Black Metal
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
De nieuwe Krieg, Black house, klinkt ook lang niet gek. Hun oude releases werden altijd gedomineerd door een enorm chaotisch en leeg geluid. Iets waar ik maar weinig mee kon. De nieuwe cd klinkt veel voller waardoor de ranzigheid eigenlijk veel beter naar voren komt. De muziek klinkt nu niet meer zo extreem maar daarintegen juist ranziger en rauwer.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
Drudenhaus is het enige album dat ik van AN heb (overgekocht van nightwing als ik me niet vergis) en die is echt zwaar goed. Exile heb ik ook meerdere malen gehoord en dat vind ik dan weer schijt met klonten. New Obscurantis Order moet ik ook eens een luisterbeurt geven.Mendel schreef:Anorexia Nervosa is best gaaf
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Aeolus schreef:[..]
Is het weer een nieuwe trend om robgoroth af te zeiken? Heb hem laatst gezien en als ik dat vergelijk met jou foto's dan schat ik hem ouder, als ik zijn gedrag met dat van jou vergelijk schat ik hem ook ouder.
zullen we dan eens meeten , kun je dan oordelen
ik vind alles best
kijken of je ongein werkelijk altijd serieus neemt
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
dat mag zobanisher schreef:[..]
mag ik je daar nou eens helemaal gelijk in geven.
verwoesting schreef:[..]
Drudenhaus is het enige album dat ik van AN heb (overgekocht van nightwing als ik me niet vergis) en die is echt zwaar goed. Exile heb ik ook meerdere malen gehoord en dat vind ik dan weer schijt met klonten. New Obscurantis Order moet ik ook eens een luisterbeurt geven.
ik heb slechts enkele mp3's, maar daar moet maar eens snel verandering in gaan komen. Toch weer één van de weinige blackmetal die ik echt gaaf vind. lekkere duidelijke melodieen, supersnelle riffs, en erg gave vocalen.
het is feitelijk een eenmansband, maar is omringd door diverse sessie leden, zoals Hellhammer en Nocturno Culto.Plaag schreef:[..]
Maak ons ook nieuwsgierig. Wat is Vidsyn. De white metal versie van Svartsyn?
http://www.agoniarecords.com/vidsyn.htm
En de man zal heersen.
- CALIBANaan
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Dark Horizon Records are currently working to release the newest and sadly the last ABIGOR release ever. This vinyl 7" EP is entitled "Shockwave666" and will be available summer 2004. Dark and Futuristic yet Grim, Cold, Harsh and Abrasive. You should expect nothing less than excellence from this Legacy band from the land of AustriaSater schreef:"Die nieuwe Abigor laat lang op zich wachten"
Ze waren ook uit elkaar geloof ik.
Goochem.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Voor de liefhebbers van de oude Immortal en de oude Enslaved:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=9133
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
Kent iemand hier Frosthardr? gave oldschool blackmetal uit noorwegen
Laatst gewijzigd door zwarte raaf op vr jun 11, 2004 6:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Dit dus niet.
XnegativeX schreef:Voor de liefhebbers van de oude Immortal en de oude Enslaved:
- XnegativeX
- Contacteer:
Om nog even terug te komen op de teksten van Deathspell omega terug te komen...
Opzich zijn de teksten inderdaad wel appart, net als de teksten van Ondskapt. Ze gaan zelfs nog uitgebreider in op de materie. Probleem is alleen dat ik dat overdreven satanische gedoe niet serieus kan nemen. Datzelfde probleem had ik ook met Grand belials key. Ik heb ooit een discussie gehad met iemand die de teksten van GBK ronduit geniaal vond. Een poetisch hoogstandje. Terwijl ik ze eigenlijk alleen maar lachwekkend vindt.
Misschien ligt het aan de manier waarop je er naar kijkt, maar ik kan er gewoon niet zoveel mee.
Opzich zijn de teksten inderdaad wel appart, net als de teksten van Ondskapt. Ze gaan zelfs nog uitgebreider in op de materie. Probleem is alleen dat ik dat overdreven satanische gedoe niet serieus kan nemen. Datzelfde probleem had ik ook met Grand belials key. Ik heb ooit een discussie gehad met iemand die de teksten van GBK ronduit geniaal vond. Een poetisch hoogstandje. Terwijl ik ze eigenlijk alleen maar lachwekkend vindt.
Misschien ligt het aan de manier waarop je er naar kijkt, maar ik kan er gewoon niet zoveel mee.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik heb me niet echt in de teksten verdiept, maar uit dat interview met de band (link is hier eerder ergens gepost) kan ik alleen maar respect hebben voor zowel de band als de interviewer.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
-
Malignant Eternal
Hun naam is verander in M-Eternal.Othrys schreef:Hehe, hier heb ik al vaker over gepost: Alarm (waarop Deathcon 6 het tweede nummer is), is mijn all-time favorite op het gebied van industrial- of post-Black Metal. Met de term symphonisch sla je de plank dan ook mis, naar mijn mening, maar goed.
Het album Far beneath the Sun is ook wel aardig, iets minder vooruitstrevend en qua songwriting zeker niet zo pakkend, maar toch een aardige mix van Black, Thrash, en een vleugje modernisme.
20th century beast is ook nog een goede EP van hun.
- CALIBANaan
- Contacteer:
Bij mn bestelling vorige week zat Sirius.
en wat een kankerheerschende ban dis dat, voor het eerst gehoord.
en de instrumentale stukken zijn echt Leuter vergrotend.
Edit: En ik zit nu naar Azhubham Haani (cd: on a Snowy Winternight) te luisteren, heel erg diep trieste(de sfeer) blackmetal soort......
zang is vet! net of ie vanuit een diepe put krijst.
goed man.
en wat een kankerheerschende ban dis dat, voor het eerst gehoord.
en de instrumentale stukken zijn echt Leuter vergrotend.
Edit: En ik zit nu naar Azhubham Haani (cd: on a Snowy Winternight) te luisteren, heel erg diep trieste(de sfeer) blackmetal soort......
zang is vet! net of ie vanuit een diepe put krijst.
goed man.
Gelegenheids Satanist
Hoe denkt men hier over cleane-zang in Black Metal?
Het is natuurlijk evident dat de standaard BM-band gewoon een krijser heeft, maar sommige wat originelere bands als het Nederlandse Mordaehoth stoppen ook cleane-zang er tussendoor.
Zo hoor je dat heel goed bij Mordaehoth - Beschermd Bij Den Hamerslag, het voegt nét even iets meer toe.
Het is natuurlijk evident dat de standaard BM-band gewoon een krijser heeft, maar sommige wat originelere bands als het Nederlandse Mordaehoth stoppen ook cleane-zang er tussendoor.
Zo hoor je dat heel goed bij Mordaehoth - Beschermd Bij Den Hamerslag, het voegt nét even iets meer toe.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
geeft vaak een extra/betere sfeer, en is dus een goede zaak.Robgoroth schreef:Hoe denkt men hier over cleane-zang in Black Metal?
- zwarte krijser
Geheel cleane zang à la katatonia is werkelijk ongepast, maar ook andere dingen dan krijsen passen wel zoals het enigzins hysterisch met overslaande stem zingen zoals summoning bijv. doet op hun eerste cd (maar je hoort t bij meerdere bands hoor)
Ook de iets meer pratende manier van "zingen" waar bijv. satyricon van houdt is zwaar okee en past ook.
Als er dan toch clean gezongen moet worden binnen BM dan liefst maar een regeltje of 2 om vervolgens weer in gekrijs te vervallen (zoals bijv Ulver).
Anders sterft de sfeer.
Ook de iets meer pratende manier van "zingen" waar bijv. satyricon van houdt is zwaar okee en past ook.
Als er dan toch clean gezongen moet worden binnen BM dan liefst maar een regeltje of 2 om vervolgens weer in gekrijs te vervallen (zoals bijv Ulver).
Anders sterft de sfeer.