Old mans child
- HellcommandeR
- metal-willem
- Hieronimus
Oja, ik heb die split met Dimmu Borgir weer gevonden, daarop klinken ze best goed ja. Tijd om me er eens wat beter in te verdiepen dan 

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
- metal-willem
- Brömmerhead
- Hieronimus
Born of the Flickering is een geniaal, vooruitstrevend en helaas ondergewaardeerd album. Die Spaanse gitaren zijn majestueus, en de dubbele vocalen van Aldrahn en Galder klinken goed smerig. De overige albums zijn mij iets te gelikt, en rieken - zoals al gezegd - teveel naar Dimmu Bugger.
The True North, Strong and Free
- Sturmblast
Yokozuna schreef:OMC roelt.
En dat het laatste OMC album dezelfde productie en 2 members van Dimmu Borgir heeft, wil niet zeggen dat het ripoff of junior (wtf) is.
Gewoon toffe melodic blackmetal, niets op te klagen vind ik. Leuk nevenproject van Galder.
Theoretisch gezien is ,t andersom.
Dimmu heeft met galder een lid van OMC ingelijfd.
En Galder is met Dimmu een leuk neven project begonnen.
sinds Galder namelijk het meesterbrein achter OMC is.
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
- Hieronimus
Ik vind OMC veel meer een 'Viking' uitstraling hebben dan Dimmu, althans bij de nummers die ik gehoord heb dan
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Old Mans Child is één van mijn favoriete black-metalbands.
Heh, ik weet nog dat ik net The Pagan Prosperity had gekocht. FF aanzetten met de koptelefoon op, lekker hard, nummertje 1...
Heb mijn kop gestoten aan de rugleuning van mijn stoel omdat ik er van af lazerde, hehheh
Live overheersen ze alles. Eens een keer in Vera, eerst Sacramentum. He-lemaal te gek, wat een feest. Doch daarna kwam Old Mans Child. FUCKING HELL. "Sacramentum?! Wat is dat?!"
Heh, ik weet nog dat ik net The Pagan Prosperity had gekocht. FF aanzetten met de koptelefoon op, lekker hard, nummertje 1...
Heb mijn kop gestoten aan de rugleuning van mijn stoel omdat ik er van af lazerde, hehheh

Live overheersen ze alles. Eens een keer in Vera, eerst Sacramentum. He-lemaal te gek, wat een feest. Doch daarna kwam Old Mans Child. FUCKING HELL. "Sacramentum?! Wat is dat?!"
Ik masturbeer graag dure woorden in mijn conversaties. Zelfs als ik niet weet wat ze betekenen.
- Yokozuna
- Contacteer:
Die Galder kan wel geniale melodielijnen verzinnen hoor, zowel op gitaar als op keys, beetje onderschat heb ik soms het idee. En z'n ideeën raken niet op, ook de laatste OMC klinkt weer anders als de vorige (helaas wel zowat precies dezelfde productie als de laatste Dimmu, maarja).
mp3's: http://members.home.nl/yoko
- Hieronimus
Hier de tracklisting van die split met Dimmu:
Dimmu Borgir
1. Master of Disharmony 06:05
2. Devil's Path 05:30
3. Nocturnal Fear (Celtic Frost cover)
4. Nocturnal Fear (Celtically Processed)
Old Man's Child
5. St. Aidens Fall
6. Seed of the Ancient Gods
7. Manet of Sorgfull Igjennom Skogen
8. The Old Man's Child
9. ..og Jeg Iakttok Dodsrikets Inntog
Kan iemand mij zeggen of het nieuwe materiaal daar enigszins op lijkt?
Dimmu Borgir
Old Man's Child
5. St. Aidens Fall
8. The Old Man's Child
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- HellcommandeR
Die split is al voor de tigste keer uitgebracht.Hieronimus schreef:Hier de tracklisting van die split met Dimmu:
Dimmu Borgir
Old Man's Child
5. St. Aidens Fall
8. The Old Man's Child
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Ik vind OMC echt veel intressanter dan Dimmu. Die Galder is echt een riff meester en daar hebben ze een goeie aan bij Dimmu. Hij is heel creatief en verzint in zijn eentje meer goeie shit dan dimmu in de afgelopen 10 jaar met z'n allen. Want laten we wel wezen, het dream-team is niets zonder galder en Barker. Gewoon een midelmatige blackmetalband die door een overproducktie nog aardig te happen is. Galder heerst!
Support the dutch death scene!!!
- Sturmblast
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
In Defiance Of Existence is mij ooit es in gebakken vorm tussen de vingers gegleden. Ik kan me alleen echt met geen mogelijkheid herinneren waar die nou ook alweer naar smaakt. Ik ben dus ers bang dat het mij niet genoeg heeft weten te bekoren.
Ik zal de band wel een eerlijke tweede kans geven, eerdaags.
Ik zal de band wel een eerlijke tweede kans geven, eerdaags.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Hieronimus
Wat een kutzooiDemorpheus schreef:NEE!
nieuwe materiaal lijkt meer op de nieuwe dimmu
het oude materiaal lijkt wel wat op de oude dimmu
wat een verassing.
Maar dan ga ik toch voor de oude shit dan
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- DoodsRidder
- HellcommandeR
OLD MAN'S CHILD guitarist Galder (also in DIMMU BORGIR) has posted the following message on the group's web site:
"The new OLD MAN'S CHILD album is now finally almost finished after a quite long break. It was recorded in Fredman [in Gothenburg, Sweden] once again since I was pretty satisfied with the sound on the 'In Defiance of Existence' album [2003]. It's going to be mixed in early May so you can expect that Century Media will push it so it comes out as soon as possible. I only have an unmixed version at home, but even that sounds pretty good, so I have a feeling it will sound very good when finally mixed. It has 8 new songs and a re-recording of the old song 'Born of the Flickering'. The title of the new album is not quite decided yet but at this time I have decided to name it 'In the Orbit of Torment' but this might possibly be changed. I have done an 'ill-natured...' method on this album so every instrument is done personally except for the drums which was done by the Danish Reno Kiilerich [DIMMU BORGIR, EXMORTEM, VILE] which by the way did a killer job behind the drums. So all in all I must say I'm very happy with the album and hopefully everything will turn out good on the mixing side as well."
Yes, hopelijk wordt het net zo'n gaaf album als IDOE!HellcommandeR schreef:OLD MAN'S CHILD guitarist Galder (also in DIMMU BORGIR) has posted the following message on the group's web site:
"The new OLD MAN'S CHILD album is now finally almost finished after a quite long break. It was recorded in Fredman [in Gothenburg, Sweden] once again since I was pretty satisfied with the sound on the 'In Defiance of Existence' album [2003]. It's going to be mixed in early May so you can expect that Century Media will push it so it comes out as soon as possible. I only have an unmixed version at home, but even that sounds pretty good, so I have a feeling it will sound very good when finally mixed. It has 8 new songs and a re-recording of the old song 'Born of the Flickering'. The title of the new album is not quite decided yet but at this time I have decided to name it 'In the Orbit of Torment' but this might possibly be changed. I have done an 'ill-natured...' method on this album so every instrument is done personally except for the drums which was done by the Danish Reno Kiilerich [DIMMU BORGIR, EXMORTEM, VILE] which by the way did a killer job behind the drums. So all in all I must say I'm very happy with the album and hopefully everything will turn out good on the mixing side as well."
Misschien een optreden op Wacken om het nieuwe album te promoten?

Terug van weg geweest
- The Reckoning
Nee, ik vind de leads op IDOE toch wel behoorlijk gaaf, luister eens naar Black Seeds on Virgin Soil, echt gave riffs en die solo is ook echt heerlijk, en ik moet zeggen dat Galder ook best creatief is met een basgitaar.Narrative schreef:Ik vind zijn rhytm stukken super alleen zijn leads vind ik verschrikkelijk.
Astenu was veel beter daarin, die kon lekker traditioneel lead guitar spelen al werd dat soms ook wat saai.
Ik vind OMC echt veel beter dan DB, hopelijk zit er op deze schijf nog een gast optreden van Vortex ofzo, dan zou al het goeie van DB in een andere band worden gestopt!
Terug van weg geweest
-
- Contacteer:
-
Van Old Man's Child, vind ik "In the Shades of Life"
Echt het beste wat ze ooit hebben gemaakt !.
Ik heb helaas de orginele demo niet, maar gewoon op de split "Sons of Satan Gather for Attack"
N/P:Thyrane - Soulles and Broken
Echt het beste wat ze ooit hebben gemaakt !.
Ik heb helaas de orginele demo niet, maar gewoon op de split "Sons of Satan Gather for Attack"
N/P:Thyrane - Soulles and Broken
Mmm, wat ruik jij lekker! Heb je soms een drol in je borstzakje?
[img]http://rasi.lr.ttu.ee/~andresk/bnr/cult-metal.jpg[/img]
[img]http://rasi.lr.ttu.ee/~andresk/bnr/cult-metal.jpg[/img]
- HellcommandeR
En aangezien Ill-natured... een der vetste, zo niet dé vetste OMC plaat is, zou dit ook weleens vet kunnen worden.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- HellcommandeR