Vader in katwijk op 2 april

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » zo apr 04, 2004 4:13 pm

Ja dat lijkt me een goed plan, want niemand zal zeggen dat de ander gelijk heeft!

Black_Goddess
Contacteer:

Bericht door Black_Goddess » zo apr 04, 2004 4:43 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:Black Goddess

De geluidsman van Vader(lees de hoofdact) zal de supportact nooit zo goed laten klinken als de hoofdact. Natuurlijk zegt ie dan dat de zang al op maximaal stond.
Jah maar zag het met m'n eigen ogen dat het geluid al op maximaal stond ;)
Constant Paranoia Uber Groupie!

Kijk op www.constantparanoia.com voor de clip!

Black_Goddess
Contacteer:

Bericht door Black_Goddess » zo apr 04, 2004 4:45 pm

Magic666 schreef:[..]

oh dan is het goed! ;)

En nu kappen met dat heen en weer geflame! :evil:
Volgens mij was jij degene die ermee begon lieve skat! 8)
Constant Paranoia Uber Groupie!

Kijk op www.constantparanoia.com voor de clip!

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » zo apr 04, 2004 4:57 pm

TMDC is gewoon ook een goeie band.. punt
heb een beste avond gehad

Magic666

Bericht door Magic666 » zo apr 04, 2004 5:14 pm

Black_Goddess schreef:[..]

Volgens mij was jij degene die ermee begon lieve skat! 8)
EHHH...nee......

maar anyway zoals Pier al zegt vermakelijke avond! Mogen er maar veel meer volgen!
Open the door jehovah you whore!

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » zo apr 04, 2004 6:03 pm

Het was ook een goede avond voor Scum. Bijna uitverkocht? Zoals Jaco al zei, ze willen weer naam gaan opbouwen.

Goede zaak!

En weer geen strand gezien
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Magic666

Bericht door Magic666 » zo apr 04, 2004 6:50 pm

Weer geen strand gezien??? Het ligt zo dichtbij..... ;)

Weer een goede naam opbouwen begint met het schrapen van al die trance, dance en techno reut....

grafdelver

Bericht door grafdelver » zo apr 04, 2004 6:50 pm

Het geluid was bij zowel TMDC als Constant Paranoia gewoon kut. Ik kwam bij TMDC binnen, achterin de zaal waren er geen drums te horen, geen baspartijen... alleen een vel te schel gitaargeluid en af en toe een grunt en een scream. TMDC moet bruut klinken, maar dat klonk het niet. Zeker niet in vergelijking tot de vele goede shows die ik van ze heb gezien.
Constant Paranoia is een ander soort band, meer old school dan TMDC. Ook daar was het geluid niet optimaal. Zang was te zacht, gitaargeluid opnieuw niet vet genoeg. Coole Morbid Angel cover inderdaad, dat wel.
De oplettende bezoeker heeft trouwens gezien dat Vader over een eigen backline beschikte en toen kregen we ineens wel een goed geluid. Helaas gaat dat wel vaker zo, maar als zaal moet je toch proberen om het voor de support bands en de bezoekers te voorkomen.
Hulde aan Scum trouwens... het programma voor de komende tijd ziet er goed uit!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo apr 04, 2004 6:51 pm

hebben ze morbid angel gecoverd?? dacht alleen slayer?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

grafdelver

Bericht door grafdelver » zo apr 04, 2004 6:55 pm

Magic666 schreef:CP was ook goed, geluid had beter gekund (zang wat overheersender). Als die band zo doorgaat komt dat helemaal goed! Lekkere cover van Morbid!
grafdelver schreef:Constant Paranoia is een ander soort band, meer old school dan TMDC. Ook daar was het geluid niet optimaal. Zang was te zacht, gitaargeluid opnieuw niet vet genoeg. Coole Morbid Angel cover inderdaad, dat wel.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo apr 04, 2004 6:56 pm

owzo

welk nummer covert cp dan?

ik was in verwarring omdat vader vorige week immortal rites live speelde ergens
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Magic666

Bericht door Magic666 » zo apr 04, 2004 7:25 pm

Day of suffering werd gecoverd. Toch.....? (al dat bier is niet goed ;))

grafdelver

Bericht door grafdelver » zo apr 04, 2004 9:30 pm

Ja, volgens mij ook inderdaad.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » zo apr 04, 2004 9:36 pm

een klein detail wat ik nog opmerkelijk vond, is dat de drummer van cp er een voettechniek opna houdt, die mijn drumleraar mij af probeert te leren. namelijk: de klopper op het vel houden. mocht het mij niet lukken om dat eruit te krijgen, dan heb ik nog hoop
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma apr 05, 2004 12:26 am

TMDC Wordfuhrer schreef:Black Goddess

De geluidsman van Vader(lees de hoofdact) zal de supportact nooit zo goed laten klinken als de hoofdact. Natuurlijk zegt ie dan dat de zang al op maximaal stond.
Het spijt me maat, dit is dus lulkoek!
Bands met een goede professionele houding doen namelijk niet aan zulk kinderachtig gedrag. Die weten toch wel waar de meerderheid mensen voor komt. Een band met status van Vader heeft zulke streken helemaal niet nodig. Die hebben vorig jaar GVD heel Wacken omver geblazen terwijl ze na Slayer moesten spelen, dus die lui zijn binnen...

Ik heb btw ook genoeg "voorprogramma`s" gezien die stukken beter klonken/geluid hadden dan de daadwerkelijke hoofdact.

Maargoed, ik heb jou wel vaker onsympathieke uitlatingen over de bands waar jullie mee toeren zien neerzetten, dus verbazen doet jouw uitspraak mij ook weer niet.

1 tip nog: iets minder ego en iets relaxtere houding doen wonderen ;).
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Blackmetal
Contacteer:

Bericht door Blackmetal » ma apr 05, 2004 2:00 am

Robgoroth schreef:Ja, ik ook ja.
Luchtte wel op.
Jammer dat het zo druk was bij de WC's, anders had ik IN de WC kunnen kotsen.
Ben ook een beetje over me koker gegaan, kreeg daarna gelijk van iemand een fles water in me handen gedouwd. Mocht dat 1 van jullie geweest zijn: bedankt :)

Voor de rest, TMDC was wel gaaf, CP roste, en Vader gaf een erg goede afsluiting van de avond.
In circles of dominance, emotional deeps unite
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions

Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis

Cooma

Bericht door Cooma » ma apr 05, 2004 11:44 am

Jaa, dat was een topavondje! Vader was echt supervet en CP, petje af hoor, alleen >Pier-demo, vergeten, weetjewel!<

Leuk om wat lui van hiero te zien, de een wat nuchterder en mondiger dan de ander, maar erg vermakelijk!!

's Avonds uiteraard nog even op het strand gebanjerd en daarna godsgruwelijk verkeerd teruggereden naar Utrecht, Katwijk en handige borden, ehhh, niet echt!

Al met al: hebben jullie die bierprijs gezien??!! Beter! Dat mag in heel Nederland ingevoerd worden van mij!

Een topavond dus!

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » di apr 06, 2004 1:02 am

Bands met een goede professionele houding doen namelijk niet aan zulk kinderachtig gedrag. Die weten toch wel waar de meerderheid mensen voor komt. Een band met status van Vader heeft zulke streken helemaal niet nodig. Die hebben vorig jaar GVD heel Wacken omver geblazen terwijl ze na Slayer moesten spelen, dus die lui zijn binnen...
Gast, waar lul jij nu weer over?! Ik val helemaal niemand aan. Ik weet gewoon zeker dat de zang niet op maximaal stond. Als je een beetje verstand zou hebben van mengtafels zou dat zelf ook wel weten. BlackGoddes zag waarschijnlijk een schuif helemaal omhoog staan. Een mengtafel heeft minsten 3/4 mogelijkheden om een kanaal harder te zetten.

Dat verhaal over die geluidsman van Vader is ook helemaal niet negatief bedoeld, maar gewoon waar. Er staat in het contract van bands die headlinen dat ze 5 db harder moeten klinken dan de voorgaande bands.

Waarom? Omdat het publiek op een gegeven moment "doof"begint te worden en dat hoofdact er dan minder "uitknalt". Daarnaast zal een geluidsman die wordt betaald door het hoofdprogramma nooit zijn uiterste best doen om een supportact die hij gratis mixed even goed te laten klinken als de hoofdact. Datheeft dus niets met "kinderachtig doen" te maken maar met professioneel gedrag.

Typerend dat jij dat nu juist weer niet doorhebt.

Als laatste: Als ik me negatief uitlaat over een band waar we mee getourd hebben heb ik daar een goede reden voor. Ze gedroegen zich als een stel krenterige jankende wijven en zijn godzijdank na 13 jaar ten onder gegaan aan hun eigen professionaliteit.

Wil je je overigens niet meer in discussies mengen als je er geen verstand van hebt Gr Dracula? Je zet jezelf zo vreselijk voor lul.
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di apr 06, 2004 1:50 am

Ik ben de beroerdste niet om toe te geven dat jij geheid meer verstand van bepaalde zaken hebt als ik, al weet ik gelukkig ook nog wel het eea.

Voor lul zet ik me ook niet aangezien een mens nooit te oud is om te leren. Jouw "contract" verhaal klinkt aannemelijk, daar had ik idd geen rekening mee gehouden. Weer wat opgestoken dus. Niet alle bands werken echter met zulke uiteenzettingen, ze vragen gelukkig ook niet allemaal op kleur gesorteerde m&m`s in hun zwart-geverfde kleedkamer. Ik heb menig bands op een andere manier meegemaakt, met eigen geluidsman of een "onpartijdige".

Of de geluidsman van Vader alle bands verzorgde is langs mij heen gegaan. Als dat zo was neem ik met recht een stuk van het gezegde terug. Echter niet alles!

en idd tot slot: denk om je bloeddruk!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » di apr 06, 2004 9:35 am

TMDC Wordfuhrer schreef:
Gast, waar lul jij nu weer over?! Ik val helemaal niemand aan. Ik weet gewoon zeker dat de zang niet op maximaal stond. Als je een beetje verstand zou hebben van mengtafels zou dat zelf ook wel weten. BlackGoddes zag waarschijnlijk een schuif helemaal omhoog staan. Een mengtafel heeft minsten 3/4 mogelijkheden om een kanaal harder te zetten.

Dat verhaal over die geluidsman van Vader is ook helemaal niet negatief bedoeld, maar gewoon waar. Er staat in het contract van bands die headlinen dat ze 5 db harder moeten klinken dan de voorgaande bands.

Waarom? Omdat het publiek op een gegeven moment "doof"begint te worden en dat hoofdact er dan minder "uitknalt". Daarnaast zal een geluidsman die wordt betaald door het hoofdprogramma nooit zijn uiterste best doen om een supportact die hij gratis mixed even goed te laten klinken als de hoofdact. Datheeft dus niets met "kinderachtig doen" te maken maar met professioneel gedrag.

Typerend dat jij dat nu juist weer niet doorhebt.

Als laatste: Als ik me negatief uitlaat over een band waar we mee getourd hebben heb ik daar een goede reden voor. Ze gedroegen zich als een stel krenterige jankende wijven en zijn godzijdank na 13 jaar ten onder gegaan aan hun eigen professionaliteit.

Wil je je overigens niet meer in discussies mengen als je er geen verstand van hebt Gr Dracula? Je zet jezelf zo vreselijk voor lul.
Er zit wel enigzins waarheid in dit verhaal. Met een oude band van mij (Aratron) heb ik bij God Dethroned in het voorprogramma gespeeld, en die geluidsman deed ook ons zaalgeluid. Ons zaalgeluid was aardig, en volgens hem ook alles op maximum, maar toen GD speelde kon het toevallig allemaal net effe helderder en harder.

Cooma

Bericht door Cooma » di apr 06, 2004 9:42 am

Tuurlijk zetten ze voorprogramma's minder hard, da's toch logisch, het is overigens niet per defenitie waar dat de geluidsmensen van het hoofdprogramma de voorprogramma's gratis doen. Vaak worden voorprogramma's ook gewoon door de zaal zelf gedaan en dat zijn (in mijn ervaring) minder goede geluidsmensen, kennen de bands vaak ook niet en klinkt het daarom minder dan het hoofdprogramma. Maar zo slecht als het geluid bij de eerste band van zaterdag klonk is wel echt om te huilen. Wat ik persoonlijk wel erg jammer vind, omdat ik deze band nog niet kende en er nu slecht een goed oordeel over kan geven.

[edit] zaterdag = vrijdag, ofcourse...
Laatst gewijzigd door Cooma op di apr 06, 2004 10:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » di apr 06, 2004 9:44 am

Cooma schreef:Tuurlijk zetten ze voorprogramma's minder hard, da's toch logisch, het is overigens niet per defenitie waar dat de geluidsmensen van het hoofdprogramma de voorprogramma's gratis doen. Vaak worden voorprogramma's ook gewoon door de zaal zelf gedaan en dat zijn (in mijn ervaring) minder goede geluidsmensen, kennen de bands vaak ook niet en klinkt het daarom minder dan het hoofdprogramma. Maar zo slecht als het geluid bij de eerste band van zaterdag klonk is wel echt om te huilen. Wat ik persoonlijk wel erg jammer vind, omdat ik deze band nog niet kende en er nu slecht een goed oordeel over kan geven.
Zeker, naar het optreden van Constant Paranoia had ik uitgekenen, jammer dat het door zoiets lulligs enorm tegenviel qua geluid!

Cooma

Bericht door Cooma » di apr 06, 2004 9:47 am

Dat is altijd, geluid is zooooo belangrijk. Maar ik moet zeggen dat ik het bij CP minder slecht qua geluid vond klinken dan de eerste band, misschien kwam het omdat ik toen verder naar achteren stond, dat het schelle wat minder werd...

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » di apr 06, 2004 9:49 am

Vooraan bij het podium was het geluid nog aardig te pruimen, maar dat kwam natuurlijk ook omdat je een deel van het podium en monitor geluid meepikt!

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » di apr 06, 2004 11:28 pm

daarom: probeer zoveel mogenlijk je eigen geluidsman te regelen

het zelfde geldt voor licht
Nee, jij!!

grafdelver

Bericht door grafdelver » wo apr 07, 2004 12:04 am

Een eigen geluidsman helpt soms wel, maar meestal kent de 'huis PA-man' de aanwezige PA-tafel en monitor-tafel toch het best.

Waarom vermeldt niemand het feit dat Vader over hun eigen backline speelde en dat de voorprogramma's hun spullen ervóór moesten zetten? Dat is meestal ook geen basis voor een goed geluid.

Cooma

Bericht door Cooma » wo apr 07, 2004 9:28 am

Hm, PA tafel is PA tafel, als je een pro bent ben je dat wel gewend, lijkt me. En waarom zou een drumstel voor een ander drumstel zetten of een versterker voor een andere iets afdoen aan je geluid? (mits het podium groot genoeg is natuurlijk)

grafdelver

Bericht door grafdelver » wo apr 07, 2004 11:22 am

Cooma schreef:Hm, PA tafel is PA tafel, als je een pro bent ben je dat wel gewend, lijkt me. En waarom zou een drumstel voor een ander drumstel zetten of een versterker voor een andere iets afdoen aan je geluid? (mits het podium groot genoeg is natuurlijk)
Professional of niet... als je als PA man van een zaal altijd met dezelfde spullen werkt, dan leer je die beter kennen dan de 'reizende' PA man. Punt.

An sich zou het niet uit moeten maken dat je twee backlines gebruikt. Er vanuit gaande dat de soundcheck met de backline van Vader is gebeurd, dan zal een PA man die instellingen vaak zo veel mogelijk behouden voor de voorprogramma's. Enfin... ik zit ook maar wat uit m'n nek te zwetsen nu natuurlijk. Het punt wat ik wil maken: als alle bands over 1 backline spelen, dan heb je voor alle bands dezelfde instellingen en dan zal het verschil in geluid minder groot zijn dan nu het geval was.

Cooma

Bericht door Cooma » wo apr 07, 2004 11:28 am

Dezelfde instellingen? Hm, dat lijkt me raar, als bijv. de gitaren anders gestemd zijn de drummer andere toms ed gebruikt, twee zangers ipv een. Naar mijn weten plakt men stickertjes met instellingen en soundcheckt men elke band apart, anders zou het wel erg makkelijk worden...

en een Pa-man van een zaal is niet meteen een pro en zou dus best weleens geen reet van 'zijn' tafel kunnen weten.

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » wo apr 07, 2004 11:43 am

Dit wordt nog een leuke discussie zo! 8)

grafdelver

Bericht door grafdelver » wo apr 07, 2004 2:51 pm

Cooma schreef:Dezelfde instellingen? Hm, dat lijkt me raar, als bijv. de gitaren anders gestemd zijn de drummer andere toms ed gebruikt, twee zangers ipv een. Naar mijn weten plakt men stickertjes met instellingen en soundcheckt men elke band apart, anders zou het wel erg makkelijk worden...

en een Pa-man van een zaal is niet meteen een pro en zou dus best weleens geen reet van 'zijn' tafel kunnen weten.
Jongen... kom toch eens uit je cooma... dit gaat nergens over. Hahaha.

Cooma

Bericht door Cooma » wo apr 07, 2004 3:06 pm

Nee, zo kom je lekker intelligent over, sukkel. Goed antwoord hoor, mooi gevonden, beetje jammer dat je tevens het verschil tussen mannen en vrouwen niet kan onderscheiden. RUND! Als je gewoon uitgeluld bent mag je ook wel gewoon zeggen; dame u heeft gelijk. :lol:

Liam C.

jajaja

Bericht door Liam C. » do apr 22, 2004 9:04 pm

Allemaal leuk dat gezeik over het geluid (echt weer van dat muzikanten gelul) maar waar gaat het nu toch allemaal over?! We zijn toch geen mieten? Lekker metal jongens!!! Het moet kneiterhard zijn, er moet gebeukt worden en het bier moet rijkelijk vloeien. Neem jezelf toch niet zo serieus, daar is death-metal niet voor bedoeld.

LC. :evil: :twisted:
Support the dutch death scene!!!

CoenV

Re: jajaja

Bericht door CoenV » do apr 22, 2004 9:05 pm

Liam C. schreef:Allemaal leuk dat gezeik over het geluid (echt weer van dat muzikanten gelul) maar waar gaat het nu toch allemaal over?! We zijn toch geen mieten? Lekker metal jongens!!! Het moet kneiterhard zijn, er moet gebeukt worden en het bier moet rijkelijk vloeien. Neem jezelf toch niet zo serieus, daar is death-metal niet voor bedoeld.

LC. :evil: :twisted:
Dat is geen excuus natuurlijk, zo kan je alle kritiek wel van de baan vegen.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Alexus

Bericht door Alexus » do apr 22, 2004 9:06 pm

spannend, maar wat vond jij er dan van?

Soulcollector
Contacteer:

Re: jajaja

Bericht door Soulcollector » do apr 22, 2004 9:42 pm

CoenV schreef:[..]

Dat is geen excuus natuurlijk, zo kan je alle kritiek wel van de baan vegen.
en death metal niet serieus nemen vind ik ook een gewaagde uitspraak.
geluid kan zeker wel je beleving van een optreden beïnvloeden
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Plaats reactie