18 juni: the Wounded en To Elysium in Dordrecht
18 juni: the Wounded en To Elysium in Dordrecht
The Wounded met als voorprogramma To Elysium staan vrijdag in de Bibelot in Dordrecht. Entree: 6 euro.
Wie gaat er?
Wie gaat er?
Ik kwam er vroeger bijna wekelijks, maar sinds ze van muziekstijl (lees dance etc.) zijn veranderd kom ik er zelden. Toevallig ben ik er afgelopen zaterdag geweest. Vrijdag dus maar even wat muntjes opmaken.Killjoy schreef:Mooi dat Bibelot weer metal programeerd, is wel een tijd geleden dus
Het is ook alweer 3 jaar geleden dat ik er voor het laatst geweest ben
God Dethroned in 2001 als ik me niet vergis
Edit: O ja, het was afgelopen vrijdag inderdaad. Thanx Dominion!
Laatst gewijzigd door Martine op di jun 15, 2004 5:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt in al die tijd werkelijk niks gemist, op Paul di'Anno mss vorig jaar. Ik heb nog nooit zo'n slecht seizoen van Bibelot gezien als dit jaar, en ik ben bang met de randdebielen die er nu werken en komen(werd vorige week vrijdag nog maar ns bevestigd) dat het alleen nog maar meer achteruit gaat.Killjoy schreef:Mooi dat Bibelot weer metal programeerd, is wel een tijd geleden dus
Het is ook alweer 3 jaar geleden dat ik er voor het laatst geweest ben
God Dethroned in 2001 als ik me niet vergis
Ja helaas zijn zulke zalen afhankelijk van vrijwilligers. Wat ik trouwens wel gaaf vond, was dat bands als De Dijk, The Scene, Herman Brood en Van Dik Hout daar speelden, dat waren ook altijd leuke en relaxte avonden.Dominion schreef:[..]
Je hebt in al die tijd werkelijk niks gemist, op Paul di'Anno mss vorig jaar. Ik heb nog nooit zo'n slecht seizoen van Bibelot gezien als dit jaar, en ik ben bang met de randdebielen die er nu werken en komen(werd vorige week vrijdag nog maar ns bevestigd) dat het alleen nog maar meer achteruit gaat.
Heerschen en laten Heerschen!
Sterker nog, het was zo relaxt dat de kleedkamer van Van Dik Hout gewoon open stond. Ik heb toen nog een tijd met die jongens wat gedronken. Dat was ook nog voor ze echt superbekend werden.Killjoy schreef:[..]
Ja helaas zijn zulke zalen afhankelijk van vrijwilligers. Wat ik trouwens wel gaaf vond, was dat bands als De Dijk, The Scene, Herman Brood en Van Dik Hout daar speelden, dat waren ook altijd leuke en relaxte avonden.
- MindlessMayo
Godver wat gaaf! In Hedon waren ze geweldig!! The Wounded, die zanger.. wat een prachtige stem, heerlijk sfeertje ook! To Elysium, tsja.. local scene bandje hier he. Hun vorige album is goed te luisteren, maar hun nieuwe is ook best aardig (voor een gothic metal bandje dan). Sommige mensen kennen Rein wel van Seraphique, goede strot heeft die vent. Ook Esther kan een aardig stukje zingen (jammer dat ze dr looks niet echt heeft mee zitten).
Als je een lekker relaxt avondje stevige gothic metal (nee, geen within temptation of after forever..) wilt horen en je hebt toevallig niks beters te doen.. zeker gaan!
Als je een lekker relaxt avondje stevige gothic metal (nee, geen within temptation of after forever..) wilt horen en je hebt toevallig niks beters te doen.. zeker gaan!
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl
Paul Di'Anno was gaaf. Ben op zich niet zo'n ultieme maiden fan, maar hij wist t wel te brengen.Dominion schreef:[..]
Je hebt in al die tijd werkelijk niks gemist, op Paul di'Anno mss vorig jaar. Ik heb nog nooit zo'n slecht seizoen van Bibelot gezien als dit jaar, en ik ben bang met de randdebielen die er nu werken en komen(werd vorige week vrijdag nog maar ns bevestigd) dat het alleen nog maar meer achteruit gaat.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Iced Earth
De eerstvolgende keer dat ik er ben geef ik m'n muntjes uit en ik ga dr voorlopig niet meer naar toe, zielige ballentent.
Kom ik zo rond 12'en binnen, loop gelijk door, alle bands zijn al afgelopen en dan verwacht een van die niggers(lees uitsmijters) nog dat ik 6 euro ga betalen om ff een paar biertjes te kunnen drinken. Flikker op, dan gelijk maar door richting de kroeg.
De fik er in.
Kom ik zo rond 12'en binnen, loop gelijk door, alle bands zijn al afgelopen en dan verwacht een van die niggers(lees uitsmijters) nog dat ik 6 euro ga betalen om ff een paar biertjes te kunnen drinken. Flikker op, dan gelijk maar door richting de kroeg.
De fik er in.
Ik ben dus gisteren even gaan kijken in Bibelot. Helaas hadden niet veel mensen hetzelfde idee. Bij de eerste act (To Elysium) stonden 20 man te kijken. Ze kondigden zichzelf aan als "hetzoveelste Gothic bandje" en aangezien ik ze nog nooit gehoord had, vond ik dat meteen een afknapper eigenlijk. Ik houd er nl. niet zo van.
Maar gelukkig hebben ze dat wel rechtgezet met hun muziek. Jemig die lui kunnen spelen zeg. De hoge noten van de zangeres worden regelmatig afgewisseld met grunten. De gitaristen en bassist weten ook wel wat ze uit hun instrument kunnen halen! Er zaten verrassende elementen in hun nummers (bijv. drum speelt 4-kwartsmaat en gitaren spelen daar een 3-kwartsmaat overheen). Deze 6 mensen verdienden wel een groter publiek.
Daarna kwam dus The Wounded. Ik heb ze 2 jaar terug voor het laatst gezien en ik volg ze helemaal niet. In de tussentijd bleek er een zangeres bij gekomen te zijn. Nou het eerste nummer begon wel aardig, maar naarmate de set vorderde werden de nummers er m.i. niet beter op. Laat ik het maar samenvatten door te zeggen: ik heb nog nooit meegemaakt dat ik het voorprogramma beter vond dan de hoofdact!
De synthesizer gaat steeds meer overheersen en ik word gek van de veel te grote echo in de zang. Terwijl die gozer een onwijs lekkere stem heeft. De zangeres heeft een paar nummers meegezongen (die kan trouwens lager zingen dan de zanger!) en verdween toen weer van het podium. De nummers zittten ook best goed in elkaar, maar na 2 nummers heb ik het wel gehoord eigenlijk.
Bij The Wounded stond een man of 50 te kijken en ik moet wel zeggen, dat de meesten het prima naar hun zin hadden. Conclusie.: The Wounded is een goeie band, maar niet mijn smaak.
Maar gelukkig hebben ze dat wel rechtgezet met hun muziek. Jemig die lui kunnen spelen zeg. De hoge noten van de zangeres worden regelmatig afgewisseld met grunten. De gitaristen en bassist weten ook wel wat ze uit hun instrument kunnen halen! Er zaten verrassende elementen in hun nummers (bijv. drum speelt 4-kwartsmaat en gitaren spelen daar een 3-kwartsmaat overheen). Deze 6 mensen verdienden wel een groter publiek.
Daarna kwam dus The Wounded. Ik heb ze 2 jaar terug voor het laatst gezien en ik volg ze helemaal niet. In de tussentijd bleek er een zangeres bij gekomen te zijn. Nou het eerste nummer begon wel aardig, maar naarmate de set vorderde werden de nummers er m.i. niet beter op. Laat ik het maar samenvatten door te zeggen: ik heb nog nooit meegemaakt dat ik het voorprogramma beter vond dan de hoofdact!
De synthesizer gaat steeds meer overheersen en ik word gek van de veel te grote echo in de zang. Terwijl die gozer een onwijs lekkere stem heeft. De zangeres heeft een paar nummers meegezongen (die kan trouwens lager zingen dan de zanger!) en verdween toen weer van het podium. De nummers zittten ook best goed in elkaar, maar na 2 nummers heb ik het wel gehoord eigenlijk.
Bij The Wounded stond een man of 50 te kijken en ik moet wel zeggen, dat de meesten het prima naar hun zin hadden. Conclusie.: The Wounded is een goeie band, maar niet mijn smaak.