Ayreon
-
Heb nog nooit iets van deze band gehoord, maar nadat ik de review van het nieuwe album heb gelezen ben ik toch wel geinteresseerd geraakt door het concept en de verschillende muzikanten die hij gebruikt.
Heeft iemand de nieuwe al gekocht, of is hij nog niet uit?
Heeft iemand de nieuwe al gekocht, of is hij nog niet uit?
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
Gaan jullie de echte limited edition kopen met dvd in dvd hoesje?Mendel schreef:24 mei komt ie uit als ik het goed heb;
nog 4 nachtjes slapen dus
Kostte tegen de dertig euro zag ik...
[i]Well these might be my last days
-
Ik heb het nieuwe album zojuist in de FRS een luisterbeurt gegeven.
Nuja, een aantal nummers van CD-1.
Ik vind het instrumentaal verschrikkelijk mooi ende goed in elkaar zitten, leuke originele instrumenten worden door deze zekere Arjen op een erg goede wijze gebruikt.
Over de zang die ik in de eerste paar nummers (de rest heb ik niet echt gehoord) was ik niet echt te spreken, ik heb liever een nog wat cleanere zang. Wat ik vooral hoorde as een bijna schreeuwerige stem, wat echter niet het goede woord is.
Ik ga deze plaat eens wat beter beluisteren, dan vel ik er een definitief oordeel over.
Ik vind het instrumentaal verschrikkelijk mooi ende goed in elkaar zitten, leuke originele instrumenten worden door deze zekere Arjen op een erg goede wijze gebruikt.
Over de zang die ik in de eerste paar nummers (de rest heb ik niet echt gehoord) was ik niet echt te spreken, ik heb liever een nog wat cleanere zang. Wat ik vooral hoorde as een bijna schreeuwerige stem, wat echter niet het goede woord is.
Ik ga deze plaat eens wat beter beluisteren, dan vel ik er een definitief oordeel over.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Ik heb het nieuwe album nog niet, maar heb je het over de zang van James LaBrie?Robgoroth schreef:Ik heb het nieuwe album zojuist in de FRS een luisterbeurt gegeven.
-
Wauw! Een post waar je het een keertje niet over drumwerk hebt!Yokozuna schreef:Echt gaaf man, Devin Townsend eropBen erg benieuwd, dat nummer van Bruce Dickinson op Flight Of The Migrator was trouwens ook geweldig, die kerel kan ook gewoon ZOOOO goed zingen, abnormaal.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Hieronimus
Ja, dat viel me ook al op
Maar ik heb het nieuwe album al een paar keer goed beluisterd en het heeft echt weer een typische Ayreon-sfeertje. Vooral dag 11 en dag 16 zijn echte toppertjes naar mijn mening, de leuke seventiesgitaartjes bij 'Love' en de heerlijk weirde sfeer van 'Loser' inclusief didgeridoo. Voor de rest leveren alle muzikanten weer een topprestatie af, alhoewel ik me iets meer had voorgesteld van het vioolspel, maar dit kleine minpuntje valt uiteindelijk toch niet zo op tussen het fantastisch uitgedachte spel van instrumenten. Lyrisch gezien was dit ook wel een hele belevenis, vooral het einde, toch wel een leuke nagedachtenis aan de afgelopen 3 albums; een hele mooie cliffhanger vind ik toch.
Zeker de moeite waard om aan te schaffen
Maar ik heb het nieuwe album al een paar keer goed beluisterd en het heeft echt weer een typische Ayreon-sfeertje. Vooral dag 11 en dag 16 zijn echte toppertjes naar mijn mening, de leuke seventiesgitaartjes bij 'Love' en de heerlijk weirde sfeer van 'Loser' inclusief didgeridoo. Voor de rest leveren alle muzikanten weer een topprestatie af, alhoewel ik me iets meer had voorgesteld van het vioolspel, maar dit kleine minpuntje valt uiteindelijk toch niet zo op tussen het fantastisch uitgedachte spel van instrumenten. Lyrisch gezien was dit ook wel een hele belevenis, vooral het einde, toch wel een leuke nagedachtenis aan de afgelopen 3 albums; een hele mooie cliffhanger vind ik toch.
Zeker de moeite waard om aan te schaffen
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Hieronimus
Star One is dan ook meer Power Metal geörienteerd vind ik, Ayreon draait meer om het progressievere werk
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
Ambeon is wat rustiger met alleen één zangeres (die toendertijd 14 was ofzo). Toch is het heel erg Arjen Lucassen. Lost Message is bijvoorbeeld een bewerking van "Carried by the wind"...Damien, son of Lucifer schreef:Ze heerschen gewoon allebei. Maar even wat anders: wat is Ambeon eigenlijk precies? Lijkt dat op Ayreon?
The Human Equation is echt weer een meesterwerkje, de DVD is naar mijn mening ook erg de moeite waard. Ik moet alleen nog even kijken of ik de Limited of Special edition koop. (Ik heb nu de special edition even geleend van m'n werk, release datum was verschoven naar 21 mei trouwens.)
En ik heb loser maar gelijk als ringtone op m'n telefoon gezet...

I ask for so little. Just fear me, love me, do what I say and I will be your slave...
- fetuskiller
- Contacteer:
- Hieronimus
Ook mee geworsteld. Toch maar voor Therion gegaan aangezien je nu 2 albums voor de prijs van 1 kunt halen en bovendien omdat het werk van Therion me iets gevarieerder lijkt...Bob schreef:Kut, dure tijden. Ayreon of Therion, Therion of Ayreon?
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
dat argument is een beetje flauw, want bij Ayreon krijg je ook 2 cds. En die vormen 1 groot album, wat eigenlijk nog gaver is want bij Therion is het verband tussen de nummers een stuk minder.Hieronimus schreef:[..]
Ook mee geworsteld. Toch maar voor Therion gegaan aangezien je nu 2 albums voor de prijs van 1 kunt halen
- Hieronimus
Ok, heb je gelijk in, opgeteld iets van 100 minuten. Dus eigenlijk evenveel als die van Therion zeg maar. Dat van Ayreon is echt weer een epos, maar bij Therion zijn de nummers iets gevarieerder, ze zijn immers gekozen uit 55 nummers die eerst geschreven waren, sommige nog ten tijde van Deggial. Ik denk nu dan toch eigenlijk dat het meer een kwestie van smaak is inderdaad, daarom ga ik dus voor Therion, daar houd ik me al langer mee bezig
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
45 minuten aan bonusmateriaal, hoe alles is opgenomen, het ontvangen van alle muzikanten, uitleg over het drumwerk door Ed Warby, uitleg over het concept en uitleg over de coverRobgoroth schreef:En ook een DVD of zo er toch bij?
Zoiets las ik op de achterkant, niet echt aandachtig gelezen.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
- Hieronimus
Is eigenlijk één van de mindere albums van Ayreon vind ik
Dus kun je nagaan hoe goed de rest wel niet is; deel 1 van the Universal Migrator moet je dan eigenlijk ook hebben, dan is 't verhaal wat duidelijker

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik heb dat album een keer zien liggen voor 7,50. Maar ik heb 'm vooral gekocht omdat er een hoop erg bekende namen in zaten. Het is ook zeker niet m'n laatste album dat ik van ayreon koop. Star One heb ik al een hele tijd en dat vind ik wel een erg gaaf album 

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Hieronimus
Ah, zeker een koopje dat je niet had kunnen laten liggen idd! Maar Ayreon heeft altijd bekende namen, 'the Human Equation' heeft er ook weer een boel waarvan je steil achterover slaat
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
- Hieronimus
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- DoodsRidder
- Hieronimus
16! Daar zit gewoon álles in wat een Ayreonliedje maar kan bevattenDemorpheus schreef:nr 2 en 11 zijn geniaal

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm