Wat ik live mis met zoveel bands tegenwoordig...

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Meltdown

Re: Wat ik live mis met zoveel bands tegenwoordig...

Bericht door Meltdown » wo jun 02, 2004 12:16 am

Svenson schreef:[..]

Ik mis het ook, maar weetje wat ook een rol speelt.

De eerste paar concerten die je ziet zijn fantastisch, het is allemaal nieuw, en je ging alleen voor de muziek. Op den duur wordt het steeds normaler en raak je eraan "gewend". Dan moet je wel echt een ontzettend oprechte, fantastische gave band hebben die ook nog eens zijn dag heeft wil je echt thuiskomen met dat oude bekende gevoel van: VET!!!
Hehe, daar kan ik mee instemmen.
Ik zal er niet om heen draaien, ik heb momenteel pas 1 concert meegemaakt; Anathema in de 013 een paar maanden terug.
Volgens vele routiniers was het concert wel goed gespeeld, maar lang niet zo geweldig en magisch als een paar jaar geleden. Welnu, ik vond het echter fantastisch, wat dus wel zal komen doordat het m'n eerste concert was. Dat is een speciaal gevoel, en dat maakt het bij voorbaat al gaaf.
Ik stond trouwens wel knetterstoned in die zaal op een gegeven moment, en werd uiteindelijk misselijk waardoor ik een deel van het concert op de plee en bij de bar heb doorgebracht. :P
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 02, 2004 2:45 pm

Kristof schreef:Wat ik mis? De oprechte live-energie!!

Ik heb in heel mijn leven al veel concerten gezien; maar wat ik mis is dat extraatje. 98 procent van de bands treden op alsof ze lopende band werk verrichten. Dat wil niet zeggen dat het nog geen goede live concerten zijn, maar toch, de echte live bezieling is er niet. Grote band als Morbid Angel, Helloween, Mayhem, Saxon, Slayer en zovele anderen; kunnen heel goede concerten weggeven maar toch blijf ik steeds het gevoel hebben dat ze gewoon hun ding doen en klaar. Ik heb in mijn leven nog niet zo heel veel concerten gezien waarbij bands echt spelen alsof hun leven er vanaf hangt. Er zijn maar heel weinig bands die echt voor magie zorgen.

Optredens die ik wel gezien heb en heel erg geinspireerd waren zijn onder andere (willekeurige grotere namen) Iron Maiden in 1999, Anathema, My dying bride, Life of agony, AC/DC!, Robert Plant, Unleashed, Candlemass, Death Angel, Dream theater en uiteraard Savatage!

Ben ik een mierenneuker en heb ik te hoge verwachtingen (en ben ik te verwend) of steunt iemand mijn mening?

Is optreden nog wel een bezieling anno 2004 voor de gemiddelde band?
Blind Guardian in Vosselaer was een voorbeeld van hoe het echt moet qua sfeer en interactie met het publiek, de magie was er fantastisch!

Trouwens: ik ken nog een fantastisch Nederlands heavy metalbandje in de stijl van Iron Maiden en Judas Priest, laatst gezien op Metalfanfest, geniale zanger, enthousiaste bandleden en een fantastische sfeer!
Conquestador! :wink:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 02, 2004 2:46 pm

Ik mis de stagesluts.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » wo jun 02, 2004 2:49 pm

zo jammer he dat pantera uit elkaar is, dat waren pas liveshows
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 02, 2004 2:50 pm

iron maiden, dat is pas een liveshow!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo jun 02, 2004 2:52 pm

dat is ook de reden dat er tegenwoordig geen echte goede live albums meer uitkomen!

de echte live klassiekers zijn bijna allemaal uit de 70's...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Ktulu
Contacteer:

Bericht door Ktulu » wo jun 02, 2004 2:54 pm

Testament afgelopen jaar in de Biebob had ook flink veel interactie met het publiek. Mooi is dat, bij Over the wall het podium op. Geweldig is dat... :D
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]

[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]

[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo jun 02, 2004 3:01 pm

AC/DC is overigens de beste liva band die ik ooit gezien heb...

Eervolle vermeldingen:

Rose tattoo
Saxon
Unleashed
death Angel
Over Kill
Sodom
Razor
Motorhead
Uriah Heep

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo jun 02, 2004 3:06 pm

AC/DC: damn die MOET ik gezien hebben voordat ik sterf! Heb dus hopelijk nog even de tijd :P
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » wo jun 02, 2004 3:14 pm

nightwing schreef:
Fenris schreef:Ik denk ook niet dat je echt van een band kan verwachten dat ze elke keer weer enorm hun best doen....

dat zal toch wel moeten vind ik, je betaald niet voor een kut concert!
geef jij ook altijd 100% als je werkt? zolang ze er niet met de pet naar gooien moet je gewoon accepteren dat ook muzikanten wel eens een slechte dag hebben
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Bob

Bericht door Bob » wo jun 02, 2004 4:01 pm

Femaze schreef:[..]

Ja daar word ik ook gek van, dat tamme publiek. Bij In Flames de laatste keer schaamde ik mij gewoon voor mijn medelanders! Nog even en er wil geen band meer hier komen optreden! (ok is lichtelijk overdreven misschien, maar toch)
U was niet de enige. Ik heb het tour-dagboek van de bassist van IF gelezen, Nederland was volgens hem het tamste publiek. Om je dood te schamen.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 02, 2004 4:03 pm

Moet IF maar eens weer fatsoenlijke albums uitbrengen.
De ECHTE metals moeten IF allang niet meer, en komen dus niet meer opdagen.
Vind ik het niet zo vreemd meer dat er alleen maar tam-gothic gehuppel (muv Bob en Femaze en Tokus) binnenstaat.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jun 02, 2004 4:07 pm

Van In Flames word ik allesbehalve wild, ze zijn gewoon oersaai en standaard geworden.

AC/DC is geweldig live, hoop dat ik ze nog een keer mag zien in mijn leven.

En Koen: dat concert in Biebob was beste concert dat ik van ze zag (en heb toch Testament toch ook al zeven keer live gezien).
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Sick

Bericht door Sick » wo jun 02, 2004 4:09 pm

Ik heb in heel mijn leven al veel concerten gezien; maar wat ik mis is dat extraatje. 98 procent van de bands treden op alsof ze lopende band werk verrichten. Dat wil niet zeggen dat het nog geen goede live concerten zijn, maar toch, de echte live bezieling is er niet. Grote band als Morbid Angel, Helloween, Mayhem, Saxon, Slayer en zovele anderen; kunnen heel goede concerten weggeven maar toch blijf ik steeds het gevoel hebben dat ze gewoon hun ding doen en klaar. Ik heb in mijn leven nog niet zo heel veel concerten gezien waarbij bands echt spelen alsof hun leven er vanaf hangt. Er zijn maar heel weinig bands die echt voor magie zorgen.

Optredens die ik wel gezien heb en heel erg geinspireerd waren zijn onder andere (willekeurige grotere namen) Iron Maiden in 1999, Anathema, My dying bride, Life of agony, AC/DC!, Robert Plant, Unleashed, Candlemass, Death Angel, Dream theater en uiteraard Savatage!

Ben ik een mierenneuker en heb ik te hoge verwachtingen (en ben ik te verwend) of steunt iemand mijn mening?

De meeste bands val ik ook bij in slaap.
Bij hardcore en punk ligt de energie en agressie veel hoger dan bij de gemiddelde metal band..das duidelijk.
Mee eens dus.
Goed zoeken en es wat vaker naar kleinere bands kijken,dan kom je zat tegen. :twisted:

Ktulu
Contacteer:

Bericht door Ktulu » wo jun 02, 2004 4:09 pm

Dat Testament concert was ook het beste concert voor mij van 2003 denk ik. :)

[/quote]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jun 02, 2004 4:11 pm

Ktulu schreef:Dat Testament concert was ook het beste concert voor mij van 2003 denk ik. :)
mijn top van 2003:

a) 2 x iron maiden
b) life of agony in 013
c) candlemass op rockhard
d) anathema in dordrecht
e) testament in biebob

2003 was super concert jaar overigens

Sick

Bericht door Sick » wo jun 02, 2004 4:12 pm

Oblivion schreef:zo jammer he dat pantera uit elkaar is, dat waren pas liveshows
check dan Super Joint Ritual maar es...die gasten gaan bijna doormidden.....de laatste X dat ik pantera gezien heb was kut....laatste pantera gig op dynamo was wel ok

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jun 02, 2004 4:13 pm

Sick schreef:[..]
check dan Super Joint Ritual maar es...die gasten gaan bijna doormidden.....de laatste X dat ik pantera gezien heb was kut....laatste pantera gig op dynamo was wel ok
speelt SJR trouwens Pantera nummers?

Bob

Bericht door Bob » wo jun 02, 2004 4:14 pm

Dissection schreef:Moet IF maar eens weer fatsoenlijke albums uitbrengen.
De ECHTE metals moeten IF allang niet meer, en komen dus niet meer opdagen.
Vind ik het niet zo vreemd meer dat er alleen maar tam-gothic gehuppel (muv Bob en Femaze en Tokus) binnenstaat.
gelul, dat heb ik amper gezien. Vooral langharig tuigh dat apathisch stond te kijken.

Ktulu
Contacteer:

Bericht door Ktulu » wo jun 02, 2004 4:14 pm

Zal ik ook maar zo'n topje maken zeker... :P

1. Testament in de Biebob
2. Opeth 3 X (Biebob-damnation, FoR, GMM)
3. Iron Maiden 2 X (GMM, Leuven)
4. Metallica (FoR)
5. CoB (Hof ter Loo)

[/quote]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jun 02, 2004 4:17 pm

Bob schreef:[..]

gelul, dat heb ik amper gezien. Vooral langharig tuigh dat apathisch stond te kijken.
Op de drie Duitse festivals dat ik ze vorig jaar zag, deed het publiek heel erg goed mee. In flames was vorig jaar de band met het meeste en enthousiaste publiek van wacken 2003.

Dus dat ze huppelkutten aantrekken is gelul (thijs heeft ze vast niet eens live gezien), persoonlijk heb ik ook niets meer met In Flames, maar ik ben blji voor de heren dat ze dit eindeljik van hun band kunnen leven, gun ik ze.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 02, 2004 4:21 pm

Kristof schreef:[..]

Op de drie Duitse festivals dat ik ze vorig jaar zag, deed het publiek heel erg goed mee. In flames was vorig jaar de band met het meeste en enthousiaste publiek van wacken 2003.

Dus dat ze huppelkutten aantrekken is gelul (thijs heeft ze vast niet eens live gezien), persoonlijk heb ik ook niets meer met In Flames, maar ik ben blji voor de heren dat ze dit eindeljik van hun band kunnen leven, gun ik ze.
Heb ze wel live gezien.
Maar dat was in hun glorietijd.
Na whoracle zijn ze in de ban gegaan, simpel.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » wo jun 02, 2004 4:21 pm

Bob schreef:[..]

en dan vraag je je af wat ze daar doen? tevergeefs hopen dat ze integraal The jester race gaan spelen?
en op dynamo '98 gingen ze trouwens ook als een beest tekeer
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

disastercasper

Bericht door disastercasper » wo jun 02, 2004 5:50 pm

Draconian schreef:AC/DC: damn die MOET ik gezien hebben voordat ik sterf! Heb dus hopelijk nog even de tijd :P
Ik ben het helemaal met je eens, ben alleen banger dat zij eerder sterven voor de volgende tour
http://www.last.fm/user/disastercasper

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jun 02, 2004 6:14 pm

Dissection schreef:[..]

Heb ze wel live gezien.
Maar dat was in hun glorietijd.
Na whoracle zijn ze in de ban gegaan, simpel.
dan moet je niet zeggen dat ze nu huppelkutten aantrekken, dat weet jij namelijk totaal niet

en ik heb ac dc op stiff uper lip tour gezien

subliem

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » wo jun 02, 2004 8:40 pm

Svenson schreef:[..]

Ik mis het ook, maar weetje wat ook een rol speelt.

De eerste paar concerten die je ziet zijn fantastisch, het is allemaal nieuw, en je ging alleen voor de muziek. Op den duur wordt het steeds normaler en raak je eraan "gewend". Dan moet je wel echt een ontzettend oprechte, fantastische gave band hebben die ook nog eens zijn dag heeft wil je echt thuiskomen met dat oude bekende gevoel van: VET!!!.
Dat klopt, alles went. Ook optreden, MAAR hoe verklaar je dan dat bijv. Dream Theater wel live weten te overtuigen, die draaien inmiddels ook al wat jaartjes mee.

Maar over het algemeen heb ik bij heel veel bands gewoon het idee dat de leden heel gecontrotreerd/oplettend moeten zijn, omdat de muzikaal redelijk technisch en/of snel is. Vooral bij deathmetal bands merk ik het, ze lijken er nieteens plezier in te hebben. Een beetje bengen, tja, oeh, dat hoort er nou eenmaal bij.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Magic666

Bericht door Magic666 » wo jun 02, 2004 8:47 pm

en daarom vindt ik bands als Biohazard (yeah shoot me) geweldig om te zien!
Elke keer energie en feest!
Open the door jehovah you whore!

Rascul

Bericht door Rascul » wo jun 02, 2004 9:03 pm

Jij gaat vast nooooit naar Grindconcerten, en hebt Inhume vast nooooit live gezien
Makkers staakt uw wild geraas

Old Motorheadbanger

Bericht door Old Motorheadbanger » wo jun 02, 2004 9:05 pm

Jaren 70 beste of legendarische liveacts ? Pfff eindeloze gitaar en drumsolos. Ik heb niks tegen een goeie solo maar geen 20 minuten na elkaar. Live kan niet alles perfect zijn, maar daar kan je zelf veel aan doen. Staat de band als een zombie te spelen en vind je het optreden niks, draai je kop om en laat je gaan op de muziek. Want als je naar een optreden gaat ken je de muziek van de band wel. Als ik mijn nek martel kijk ik nooit naar de band maar laat de muziek mijn dik lijf besturen. Bij een goede liveact luister en kijk ik naar de band. En als het echt te gortig word : Fuck of en Jupiler !!!
Iedereen noemt me een varken en toch heb ik geen krulletje in mijn staart.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo jun 02, 2004 9:43 pm

Ik heb AC/DC helaas net gemist op de razors edge tour maar wel op de Ballbreaker tour gezien, en op de Stiff Upper lip tour heb ik ze 4 keer gezien.

Utrecht Jaarbeurshallen
Gent Flanders Expo (de enige keer dat ik Malcol live op een Gretsch White Falcon heb zien spelen ipv zijn Jet! dat ding was groter dan hijzelf! wat een super vet ontzettend hard geluid hadden ze hier HARDSTE concert waar ik ooit geweest ben ook beste!)
Keulen Stadion FC Koln
Parijs Stade de France (enige keer ooit dat ze Ride On live speelden!!!!)

Oh MOD heb ik Florida gezien was ook supervet.

en Rose Tattoo in originele line up excl. de overleden drummer dallas digger royal in Sydney in 1998!

Heb Ozzy gezien op de "no more tours tour" in 1993 in de Paradiso.

Ozzy gezien op de "retirement sucks" tour in 1996 in de Central Studios in Utrecht met Fear Factory in het voorproframma (wat zogen die zeg!)

Skyclad gezien op de "jonah's ark" tour en alle daarop volgende tours ook een zeer vette live band.

SODOM heb ik vaak gezien vanaf de "til death do us unite" periode.

KREATOR vanaf de "cause for conflict" periode heb ze een paar keer flink af zien gaan maar ook hele goede optredens.

ach ik heb zoveel gezien, laatst al mijn concertkaartjes eens uitgeplozen had er al over de 200 bewaard, en ben naar nog veel meer concerten geweest, raar genoeg heb ik nooit Iron Maiden gezien...trok me nooit zo.

Motorhead heb ik 11 keer gezien, Oh en DIO ook een keer of 6 werelds live!

Ancient Rites heb ik nog gezien ten tijde van hun tweede CD, was toen wle een leuke band, maar heb verder erg weinig met black metal.

LiberatedMadness

Bericht door LiberatedMadness » do jun 03, 2004 12:55 am

De concerten hier zijn altijd wel vetjes, soms staat de band idd gewoon op t podium, speelt n beetje zonder echt inzet te tonen. Mja dan heb je wel zoiets van, jammer, dat kon veel beter. Maar ik ben snel tevreden, als bij het podium niet aan mijn behoefte voldaan wordt, ga ik achterin staan pilzen.
Zie hier... een onderschrift

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do jun 03, 2004 12:56 am

Een stelletje zakken hooi op het podium imponeert nooit.

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » do jun 03, 2004 12:56 am

ah, je hebt het overduidelijk over Slayer
Nee, jij!!

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do jun 03, 2004 12:58 am

Die gaan anders vaak behoorlijk uit hun dak.

Denk meer aan een live optreden van een willekeurige technische metalband.
Of Death.

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » do jun 03, 2004 12:58 am

De 3 keer dat ik slayer gezien heb vond ik ze buitengewoon R.U.K.C.
Nee, jij!!

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do jun 03, 2004 1:00 am

Ik heb SoD ook bezig gezien, en van podiumpresentatie was ook geen sprake.

Dit had overigens meer te maken met de ruimte van het podium ;)

Maar eigenlijk willen we allemaal dat alle bands een show geven zoals Iron Maiden en Judas Priest dat doen.

Kijk ook naar de no mercy show van Vomitory. 3 zakken hooi naast elkaar, erg saai.

The Horseman

Bericht door The Horseman » do jun 03, 2004 12:52 pm

Dissection schreef:
Kijk ook naar de no mercy show van Vomitory. 3 zakken hooi naast elkaar, erg saai.

Dan moet je die band ook wel geweldig vinden om compleet uit je dak te gaan.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

MadTinus

Bericht door MadTinus » do jun 03, 2004 5:41 pm

Écht geweldige concerten zijn gewoon ook erg zeldzaam, ik heb er denk ik maar zo'n 5 gezien in m'n leven die écht helemaal geweldig waren, die je je nu ook nog steeds herinnert.

Alles moet meewerken, je moet zelf ook "in the mood" zijn. Ik heb ook wel concerten bijgewoond waar iedereen achteraf helemaal lyrisch over was, maar die redelijk onopgemerkt aan mij voorbij zijn getrokken.. Soms kan een concert geweldig zijn, maar wil de vonk op dat moment gewoon niet op je overslaan..
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie