Black Metal
- ruben somewhere online
Heb alleen Doomed to Die, maar wat een pracht plaat. De smerig klinkende gitaren zorgen voor de perfecte sfeer. Het laatste nummer Einherjer is natuurlijk het hoogtepunt voor mij.Jeroen schreef:hoe is de mening hier over Nachtfalke (van die gozer van Moonblood)
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Brömmerhead
- ruben somewhere online
- Hieronimus
Kan iemand me ff een link passen voor een sample van Drudkh? Jeroen gaf 'm me gister... Maar natuurlijk ben ik 'm vergeten
Bij voorbaat dank
Bij voorbaat dank
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Brömmerhead
Ik heb hier wat lo-fi samples van het geniale Autumn Aurora van Drudkh:
Drudkh_02_-_glare_of_autumn.mp3
Drudkh_03_-_sunwheel.mp3
Drudkh_04_-_wind_of_the_night_forests.mp3
Drudkh_05_-_the_first_snow.mp3
Drudkh_02_-_glare_of_autumn.mp3
Drudkh_03_-_sunwheel.mp3
Drudkh_04_-_wind_of_the_night_forests.mp3
Drudkh_05_-_the_first_snow.mp3
- Hieronimus
Heel erg lo-fi, maar het klinkt zeker naar meer... Vind je dit 2e album beter dan het eerste?
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
het 2e album is als het eerste, maar dan met toevoeging van minimale keyboards; deze geven de muziek nog meer sfeer. Ik vind beide albums geweldig maar als ik dan toch moet kiezen, dan zou ik zeggen dat Autumn Aurora idd een klein beetje beter is!Hieronimus schreef:Heel erg lo-fi, maar het klinkt zeker naar meer... Vind je dit 2e album beter dan het eerste?
btw. Check ook eens: Astrofaes; deze band bestaat ook uit de drudkh/hate forest leden!
- Hieronimus
Hm yeah, zal ik doen. Toch maar die Autumn Aurora bestellen dan ipv een album van Solefald
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik vind Astrofaes eigenlijk stukken beter en afwisselender dan Drudkh en Hate Forest. Nu ken ik van Hate Forest wel alleen de albums Purity en Battlefields, dus wellicht dat het oude werk wat sneller is. Maar inderdaad, als je Drudkh kan waarderen, zal ook Astrofaes wel te pruimen zijn voor de meesten...NIBDEM schreef:[..]
btw. Check ook eens: Astrofaes; deze band bestaat ook uit de drudkh/hate forest leden!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Brömmerhead
Ik ken alleen Autumn Aurora moet ik bekennen. Zelden kom ik een album tegen waar ik zo van onder de indruk ben als dit album. Alle nummers zijn geweldig, maar Sunwheel is mijn favoriet denk ik. Wat een ongelofelijk goed nummer.Hieronimus schreef:Heel erg lo-fi, maar het klinkt zeker naar meer... Vind je dit 2e album beter dan het eerste?
Welk ander album bedoel je? In 2003 zijn er twee Drudkh albums verschenen: Forgotten Legends en Autumn Aurora.
- Lone Starr
falkenbach is ook gewoon een erg goede band!!!Lone Starr schreef:heb laatst een cd'tje van falkenbach uit de tweedehandsbak gehaald, vind hem erg goed. had ik niet verwacht daar ik niet echt op black ingesteld ben.
weer ff wat spam; hier interview dat ik gedaan heb met Vratyas van Falkenbach (ongeveer 1,5 jaar geleden): http://www.vampire-magazine.com/interviews.asp?id=294
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Vandaag een aantal keren de schijf - Our Banners will Rise - van Nordisches Blut geluisterd..sjonge jonge, wat een verdomd goed en vooral heerlijk episch album is dat zeg.
Vooral via de discman een verademing. Het heeft wel wat weg van Graveland (Thousand Swords periode) alleen dan wat meer gestructureerd.
Vooral de zang is erg goed en het drumwerk klinkt me ook erg sterk in de oren. De middeleeuws klinkende synths zijn absoluut sfeerverhogend en de riffs snijden door merg en been. De productie is vrij galmend en dat is een pluspunt want het geeft deze band iets groots.
Ondanks de teksten (soms toch weer die ns invloeden heh) echt het uitchecken waard, geweldig album.
En is Heidens Hart een beetje betrouwbaar?
ik heb wel idee bij enkele Branikald tapes en ik moet dat Temnozor album ook nog hebben..
Kan je trouwens daar via bank transactie betalen..
Vooral via de discman een verademing. Het heeft wel wat weg van Graveland (Thousand Swords periode) alleen dan wat meer gestructureerd.
Vooral de zang is erg goed en het drumwerk klinkt me ook erg sterk in de oren. De middeleeuws klinkende synths zijn absoluut sfeerverhogend en de riffs snijden door merg en been. De productie is vrij galmend en dat is een pluspunt want het geeft deze band iets groots.
Ondanks de teksten (soms toch weer die ns invloeden heh) echt het uitchecken waard, geweldig album.
En is Heidens Hart een beetje betrouwbaar?
ik heb wel idee bij enkele Branikald tapes en ik moet dat Temnozor album ook nog hebben..
Kan je trouwens daar via bank transactie betalen..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- Jeroen
- Contacteer:
Er zijn mensen die Venom black metal noemen..
persoonlijk vind ik dat men de naam van het genre bedacht, maar hun speelstijl was toch niet echt black metal al zijn er toch wel enkele raakvlakken
persoonlijk vind ik dat men de naam van het genre bedacht, maar hun speelstijl was toch niet echt black metal al zijn er toch wel enkele raakvlakken
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Venom heeft de stijl black metal uitgevonden!! Geen twijfel mogelijk.
Venom was de eerste band met zo'n extreem imago, en die bekende rauwheid. Jammergenoeg dat de scene dat allemaal zo serieus neemt tegenwoordig. Venom was gewoon duister vermaak.
OK, 3 beste black metal platen:
Venom - Welcome to Hell / Black Metal
Master's Hammer - Ritual
Sabbat - Envenom
Venom was de eerste band met zo'n extreem imago, en die bekende rauwheid. Jammergenoeg dat de scene dat allemaal zo serieus neemt tegenwoordig. Venom was gewoon duister vermaak.
OK, 3 beste black metal platen:
Venom - Welcome to Hell / Black Metal
Master's Hammer - Ritual
Sabbat - Envenom
You're only living on borrowed time from your fate.
- Brömmerhead
- Jeroen
- Contacteer:
hoe denkt men hier over die Duitse pagan black metal bands met zware clean zang en black metal screams , zoals Menhir en Surturs Lohe
Persoonlijk hou ik wel van die combinatie en daarnaast is Menhir gewoon een steengoede band.
Surturs Lohe is ook aardig, alleen de zang is soms nog wat vals
Persoonlijk hou ik wel van die combinatie en daarnaast is Menhir gewoon een steengoede band.
- Brömmerhead
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vind eigenlijk alles van die band te gek. Zelfs The Pulse of decay. Die cd zal door alle black metal fans wel uit worden gekotst maar ik vind het een heerlijk duister en smerig cd'tje.Aeolus schreef:Vind het toch een behoorlijk ondergewaardeerde band..
...again shall be is ook geweldig cdtje
Die nieuwe 1349 is trouwens ook geweldig! De beenharde chaos van het oude Gorgoroth met de sfeervolle grimmigheid van de oude Satyricon. Vooral het gitaargeluid doet me denken aan het oude Satyricon.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Menhir ken ik niets van, maar Surturs Lohe straalt best een mooie sfeer uit, hoewel de cleane zang inderdaad niet altijd je van het is.Jeroen schreef:hoe denkt men hier over die Duitse pagan black metal bands met zware clean zang en black metal screams , zoals Menhir en Surturs Lohe
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Moet je nou zien.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WD2V
Ik ben benieuwd wat die plaat gaat opbrengen.
Kop dicht, Thorko
60 a 80 Euro schat ik.Plaag schreef:Moet je nou zien.
En de man zal heersen.