Woudgilde cd-r demo out now
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- Ktulu
- Contacteer:
Invloeden wil toch nog niet zeggen dat hij zichzelf er mee vergelijkt, als in even goed vindt?
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
-
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
Ktulu schreef:Invloeden wil toch nog niet zeggen dat hij zichzelf er mee vergelijkt, als in even goed vindt?
er staat niet dat deze beste knaap is beinvloed door deze bands maar dat de band hetzelfde klinkt, als in de zin van "In the vein of"....
en "in the vein" heeft volgens mij nog altijd de betekenis als in "in de zelfde stijl", of in deze zin beter gezegt "Klinkt hetzelfde als"....
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
Zeg je ook alleen maar omdat je hun vriendje bent. =Pverder lijkt me een vergelijking met Galgeras wel erg hoog gegrepen, want niemand zal ooit aan die geniale band tippen... goed, het is gammel en rommelig opgenomen, dat zal de overeenkomst dan wel zijn, maar speltechnisch.. Kazzmann is een meester op de gitaar en een ieder die hem heeft zien spelen denkt er over om te stoppen....... misshcien had ik dat ook maar moeten doen...
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Re: buurpz
Inderdaad, daar verbaasde ik me ook al over. Al noemen een aantal mensen hier het niet waarderen als je er kritiek over levert.ik stamp je kapot schreef:Woudgilde cd-r demo is nu verkrijgbaar voor 5€ bij woudgilde.
5 black hymns in the vein of Lugubrum,Galgeras,Hate Forest and Judas Iscariot.
Tja, ik sanp de vergelijking tussen die band ook niet echt..
hate Forest klinkt totaal niet als Judas Iscariot
Judas Iscariot klinkt totaal niet als Galgeras
Lugubrum klinkt niet als hate forest
en zo kan ik nog wel doorgaan...
beetje een vreemd lijstje...
verder lijkt me een vergelijking met Galgeras wel erg hoog gegrepen, want niemand zal ooit aan die geniale band tippen... goed, het is gammel en rommelig opgenomen, dat zal de overeenkomst dan wel zijn, maar speltechnisch.. Kazzmann is een meester op de gitaar en een ieder die hem heeft zien spelen denkt er over om te stoppen....... misshcien had ik dat ook maar moeten doen...
In the vein of klinkt ook eerder als in de trant van, dan beinvloed door. Daardoor komt zo een gevarieerd lijsjte raar over.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- DoodsRidder
Waarom zou je geen invloeden kunnen hebben van verschillende stijlen black metal? Lig toch niet zo te zeiken over "in the vein of".
En Woudgilde heette vroeger Nevelheim en toen is er ook al een demo uitgebracht. Dus van die onzin van "er is wel een site maar geen muziek" moet je ook niet komen aanzetten...
Voortaan eens wat beter research doen voordat je iemand begint af te zeiken.
En als iemand € 5 voor een cdr wil vragen moet die dat zelf weten, en als jij de demo daarom niet koopt ook.
Ik heb heb de demo iig besteld, want de nummers die ik er al van had gehoord klonken niet verkeerd en hadden weer eens een ouderwetse Black Metal sfeer. Iets wat veel bands tegenwoordig missen.
En Woudgilde heette vroeger Nevelheim en toen is er ook al een demo uitgebracht. Dus van die onzin van "er is wel een site maar geen muziek" moet je ook niet komen aanzetten...
Voortaan eens wat beter research doen voordat je iemand begint af te zeiken.
En als iemand € 5 voor een cdr wil vragen moet die dat zelf weten, en als jij de demo daarom niet koopt ook.
Ik heb heb de demo iig besteld, want de nummers die ik er al van had gehoord klonken niet verkeerd en hadden weer eens een ouderwetse Black Metal sfeer. Iets wat veel bands tegenwoordig missen.
hmm nuja goed,ga me er al helemaal niet druk om maken,doelde idd meer op dat er invloeden van die bands in de muziek te vinden zouden kunnen zijn,sorry voor het gebrekkige engels dan.
Vind het overigens wel triest dat mensen over de 5 euro die ik er voor vraag gaan lopen klagen het zal me eerlijk gezegd aan mn reet roesten of ik die demo's nou verkoop of niet,maak de muziek uiteindelijk voor mezelf
Vind het overigens wel triest dat mensen over de 5 euro die ik er voor vraag gaan lopen klagen het zal me eerlijk gezegd aan mn reet roesten of ik die demo's nou verkoop of niet,maak de muziek uiteindelijk voor mezelf
en ulle muudr kumt kluur
- DoodsRidder
Precies. € 5.- vind ik niet veel... Bij elk gerespecteerde distro zul je zien dat dat een hele redelijke prijs is.Woudgilde schreef: Vind het overigens wel triest dat mensen over de 5 euro die ik er voor vraag gaan lopen klagen het zal me eerlijk gezegd aan mn reet roesten of ik die demo's nou verkoop of niet,maak de muziek uiteindelijk voor mezelf
Oh, er wordt niet genoeg rommel blackmetal gemaakt? Kom nou toch eens op, als er een scene is waar veel troep vandaan komt is het wel de blackmetal scene. En als je je muziek uit wilt brengen vind ik dat je minstens wat moeite kunt doen door bijvoorbeeld fatsoenlijk op te namen en een beetje moeite te doen om iets af te leveren wat ergens voor staat, en waar mensen voor willen betalen. Die kankerzooi van een heleboel van die kankerbands tegenwoordig hoeft toch geen hond. Het enige dat het doet verkopen is het feit dat het rauw, true, evil en extreem is.NecroNoud schreef:
Kinderachtige gekanker altijd van die lui die denken met hun 3 riffjes nummers een of andere briljante band te zijn. Dan wordt er gezegd dat het als darkthrone klinkt, maar wie wil er nou eigenlijk als darkthrone klinken? Respect hoor, daar niet van, maar als je als band al zo tering lang bestaat en voicemail opnames blijft maken dan zit er iets niet goed. Is er tegenwoordig niet meer iets van een persoonlijke uitdaging in de blackmetal scene of draait het puur om uiterlijk?
Dat tweede is ondertussen wel ongeveer het geval denk ik, en daarom vind ik het doodnormaal dat mensen met een scheef ook naar dit soort nieuws kijken. Godverdomme.....
Precies, en maar goed ook, maar wat zou het je ook schelen als je het verkoopt voor 1,50? De winst voor dat lege cdtje maak je toch wel, als het je daar om gaat.Woudgilde schreef:hmm nuja goed,ga me er al helemaal niet druk om maken,doelde idd meer op dat er invloeden van die bands in de muziek te vinden zouden kunnen zijn,sorry voor het gebrekkige engels dan.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
vind het beetje vreemd waarom denkent iedereen dat ik er geen moeite voor zou hebben gedaan,als jullie denken dat ik crap zou uitbrengen voor mn plezier dan zijn jullie behoorlijk achterlijk,ik zou best mn werk op cd uit willen brengen maar om finaciele redenen kan ik dat nog niet,en waarom ik er 5 euro voor vraag,ben gewoon naar een gemiddelde distro gegaan in dit geval Kaladruna,waar iki regelmatig dingen bestel,en die qua qualiteit en lay out van de cds bijna identiek zijn aan wat ik uitbreng en die worden voor 5 euro verkocht dus vandaar...
en ulle muudr kumt kluur
omdat mijn karkas sinds donderdag immobiel is door een keel en oorontsteking hebben de orders wat vertraging, de meeste zullen van (maandag dus) op de bus gaan.banisher schreef:Douwe? penis!
gvd, waarom heb je me dat kreng nog niet opgestuurd?:p
Overigens geef Svenson daar wel gelijk,er word veel brol uitgebracht tegenwoordig,maar als het brol is koop ik het ook gewoon niet,of het moet zo hilarisch slecht zijn natuurlijk....

en ulle muudr kumt kluur
Hehehe precies, grappige troep als disfigured corpse.Woudgilde schreef:[..]
omdat mijn karkas sinds donderdag immobiel is door een keel en oorontsteking hebben de orders wat vertraging, de meeste zullen van (maandag dus) op de bus gaan.
Overigens geef Svenson daar wel gelijk,er word veel brol uitgebracht tegenwoordig,maar als het brol is koop ik het ook gewoon niet,of het moet zo hilarisch slecht zijn natuurlijk....
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- DoodsRidder
Ok ik heb het nu hier.... En ik het klink echt lekker zeker voor een eerste demo... vergelijkbaar met de eerste demo's van haardstrijd al klinkt Wouldgilde niet zo kil. Maar voor de rauwe BM-ers onder ons. die beetje oude rauwe bm kunnen waarderen is dit een must. Ziekelijke stukjes erin. En ik kan net wachten wat de toekomst gaat brengen. Het zal wel veel belovend gaan worden.
"Oh, er wordt niet genoeg rommel blackmetal gemaakt? Kom nou toch eens op, als er een scene is waar veel troep vandaan komt is het wel de blackmetal scene. En als je je muziek uit wilt brengen vind ik dat je minstens wat moeite kunt doen door bijvoorbeeld fatsoenlijk op te namen en een beetje moeite te doen om iets af te leveren wat ergens voor staat, en waar mensen voor willen betalen. Die kankerzooi van een heleboel van die kankerbands tegenwoordig hoeft toch geen hond. Het enige dat het doet verkopen is het feit dat het rauw, true, evil en extreem is."
Ja, zeg ik dan dat ik die demo koop omdat ie een slecht geluid heeft of omdat er een stoer imago om de band heenhangt? Nee toch.
Ik koop een cd/demo wat dan ook omdat de muziek mij bevalt en omdat het mij wat diet/iets in me oproept.
En als ik een band slecht vind, dan heb ik niet de drang iedereen dat te moeten laten weten of op te gaan dringen. Of de band zelf te gaan vervelen door anoniem te gaan posten op hun gastenboek of dergelijke onzin.
En of die band nou als true bestempeld wordt of niet, daar heb ik schijt aan.
Ja, zeg ik dan dat ik die demo koop omdat ie een slecht geluid heeft of omdat er een stoer imago om de band heenhangt? Nee toch.
Ik koop een cd/demo wat dan ook omdat de muziek mij bevalt en omdat het mij wat diet/iets in me oproept.
En als ik een band slecht vind, dan heb ik niet de drang iedereen dat te moeten laten weten of op te gaan dringen. Of de band zelf te gaan vervelen door anoniem te gaan posten op hun gastenboek of dergelijke onzin.
En of die band nou als true bestempeld wordt of niet, daar heb ik schijt aan.
Heb 'm nu geluisterd, best goed voor een demo. Eigenlijk jammer zelfs dat het een demo betreft, want hierdoor is de opnamekwaliteit van een dergelijk zwak niveau dat de gitaren nogal weggemoffeld zijn zodat je niet elk riffje goed kunt onderscheiden uit de brei van geluid. Als tweede kleine kritiekpuntje vind ik dat de outro wel heel abrupt ophoudt. De volgende keer mag je van mij best wat langer doorgaan en er een mooi einde aan breiden, want die track klonk erg goed. 
Vocalen zijn in orde.
Al met al dus een heel aardig begin, met uiteraard nog wel ruimte voor verbetering.

Vocalen zijn in orde.
Al met al dus een heel aardig begin, met uiteraard nog wel ruimte voor verbetering.
Onbelangrijk, doch vaag detail: Bij mijn exemplaar gaat track nummer 1 na een paar seconde ruisachtige stilte meteen door naar track 2.
Dit wil gelukkig niet zeggen dat het eerste nummer (Galgeveld) hiermee overgeslagen wordt, want die zit nu dus op track 2 en i.p.v 5 nummers heeft de mijne er 6.
Meer lieden die dit hebben?
Dit wil gelukkig niet zeggen dat het eerste nummer (Galgeveld) hiermee overgeslagen wordt, want die zit nu dus op track 2 en i.p.v 5 nummers heeft de mijne er 6.
Meer lieden die dit hebben?
hmm dat is normaal,de mast komt van tape en heb ik in mn pc geladen,die stilte is het begin van de tape,heb ik er nog niet uit kunnen krijgen met fatsoen,gewoon niet op letten,tegen de volgende release heb ik nieuwe aparatuur en heb ik van zulke ongemakkelijkheden geen last meer,mijn excuses daarvoor nog
en ulle muudr kumt kluur
is onder de naam Woudgilde de eerste jah,heb die eerste demo ong 2 jaar terug uitgebracht maar dat was onder een andere naam,die demo is overigens uitverkocht,mss dat ik m ooit nog eens opnieuw uitbreng,maar die demo had een hoog Burzum gehalte,dus eig alleen interessant voor de Burzum fanaten.Robgoroth schreef:Begin? Was dit niet Demo nummer II?
en ulle muudr kumt kluur