Chaosbreed

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Chaosbreed

Bericht door XnegativeX » zo mei 23, 2004 6:12 pm

Iedereen die zijn muziek graag vernieuwend en super technisch ziet mag nu het topic weer dicht klikken.

Chaosbreed maakt namelijk pure zweedse death metal zoals die gespeeld werd door bands als Entombed, Grave, Dismember, Unleashed, Carnage etc.

Chaosbreed bestaat uit:
Taneli Jarva (ex-Sentenced / The Black League)
Esa Holopainen (Amorphis)
Marko Tarvonen (Moonsorrow)
Oppu Laine (Amorphis / Mannhai)
Nalle Österman (ex-Gandalf)

Hun muziek is dus niet vernieuwend maar wel erg lekker. Rete strakke death metal komt het ene moment traag en dreigend je speakers uit gedropen waarna het ineens weer op thrash snelheid door je huiskamer knalt. De gitaren staan zo zwaar dat het je de versterkers bijna kunt horen kreunen, zoals dat wel bekend is bij zweedse death. Beuken als een wilde is het devies.
De cd kent eigenlijk maar 1 schoonheidsfoutje en dat is het ronduit gejatte riff uit het nummer Faces of death. Maar dat zie ik in dit geval graag over het hoofd.

Iedereen die de oude garde een warm hart toe draagt maar ook iedereen die bands als Bloodbath of Ribspreader goed vindt klinken moet deze bands eens horen.

http://www.chaosbreed.net
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Brömmerhead

Bericht door Brömmerhead » zo mei 23, 2004 6:20 pm

Je schrijft alsof je loopt te solliciteren naar een reviewer-schap.

Je lijkt in ieder geval die ongeinspireerde, vuurloze stijl van metalfan-reviews te imiteren.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 23, 2004 6:22 pm

Ik probeer een duidelijk beeld te geven van de band. Lijkt me beter dan "Dit is een vette band jongens! Uitchekcen allemaal!!!".

Ik probeer het te onderbouwen als ik iets goed of niet goed vind. Zou jij ook eens moeten proberen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Bennie

Bericht door Bennie » zo mei 23, 2004 6:23 pm

zou eens tijd worden dat hier over metal word geluld, inplaats dat kansloze gezever (was soms wels eens leuk is)

Mendel

Bericht door Mendel » zo mei 23, 2004 6:26 pm

Brömmerhead schreef:Je schrijft alsof je loopt te solliciteren naar een reviewer-schap.

Je lijkt in ieder geval die ongeinspireerde, vuurloze stijl van metalfan-reviews te imiteren.
hij weet me behoorlijk vaak geinteresseerd te maken voor voor mij onbekende bands;
en dat doe jij niet met je gemekker

zal t eens t trouwens even wat downlaoden trouwens...

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » zo mei 23, 2004 6:27 pm

heb de band na de cd recensie in de aardschok gecheckt. Kon me alleen niet echt overtuigen. wel een paar goeie nummers bij, dat wel.
We Make You Begging On The Streets Of London!

Brömmerhead

Bericht door Brömmerhead » zo mei 23, 2004 6:27 pm

XnegativeX schreef:Ik probeer een duidelijk beeld te geven van de band. Lijkt me beter dan "Dit is een vette band jongens! Uitchekcen allemaal!!!".

Ik probeer het te onderbouwen als ik iets goed of niet goed vind. Zou jij ook eens moeten proberen.
Dat bedoel ik niet. Je kan ook vuur laten blijken met een eloquente metafoor. Zoals: "dit album is het slechtste plan sinds de waterstofzeppelin".
Of: "Niet sinds het pleistoceen heeft een levend wezen zo hard lopen brullen".

Een review moet niet alleen simpelweg een accurate beschrijving van het destbetreffende album zijn, maar moet zelf ook tot de verbeelding spreken. Het uiteindelijke doel van een muziek-review moet per slot van rekening zijn om de lezer warm te laten lopen voor een bepaald album.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » zo mei 23, 2004 6:30 pm

Brömmerhead schreef:Het uiteindelijke doel van een muziek-review moet per slot van rekening zijn om de lezer warm te laten lopen voor een bepaald album.
Of juist niet natuurlijk!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Brömmerhead

Bericht door Brömmerhead » zo mei 23, 2004 6:32 pm

ah! precies hahaha .. damn!

*schlaat voorhoofd met den vlakken hand*

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 23, 2004 6:44 pm

Wie zegt dat ik een review schrijf? Dat mag misschien wel zo lijken maar dat is niet mijn bedoeling. Ik probeer gewoon een band in de spotlight te zetten die ik zelf goed vind. En daarbij probeer ik zoveel mogelijk informatie over die band te geven. Dit is voor mij de meest efficiente manier.

Dingen als "Niet sinds het pleistoceen heeft een levend wezen zo hard lopen brullen"zul je me in het echte leven ook niet horen zeggen, dus waarom zou ik het dan wel op MF typen?

Brömmerhead

Bericht door Brömmerhead » zo mei 23, 2004 6:47 pm

XnegativeX schreef:Dingen als "Niet sinds het pleistoceen heeft een levend wezen zo hard lopen brullen"zul je me in het echte leven ook niet horen zeggen
niet?

vreemd, ik zeg dat soort dingen aan de lopende band namelijk.

Bennie

Bericht door Bennie » zo mei 23, 2004 6:47 pm

had net effe dat nummer geluisterd wat op de site staat, alleen jammer van de slechte kwaliteit.
De muziek spreekt me wel aan, lekkere snelle death, en op zijn tijd ook rustige stukken.
Ben dan ook zeer benieuwd hoe de rest van de cd klinkt.
Zoals je zelf al zei erg vernieuwend is het niet, maar dat hoeft ook niet altijd.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mei 23, 2004 7:46 pm

heb hem net op cd gebrand, morgen eens luisteren of het goed is
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma mei 24, 2004 11:32 am

[quote="Brömmerhead"][..]
Een review moet niet alleen simpelweg een accurate beschrijving van het destbetreffende album zijn, maar moet zelf ook tot de verbeelding spreken. [quote]

Hoor es horzel, als je blijft pogen om DM-topics om zeep te helpen, knoop ik je rectum nog eens om je ademorganen, net zolang tot dat je eiers gaat excrementeren!

Chaosbreed is idd een uitstekend in t gehoor liggende herrie. Ben bekend met Brutal en die plaat doet er alles aan om mij aan de stoel te doen kleven ( exept the head, want die gaat juist alle kanten op!).
Overigens klopt de "Chaos" uit Chaosbreed wel, want die plaat is soms idd een zooitje. Overigens niet voor lange passages dus het gaat niet storen. Is juist wel geestig hoe ze soms even als een doorgedraaide stier de arena binnenstormen.
Vocalen klinken soms best fris voor zo`n beukboei, had soms een tikke dieper gemogen, maar dat is een verwaarloosbare opmerking richting zo`n dijk van een schijf.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mei 24, 2004 9:20 pm

Hoor es horzel, als je blijft pogen om DM-topics om zeep te helpen, knoop ik je rectum nog eens om je ademorganen, net zolang tot dat je eiers gaat excrementeren!
Amen!

"Ok, this is your captain speaking...
Fasten your seatbelts...
And get ready for the ride of your life!!!
CASKETRIDE!
CASKETRIDE!!!
CASKETRIIIIIIIIIIIIDE!!!!"

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma mei 24, 2004 9:43 pm

Brömmerhead schreef:[..]

Dat bedoel ik niet. Je kan ook vuur laten blijken met een eloquente metafoor. Zoals: "dit album is het slechtste plan sinds de waterstofzeppelin".
Of: "Niet sinds het pleistoceen heeft een levend wezen zo hard lopen brullen".

Een review moet niet alleen simpelweg een accurate beschrijving van het destbetreffende album zijn, maar moet zelf ook tot de verbeelding spreken. Het uiteindelijke doel van een muziek-review moet per slot van rekening zijn om de lezer warm te laten lopen voor een bepaald album.
Nou, dan heb je nu toevallig twee 'eloquente metaforen' gegeven. Probeer dat eens ieder album vol te houden...

Een review is bedoeld om de lezer een beeld van de cd te geven, en als dat met een leuke anekdote of metafoor kan, is dat mooi meegenomen, maar absoluut niet noodzakelijk.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

MadTinus

Bericht door MadTinus » ma mei 24, 2004 10:49 pm

Hier volgt een post die wel over het onderwerp van dit topic gaat. Ik denk ik waarschuw even..

Ben nu ook het album aan 't luisteren, lekkere plaat!

Het lijkt wel of ze in sommige nummers bewust direct verwijzen naar oude Death Metal krakers van o.a. Unleashed, Entombed en Dismember.

Zo hoor ik in 1 nummer een riff die bijna rechtstreeks uit 'Into Glory Ride' van Unleashed lijkt te komen. In 'Demon Skunk' hoor ik een ritme dat uit een nummer van 'Like An Ever-flowing Stream' (kan effe niet op titel komen) komt. In weer een ander nummer hoorde ik een stukje dat sterk aan het einde van 'The Truth Beyond' van Entombed deed denken.

Iemand anders ook opgevallen..?
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 06, 2004 12:27 pm

Dat kan goed kloppen ja. Ik heb ze inderdaad zoiets horen zeggen in een interview. Ze wilde bewust de oude glory van die tijd weer op de voorgrond zetten. Persoonlijk merk ik er niet zoveel van en vind ik het dus ook absoluut niet storend.

Chaosbreed blijft op deze cd de spanning er vooral lekker inhouden door de diversiteit tussen de afzonderlijke nummers. Ze spelen niet constant op 1 snelheid. Het ene nummer is bijna doomy en het andere nummer heeft weer thrash-ritmes.

Raar dat deze band nog niet echt is opgepikt. En dat terwijl het gewoon een hele goede zweedse-death metal release is.

Plaats reactie