New wave of (American) metal / Metalcore

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » wo jun 16, 2004 12:40 pm

Ik zag afgelopen maandag een clipje van Killswitch Engage bij Rockzone. Klonk best goed, denk dat ik er eens wat van ga opzoeken.
[b]DAUDR!![/b]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jun 16, 2004 8:00 pm

Dan zou ik je hun laatste CD The End of heartache aan raden. Dat vind ik persoonlijk hun vetste cd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jun 25, 2004 3:55 pm

Ik ben gisteren bij God forbid, Shadow's fall, Chimaira en Killswitch engage in Utrecht geweest.

Op Chimaira na waren alle bands geweldig! Super strak, energiek en loei hard. Chimaira was na een aantal nummers wat eentonig.

Het enige wat me tegenstond aan de avond was de homo-sexuele KUT pit. Allemaal kleine koters die zich willen bewijzen. Iedereen stond gericht op iedereen in te rossen. Niemand had echt lol want iedereen was zijn of haar eer aan het verdedigen. Als je niet tegen een stootje kunt...flikker dan op uit de pit! Het is verdomme geen wedstrijd!

Aan het eind van de avond heb ik de nieuwe God forbid nog gescoord. Die klinkt ook erg lekker.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Farnesse

Bericht door Farnesse » vr jun 25, 2004 3:58 pm

XnegativeX schreef:Ik ben gisteren bij God forbid, Shadow's fall, Chimaira en Killswitch engage in Utrecht geweest.

Op Chimaira na waren alle bands geweldig! Super strak, energiek en loei hard. Chimaira was na een aantal nummers wat eentonig.

Het enige wat me tegenstond aan de avond was de homo-sexuele KUT pit. Allemaal kleine koters die zich willen bewijzen. Iedereen stond gericht op iedereen in te rossen. Niemand had echt lol want iedereen was zijn of haar eer aan het verdedigen. Als je niet tegen een stootje kunt...flikker dan op uit de pit! Het is verdomme geen wedstrijd!

Aan het eind van de avond heb ik de nieuwe God forbid nog gescoord. Die klinkt ook erg lekker.
Hmmm..ik vond Chimaira juist de beste band van de avond, goede show, lekkere nummers
Help het klimaat verder de vernieling in, eet een foute chocoladeletter!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jun 25, 2004 4:01 pm

Ik vond ze ook niet slecht spelen hoor. Hoewel er hier en daar wel een foutje in sloop. Maar, vooral door de monotone zang, begon het na een tijdje wat te vervelen.

Farnesse

Bericht door Farnesse » vr jun 25, 2004 4:02 pm

Hmm, ken je All that remains, Byzantine, Twelve Tribes, 37 Stabwoundz etcetera?

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr jun 25, 2004 9:11 pm

XnegativeX schreef:Dan zou ik je hun laatste CD The End of heartache aan raden. Dat vind ik persoonlijk hun vetste cd.
Die heb ik ondertussen gedownload, en hij klinkt inderdaad erg vet.
[b]DAUDR!![/b]

Farnesse

Bericht door Farnesse » vr jun 25, 2004 10:12 pm

Damien, son of Lucifer schreef:[..]

Die heb ik ondertussen gedownload, en hij klinkt inderdaad erg vet.
downloaden is gay..kopen die hap!

sicness0317

Bericht door sicness0317 » vr jun 25, 2004 10:14 pm

lamb of god is toch death ?
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]

!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jun 25, 2004 10:16 pm

Farnesse schreef:Hmm, ken je All that remains, Byzantine, Twelve Tribes, 37 Stabwoundz etcetera?
All that remains komt me bekend voor. Maar ik dacht dat dat van die Hatebreed achtige moshcore was.

Byzantine ken ik niet.

Van Twelve tribes las ik net de review in de Aardschok. Dat leek me niet echt geweldig.

37 Stabwoundz ken ik wel. Dat is met een ex-Born from pain lid. Metalcore die zwaar door de oude Machine head is geinspireerd. Klonk wel lekker.

Farnesse

Bericht door Farnesse » vr jun 25, 2004 10:19 pm

XnegativeX schreef:[..]

All that remains komt me bekend voor. Maar ik dacht dat dat van die Hatebreed achtige moshcore was.

Byzantine ken ik niet.

Van Twelve tribes las ik net de review in de Aardschok. Dat leek me niet echt geweldig.

37 Stabwoundz ken ik wel. Dat is met een ex-Born from pain lid. Metalcore die zwaar door de oude Machine head is geinspireerd. Klonk wel lekker.
Hmm toch eens gaan checken dan

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo aug 01, 2004 7:44 pm

Zijn er nog mensen die de nieuwe Killswitch opzich wel ok vonden maar toch iets te toegankelijk en die niet helemaal weg waren van de cleane zang? Vast wel.

Die kan ik allemaal aanraden om de net verschenen Unearth genaamd The oncoming storm even te gaan luisteren.

Net zo melodieus en net zo bruut als Killswitch alleen dan wat extremer. Het ligt allemaal niet zo makkelijk in het gehoor. Maar de cd knalt wel als een gek. D'r zit een prachtige emotionele lading achter de muziek en de teksten zijn ook nog eens goed.
Een nummer als Zombie Autopilot doet me denken aan In flames ten tijde van Lunar strain terwijl ze er daarna weer met een stel brute beatdowns in hakken tijdens Bloodlust of the human condition.

Zeker het beluisteren waard:
http://www.unearth.tv

yesferro
Contacteer:

Bericht door yesferro » zo aug 01, 2004 7:47 pm

hoogst tijd om es wat van die bands te gaan beluisteren, Chimaira is zowat de enige nieuwere amerikaanse band die ik echt ken...
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo aug 01, 2004 7:49 pm

En dat is nou net de mindste in dat genre...vind ik dan.

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » zo aug 01, 2004 8:05 pm

Minste vindt ik het zeker niet..
Nieuwe Caliban schijnt kut te zijn, heb een nummer gehoord, en was ook niet echt overtuigd.
We Make You Begging On The Streets Of London!

yesferro
Contacteer:

Bericht door yesferro » zo aug 01, 2004 8:45 pm

XnegativeX schreef:En dat is nou net de mindste in dat genre...vind ik dan.
wel, het is de enige 'heavy en nieuwe' band die je hier op de normale radiozenders hoort, vandaar dat ik ze ken en clint er een album van gekocht heeft. Ze zijn degelijk maar na een paar songs heb ik het wel gehoord
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo aug 01, 2004 8:57 pm

Tip: Luister niet naar "normale" radio.

yesferro
Contacteer:

Bericht door yesferro » ma aug 02, 2004 4:57 am

onze nieuwe *tweedehandse) auto krijgt binnenkort een mp3speler met 20gig ering, ondertussen hebben we enkel radio:p

in dit hele huis kun je trouwens geen werkende radio vinden, tenzij de antieke brok in de living werkt.

De sateliet radio op het werk is trouwens geweldig, gisteren hadden we het in de bar op een heavy rock gezet, zelfs lacuna coil kwam erbij langs, vond ik nogal sterk.

yesferro
Contacteer:

Bericht door yesferro » ma aug 02, 2004 7:04 am

ow shit killswitch ken ik genoeg van op de 'normale' radio... ik heb eindelijk wat aandacht besteed aan wie wat zingt en blijk meer te kennen dan ik dacht

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do aug 19, 2004 6:44 pm

Wow! Ik heb net een nummer beluisterd van de nieuwe Caliban en ik moet zeggen, dat smaakt naar meer.
Er gingen verhalen dat Caliban op dit album erg op Killswitch engage zou gaan lijken maar ze hebben nogsteeds dezelfde stijl die ze op Shadowhearts ook al hadden. Extreme vocalen, melodieus gitaarwerk afgewisseld met lompe beatdowns en hier en daar schitterende emotionele, cleane stukken.

Ga dat checken:
http://www.calibanmetal.com/

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 24, 2004 7:58 pm

aangezien ik zo`n donkerpaars vermoeden heb dat de band hier ergens thuishoort vermeld ik m`n nieuwe en waardevolle ontdekking - Undying.

Potjandikkie, zo`n schitterende schijf als "This Day All Gods Die" heb ik al tijden niet meer getraceerd. Jammergenoeg telt deze EP maar 20 min maar in die 20 minuten doet de band een formidabel kunstje.

Na een mooie ( maar misleidende!) intro breken de heren van Undying gewapend met hamers, schoppen en fietskettingen door alle ramen, deuren en muren heen. Pure brute agressie spat er met vonken van af, wat de band continu ook weet vast te houden, zonder dat het eentonig wordt en hoewel dat de boventoon ook blijft voeren heeft de band eveneens kaas van emotie en goed gevormde melodie gegeten.

Dit is smullen met de pet op!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » di aug 24, 2004 8:00 pm

Undying, daar zeg je wat. Van naam kende ik het, nooit geluisterd, vast wel eens ergens opgepikt maar nooit wat van geluisterd.

*raadpleegt zijn soulseek*

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 24, 2004 8:02 pm

Yup, vette band. En dat nog wel met zangeres :wink:

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 24, 2004 8:05 pm

XnegativeX schreef:Yup, vette band. En dat nog wel met zangeres :wink:
is dat EEN WIJF :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Martine

Bericht door Martine » di aug 24, 2004 8:07 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

Offtopic, dat had ik dus ook toen ik de cdhoes van Arch Enemy in mijn handen kreeg.

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » di aug 24, 2004 8:08 pm

aan dat soulseek heb je ook geen zak. Vindt helemaal niks

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 24, 2004 8:10 pm

Femaze schreef:[..]

Offtopic, dat had ik dus ook toen ik de cdhoes van Arch Enemy in mijn handen kreeg.
Van Angela kon ik het meteen horen, zeker als je de platen kent waar de vocalen nog door een meneer worden waargenomen.

Van Rachel hoor je het stukken minder goed...

Dit had ik echter niet verwacht omdat ik deze band voor de rest niet ken. Ik vond de grunt wel wat aan de "hoge" kant, maar heb daar voor de rest geen tieten achter gezocht...

Fusion

Bericht door Fusion » di aug 24, 2004 8:10 pm

Ik ben helemaal niet bekend met deze stroming, maar het schijnt dat de 2e van Disarmonia Mundi in deze stijl ligt. En eerlijk gezegd vind ik het jammer, want die eerste is veel beter. Maar ik ben toch wel benieuwd en moet maar eens eea gaan checken van de genoemde bands...
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 24, 2004 8:10 pm

RingWorm schreef:aan dat soulseek heb je ook geen zak. Vindt helemaal niks
als je mij weet te traceren daar mag je `m wel van mij jatten ;).

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » di aug 24, 2004 8:13 pm

als je mij weet te traceren daar mag je `m wel van mij jatten ;).
zeg dat niet, ik kan binnen 1 minuut in jou heel harde schijf weet je.

Mijn ondekking van net (hoe irritant is het als je een nummer hebt met volle naam, en je stopt em in winamp weg naam, kun je zoeken als je een vet nummer hebt. Dit is dat nummer in ieder geval

Eviscerate A.D die een split hebben met Broken Oath
http://www.hxcmp3.com/bands/1547/
En check dan dat bovenste nummer :shock:
Laatst gewijzigd door Maarten_Hc op di aug 24, 2004 8:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 24, 2004 8:14 pm

RingWorm schreef:[..]
zeg dat niet, ik kan binnen 1 minuut in jou heel harde schijf weet je.
Oh... zo bied je nog eens een aardigheidje aan...
*sluit soulseek af*

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 24, 2004 8:27 pm

*grinnik*

Fototje van Undying:
Afbeelding

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » di aug 24, 2004 8:30 pm

hee meneer grinnik, check die mp3!

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 24, 2004 8:32 pm

XnegativeX schreef:[..]

*grinnik*

Fototje van Undying:
:(

* pakt d`r koffers en gaat vervroegd met metalpensioen*.

Doei!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 24, 2004 9:06 pm

Ho ho, kom terug jij. Waardevolle aanwinsten op de metalscene met de woordenschat van een Drs. P. kunnen we niet zomaar met pensioen laten gaan natuurlijk.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 24, 2004 9:23 pm

RingWorm schreef:hee meneer grinnik, check die mp3!
Doe maar rustig.
Ik vind het niet echt speciaal. Heb dit al veel vaker gehoord.
Een beetje middelmatige moshcore.

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » di aug 24, 2004 9:25 pm

Wat is nog speciaal deser dagen

xnightcrawlerx
Contacteer:

Bericht door xnightcrawlerx » di aug 24, 2004 10:41 pm

wat is daar over Undying?! :)

hehe..anyway, op de eerste 2 platen (this day.. en, the whispered lies..) zingt nog een gozer. om vage redenen is ie de band verlaten en sinds zomer '02 zingt logan (zangeres... die krijst arch enemy er zeker uit ja hehe).... vanaf het "at history's end" (eind '03) album dus :)

anyhow; geniale band! tekstueel ook zeker! 3 keer live gezien :D
sweet graveyard here we come

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 24, 2004 11:03 pm

xnightcrawlerx schreef:wat is daar over Undying?! :)

hehe..anyway, op de eerste 2 platen (this day.. en, the whispered lies..) zingt nog een gozer. om vage redenen is ie de band verlaten en sinds zomer '02 zingt logan (zangeres... die krijst arch enemy er zeker uit ja hehe).... vanaf het "at history's end" (eind '03) album dus :)
AHAAAAAAA! Ik wist dat ik niet gek was!!!

Neggie, berg je kopf verdomme want ik heb m`n pan al op het vuur staan!!!
Mij een beetje vervroegd met pensioen schoppen terwijl je zelf naast de pot piest!
Het album waar ik het over hald is de EP "This Day All Gods Die" afkomstig uit 2001. Aangezien de dame in kwestie dus d`r positie bij Undying pas vanaf 2002 innam is het nog altijd vocalist Timmy die inbreng had!

GGROMdeGROMdeGROM

*pakt d`r koffers uit*

Hirchart

Bericht door Hirchart » di aug 24, 2004 11:07 pm

Unearth is metalcore die ik erg kan waarderen.
[img]http://gallery.triggatt.com/albums/album34/00logo.gif[/img]

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » di aug 24, 2004 11:27 pm

Unearth is zeker vet.

xnightcrawlerx
Contacteer:

Bericht door xnightcrawlerx » wo aug 25, 2004 12:35 am

hehe...

oh hey Dracula, wie is Rachel dan?
sweet graveyard here we come

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo aug 25, 2004 8:25 pm

xnightcrawlerx schreef:
oh hey Dracula, wie is Rachel dan?
ex-brulboei van Occult en Sinister. Nu in Infinited Hate.

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » wo aug 25, 2004 9:07 pm

Vraag maar raak. Volgende band...:)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do sep 02, 2004 8:22 pm

Nog maar net bekomen van de nieuwe Unearth en de volgende bommen staan alweer op barsten:

Lamb of god - Ashes of the wake
Een loeierharde thrash granaat vol met lomp gitaarwerk en melodie maar over het algemeen toch een zeer agressieve cd. Vreselijk gaaf!
http://www.lamb-of-god.com

Caliban - The Beloved and the hatred
De nummers die ik ze live heb horen spelen beuken het vlees van je botten. Dat belooft veel.
www.calibanmetal.com

Shadow's fall - The war within
Nog niet veel van gehoord maar mijn verwachtingen zijn hoog. Het nummer op hun site klinkt in ieder geval erg lekker. Lomp, bruut en toch melodieus.
www.shadowsfall.com

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » di sep 07, 2004 6:24 pm

Die Sinai Beach is ook hard en gaaf zeg!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo sep 12, 2004 4:38 pm

Ik hoor van Tim (xnightcrawlerx) inderdaad dat dat ook een behoorlijk vette band is. Toch maar eens gaan luisteren dan.

Ik heb net Antigone van Heaven shall burn op gezet.
FOR THE WEAKEST OF THE WEAK! FOR THE LOWEST OF THE LOW! MY VOICE FOR THE VOICELESS! MY FIST FOR THE INNOCENT!!!
*pinkt een traantje weg*

Trouwens, die nieuwe Lamb of god is ook loeier hard. Ik heb hem ondertussen aangeschaft en ik kan hem iedereen aanraden die van een vette pot moderne thrash houdt.

Bambix

Bericht door Bambix » zo sep 12, 2004 4:45 pm

Die Heaven Shall Burn moet ik nog steeds kopen. Gave band. Hoewel sommige mensen het nu-metal vinden hehe.
Natural Born Negative

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo sep 12, 2004 4:47 pm

Sommige mensen zijn ook niet helemaal goed wijs.

Bambix

Bericht door Bambix » zo sep 12, 2004 4:52 pm

Hey, geen slecht woord over die persoon hè? :P
Natural Born Negative

Plaats reactie