Vomitory - Primal Massacre

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Svenson

Vomitory - Primal Massacre

Bericht door Svenson » zo apr 04, 2004 6:24 pm

Het is bijna zover, over een aantal daagjes ligt de nieuwe Vomitory cd, Primal Massacre, in de cd zaken.

Ik heb hem gedownload en de heren hebben zichzelf weer eens overtroffen.

Wat fucking geweldig...!!

Het is een soort mix tussen de riffjes en het hakken van Revelation Nausea maar dan met een betere productie.
Ook de zang is tiptop in orde.

In andere woorden:

Vomitory BLIJFT briljant!

Iemand al gehoord?
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » zo apr 04, 2004 6:25 pm

nee
Nee, jij!!

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » zo apr 04, 2004 6:26 pm

Ik ken de band niet en het is off-topic, maar sinds wanneer post jij weer?
Heerlijk Helder Taalloeder

Svenson

Bericht door Svenson » zo apr 04, 2004 6:28 pm

Crying Devil schreef:Ik ken de band niet en het is off-topic, maar sinds wanneer post jij weer?
Sinds wanneer ben jij uberhaupt op dit forum?

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » zo apr 04, 2004 6:31 pm

Svenson schreef:[..]

Sinds wanneer ben jij uberhaupt op dit forum?
Zo'n 9 maanden na jou
Heerlijk Helder Taalloeder

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo apr 04, 2004 7:57 pm

ik ben heel benieuwd, ik koop em zeker wete die gaste hebben me nog nooit teleurgesteld
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » zo apr 04, 2004 8:01 pm

Gave band inderdaad.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo apr 04, 2004 8:03 pm

Ik vond Blood Rapture een beetje eentonig eerlijk gezegd...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma apr 05, 2004 12:44 am

Nee, nog niet gehoord, en ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs niet wist dat er een nieuwe schijf op komst was/is. Zo zie je maar weer hoe up to date ik weer ben...

Ik moet zeggen dat het nieuws mijn maag vol kriebels vervult. Ik kan Vomitory goed waarderen en als zelfs de blackies er warm voor lopen moet `ie wel knuppelen.

Of uitermate kut zijn juist, maar daar gaan we maar niet van uit :)
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma apr 05, 2004 6:58 am

Ik heb de cd idd ook al op MP3. Ik wil vanavond wel even trachten om er eentje over MSN naar je op te sturen Gr. Dr.

Eigenlijk is het niks nieuws en verrast hij ook totaal niet.
Dat neemt niet weg dat hij niet beukt als een gek. Hij klinkt gewoon zoals Vomitory hoort te klinken. En dus ga ik hem zeker aanschaffen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Jesper

Bericht door Jesper » ma apr 05, 2004 8:33 am

Nou dat wordt dan weer kopen he :)
Heus.

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » ma apr 05, 2004 3:17 pm

ik moet de vorige 2 ook nog kopen, helaas komt het er steeds niet van.
alcohol in my veins...

anub_arak

Bericht door anub_arak » ma apr 05, 2004 3:18 pm

niet mee bekend.

Svenson

Bericht door Svenson » ma apr 05, 2004 4:08 pm

Gr. Dracula schreef: Ik moet zeggen dat het nieuws mijn maag vol kriebels vervult. Ik kan Vomitory goed waarderen en als zelfs de blackies er warm voor lopen moet `ie wel knuppelen.

Of uitermate kut zijn juist, maar daar gaan we maar niet van uit :)
Ik weet niet hoe blekkies er over denken, ik luister namelijk net zoveel death metal als black metal. En daarbij komt dat ik Vomitory een van de beste death metal bands ooit vind.
XnegativeX schreef:Ik heb de cd idd ook al op MP3. Ik wil vanavond wel even trachten om er eentje over MSN naar je op te sturen Gr. Dr.

Eigenlijk is het niks nieuws en verrast hij ook totaal niet.
Dat neemt niet weg dat hij niet beukt als een gek. Hij klinkt gewoon zoals Vomitory hoort te klinken. En dus ga ik hem zeker aanschaffen.
Maargoed, sinds wanneer is vernieuwing goed? Vomitory heeft een recept, die bestaat uit beukende composities, die nooit in kracht afnemen. Zo ook Primal Massacre, gelukkig. Ik verwacht van Vomitory geen enorme sprongen naar een verrassende plaat, en heb ook liever niet dat ze het doen. Zolang ze zulke platen blijven maken, zal ik ze blijven kopen!

Maandag ook nog eens live op No Mercy, super.

Rascul

Bericht door Rascul » ma apr 05, 2004 4:49 pm

Hij wordt vast goed
Makkers staakt uw wild geraas

Ben

Bericht door Ben » ma apr 05, 2004 5:12 pm

goeie band ben benieuwd naar het nieuwe album
http://www.phlebotomizedmetal.com/
Avant-garde Death/Doom Metal

http://www.facadedoom.com
Doom/Death Metal

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma apr 05, 2004 5:55 pm

Svenson schreef:[..]Ik weet niet hoe blekkies er over denken, ik luister namelijk net zoveel death metal als black metal. En daarbij komt dat ik Vomitory een van de beste death metal bands ooit vind.
Hap :).

En ja, idd...ik kijk ook halsreikend uit naar No Mercy

@XnX: ik heb zeker oren naar hun nieuwe werk. Ben zelf ook al even op zoek geweest maar helaasch resultaatloos. Met m`n zielige harde schijf van slechts 6 gig kan ik te weinig sharen en word ik dus overal genadeloos gebanned :(.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Vampire Magazine Ricardo
Contacteer:

Bericht door Vampire Magazine Ricardo » vr apr 23, 2004 9:17 am

Vomitory is en blijft Vomitory. Er wordt niks aan het concept veranderd en persoonlijk sta ik daar 100% achter. Moet wel zeggen dat na evenzoveel luisterbeurten bij "Blood Rapture" de riffs meer in mijn hoofd bleven hangen. Ben benieuwd wie de nieuwe zanger zal worden.
http://www.vampire-magazine.com

Elio

Bericht door Elio » vr apr 23, 2004 10:08 am

ik zal binnenkort wel eens checken
Last call for faith or progress.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.

Svenson

Bericht door Svenson » vr apr 23, 2004 12:40 pm

Nogmaals, hij rost echt tering hard. Al haalt niks gewoon meer de kwaliteit van Revelation Nausea.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 16, 2004 2:38 pm

Ik heb bij nader onderzoek toch kleine verschillen tussen de albums onderling kunnen vinden;

Redemption is gewoon hakken met de botte bijl. Old school death metal met een vleugje zweedse death en gaan met die spreekwoordelijke banaan.

Op Revelation nausea wordt wat geexperimenteerd* met crustcore invloeden. Vooral het nummer met die Driller killer zanger is daar een goed voorbeeld van.

Blood rapture is in mijn ogen het snelste Vomitory album. Bijna elk nummer kent woeste blast partijen.

Op Primal massacre wordt het meer over een melodieuse* boeg gegooid. Qua stijl verschilt het niet zoveel van Blood rapture maar ze schieten niet zo vaak meer uit hun slof als op die cd. Luister vooral maar eens naar Demon's divine, prachtig gewoon.

(* deze termen moeten bij Vomitory natuurlijk wel met een korreltje zout genomen worden)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Vampire Magazine Ricardo
Contacteer:

Bericht door Vampire Magazine Ricardo » ma mei 17, 2004 10:02 am

Ben ik niet helemaal met je eens. In mijn ogen vind ik "Primal Massacre" meer rechttoe-rechtaan riffs hebben dan "Blood Rapture". Het feit dat ze op dezelfde pad zijn verder gegaan waar ze bij "Primal Massacre" zijn gestopt is duidelijk te horen. "Blood Rapture" heeft meer riffs die je na een paar keer horen ook meer in je kop blijft hangen in tegenstelling to "Primal Massacre". Neem niet weg dat "Primal Massacre" een potje heerlijke death metal ten gehore brengt, iets wat Vomitory vanaf "Raped in their Own Blood" al klaarspeelt. Kan ook niet elke band navertellen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mei 17, 2004 7:06 pm

Vampire Magazine Ricardo schreef:Ben ik niet helemaal met je eens.
Dat mag maar het is nutteloos. Ik heb altijd gelijk. Resistance is futile.
Vampire Magazine Ricardo schreef:Het feit dat ze op dezelfde pad zijn verder gegaan waar ze bij "Primal Massacre" zijn gestopt is duidelijk te horen.
Deze zin snap ik niet. Zal wel een typfout zijn.
Vampire Magazine Ricardo schreef:"Blood Rapture" heeft meer riffs die je na een paar keer horen ook meer in je kop blijft hangen in tegenstelling to "Primal Massacre". Neem niet weg dat "Primal Massacre" een potje heerlijke death metal ten gehore brengt, iets wat Vomitory vanaf "Raped in their Own Blood" al klaarspeelt. Kan ook niet elke band navertellen.
Ik heb Primal massacre nog niet vaak genoeg gehoord om een oordeel te vellen over de "catchiness" van de nummers. Ik ben het met je eens dat de riffs van Blood rapture lekker blijven hangen maar Primal massacre heeft toch ook sterke melodie lijnen.

Het grootste nadeel van Vomitory vind ik toch de nietszeggende teksten. Een band als Dismember, die toch aan de wieg heeft gestaan van de sound van Vomitory, heeft teksten die ergens over gaan en die goed geschreven zijn. De teksten van Vomitory zijn wat loos "Burn forever Jesus Christ" *gaap*. Maar goed, bij een band als Vomitory is dat eigenlijk maar bijzaak.

Vampire Magazine Ricardo
Contacteer:

Bericht door Vampire Magazine Ricardo » vr mei 28, 2004 11:14 am

XnegativeX schreef:Dat mag maar het is nutteloos. Ik heb altijd gelijk. Resistance is futile.
Moet jij eens opletten
XnegativeX schreef: Deze zin snap ik niet. Zal wel een typfout zijn.
Je mag het niet begrijpen...of wel...maar het is nutteloos. Ik heb altijd gelijk. Resistance is futile.
XnegativeX schreef: Ik heb Primal massacre nog niet vaak genoeg gehoord om een oordeel te vellen over de "catchiness" van de nummers. Ik ben het met je eens dat de riffs van Blood rapture lekker blijven hangen maar Primal massacre heeft toch ook sterke melodie lijnen.

Het grootste nadeel van Vomitory vind ik toch de nietszeggende teksten. Een band als Dismember, die toch aan de wieg heeft gestaan van de sound van Vomitory, heeft teksten die ergens over gaan en die goed geschreven zijn. De teksten van Vomitory zijn wat loos "Burn forever Jesus Christ" *gaap*. Maar goed, bij een band als Vomitory is dat eigenlijk maar bijzaak.
Er is even wat tijd overheen gegaan. Wat is uw visie op dit moment?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mei 28, 2004 12:14 pm

Ik blijf bij mijn standpunt. Ik vind Blood rapture in z'n totaal gewoon harder. Meer blast-passages en snelle riffs. Primal massacre leunt in mijn ogen toch iets meer richting de melodieuse kant. Hoewel het verschil tussen beide cd's maar klein is.

Ps.
Ik let altijd op :wink:

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mar 27, 2009 11:16 pm

Een hele grote schop omhoog!

Er komt namelijk een nieuwe cd uit! Ik ben zeer benieuwd wat ze afleveren dit keer.
Swedish death metallers VOMITORY have completed work on their seventh album, "Carnage Euphoria", for a May 11 European release via Metal Blade Records (May 8 in Germany).

Commented drummer Tobias Gustafsson: "'Carnage Euphoria' was a bit harder album to record than our predecessor, but damn, it was worth it! We are ridiculously happy with how the album turned out in the end! Engineer/producer Rikard Löfgren of Leon Music Studios did once again a killer job to get what we wanted for this album, and then some. Compared to our previous albums, 'Carnage Euphoria' is a lot wider, warmer and more natural sounding-wise. But still, 'Carnage Euphoria' runs you over like a steamroller, just as expected. The true VOMITORY elements are all in there, but there are also some more mid-paced groovy stuff that adds diversity to this album like never before. Even some ore melodic hooks that won't go unnoticed. Songs like 'The Ravenous Dead' and 'Great Deceiver' add fresh slices of flesh to the VOMITORY slab, while 'Rage Of Honour' and 'Possessed' are rotting chunks of the relentless death metal VOMITORY is known for."

To celebrate VOMITORY's 20th anniversary, a limited first edition of "Carnage Euphoria" will be available with a 90-minute bonus DVD. Titled "Dead & Drunk For 20 Years", the disc will contain footage spanning the band's entire career — from the very first VOMITORY show in 1990 to shows in 2008. Also featured will be one previously unreleased song, "Putrefaction", performed live in 1990, live clips from different shows during the '90s with different lineups and drunk moments on the road and in the studio. "It's all material from our own private archives, so this exclusive DVD has a certain 'Cliff 'Em All' vibe to it — for good and for bad," says Tobias. "I hope you will enjoy it. We certainly do!"

"Carnage Euphoria" track listing:

01. The Carnage Rages On
02. Serpents
03. A Lesson In Virulence
04. Ripe Cadavers
05. Rage Of Honour
06. The Ravenous Dead
07. Deadlock
08. Rebirth Of The Grotesque
09. Possessed
10. Great Deceiver

Afbeelding