allegiance - vrede
- pier_hier
- Contacteer:
allegiance - vrede
ik kwam laatst deze schijf eens tegen
lekkere zweedse blackmetal, symphonisch maar toch snel en krachtig. afwisselende stukken, goeie productie
wellicht niet geheel in de smaak der puristen, maar goed te verteren, mede dankzij de afwisselende viking achtige stukken en de gave heavy metal solo's zo nu en dan
lekkere zweedse blackmetal, symphonisch maar toch snel en krachtig. afwisselende stukken, goeie productie
wellicht niet geheel in de smaak der puristen, maar goed te verteren, mede dankzij de afwisselende viking achtige stukken en de gave heavy metal solo's zo nu en dan
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
damn! Nu heb je me benieuwd gemaakt. Ik ken van Allegiance alleen "Blodornsoffer" en dat is voor mijn doen wel behoorlijk truie black. Idd een nette productie en her en der een geniale gitaarsolo, maar knetterhad en toch wel compromisloos voor de rest...
wat ik van hun laatste album ( Hymns of Blood) heb gehoord is ook wel blazend. Vrede heb ik jammergenoeg nog niet in handen mogen hebben, dat zal maar snel moeten veranderen, ik wil nu weten hoe het geluid zich op die schijf ontpopt.
maargoed, ik ben geen purist verder dus laat ik het oordeel daarover aan onze truie blackies over
.
wat ik van hun laatste album ( Hymns of Blood) heb gehoord is ook wel blazend. Vrede heb ik jammergenoeg nog niet in handen mogen hebben, dat zal maar snel moeten veranderen, ik wil nu weten hoe het geluid zich op die schijf ontpopt.
maargoed, ik ben geen purist verder dus laat ik het oordeel daarover aan onze truie blackies over

Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Vrede heeft absoluut zijn momenten, het (spaarzame en dus smaakvolle) gebruik van keyboards is erg goed en de Marduk-goes-viking-metal sound van Bogge (B War) en Fredrik (Andersson) is gaaf.
Ik heb zelf trouwens ook Hymn till hangagud (met het geweldige nummer Himmelen Rämnar) en Blodörnsoffer. Viel me op dat Moonsorrow op Kivenkantaja een riff van Allegiance heeft gejat (althans, het lijkt er verdacht veel op).
Ik heb zelf trouwens ook Hymn till hangagud (met het geweldige nummer Himmelen Rämnar) en Blodörnsoffer. Viel me op dat Moonsorrow op Kivenkantaja een riff van Allegiance heeft gejat (althans, het lijkt er verdacht veel op).
The True North, Strong and Free
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Moet je Wings of Antichrist van Triumphator eens luisteren. Daarbij vergeleken is Fredrik bij Allegiance nog heel innovatief bezig.nuberus schreef:Helaas drumt Fredrik Andersson mee. De beste kerel kan werkelijk maar een beperkt aantal patronen neerleggen, waardoor zo'n beetje alles wat ie indrumt als eenheidsworst klinkt. Oftewel klinkt teveel als Marduk.
The True North, Strong and Free
Goede band, Hymn Till Hangagud is met afstand mijn favoriet, Höfdingadrapa is echt een supernummer, net als "The Third Raven" en eigenlijk de meeste nummers op dat album.
Er is dus echt een nieuwe CD, ik had hem een tijd geleden gedownload, alleen daar stonden alleen maar nummers van eerdere albums op, zal wel een fout geweest zijn..
Er is dus echt een nieuwe CD, ik had hem een tijd geleden gedownload, alleen daar stonden alleen maar nummers van eerdere albums op, zal wel een fout geweest zijn..
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
-
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Heb Vrede inmiddels ook bemachtigd en ge-evalueerd.
Wat ik stiekem al verwachtte blijkt idd te kloppen. Aan Pier z`n relaas was al te merken dat Vrede stukken toegankelijker is dan de voorganger, zo heb ik dat ook ervaren. Overigens, toegankelijk niet in de negatieve zin van `t woord, want de plaat is nog altijd duister, hard en echt wel blackmetal. Maar ook enigzins sfeervoller en afwisselender.
Ik weet eerlijk gezegd niet welke plaat ik nou beter moet vinden. Toch nog maar eens beide aan een draaibeurtje onderwerpen. Ze zijn iig allebei verrekte moeite waard!
Wat ik stiekem al verwachtte blijkt idd te kloppen. Aan Pier z`n relaas was al te merken dat Vrede stukken toegankelijker is dan de voorganger, zo heb ik dat ook ervaren. Overigens, toegankelijk niet in de negatieve zin van `t woord, want de plaat is nog altijd duister, hard en echt wel blackmetal. Maar ook enigzins sfeervoller en afwisselender.
Ik weet eerlijk gezegd niet welke plaat ik nou beter moet vinden. Toch nog maar eens beide aan een draaibeurtje onderwerpen. Ze zijn iig allebei verrekte moeite waard!
Perhaps you should try the morgue
Zeker, ik vind Blodornsoffer en Vrede allebei niet zo boeiend, dus als je die al goed vindt, moet je die eerste helemaal te gek vindenpier_hier schreef:dan moet ik nodig nog eens t oudere werk horen

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm