24 juni: CEPHALIC CARNAGE + isle of man + caedere

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
iomrocks
Contacteer:

24 juni: CEPHALIC CARNAGE + isle of man + caedere

Bericht door iomrocks » di apr 27, 2004 10:30 am

do. 24 juni
goudvishal arnhem
20.00
6 eurootjes

CEPHALIC CARNAGE (USA) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ISLE OF MAN
CAEDERE

www.goudvishal.nl

Rascul

Bericht door Rascul » di apr 27, 2004 10:34 am

Heersch, dat wordt mn verjaardagsfeestje :D
Makkers staakt uw wild geraas

Butcher

Bericht door Butcher » di apr 27, 2004 11:15 am

ik heb dan toch al zomervakantie, dus waarom ook niet

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di apr 27, 2004 11:47 am

daar wil ik ook wel bij zijn ja, denk ook wel dat dat door gaat!!!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

!slayer!

Bericht door !slayer! » di apr 27, 2004 12:50 pm

aanwezig

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di apr 27, 2004 1:34 pm

Cephalic Carnage heb ik dit jaar al ietsjes te vaak gezien. Stelletje mislukte clowns zij het...
De muziek is rommelig ( en dan niet de rommel de je boeit), oninspirerend en de muzikale/vocale prestaties zijn maar matig.

Kortom, loop er niet echt warm voor!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

emillio
Contacteer:

Bericht door emillio » di apr 27, 2004 4:56 pm

Voor zover ik weet is de tour van CELPHALIC CARNAGE volledig gecancelled!
www.musketeerofdeath.nl

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » di apr 27, 2004 5:30 pm

Gr. Dracula schreef:Cephalic Carnage heb ik dit jaar al ietsjes te vaak gezien. Stelletje mislukte clowns zij het...
De muziek is rommelig ( en dan niet de rommel de je boeit), oninspirerend en de muzikale/vocale prestaties zijn maar matig.

ik zou het eerder geniaal noemen.
We Make You Begging On The Streets Of London!

metal-willem

Bericht door metal-willem » di apr 27, 2004 5:31 pm

RingWorm schreef:[..]
ik zou het eerder geniaal noemen.
Moet jij weten.

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » di apr 27, 2004 5:34 pm

metal-willem schreef:[..]
Moet jij weten.
val kapot met je zinloze opmerkingen

metal-willem

Bericht door metal-willem » di apr 27, 2004 5:36 pm

RingWorm schreef:[..]
val kapot met je zinloze opmerkingen
Okee!

Rascul

Bericht door Rascul » di apr 27, 2004 5:37 pm

Gr. Dracula schreef:Cephalic Carnage heb ik dit jaar al ietsjes te vaak gezien. Stelletje mislukte clowns zij het...

Als jij dat rommelig noemt ben ik nieuwd wat jij wel strak vindt!

Ktulu
Contacteer:

Bericht door Ktulu » di apr 27, 2004 5:40 pm

Isle of man is iig wel strak.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]

[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]

[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]

Jesper

Bericht door Jesper » di apr 27, 2004 6:24 pm

emillio schreef:Voor zover ik weet is de tour van CELPHALIC CARNAGE volledig gecancelled!
O...das wel jammer...
Heus.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di apr 27, 2004 7:24 pm

Rascul_Waznagga schreef:[..]

Als jij dat rommelig noemt ben ik nieuwd wat jij wel strak vindt!
Nou, m`n kont om te beginnen, maar dat zal wel niet ter zake doen...

De mannen spelen niet slecht, maar niet bijzonder. Instrumentbeheersing is voldoende aanwezig om `t podium te beklimmen, mijn bescheiden mening is echter wel dat het gespeelde niet op elkaar aansluit. Dus vind ik het geheel idd niet strak genoeg.

Er moet voor mij absoluut saamhorigheid in `t spel aanwezig zijn.Aan instrumenten die alle kanten op dreigen te lopen heb ik weinig boodschap.

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » di apr 27, 2004 7:44 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

Nou, m`n kont om te beginnen, maar dat zal wel niet ter zake doen...

De mannen spelen niet slecht, maar niet bijzonder. Instrumentbeheersing is voldoende aanwezig om `t podium te beklimmen, mijn bescheiden mening is echter wel dat het gespeelde niet op elkaar aansluit. Dus vind ik het geheel idd niet strak genoeg.

Er moet voor mij absoluut saamhorigheid in `t spel aanwezig zijn.Aan instrumenten die alle kanten op dreigen te lopen heb ik weinig boodschap.
dan is jou kont dus erg strak.. :wink:
ik denk dat die mannen hun instrument heel goed beheersen, ze maken hun muziek gewoon heel technisch, waardoor sommige momenten misschien rommelig overkomen.

Rascul

Bericht door Rascul » di apr 27, 2004 7:55 pm

Over instrumentbeheersing gesproken, DIE DRUMMER!!!!

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » di apr 27, 2004 8:15 pm

onder andere...super strakke/snelle drummer!

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » wo mei 05, 2004 4:42 pm

en ja hoor, net zoals de traditie in goudvishal, is dit concert ook weer gecancelled

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do mei 20, 2004 3:02 pm

is kut idd, ik zouer heen gaan gvd
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Fusion

Bericht door Fusion » do mei 20, 2004 3:03 pm

Luister jij met je endeldarm ofzo :roll:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

saz

Bericht door saz » do mei 20, 2004 3:06 pm

haha idd en die bassist is een sprinkhaan met de motoriek van een gorilla :D
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do mei 20, 2004 3:21 pm

Fusion schreef:[..]

Luister jij met je endeldarm ofzo :roll:
Goh, de intelligentie stijgt hier weer de pan uit. Zal we aan `t lekkere weer liggen...

Ik luister kritisch, waarde, en blijf bij het gezegde. Als jij het niet met mij eens bent hoor ik graag waarom niet i.p.v dat je je vage dingen af gaat vragen.

Fusion

Bericht door Fusion » do mei 20, 2004 3:26 pm

Als je ook maar IETS van drummer bijvoorbeeld afweet, en ook afgaat op hoe andere drummers (uit ook bijvoorbeeld de jazz wereld) reageren op hem, kun je ONMOGELIJK zeggen dat
De mannen spelen niet slecht, maar niet bijzonder
.

Plus dat ik denk dat weinig mensen (ik iig NIET) de volgende definitie van strakheid
hanteren:
, mijn bescheiden mening is echter wel dat het gespeelde niet op elkaar aansluit. Dus vind ik het geheel idd niet strak genoeg
[edit](er van uitgaande dat je de afzonderlijke stukken of riifs bedoelde en hoe de verschillende partijen van de muzikanten bij elkaar passen).[/edit]
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

saz

Bericht door saz » do mei 20, 2004 3:27 pm

ze spelen wel strak hoor, maar de Gr. vindt het waarschijnlijk gewoon "rommelig" klinken

en ik trouwens ook..

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do mei 20, 2004 3:32 pm

Wat jouw defenitie van strak is ( ja...wat is die overigens?) zal me de kiezen jeuken. Als ik een muzikaal geheel "rommelig" vind klinken dan is het voor mij automatisch niet strak. En rommelig vind ik het al om te beginnen wanneer de instrumenten alle kanten op dreigen te lopen wat bij deze band het geval is. En ik heb ze meerdere keren live gezien met elke keer dezelfde indruk.

Van drummen weet ik weinig als muzikant want ik ben er geen, als publiek heb ik echter genoeg strakke drummers in alle metalgenres aan het werk gezien. Ik kan dus wel degelijk appelen van peren scheiden. Hoe de andere drummers op de beste man reageren is mijn zaak ook niet, fijn dat hij het allemaal zo goed kan, mij overtuigt hij echter niet.

Meer vragen?

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » do mei 20, 2004 3:36 pm

auwtjs

Fusion

Bericht door Fusion » do mei 20, 2004 3:41 pm

Gr. Dracula schreef:En rommelig vind ik het al om te beginnen wanneer de instrumenten alle kanten op dreigen te lopen wat bij deze band het geval is
Ik snap echt niet wat je hiermee bedoelt. De verschillende muzikanten spelen andere maten? Toonladders? Idiomen? Syncopen? Wat is in hemelsnaam 'de instrumenten alle kanten op dreigen te lopen'? :? :?
Gr. Dracula schreef:Van drummen weet ik weinig als muzikant want ik ben er geen, als publiek heb ik echter genoeg strakke drummers in alle metalgenres aan het werk gezien. Ik kan dus wel degelijk appelen van peren scheiden. Hoe de andere drummers op de beste man reageren is mijn zaak ook niet, fijn dat hij het allemaal zo goed kan, mij overtuigt hij echter niet.
Ik ga (zelf ook als muzikant) liever op de mening af van wel muzikanten en zeker nog eens uit genres waarvan ik weet dat daar veelal de beste muzikanten (op vele vlakken) zich in begeven. Ik ken genoeg bands waar de gemiddelde niet-muzikant gewoon niets mee kan, of zelfs hele genres. Dus ik vertrouw niet altrijd op dat soort meningen.

Fusion

Bericht door Fusion » do mei 20, 2004 3:45 pm

Gr. Dracula schreef:Wat jouw defenitie van strak is ( ja...wat is die overigens?)
Das heel simpel: iedere noot op de bedoelde plaats :roll:

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do mei 20, 2004 3:55 pm

Oke, uitleg:

muziek vormt voor mij 1 geheel wat bestaat uit meerdere aspecten ( instrumenten + vocalen) die op een zodanige manier op elkaar aansluiten dat ze tot dat geheel komen. Dat kan bevoorbeel liggen aan geluidsverhoudingen (drums hard, gitaar zachter, etc), aan afzonderlijke partijen per instrument, aan de aaneenschakeling van de instrumenten - dat die niet lekker botert - etc. Mijn excuses, ik beheers de vaktermen niet voldoende om je op dat niveau uitleg te geven.

Waar het mij bij deze band om gaat is dat ieder instrument zijn eigen ding ( al wel strak of niet ) doet, maar het voor mij maar niet tot een goed lopend geheel kan komen. Het is me te rommelig en het heleel is naar mijn inziens daarom dus niet strak. De vocalen daar nog eens bovenop en het feest is totaal ontregeld. Zo zijn mijn ervaringen met deze band, ik kan het ook niet helpen :).

Wat die drummer allemaal kan geloof ik wel, maar ik luister nogmaals niet alleen naar de instrumenten afzonderlijk maar als naar muziek als geheel. Als dat geheel mij niet weet te bekoren en ik ook, dan houdt het voor mij simpelweg op! De muzikanten wisten me eveneens niet omver te donderen met hun capriolen, nogmaals, ze zullen geheid goed zijn in wat ze doen, live heb ik stukken betere mensen aan `t werk gezien.

Op welke meningen jij vertrouwt moet je nogmaals zelf weten. Ik blijg iig bij de mijne!

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do mei 20, 2004 4:02 pm

Das heel simpel: iedere noot op de bedoelde plaats :roll:
Ik snap e punt maar daar ben ik het dus niet mee eens!

Als ik nu es een gitaar pak daar een stuk op speel en daarbij alle noten op de door mij bedoelde plaats plaats...dan wil ik nog eens weten hoe strak je mijn brei zal ervaren.

Er is volgens mij immers geen "vaste bedoelde plaats". Die is geheel individueel voor een band/muzikant, anders hadden wel 100 bands die precies hetzelfde zouden klaarspelen.

Fusion

Bericht door Fusion » do mei 20, 2004 4:08 pm

Gr. Dracula schreef:Er is volgens mij immers geen "vaste bedoelde plaats". Die is geheel individueel voor een band/muzikant, anders hadden wel 100 bands die precies hetzelfde zouden klaarspelen.
Ok, als je moderne klassieke muziek, bepaalde Indiase muziek en (bepaalde aspecten van) geimproviseerde jazz en nog een aantal genres gaat bekijken, geef ik je gelijk. Voor de rest, en ZEKER bij metal, echter niet. Al deze muziek is in partituur uit te schrijven, en als een band nummers schrijft, doen ze dit gewoon met hulpmiddelen als uittellen, een clicktrack en/of drummer etc etc. Oftewel, de muziek zit gevangen in een bepaalde maatsoort en de noten weer daarin en als alle muzikante zich daaraan houden, is t strak, anders niet.

(Wat overigens niet wil zeggen dat ik soms onstrak niet kan waarderen, zoals bijv oude Megadeth!!!)
Laatst gewijzigd door Fusion op do mei 20, 2004 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Fusion

Bericht door Fusion » do mei 20, 2004 4:09 pm

Gr. Dracula schreef:Oke, uitleg:
Ik snap ongeveer wat je bedoelt nu... :? Denk ik ;)
Gr. Dracula schreef:Op welke meningen jij vertrouwt moet je nogmaals zelf weten. Ik blijg iig bij de mijne!
Ik ook!

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » do mei 20, 2004 4:15 pm

Ik vind 't ook totale bagger, hoe technisch het ook is kan me vrij weinig interesseren het klinkt gewoon niet lekker.
Techniek kan nooit een excuus zijn voor arelaxte muziek.
Overigens ben ik van mening dat "muzikanten" (de gemiddelde boerelul met een half jaar drum/gitaar/bass ervaring beschouwt zichzelf tegenwoordig al als muzikant) zich teveel laten leiden door de capriolen van 1 enkel instrument binnen de muziek dan de totale muziek waar 't toch uiteindelijk om gaat.

saz

Bericht door saz » do mei 20, 2004 4:22 pm

zwarte krijser schreef: Techniek kan nooit een excuus zijn voor arelaxte muziek.
:lolup:

Violent God
Contacteer:

Bericht door Violent God » do mei 20, 2004 4:24 pm

zwarte krijser schreef: Techniek kan nooit een excuus zijn voor arelaxte muziek.
Muziek hoeft echt niet altijd relaxed te zijn hoor...
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]

Fusion

Bericht door Fusion » do mei 20, 2004 4:24 pm

zwarte krijser schreef:Overigens ben ik van mening dat "muzikanten" (de gemiddelde boerelul met een half jaar drum/gitaar/bass ervaring beschouwt zichzelf tegenwoordig al als muzikant) zich teveel laten leiden door de capriolen van 1 enkel instrument binnen de muziek dan de totale muziek waar 't toch uiteindelijk om gaat.
De gemiddelde boerenlul die een half jaar speelt hoort/begrijpt die capriolen nog niet...

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » do mei 20, 2004 4:26 pm

Violent God schreef:[..]

Muziek hoeft echt niet altijd relaxed te zijn hoor...
Juist, zoals gabber. Maar wat bedoel je hiermee?

Violent God
Contacteer:

Bericht door Violent God » do mei 20, 2004 4:27 pm

De gemiddelde boerenlul die een half jaar speelt hoort/begrijpt die capriolen nog niet...
Precies. Er is een duidelijk verschil tussen doordachte, nauwkeurig uitgewerkte chaos en gewoon niet kunnen spelen.
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » do mei 20, 2004 4:29 pm

Als 't allebei kut klinkt maakt dat niet uit.

Violent God
Contacteer:

Bericht door Violent God » do mei 20, 2004 4:29 pm

zwarte krijser schreef:[..]

Juist, zoals gabber. Maar wat bedoel je hiermee?
Als je de techniek ervoor hebt, mag je best laten zien wat je kan. (natuurlijk hoort de kunst van het schrijven van goed lopende nummers hier ook bij)

Violent God
Contacteer:

Bericht door Violent God » do mei 20, 2004 4:31 pm

zwarte krijser schreef:Als 't allebei kut klinkt maakt dat niet uit.
Dan ligt het er dus gewoon aan dat jij alleen van gemakkelijk in het gehoor liggende muziek houdt.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » do mei 20, 2004 4:39 pm

Nee hoor, enkel dat ik Cephalic Carnage niet lekker vond klinken en dat het feit dat ze technisch zijn daar voor mij niks aan verandert :P

Plaats reactie