Tool
- Tim Cunningham
-
-
- toffe_ellende
- Soulcollector
- Contacteer:
nou zal ik je es wat zeggen, ik ben "maar" 18 en ik vind tool goed. ik snap wat jullie bedoelen, een vriendin van me zegt dat tool niet leuk is omdat "het allemaal op elkaar lijkt". smaken verschillen kun je dan zeggen, maar afwisselend is het wel
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- toffe_ellende
-
-
- Contacteer:
veel muziek wat ik luister is in het begin te panisch moet je aan wennen, goed leren luisterentoffe_ellende schreef:Alle muziek die je voor het eerst hoort lijkt in het begin op elkaar. Het is de kunst om door te zetten. Dat geldt overigens niet alleen voor Tool.
bij tool hoor ik wel meteen dat het mij absoluut nooit zal boeien hoe vaak ik het ook luister
- Sandr
- Contacteer:
waarom wordt tool zo opgehemeld
goede muziek? heb ik een kast vol mee
compromisloos? idem dito
perfecte muzikanten? ze zijn heus niet de enige
ze zijn gewoon een band zoals vele anderen die hun eigen ding doen
Bands als in flames, arcturus of blind guardian klinken op elke nieuwe CD ook vernieuwend t.o.v. het oude werk
compromisloos? idem dito
Bands als in flames, arcturus of blind guardian klinken op elke nieuwe CD ook vernieuwend t.o.v. het oude werk
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- toffe_ellende
Met het enige verschil dat Tool qua geluid nergens in te delen is. Het is geen metal het is geen rock. En dan ze miljoenen platen verkopen zonder ook maar iets toe te geven aan de commercie (zelfs In Flames neemt een cover van Genesis op, een grote hit van Genesis zelfs). Dat is op z'n minst opmerkelijk te noemen.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- toffe_ellende
Ja, op Ozzfest vond ik het wat minder maar het jaar ervoor op Pinkpop (in een tent) was het subliem. Beste concert wat ik ooit gezien heb (en daar zit 2 keer metallica en 4 keer dream theater bij).
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- Tim Cunningham
Het gaat hier niet alleen om technisch goed...Sandr schreef:waarom wordt tool zo opgehemeld
compromisloos? idem dito
Het gaat om innovatie en combineren van stijlen...luister eens naar de verschillende genres drum die bij Tool langskomen (Indisch geïnspireerd, afrikaans, rockdrum, double bass, jazz ritmes etc etc)
Ik ken weinig bands waar er zo'n absolute evenwaardigheid van instrumenten is als bij tool...bas, drum, gitaar en zang maken elk evenveel deel uit van het geheel...= het feit dat ze, zeker op Lateralus, nauwelijks een "stereotiepe riff" of basisdrum t ehoren is...ze maken ook geen traditionele ballads, geent raditionele harde songs etc etc...ik kan Tool gewoonw eg niet in een genre steken...ik noem het gewoon "Rock" , maar dan als een wel zeer ruim begrip...je moet het oftewel zo doen, oftewel noem je het gewoon Tool...hoeveel bands hebben een song van 11 minuten die is opgebouwd uit een vreemde, half Afrikaanse, half Indische drumpartij ( waarin een paar prachtige staaltjes van percussiewerk worden afgeleverd) ?
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Toegegeven: Tool maakt goede muziek, maar het is niet mijn smaak. M'n broertje draait die cd iedere dag en zo'n nummer van 8 minuten met de hele tijd hetzelfde loopje irriteert me op den duur wel. Maar voor hun inzet en originaliteit krijgen ze een pluimpje
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- XnegativeX
- Contacteer:
Een reiniging van de darmen door er water door te spoelen.
Het concept gaat er min of meer over dat de wereld ook een enema nodig heeft. De hele zooi reinigen met water en overnieuw beginnen.
Het concept gaat er min of meer over dat de wereld ook een enema nodig heeft. De hele zooi reinigen met water en overnieuw beginnen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Thaumaturgy
TOOL Drummer: New Album Will Be Heavier Than 'Lateralus' - Apr. 8, 2004
TOOL drummer Danny Carey, guitarist Adam Jones and bassist Justin Chancellor have been jamming together for the past few months and they've already got the framework for 10 to 12 new songs, according to MTV.com.
"They're very much in the infant stage, where we have all these different jams and we start piecing them together," Carey told MTV.com. "There are no true arrangements yet. We like to develop ideas, but we don't want to solidify anything too much until [singer] Maynard [James Keenan] gets involved."
Although it's too early to get an overall read on the new songs, Carey described the material as heavier and more intense than the group's last disc, 2001's "Lateralus".
"There seems to be a little more brute force going on in the music, rather than being lighter and more intricate like some of the stuff on the last record," Carey said. "It still has quirky time changes, but so far we've been working on really heavy stuff."
Carey attributes the more aggressive vibe of the new material to TOOL's tours with such experimental bands as FANTÔMAS (featuring former FAITH NO MORE singer Mike Patton and SLAYER drummer Dave Lombardo) and Sweden's MESHUGGAH.
"Mike Patton and Dave Lombardo — those guys are a good, heavy influence," Carey said. "And we did most of the dates on our last tour with MESHUGGAH. They're incredibly heavy, so it was a good kick in the teeth playing with them."
The as-yet-untitled effort is tentatively expected in early 2005. Plans also exist for the group to issue a DVD of footage from the "Lateralus" tour this summer.
TOOL drummer Danny Carey, guitarist Adam Jones and bassist Justin Chancellor have been jamming together for the past few months and they've already got the framework for 10 to 12 new songs, according to MTV.com.
"They're very much in the infant stage, where we have all these different jams and we start piecing them together," Carey told MTV.com. "There are no true arrangements yet. We like to develop ideas, but we don't want to solidify anything too much until [singer] Maynard [James Keenan] gets involved."
Although it's too early to get an overall read on the new songs, Carey described the material as heavier and more intense than the group's last disc, 2001's "Lateralus".
"There seems to be a little more brute force going on in the music, rather than being lighter and more intricate like some of the stuff on the last record," Carey said. "It still has quirky time changes, but so far we've been working on really heavy stuff."
Carey attributes the more aggressive vibe of the new material to TOOL's tours with such experimental bands as FANTÔMAS (featuring former FAITH NO MORE singer Mike Patton and SLAYER drummer Dave Lombardo) and Sweden's MESHUGGAH.
"Mike Patton and Dave Lombardo — those guys are a good, heavy influence," Carey said. "And we did most of the dates on our last tour with MESHUGGAH. They're incredibly heavy, so it was a good kick in the teeth playing with them."
The as-yet-untitled effort is tentatively expected in early 2005. Plans also exist for the group to issue a DVD of footage from the "Lateralus" tour this summer.
- Thaumaturgy
- CALIBANaan
- Contacteer: