Insision

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Insision

Bericht door Gr. Dracula » ma mei 10, 2004 10:53 am

Als je op een saaie zondagavond je cd-kast uit begint te mesten, kom je plots verloren schatten tegen! Oftewel cd`s waarvan je niet eens meer weet dat je ze hebt ( hemul, wat een luxeprobleem...). Zo blij als een kind breng je de verloren schaap weer terug naar de kudde middels een grondige draaibeurt....en sla je jezelf hard op je kanis voor het feit dat deze schaap zo lang doelloos rondgezworven heeft.

Goed, dit alles overkwam mij gisteraaf toen ik opeens op "Beneath the Folds of Flesh" van Isision stuitte.

Isision is een puike deathmetal band van Zweedse afkomst. Zweedse? Nu zie ik opeens teleurstelling op menig smoelwerk verschijnen met de intentie deze topic weer dicht te pleuren.
Maar WACHT!!! Insision valt absoluut buiten de boot als we het over de "melodieuze Zweedse deathmetal" gaan hebben. Deze band veegt de vloer aan met melodie en zet meteen toon met een reteharde, allesverpulverende opener van hun 29 min durende album.

Isision is eigenlijk het "lelijke eendje' van Zweden. Sinds 1997 al bezig met het uitbrengen van demo`s en een MCD ( dat alles in eigen beheer) en pas in 2002 lukt het ze een echt album uit te brengen via Earache. De schijf in kwestie tooit met de titel "Beneath the Folds of Flesh", telt 9 nummers en 29 minuten. Kort maar krachtig, zullen we maar zeggen. Maar mensen, ik verzeker u, gedurende die 29 minuten zult u ervaren hoe het is om onder een goederentrein te gareken, om van 101 hoog naar beneden te storten en hoe de bodem onder uw voeten vergruist wordt.

Isision mag zich gerust meten met hun Amerikaanse en Poolse collegae. Snoeiharde teringnsnelle, vernietigende kracht bllaast u tegen glazen ruiten en stenen muren. Een lage, grommende strot peutert uw hoofdinhoud (voor zover aanwezig) via uw neus naar buiten om daar vervolgens uw schoenen mee te veteren.

Eerdaags komt hun 2de album uit. De zon zal op die dag niet ondergaan voor mij.

En wat u betreft... VLIEGEN naar de platenboer, ellendelingen!

http://www.insision.com
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » ma mei 10, 2004 11:01 am

je verhaaltje heeft me erg nieuwsgierig gemaakt.

even een luisterbeurt geven
Gelegenheids Satanist

Forseti's Justice

Bericht door Forseti's Justice » ma mei 10, 2004 11:35 am

toffe band, toffe lui, nog eens een demootje van ze gekocht op wacken. jammer dat ze hier, voor zover ik weet, nog nooit langsgeweest zijn.

Svenson

Bericht door Svenson » ma mei 10, 2004 11:44 am

Gave band, al heb ik er enkel een mp3 cd van: Beneath the Folds of Flesh.

Mooi, die zweedse DM underground, waar vomitory zich ook tot rekent.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma mei 10, 2004 11:57 am

Nou, Vomitory is natuurlijk niet echt underground meer, maar ik snap waar de vergelijking vandaan komt.

Dan nog een leuke mededeling: 27 juni staat Insision samen met Suffocation in de patronaat in Haarlem. Dat vraagt natuurlijk om een feestje!

@banaan: ben benieuwd wat uw bevindingen zijn!

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Svenson

Bericht door Svenson » ma mei 10, 2004 11:58 am

Gr. Dracula schreef:Nou, Vomitory is natuurlijk niet echt underground meer, maar ik snap waar de vergelijking vandaan komt.
Ik had laatst een interview met urban van vomitory gedaan, en die had het constant over hoe ze gewoon voor geen fuck rond konden komen van vomitory. Hun drummer kan niet eens nieuwe bekkens kopen, en speelt nu met bekkens met zelfgezaagde gaten erin.

Ze zijn in zweden veeeel minder bekend dan bijvoorbeeld hier.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » ma mei 10, 2004 12:01 pm

Gr. Dracula schreef:Nou, Vomitory is natuurlijk niet echt underground meer, maar ik snap waar de vergelijking vandaan komt.

Dan nog een leuke mededeling: 27 juni staat Insision samen met Suffocation in de patronaat in Haarlem. Dat vraagt natuurlijk om een feestje!

mijn bevindingen zeggen dat ik naar de Patronaat moet, aangezien er bijna nooit metal zo dichtbij komt.......Suffocation!!!

maar ik heb nog geen geluid van ze gevonden......(insision dus)
Gelegenheids Satanist

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma mei 10, 2004 12:04 pm

CALIBANaan schreef:[..]

maar ik heb nog geen geluid van ze gevonden......(insision dus)
Volgens mij kan je wat downloaden van de site. Maar vertrouw niet te snel op m`n woord want ik weet het ook niet zeker.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma mei 10, 2004 12:08 pm

Svenson schreef:[..]

Ik had laatst een interview met urban van vomitory gedaan, en die had het constant over hoe ze gewoon voor geen fuck rond konden komen van vomitory. Hun drummer kan niet eens nieuwe bekkens kopen, en speelt nu met bekkens met zelfgezaagde gaten erin.

Ze zijn in zweden veeeel minder bekend dan bijvoorbeeld hier.
Cannibal Corpse kan ook niet van de band leven, heb ik onlangs mogen vernemen.
Het blijft nog altijd verdomd moeilijk om met metalmuziek een goed belegde boterham te verdienen. En blijkbaar lukt een kale boterham ook niet eens altijd.

Hoe het in Scandinavie met DM-kenners is gesteld weet ik om eerlijk te zijn niet, dus dat neem ik wel van je aan. En dat is grappig, aangezien Vomitory in midden- en oosteuropa dus wel gewoon een vrij bekende band is.

Svenson

Bericht door Svenson » ma mei 10, 2004 12:10 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

Cannibal Corpse kan ook niet van de band leven, heb ik onlangs mogen vernemen.
Het blijft nog altijd verdomd moeilijk om met metalmuziek een goed belegde boterham te verdienen. En blijkbaar lukt een kale boterham ook niet eens altijd.

Hoe het in Scandinavie met DM-kenners is gesteld weet ik om eerlijk te zijn niet, dus dat neem ik wel van je aan. En dat is grappig, aangezien Vomitory in midden- en oosteuropa dus wel gewoon een vrij bekende band is.
Precies, maar de brute deathmetal scene is in zweden gewoon miniscuul. Die gothenborg scene overheerst daar, een aangezien die slappe-hap muziek met melodie (MELODIE?!?!?!?! WAAROM!!!) maken verdienen zijn wel geld, en pikken het van de ECHTE dm bands weg.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » ma mei 10, 2004 12:21 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

Volgens mij kan je wat downloaden van de site. Maar vertrouw niet te snel op m`n woord want ik weet het ook niet zeker.
ja daar had ik al voor gekeken maar, dat was helaas niet het geval
Gelegenheids Satanist

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma mei 10, 2004 12:23 pm

Jammer, jammer... In dat geval verwijs ik je nogmaals naar de platenmeneer. Je gaat er geen spijt van krijgen!

CoenV

Bericht door CoenV » ma mei 10, 2004 12:24 pm

CALIBANaan schreef:[..]

ja daar had ik al voor gekeken maar, dat was helaas niet het geval
Jawel hoor, hierzo

Een clip en een mp3.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di mei 11, 2004 8:53 pm

CoenV schreef:[..]

Jawel hoor, hierzo

Een clip en een mp3.
Shit zeg! Erg oplettend van je!

Nou, banaan, 2de poging dus dan maar...?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di mei 11, 2004 8:55 pm

Dus dat is de support-act! Ik ben van de partij!

Was sowieso al van plan om Suffocation te gaan bekijken, maar Insision is ook goed te doen!

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo mei 12, 2004 2:29 am

drummer weg, gitarist gaat niet mee op tour, en nieuw album.

http://www.metalfan.nl/article.php?sid=3460
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mei 20, 2004 11:48 am

Zo zo, ben ik even blij dat ik deze band heb leren kennen. Ik draai nu Beneath the folds of flesh en die bevalt direct al heel goed.

Het eerste referentie punt dat me te binnen schiet is inderdaad Vomitory. Maar er zijn toch duidelijke verschillen. Insision richt zich minder op het zweedse geluid, het is wel duidelijk te horen dat het een zweedse band is maar toch zijn ze iets minder melodieus als Vomitory. Insision heeft meer grind en crust invloeden die mijn uitermate bevallen.
Wat ik helemaal te gek vind zijn de desonante riffs die zo hier en daar voorbij komen zweven. Het nummer Trapped within is daar een goed voorbeeld van.

Ik kan niet wachten om ze in het voorprogramma van Suffocation te mogen aanschouwen. Nu maar hopen dat de line-up wissels geen grote gevolgen hebben gehad.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » vr mei 21, 2004 1:10 am

suffocation en insision
dan moet ik me ook maar naar haarlem begeven

erg gave band.. beneath the folds of flesh blies me absoluut van me stoel toen ik em voor t eerst hoorde, ik zou ze live gaan zien in de effenaar maar dat ging uiteindelijk niet door of ik had ze gemist of iets dergelijks

jammer, ze mogen nu ook wel eens een tourtje europa gaan doen trouwens
kan me niet herinneren dat ze in nederland speelden na die tijd

Daeminion

Bericht door Daeminion » vr mei 21, 2004 10:23 am

Dat optreden van Suffocation,Insision etc. is van Haarlem toch naar Rotterdam verplaatst?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » vr mei 21, 2004 10:41 am

Ik hoop het niet zeg.

Daeminion

Bericht door Daeminion » vr mei 21, 2004 10:49 am

Ja dus. Beter

Afbeelding

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr mei 21, 2004 10:53 am

Je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt met je verhaal.
In Haarlem ben ik er zeker bij, dat is hier 45 minuten met de bus vandaan.
Ik download later vandaag wel wat, wellicht een Death Metal band die ik wél kan waarderen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr mei 21, 2004 10:56 am

Zal eens wat opzoeken, je verhaal is erg leuk. Je zou reviewer moeten worden :).
[b]DAUDR!![/b]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma mei 31, 2004 9:43 pm

pier_hier schreef:suffocation en insision
dan moet ik me ook maar naar haarlem begeven
Is verplaats naar baroeg en dan zit menig men op graspop. Ik zeg dus, join me naar Hengelo de 10de!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jun 16, 2004 8:19 pm

Ik heb Beneath the folds of flesh aangeschaft bij het Suffocation concert en ben er helemaal weg van. Op het eerste gehoor mag het wel wat van Vomitory weg hebben maar na een paar luisterbeurten worden de verschillen wel duidelijk.
Insision heeft een hele afwisselende stijl. Er gebeurt redelijk veel in de muziek. Snelle blastpartijen, melodieuse stukken, trage beukende stukken, duistere dessonante riffs...en dat alles wordt nog eens lekker rauw gebracht ook. En nog goede, intelligente teksten ook.

Vooral live weten ze stukken beter te boeien als Vomitory.

Ik ben benieuwd wat deze band op hun nieuwe cd zal presteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 20, 2004 3:55 pm

Ik lees net in de Aardschok dat de nieuwe cd Revealed and worshipped gaat heten en 19 juli uit zal komen.

Ik ga er alvast goed voor zitten.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma jun 21, 2004 12:51 am

die sneaken hadden de cover + titel van hun nieuwe album al bij zich op tour, aangezien deze op de nieuwe shirts van Insision pronken.
Ik kijk ook behoorlijk naar de nieuwe schijf uit. Volgens de band zelf gaat het weer een lekker beukplaatje worden. "Indien je onze eerste schijf noemenswaardig vindt zal de opvolger zeker niet teleurstellen", aldus Insision.

Uiteraard doet een band alle moeite om het nieuwe materiaal zo interessant mogelijk af te schilderen, dus ik wacht vol ongeduld op `t moment waarop ik de kwaliteit van `t nieuwe album zelf aan de tand kan voelen.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do sep 16, 2004 8:46 pm

Jammergenoeg hoor ik nog weinigen over deze band en dat, terwijl ze zojuist een knuppel van een nieuw album afgeleverd hebben.

Revealed and Worshipped heb ik vandaag dan eindelijk in originele staat aangeschaft ( voorheen had ik `m effe op mp3) en het leek me goede zaak deze band nog even onder de aandacht te brengen. Ik heb vol lof hun eerste album aan de geinteresseerde luisteraars toevertrouwd, maar hun tweede plaat mag er ook behoorlijk wezen.

Revealed and Worhipped telt 11 nummers en is daarmee maar liefst 5 min langer dan de voorganger. Eveneens een bruut, uitermate bruut album waarop de nadruk op de vernietigende kracht der deathmetal ligt. Met deze schijf hebben de heren een mimesis der hel afgeleverd, want damn, wat een vuren spatten er van af.

Revealed and Worhipped kent wederom de snelheid ( al is het album ietsjes gematigder dan het debuut), de gierende gitaarsolo`s, zware bass-dreunen en een in-en-in-diepe vocalenwerk. Gekrijs is vrijwel verdwenen en de drums zijn van een blinkende kwaliteit. Een klein voorsprongetje op de voorganger dus, waarop de drums soms nog wat rommel wilden geven.

Alleen het instrumentale ( nouja...) nummer had van mij niet echt gehoeven. Je zit net heerlijk in het woeste geweld en pleur je plots in een gat van bijna stilte. Nee, deathmetalbands moeten datsoort geintjes laten.

Al met al een waardige opvolger van een aan alle kanten spetterend debuut.

MadTinus

Bericht door MadTinus » do sep 16, 2004 10:44 pm

Lees mijn review van die nieuwe CD op www.imhotepzine.com (zie kolommetje links op de mainpage).
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr nov 13, 2009 6:48 pm

Op het moment heb ik hier het tweede album " Revealed And Worshipped" opgezet en dat klinkt toch behoorlijk gaaf en bruut! Ik was even toe aan een echte death metal band zonder al de core invloeden en dan zit je bij Insision toch wel goed.

Ze zijn trouwens al bezig met hun vierde plaat!
vrijdag, maart 27, 2009

Writing New Songs!
We're currently in the process of writng new material. A pre-production will be recorded shortly, and offcourse we'll upload a teste of what's to come when it's done.
Hang in there!
// The Insision Horde

Plaats reactie