Chuck Schuldiner-Zero Tolerance.

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Chuck Schuldiner-Zero Tolerance.

Bericht door Kriestof » za jun 12, 2004 1:46 pm

Heeft iemand dit album al gehoord, net uit op Karmegeddon records?

Wat staat er nu op?

Vier lange instrumentale nummers die voor het het album 'When machine and men collide' van Control Denied waren bestemd.

De vier nummers klinken als een klok, super Chuck riffs, geweldige solo's, geweldige refreinen (ook al is het muzikaal). Kortom fantastisch materiaal voor Chuck fans.

Voor de rest staan er oude demo's uit 85 en 86 van Death op de cd, het is wel leuk om bijvoorbeeld nog eens zombie ritual en infernal death te horen

Kortom leuk plaatje voor in de Death collectie.

Dit topic is niet bedoeld om nog eens te zeggen hoe geniaal Chuck wel is, maar alleen over dit specifieke cd'tje te lullen.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za jun 12, 2004 4:03 pm

Zo, heb de cd nog eens twee keer gedraaid, mijn mening.

Instrumentaal nummer 1: langste nummer van de vier, vrij complex en in begin vrij ontoegankelijk, veel verschillende passages, enkele leuke solo's

Instrumentaal nummer 2: meest commerciele nummer van de vier, met zang erbij zou het een perfect single zijn, verdomd melodieus en niet uit je hoofd te branden en ook typische Chuck melodieen

Instrumentaal nummer 3: net zoals twee, een geweldig catchy nummer, slepende sfeer en een geniaal 'refrein' zoals ze chuck ze alleen in elkaar kan botsen

Instrumentaal nummer 4: begint uiterst sfeervol en ontpopt in een mooi en sterk TSOP-achtig nummer

algemene indruk: geweldig, vol potentie en geinspireerd, heel melodieus maar toch hard en krachtig, ook ruimte voor emoties

vier nummers liggen in lijn van Death album 'TSOP' en het debuut van Control Denied.

Verplichte aanschaf voor Schuldiner-addicten!!

De zes demotracks van Death uit 1985 en 1986 klinken erg belabberd qua productie uiteraard (denk aan Sodom's eerste ep of een gemiddels noors true black metal bandje) maar het talent van Chuck bemerk je toch al op de demoversie van de klassieker 'Zombie ritual'

Kortom, ondanks al het gezeik er rond, verplichtte aanschaf!!

Lone Starr

Re: Chuck Schuldiner-Zero Tolerance.

Bericht door Lone Starr » za jun 12, 2004 6:09 pm

Kristof schreef:Heeft iemand dit album al gehoord, net uit op Karmegeddon records?

Wat staat er nu op?

Vier lange instrumentale nummers die voor het het album 'When machine and men collide' van Control Denied waren bestemd.

De vier nummers klinken als een klok, super Chuck riffs, geweldige solo's, geweldige refreinen (ook al is het muzikaal). Kortom fantastisch materiaal voor Chuck fans.

Voor de rest staan er oude demo's uit 85 en 86 van Death op de cd, het is wel leuk om bijvoorbeeld nog eens zombie ritual en infernal death te horen

Kortom leuk plaatje voor in de Death collectie.

Dit topic is niet bedoeld om nog eens te zeggen hoe geniaal Chuck wel is, maar alleen over dit specifieke cd'tje te lullen.
ik ga ervan uit dat je "instrumentaal" bedoeld?
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » za jun 12, 2004 6:19 pm

Kristof schreef:Zo, heb de cd nog eens twee keer gedraaid, mijn mening.

Instrumentaal nummer 1: langste nummer van de vier, vrij complex en in begin vrij ontoegankelijk, veel verschillende passages, enkele leuke solo's

Instrumentaal nummer 2: meest commerciele nummer van de vier, met zang erbij zou het een perfect single zijn, verdomd melodieus en niet uit je hoofd te branden en ook typische Chuck melodieen

Instrumentaal nummer 3: net zoals twee, een geweldig catchy nummer, slepende sfeer en een geniaal 'refrein' zoals ze chuck ze alleen in elkaar kan botsen

Instrumentaal nummer 4: begint uiterst sfeervol en ontpopt in een mooi en sterk TSOP-achtig nummer

algemene indruk: geweldig, vol potentie en geinspireerd, heel melodieus maar toch hard en krachtig, ook ruimte voor emoties

vier nummers liggen in lijn van Death album 'TSOP' en het debuut van Control Denied.

Verplichte aanschaf voor Schuldiner-addicten!!

De zes demotracks van Death uit 1985 en 1986 klinken erg belabberd qua productie uiteraard (denk aan Sodom's eerste ep of een gemiddels noors true black metal bandje) maar het talent van Chuck bemerk je toch al op de demoversie van de klassieker 'Zombie ritual'

Kortom, ondanks al het gezeik er rond, verplichtte aanschaf!!
Hmmm...dit klinkt allemaal veel belovend, hebbe hebbe. Mooi dat het ook in het verlengde ligt van TSOP. Dat album vind ik samen met Symbolic Death's beste werk. Prachtig progressief album was dat met de cover Painkiller als geweldige uitsmijter.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Re: Chuck Schuldiner-Zero Tolerance.

Bericht door Kriestof » za jun 12, 2004 7:41 pm

Lone Starr schreef:[..]

ik ga ervan uit dat je "instrumentaal" bedoeld?
ja :P

overigens het is objectief gezien wel alleen voor echte fans, blijven tracks met alleen gitaar en drums, zelfs geen bas

maar de geweldige basriffjes a la digiorgio denk ik er zelf bij, en de zanglijnen komen ook spontaan in mij op

ik voel me creatief door deze vier nummers die samen toch halfuurtje duren

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 14, 2004 7:28 pm

dit snap ik niet

iedereen ligt te lullen dat hij super Death fan is, maar geen hond reageert op dit topic

saz, was is jouw mening bijvoorbeeld?

Daeminion

Bericht door Daeminion » ma jun 14, 2004 7:37 pm

En die van Sander en Darkfantasy?

Sirius

Bericht door Sirius » ma jun 14, 2004 7:42 pm

ga zeker dit album even checken, maar eerst even de financiele situatie na graspop even afwachten, ben immers van plan om de metal market eens te plunderen
Born to live forever more!!!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 14, 2004 7:47 pm

Je gaat er gemakshalve maar vanuit dat er metalfans op metalfan rondlopen? :lol:

Ik ben een redelijk grote bewonderaar van het werk van Death. Vooral de laatste twee albums vind ik helemaal te gek. Het probleem wat ik heb met dit album is alleen dat ik geen grote fan ben van instrumentale muziek. En Control denied was mijn ding ook niet helemaal vrees ik.

Wat ik wel enorm grappig vind is dat bijna iedereen op dit forum zit te zeiken over Slipknot terwijl iemand als James Murphy gewoon met 2 Slipknot muzikanten samenwerkt om dit album in elkaar te flansen. Zo zie je maar weer hoe dom sommige mensen kunnen lullen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

saz

Bericht door saz » ma jun 14, 2004 8:08 pm

Kristof schreef:saz, was is jouw mening bijvoorbeeld?
mijn mening?

Ik heb er nog geen nummers van gehoord, dus dat kan ik nu nog niet zeggen.

Laatst was er wel een discussiet-je op MF over wat de mening is over het al dan wel of niet releasen van dit album, gezien het feit dat Chux familie erop tegen schijnt te zijn.

Maar ik had dit topic nog niet eerder gezien. Heb hier de laatste dagen niet gekeken, en vandaag ook nog maar half ;)
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Daeminion

Bericht door Daeminion » ma jun 14, 2004 8:26 pm

saz schreef:Laatst was er wel een discussiet-je op MF over wat de mening is over het al dan wel of niet releasen van dit album, gezien het feit dat Chux familie erop tegen schijnt te zijn.
Die hebben ondertussen ook hun standpunt gewijzigd.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 14, 2004 8:29 pm

familie staat achter deze release

en ik vind dit beter dan dat ze album gaan afwerken, zonder chuck zijn visie, hoeft voor mij niet

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 14, 2004 8:30 pm

Gaat het hier nou om de cd die James Murphy opneemt met een stel ander death metal gespuis als tribute aan Chuck?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 14, 2004 8:31 pm

XnegativeX schreef:Gaat het hier nou om de cd die James Murphy opneemt met een stel ander death metal gespuis als tribute aan Chuck?
deze release bevat half uur demo instrumentaal materiaal van control denied tweede album (vier goede nummers) en demo's van death uit 1985 en 86

die tribute is maar voor einde jaar

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 14, 2004 8:34 pm

Ah, mijn excuses. Dan zit ik er naast.

Tymon
Contacteer:

Bericht door Tymon » ma jun 14, 2004 11:09 pm

Dit zijn zeg maar de practice tapes voor het nieuwe Control Denied album. De productie is zwaar kut (slechte demo opname) en de composities klinken heel leeg zo alleen met gitaar en drums. De nummers zitten ook vol kleine schoonheidsfoutjes van Chuck en Richard allebei.

Maar ik hoop van harte dat de band dit album nog afmaakt want er zit zeker een hoop potentie in de nummers. Het is gewoon weer typisch Chuck, dus dat is altijd goed! Met een mooie vette productie, fretloos basje en Tim's vocals zou dit zeker weer een masterpiece worden! Voor zo ver ik weet zijn vrijwel alle drums en gitaarpartijen (incl solo's) voor het nieuwe album al opgenomen en moeten alleen nog de bas en vocals worden gedaan. Ik denk wel dat het gaat lukken om dit album af te maken zonder Chucky, alle nummers stonden toch al op demo tot in detail uitgewerkt.
[img]http://www.exivious.net/banner/banner.gif[/img]

MadTinus

Bericht door MadTinus » wo jun 16, 2004 2:55 pm

Ik vind ook zeker dat het album afgemaakt moet worden, want er zijn dus meer nummers dan deze vier en die wil ik natuurlijk ook horen. En daarnaast wil ik deze 4 nummers natuurlijk ook compleet, met een vette productie horen. Want deze opnames zijn luisterbaar, om een indruk te krijgen, maar meer ook niet.

Als het merendeel van de muziek al geschreven is, is het alleen een kwestie van inspelen/opnemen, dat vertrouw ik de overige bandleden best toe!

De oude demo's vind ik behoorlijk klote klinken trouwens (qua geluid), blijkbaar zijn de mastertapes vernietigd en zijn er oude cassettebandje opnames gebruikt als bron.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Cooma

Bericht door Cooma » wo jun 16, 2004 3:00 pm

XnegativeX schreef:Ah, mijn excuses. Dan zit ik er naast.
XnegativeX schreef:Zo zie je maar weer hoe dom sommige mensen kunnen lullen.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jun 16, 2004 4:39 pm

Tymon schreef:Dit zijn zeg maar de practice tapes voor het nieuwe Control Denied album. De productie is zwaar kut (slechte demo opname) en de composities klinken heel leeg zo alleen met gitaar en drums. De nummers zitten ook vol kleine schoonheidsfoutjes van Chuck en Richard allebei.

Maar ik hoop van harte dat de band dit album nog afmaakt want er zit zeker een hoop potentie in de nummers. Het is gewoon weer typisch Chuck, dus dat is altijd goed! Met een mooie vette productie, fretloos basje en Tim's vocals zou dit zeker weer een masterpiece worden! Voor zo ver ik weet zijn vrijwel alle drums en gitaarpartijen (incl solo's) voor het nieuwe album al opgenomen en moeten alleen nog de bas en vocals worden gedaan. Ik denk wel dat het gaat lukken om dit album af te maken zonder Chucky, alle nummers stonden toch al op demo tot in detail uitgewerkt.
productie zwaar kut?? komaan zeg, die control denied dingen klinken echt verre van slecht, hoor elke dag demo's die veel beroerder klinken, uiteraard hier en daar wat foutjes, logisch want het is een demo

Plaats reactie