Ach ja, ik hoor wel degelijk de verschillen, maar ik vroeg me gewoon af wat nu precies de kenmerken waren van de diverse substijlen. Maar ja, er zijn zoveel randgevallen dat je op een bepaald moment gewoon het overzicht kwijt raakt.
Kijk, ik ben dus helemaal niet tegen het categoriseren van Metal. Maar Metal is zo divers dat ik onderhand gek word van alle verschillende substijlen. Maar ja, je kan natuurlijk niet iedereen in een bepaalde categorie plaatsen.
Ik vind zelf bands die niet in een bepaalde categorie te plaatsen zijn erg interessant. Vind ik zelf een indicatie van een band die openstaat voor veel invloeden van verschillende stijlen en dat maakt het voor mij als luisteraar al stukken leuker om ernaar te luisteren.
Maar ja, als ik een CD goed vind maakt het me eigenlijk geen ruk uit wat voor soort Metal het is. Ik luister van Speed tot Death, heel divers dus. Het is maar net waar ik op dat moment naar wil luisteren...
Ik luister bv. altijd naar Black of Death Metal als ik aan het schrijven ben. Tenminste, als ik met een Thriller bezig ben. Metal brengt me precies in die sfeer die ik nodig heb

Ik schrijf daarnaast ook Horror verhalen, maar dan luister ik vooral naar Horror Soundtracks. Nu we het er toch over hebben, weet iemand een adres waar ik de Soundtracks van de Friday the 13th films kan kopen? Of misschien heeft iemand van jullie die nog ergens liggen en wil ie er vanaf?