Uncanny - Splenium for Nyktophobia

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Othrys

Uncanny - Splenium for Nyktophobia

Bericht door Othrys » vr apr 02, 2004 12:42 pm

Hier maar eens even een topic over. Ik vraag me namelijk af of er meer mensen zijn die deze mysterieuze band kennen of er meer over weten te vertellen dan ik.
Het is een Zweedse Death Metal band die welgeteld één album uitgebracht hebben (Splenium for Nyktophobia uit 1994) en laat dat nou - naar mijn bescheiden mening - een van de beste DM albums aller tijden zijn. Ik heb deze zelf al zo'n 8 jaar op cassettebandje (ja die bestonden toen nog ja), de CD is nergens meer te vinden lijkt het (als iemand em heeft en kwijt wil - laat het me weten).
Maar goed, meer mensen die deze band kennen en waarderen?
The True North, Strong and Free

Othrys

Bericht door Othrys » vr apr 02, 2004 8:20 pm

*up*

nightwing

Bericht door nightwing » vr apr 02, 2004 8:22 pm

ken het niet, ben benieuwd.
www.last.fm/user/robenroll

MadTinus

Bericht door MadTinus » di apr 06, 2004 1:41 pm

Ik heb die CD. Toffe Zweedse Death Metal, niet echt vaak gedraaid, maar het was Zweedse Death Metal opgenomen met Dan Swanö, dus die CD moest ik hebben :). Leuk feitje is dat huidige Katatonia gitarist Fred Normann in die band zat.

En, nee, ik wil de CD niet verkopen :p.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Othrys

Bericht door Othrys » di apr 06, 2004 5:44 pm

:cry: Bugger.

De drummer van Uncanny zit tegenwoordig in een band genaamd Centinex geloof ik, dus niet al het talent is inderdaad verloren gegaan. Toch jammer dat ze maar één wapenfeit hebben volbracht (eigenlijk 2 trouwens, ze schijnen ook een split-lp met Ancient Rites te hebben uitgebracht).

Hoe dan ook, dit is één van de heel weinige gave DM bands naar mijn mening. Waar veel DM bands zich verliezen in een focus op bruutheid en uitsluitend monotone bagger uitscheiden, wist een band als deze nog geniale riffs te produceren met composities waar zelfs het hedendaagse Morbid Angel een puntje aan kan zuigen.

MadTinus

Bericht door MadTinus » di apr 06, 2004 5:52 pm

Ja, dat klopt van die split met Ancient Rites, zeer zeldzaam. Voor de CD zou ik ebay in de gaten houden, zou me niks verbazen als daar eens een exemplaartje op popt zo nu en dan..

Ik kan eventueel wel een kopietje voor je maken, is toch beter dan een bandje..

EDIT: er staat er een op ebay zie ik net, maar helaas "!!!Auction only for Germany!!!"... :?
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Othrys

Bericht door Othrys » wo apr 07, 2004 8:57 pm

Ja die op e-bay had ik ook gezien ja. Hoe dan ook, ik blijf nog wel zoeken naar het origineel. Fideel van je om een kopietje aan te bieden, voor als ik em echt nergens kan vinden zal ik het in m'n achterhoofd houden :).

Plaats reactie