Het grote Vraag-Maar-Raak-topic
- Hieronimus
Heb ik ergens een interviewtje van liggen. Voor de rest ken ik ze niet
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Oblivion
- Contacteer:
Re: Het grote Vraag-Maar-Raak-topic
ram-zet is ongeveer zoals rammstein maar dan met meer geschreeuw en violenHieronimus schreef:Gewoon, zodat je hier info kunt vragen over bands en ervaringen van personen met die bands...
Ik was namelijk geïnteresseerd in wat informatie over:
Ram-Zet
Sirius
Transcending Bizarre?
Solefald
En dan vooral wat jullie ervan vinden...
"Poep, Zweet en Tranen"
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
- Hieronimus
Yep, ik heb al wat mp3tjes gehoord van hun site, gave shit, ook wat Black ertussendoor enzo. Meer een opgefoktere The Kovenant
Maar heb je er een album van? Heb even wat meer feedback nodig...

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- yesferro
- Contacteer:
hey interessantOblivion schreef:[..]
ram-zet is ongeveer zoals rammstein maar dan met meer geschreeuw en violen
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
- Hieronimus
Yeah ok, moet namelijk 2 van de 3 uit dit rijtje kiezen:
Ram-Zet
Sirius
Solefald
Die Transcending Bizarre? bestel ik sowieso wel, is maar 5 piek
Ram-Zet
Sirius
Solefald
Die Transcending Bizarre? bestel ik sowieso wel, is maar 5 piek

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Heb je weer wat nieuwe bands van Kazaa gesleurd?Hieronimus schreef:Gewoon, zodat je hier info kunt vragen over bands en ervaringen van personen met die bands...
Ik was namelijk geïnteresseerd in wat informatie over:
Ram-Zet
Sirius
Transcending Bizarre?
Solefald
En dan vooral wat jullie ervan vinden...
Gay.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
- Hieronimus
Ik heb geen Kazaa daakhoofd. Die bands heb ik leren kennen via de mailordershop van Displeased, BlackMetalRadio.com en wat rondvogelen op andere fora
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Ehm, ik probeer (clean) te zingen. Je eigen stemgeluid is altijd kut om naar te luisteren. Van een aantal muzikale bekenden/vrienden krijg ik wisselend commentaar van "kan best" tot "leuk maar de kopstem is wat iel" tot "te gek, uit volle borst, gaaf", En dan moet je nog meerekenen wat ze er echt van vinden maar niet durven te zeggen lol.
Dus, bij deze. Is dit (het is een eerste take en moet nog spelen met de editting, processing etc) aan te horen? Of beter iemand zoeken??
https://soundclick.com/share.cfm?id=14829703
Ondanks dat het al ruim gecorrigeerd is qua toonzuiverheidm lachen mag, no problem. Graag gewoon je ongezouten mening, 'kut', 'het gaat', 'best oke' tot 'gaaf' whatever
Dus, bij deze. Is dit (het is een eerste take en moet nog spelen met de editting, processing etc) aan te horen? Of beter iemand zoeken??
Ondanks dat het al ruim gecorrigeerd is qua toonzuiverheidm lachen mag, no problem. Graag gewoon je ongezouten mening, 'kut', 'het gaat', 'best oke' tot 'gaaf' whatever

🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk
Zohee schop jij effe een 20-jaar oud topic omhoog :')
KFFR, old-school metal!
Er zit geen kopstem in dit stukje. Verder niks mis mee volgens mij. 

KFFR, old-school metal!
Dat dacht ik ook over die kopstem, dank voor bevestiging. En dank voor je commentaar, bemoedigend van jouw komende 

Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe je het live doet. Voor jezelf geldt sta je zo enorm te belten dat je met 2 minuten schor bent, maar zo klinkt het in ieder geval niet. Zangles is natuurlijk nooit een slecht idee maar je hebt het qua klank niet nodig voor zover ik het op dit korte stukje kan beoordelen.
KFFR, old-school metal!
Live is niet nodig, want ik ga nooit live zingen
Thanks man!

Ha! Ja dat wel, maar we hebben het over een paar seconden aan tekst, en maximaal een take of 10 schat ik in (dit was 1 take). En relatief veel correctie op de pitch want ik kan niet zingen ha!
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Het langverwachte vocale vervolg op Tattoo op je zak!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Meen je?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Hardcore MF? HAd ik die niet gepost dan?
Klinkt prima AF. Dat is een stem waar ik goed naar.kan luisteren. Kan je geen technische tips geven, ivm geen kaas van gegeten.Appelflap schreef: ↑vr aug 09, 2024 11:20 am Ehm, ik probeer (clean) te zingen. Je eigen stemgeluid is altijd kut om naar te luisteren. Van een aantal muzikale bekenden/vrienden krijg ik wisselend commentaar van "kan best" tot "leuk maar de kopstem is wat iel" tot "te gek, uit volle borst, gaaf", En dan moet je nog meerekenen wat ze er echt van vinden maar niet durven te zeggen lol.
Ondanks dat het al ruim gecorrigeerd is qua toonzuiverheidm lachen mag, no problem. Graag gewoon je ongezouten mening, 'kut', 'het gaat', 'best oke' tot 'gaaf' whatever![]()
Nieuwe takes, na eerste bak koffie. De-essen is echt een flinke kunst, ik worstel er nog mee. De sibilanten zijn al een heel stuk minder (door volume automation en een de-esser in te dialen), maar ik vind ze nog te aanwezig. Als ik de de-esser meer laat werken dan verlies ik weer te veel helderheid. Nog even flink sleutelen dus. Vind de takes niet onaardig.
#bakvet: als je wilt zingen moet je a) niet bij mij zijn ik doe maar wat b) het serieus nemen het is een vak/kunst en niet denken dat je na 2 tips op een forum opeens flinke sprongen vooruit gaat c) zou ik je adviseren les te nemen, al was het maar een paar en dan daarna evt via YouTube tutorials etc verder te gaan
Nieuwe takes, na eerste bak koffie. De-essen is echt een flinke kunst, ik worstel er nog mee. De sibilanten zijn al een heel stuk minder (door volume automation en een de-esser in te dialen), maar ik vind ze nog te aanwezig. Als ik de de-esser meer laat werken dan verlies ik weer te veel helderheid. Nog even flink sleutelen dus. Vind de takes niet onaardig.
#bakvet: als je wilt zingen moet je a) niet bij mij zijn ik doe maar wat b) het serieus nemen het is een vak/kunst en niet denken dat je na 2 tips op een forum opeens flinke sprongen vooruit gaat c) zou ik je adviseren les te nemen, al was het maar een paar en dan daarna evt via YouTube tutorials etc verder te gaan
Klinkt prima hoor, jouw stem.
Zit je wel tegen het randje aan (qua hoogte, geknepen gevoel) of is het nog helemaal comfortabel voor je? Dat idee kreeg ik een heel klein beetje uit dit heel korte fragment.
Btw, qua labels die eraan hangen…. Waarom zet je er ‘christian’ bij? Zou niet uit moeten maken toch. En eerlijk gezegd ‘schrikt’ zo’n label mij toch juist een beetje af. Ik ben meestal niet geneigd om iets een luisterbeurt te geven als er Christian bij staat, terwijl als het er niet bij zou staan ik het toch niet snel in de gaten zou hebben, want ik luister niet echt naar de tekst. Maar als ik weet dat teksten gaan over het verheerlijken van onze lieve heer, dan hoeft het voor mij niet…
Zit je wel tegen het randje aan (qua hoogte, geknepen gevoel) of is het nog helemaal comfortabel voor je? Dat idee kreeg ik een heel klein beetje uit dit heel korte fragment.
Btw, qua labels die eraan hangen…. Waarom zet je er ‘christian’ bij? Zou niet uit moeten maken toch. En eerlijk gezegd ‘schrikt’ zo’n label mij toch juist een beetje af. Ik ben meestal niet geneigd om iets een luisterbeurt te geven als er Christian bij staat, terwijl als het er niet bij zou staan ik het toch niet snel in de gaten zou hebben, want ik luister niet echt naar de tekst. Maar als ik weet dat teksten gaan over het verheerlijken van onze lieve heer, dan hoeft het voor mij niet…
Goed gehoord. Zit compleet tegen de allerhoogste noot van mijn borststem aan hehe. Die lettergreep indeFAtiguable komt uit mijn spreekwoordelijke testes lol
Dat label staat er bij sinds ik deze soundclick pagina pfff 20? 25? jaar geleden aanmaakte. Toen waren mijn teksten expliciet christelijk. Nu al lang niet meer. Mijn vorige Mystic EP is zo goed als niet christelijk qua tekst (alhoewel er wel een Primum Movens wordt genoemd die quantumvelden heeft neergezet), en de teksten gaan voornamelijk over wetenschap en klimaat en filosofie. Deze komende EP van Mystical Death zal min of meer in dezelfde hoek zitten qua teksten. Eén referentie aan een Gardener, oh ja een de zin 'we are flowers of God', that's about it. Dus ja, er zitten referenties in vanuit mijn levensvisie, is het genoeg om het label #christelijk te verdienen? Nee. Dat staat dan ook niet genoemd als tag op mijn officiele pagina's (zowel van Mystic niet als van Mystical Death niet). De pagina waar dit naar linkt is een soort van pagina voor mix try-outs etc. Grappig dat metalheads relatief vaak over precies dit woordje vallen, terwijl als er #statanic zou staan ze waarschijnlijk niets zouden zeggen (Vermoed ik dan).
Anyway dank voor je commentaar en scherpe observaties aangaande mijn stem!
Dat label staat er bij sinds ik deze soundclick pagina pfff 20? 25? jaar geleden aanmaakte. Toen waren mijn teksten expliciet christelijk. Nu al lang niet meer. Mijn vorige Mystic EP is zo goed als niet christelijk qua tekst (alhoewel er wel een Primum Movens wordt genoemd die quantumvelden heeft neergezet), en de teksten gaan voornamelijk over wetenschap en klimaat en filosofie. Deze komende EP van Mystical Death zal min of meer in dezelfde hoek zitten qua teksten. Eén referentie aan een Gardener, oh ja een de zin 'we are flowers of God', that's about it. Dus ja, er zitten referenties in vanuit mijn levensvisie, is het genoeg om het label #christelijk te verdienen? Nee. Dat staat dan ook niet genoemd als tag op mijn officiele pagina's (zowel van Mystic niet als van Mystical Death niet). De pagina waar dit naar linkt is een soort van pagina voor mix try-outs etc. Grappig dat metalheads relatief vaak over precies dit woordje vallen, terwijl als er #statanic zou staan ze waarschijnlijk niets zouden zeggen (Vermoed ik dan).
Anyway dank voor je commentaar en scherpe observaties aangaande mijn stem!
Duidelijk.
Het zou kunnen helpen om halve toon lager te stemmen, zodat het zingen wat makkelijker wordt. ik weet niet hoe laag je al gestemd staat
.
Maar het hoeft niet live, dus dan is het prima, en kom je er (met meerdere takes, of ‘rust’) gewoon mee weg.
Overigens als een band zichzelf het label satanic aanmeet, laat ik die ook links liggen.
Het zou kunnen helpen om halve toon lager te stemmen, zodat het zingen wat makkelijker wordt. ik weet niet hoe laag je al gestemd staat

Maar het hoeft niet live, dus dan is het prima, en kom je er (met meerdere takes, of ‘rust’) gewoon mee weg.
Overigens als een band zichzelf het label satanic aanmeet, laat ik die ook links liggen.
Ja joh, ik ga even al mijn partijen opnieuw inspelen een halve toon lager
Nee dus. Ik vind het knijperige niet heel storend, geeft wat energie. Maar ik zal zeker nog wel een paar takes oefenen ja. Dank