Wat mis ik? (Heavy/power metal)
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
wat gaaf dat Snagger Dark wizzard noemt... die komen/kwamen hier uit de buurt. een van hun gitaristen ken ik zo'n beetje m'n hele leven al
@ neg: gewoon 'unification' van Iron Savior opzetten.. raak je zo weer verslaafd aan, en dan ben je (naast Priest) een hele tijd niets anders meer nodig

@ neg: gewoon 'unification' van Iron Savior opzetten.. raak je zo weer verslaafd aan, en dan ben je (naast Priest) een hele tijd niets anders meer nodig

sweet graveyard here we come
- XnegativeX
- Contacteer:
- Lone Starr
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
xxx
hey dat Messiah's Kiss is VET! klinkt niet echt als een nieuwe band... bestaan ze al lang?
xNeg.... en anderen check RAINBOW! vooral de rising LP! die draai ik hier wel zo vaak... geniaal blyft 'ie!
xNeg.... en anderen check RAINBOW! vooral de rising LP! die draai ik hier wel zo vaak... geniaal blyft 'ie!

sweet graveyard here we come
Ik zal Conquestador even luisteren thx. Galloglass en Cryonic, Dungeon zijn erg gave bands idd. Black Majesty vind ik zelf iets minder.Lennert from hell schreef:[..]
Domine is inderdaad heel erg gaaf, de enige Italiaanse band waar ik de zanger kan verstaan en met prachtige melodieen zonder allerlei keyboard zooi of rhapsody elementen.
Ik moet zeggen dat LMP toch best wel leuke releases heeft met Cryonic Temple, Black Majesty en Galloglas. Owja, en wizard en dungeon.
En nogmaals: luister conquestador
Check anders ook even Olympos Mons en Seasons Of Storms. Hebben erg gave demo's uitgebracht. Materiaal is ook wel op de websites te vinden.
Nog een vraagje aan Snagger: Weet jij misschien waar die Battle Ram demo verkrijgbaar is

Condition Red is het enigste album wat ik ECHT leuk vind van Iron Savior. Tja of misschien heeft de rest gewoon meer luisterbeurten nodig.xnightcrawlerx schreef:wat gaaf dat Snagger Dark wizzard noemt... die komen/kwamen hier uit de buurt. een van hun gitaristen ken ik zo'n beetje m'n hele leven al![]()

- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Nostradameus is trouwens ook een prima band, ik snap niet dat ze zo weinig response kregen bij Hammerfall in het voorprogramma
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Black metal kan ook goede muziek zijn.
Ik word zo moe van dat gekat tussen de afzonderlijke stijlen.
Ik heb intussen een paar nummers van de nieuwe Iron saviour gehoord. Hij klinkt weer erg lekker. De vraag is alleen of hij het aanschaffen waard is want hij klinkt geen noot anders als de voorgaande 3 albums. (waarvan ik de eerste twee in huis heb)
Ik heb intussen een paar nummers van de nieuwe Iron saviour gehoord. Hij klinkt weer erg lekker. De vraag is alleen of hij het aanschaffen waard is want hij klinkt geen noot anders als de voorgaande 3 albums. (waarvan ik de eerste twee in huis heb)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Het kan natuurlijk ook goede muziek zijn, maar power/heavy metal wordt hier altijd in het verdomhoekje gegooid.
Ik blijf Grave digger trouwens ook nog steeds een lekker bandje vinden
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
Op zich band, heb ook twee cd's, maar die nieuwe ga ik echt geen geld voor neertellen, is me te voorspelbaar.XnegativeX schreef:Black metal kan ook goede muziek zijn.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Excalibuuuuurrrrr!!!!Lennert from hell schreef:
Heb ze op WOA 2001 gezien. Een waar festijn was dat, vergeet ik niet gauw meer!
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Goed gegoktsnagger schreef:Ha, dat was in the cave geloof ik? In Woerden was het laatste optreden van Future Tense, dat was een erg goed concert.

Future Tense, daar ben ik voor de rest niet bekend mee.
Perhaps you should try the morgue
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Eventjes iets anders: heeft iemand hier al materiaal gehoord van Joacim Cans (zanger Hammerfall), ik hoor er zeer positieve dingen over maar heb nog niks gehoord
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Na net Wizard's Odin te hebben geluisterd moet ik btw ook nog even zeggen wat een fantastische band het is!
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
- defenderofsteel
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
HEERSCH! Noble savage is nog een ander tijdperk, ik zou zelf als je een manowar liefhebber ben eerder Marriage of heaven and hell pt 2 doen, als je meer voor symphonisch spul bent inderdaad House of Atreusdefenderofsteel schreef:kan iemand mij cds aanraden van virgin steele heb al enkele in mijn handen gehad maar weet niet welke ik moet kopen. heb zelf noble savage. die ikzelf niet heel bijzonder vind
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
lijkt mij best wel heerschen
btw, ik heb noble savage, house of atreus act 1, marriage of heaven and hell part II en Invictus, welke nu?
btw, ik heb noble savage, house of atreus act 1, marriage of heaven and hell part II en Invictus, welke nu?
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik zal eens even weer een paar albums doorlopen die me in dit topic zijn aangeraden:
Time Requiem - Time Requiem
Dit klinkt allemaal behoorlijk symphonisch, een beetje in de richting van Symphony X. Niet slecht maar niet wat ik zoek.
Zonata - Buried alive
Dit lijkt er meer op! Lekkere ouderwetse metal. Ik mis alleen de sterke songs. En hun zanger is ook niet altijd even sterk.
Wolf - Evil star
Dit is zeker old school metal maar toch redelijk slapjes allemaal.
Seven witches - Xiled to infinity and one
Deze gasten weten duidelijk waar ze mee bezig zijn. Maar ze hebben wel een enorme saaie manier van songs opbouwen. Erg jammer.
Tad morose - Modus vivendi
Dit is lekkere muziek. Jammer dat het toch niet rauw en bijtent genoeg is om me helemaal te kunnen bekoren.
At vance - The evil in you
Dit vind ik toch meer power metal. 'T is me allemaal net iets te blij en te lief.
Messiah's kiss - Prayer for the dying
Aaah, dit is prachtig! Pure metal met een lekkere gemene bite. Zoiets bedoel ik dus.
Nog even voor de duidelijkheid. Wat ik dus zoek is heavy metal met een rauwe inslag. Duidelijke agressie maar dan ook met goeie songs. Painkiller van Priest is daar het schoolvoorbeeld van. D'r moeten toch nog meer bands rondlopen die dat ook kunnen?
Time Requiem - Time Requiem
Dit klinkt allemaal behoorlijk symphonisch, een beetje in de richting van Symphony X. Niet slecht maar niet wat ik zoek.
Zonata - Buried alive
Dit lijkt er meer op! Lekkere ouderwetse metal. Ik mis alleen de sterke songs. En hun zanger is ook niet altijd even sterk.
Wolf - Evil star
Dit is zeker old school metal maar toch redelijk slapjes allemaal.
Seven witches - Xiled to infinity and one
Deze gasten weten duidelijk waar ze mee bezig zijn. Maar ze hebben wel een enorme saaie manier van songs opbouwen. Erg jammer.
Tad morose - Modus vivendi
Dit is lekkere muziek. Jammer dat het toch niet rauw en bijtent genoeg is om me helemaal te kunnen bekoren.
At vance - The evil in you
Dit vind ik toch meer power metal. 'T is me allemaal net iets te blij en te lief.
Messiah's kiss - Prayer for the dying
Aaah, dit is prachtig! Pure metal met een lekkere gemene bite. Zoiets bedoel ik dus.
Nog even voor de duidelijkheid. Wat ik dus zoek is heavy metal met een rauwe inslag. Duidelijke agressie maar dan ook met goeie songs. Painkiller van Priest is daar het schoolvoorbeeld van. D'r moeten toch nog meer bands rondlopen die dat ook kunnen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Moet het per see een nieuw album zijn?
Dan is Rival - State of mind op zich wel een aanrader, verder is er qua pure heavy metal nog niet zo heel veel boeiends uitgekomen. Bullet's Speeding in the night vind ik wel goed.
Holy Martyr is wel goed, vooral die laatste klinkt goed, live was het echter rommelig.
Dan is Rival - State of mind op zich wel een aanrader, verder is er qua pure heavy metal nog niet zo heel veel boeiends uitgekomen. Bullet's Speeding in the night vind ik wel goed.
Holy Martyr is wel goed, vooral die laatste klinkt goed, live was het echter rommelig.
You're only living on borrowed time from your fate.
- XnegativeX
- Contacteer:
wat vind je bijvoorbeeld dan van nevermore?XnegativeX schreef:Het hoeft niet perse nieuw te zijn maar het zou wel handig zijn als het nog fatsoenlijk te verkrijgen was. Dat ik dus niet alle obscure uithoeken van E-bay voor hoef af te struinen.
dat is volgensmij heavymetal gecombineerd met thrash. Enige wat bij deze band belangrijk is of je de zang kan waarderen want die is namelijk wel apart, iig niet standaard
http://www.myspace.com/thenewdominion
http://www.myspace.com/msc_adams
http://www.myspace.com/msc_adams
- Draconian
- Lult over cdtjes
Haha, die box heerscht idd! Zo fout dat het weer geweldig wordtsnagger schreef:Oja:
Omen - Nightmares, Warning of Danger en Battle Cry
Zijn bijna overal voor 17 euro te koop in een box + ook nog een extra dvd. Geweldige US epic / heavy metal met JD Kimbal (rip).

"He feared......The Axemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan":P
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik heb net op de rommelmarkt btw net 2 (volgens de verkoper) kultklassiekers te pakken, namelijk van Toxik en FN Guns. Zegt jou dat wat?snagger schreef:Oja:
Omen - Nightmares, Warning of Danger en Battle Cry
Zijn bijna overal voor 17 euro te koop in een box + ook nog een extra dvd. Geweldige US epic / heavy metal met JD Kimbal (rip).
Fout? Wat is er fout aan Omen??Draconian schreef:[..]
Haha, die box heerscht idd! Zo fout dat het weer geweldig wordt
"He feared......The Axemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan":P
Toxik is wel OK, meer thrash metal natuurlijk, vind World Circus wel een leuke plaat.
FN Guns, je bedoelt die Belgse band? Ook wel goed, heb Wild Child van ze.
You're only living on borrowed time from your fate.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Jup, World Circus heb ik. Van de Belgische FN Guns heb ik het album Nightmare, op zich wel lekker. Gedateerd, maar niettemin erg lekker. Ken je de band Iron Angel?
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Heerlijk ja dat album, twas wel een gok want ik had er nog nooit van gehoord, volgens de verkoopster brengt hij op internet veel meer op dan de 5 euro die ik ervoor het betaalt. Mn broertje schrok zich te pletter zodra de zang begon, haha