typisch 'doodzonde' geval.![]()
The True North, Strong and Free
- CALIBANaan
- Contacteer:
Ik heb nog maar 1 nummer van 1349 gehoord, maar dat vond ik een beetje machinaal klinken, het deed mij een beetje neo-black aan. Is dat met al hun materiaal zo?nuberus schreef:er staat een nieuw interview met 1349 op vampire-magazine.com
Toch zéér benieuwd naar het nieuwe materiaal en naar een live gig
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal
- CALIBANaan
- Contacteer:
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
smaken verschillen neem ik aan..maar ik vond het ook vrij machinaal..
Daarnaast kon de productie me niet bekoren, ik vond het gewoon irritant om naar te luisteren.
Soms wat aardige ideetjes, maar het overheersende hersenloze geram en het jammer genoeg slecht geproduceerde drumwerk (drums waren op zich goed gespeeld) weerhielden mij van aankoop
Daarnaast kon de productie me niet bekoren, ik vond het gewoon irritant om naar te luisteren.
Soms wat aardige ideetjes, maar het overheersende hersenloze geram en het jammer genoeg slecht geproduceerde drumwerk (drums waren op zich goed gespeeld) weerhielden mij van aankoop
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
De drums zijn idd erg bagger opgenomen maargoed dat doet wel tengoede aan het black metal gehalte. Het machinale kan ik er niet echt in ontdekken het is gewoon goede oude stijl black metalJeroen schreef:smaken verschillen neem ik aan..maar ik vond het ook vrij machinaal..

[b][url=http://niggers.on.nimp.org/]http://www.gratismetalalbumsdownloaden.nu[/url][/b]
De drums worden iets te benadrukt, waardoor de rest wat wegvalt. Op hun volgende schijf mogen de drums een tikkie meer achterin de mix en het gitaargeluid wat naar voren. Maar al in al is Liberation een album dat Heerscht uiteraard.BlackGoat schreef:[..]
De drums zijn idd erg bagger opgenomen maargoed dat doet wel tengoede aan het black metal gehalte. Het machinale kan ik er niet echt in ontdekken het is gewoon goede oude stijl black metal
En de man zal heersen.