Cattle Decapitation - Humanure
Cattle Decapitation - Humanure
Ik hoop dat ik niet de enige ben die nogal heeft uitgekeken naar de nieuwe Cattle Decapitation, getiteld "Humanure". Eén van de betere Death/Grind bands van Amerika, die ik vooral sinds To Serve Man intensief gevolgd heb. Aan ranzige ideeën hebben de cannibalen geen gebrek, want zeg nou zelf:

Makkers staakt uw wild geraas
- XnegativeX
- Contacteer:
To Serve man was inderdaad wel een lekkere plaat. Qua productie en songwriting is Humanure weer een stapje hoger op de ladder. Maar op de een of andere manier heeft die nieuwe cd me nog niet helemaal kunnen boeien.
Grappig dat je ze cannibalen noemt Rascul want het zijn namelijk veganisten. Dat schijnt dan ook ineens een heel ander licht op de cover.
Grappig dat je ze cannibalen noemt Rascul want het zijn namelijk veganisten. Dat schijnt dan ook ineens een heel ander licht op de cover.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Er zal wel een diepere betekenis achter zitten. Je noemt jeXnegativeX schreef: Grappig dat je ze cannibalen noemt Rascul want het zijn namelijk veganisten. Dat schijnt dan ook ineens een heel ander licht op de cover.
band vee onthoofding maar het vee onthooft juist de mensen
gezien de cover.
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...
[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]
[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]
- Yokozuna
- Contacteer:
Daar zat ik ook aan te denken, revenge of the cowvertigo schreef:[..]
Er zal wel een diepere betekenis achter zitten. Je noemt je
band vee onthoofding maar het vee onthooft juist de mensen
gezien de cover.

Luister je trouwens ook Snakenet metal radio Vertigo?
mp3's: http://members.home.nl/yoko
Yep... aangezien ik overdag moet werken hehe en niet de heleYokozuna schreef:[..]
Luister je trouwens ook Snakenet metal radio Vertigo?
teringzooi aan cd's mee wil slepen. Zo ontdek je ook nog eens
nieuwe bands....Wordt overigens ook niet gewaardeerd op een
makelaarskantoor hehe...
Ze zijn geen echte veganisten, da's enkel hun image. Maar ik begrijp wat je bedoelt, ik had het woord vegetarisch er voor meoten zetten, dom dom.XnegativeX schreef:To Serve man was inderdaad wel een lekkere plaat. Qua productie en songwriting is Humanure weer een stapje hoger op de ladder. Maar op de een of andere manier heeft die nieuwe cd me nog niet helemaal kunnen boeien.
- Yokozuna
- Contacteer:
Offtopic:
Nu nog een rock/metal FM zender, de regering moet eens zorgen voor een PLURIFORM aanbod bij de verdeling van FM zenders, stelletje homo's. KinkFM is niet geweldig, maar die had die vrijgekomen zender gewoon moeten krijgen.
Snakenet heeft inderdaad een best afwisselend aanbod! Alleen die ouwe lullen heavy/hair metal bevalt me voor geen meter, maar dat neem ik dan voor liefvertigo schreef:[..]
Yep... aangezien ik overdag moet werken hehe en niet de hele
teringzooi aan cd's mee wil slepen. Zo ontdek je ook nog eens
nieuwe bands....Wordt overigens ook niet gewaardeerd op een
makelaarskantoor hehe...

- Yokozuna
- Contacteer:
Ja, en dat kun je dus ook wel op andere FM zenders net zo goed horen. Gewoon overbodige zooi, laat zenders toe die iets toevoegen aan het aanbod. Van mijn part een zender met alleen maar jazz/funk/fusion. Das tenminste nog interessant. Maarja, moet allemaal commercieel verantwoord zijn zeker? pfff
Wanneer kunnen we eens MTV2 ontvangen hier, op de normale tv.
Wanneer kunnen we eens MTV2 ontvangen hier, op de normale tv.
- XnegativeX
- Contacteer:
Al was er zoiets als metal radio, dan zou ik er nog niet naar luisteren. Ik zet veel liever een cd op. Dan kan ik zelf kiezen waar ik naar luister.
ON-topic:
Ik zou toch zweren dat ze op z'n mindst vegetariers waren. Zoiets lijkt me nou niet iets dat je jezelf puur als imago oplegt.
Maar goed, wat zijn de punten die Humanure beter maken dan To serve man? Op dit moment kan ik alleen het drumgeluid ontdekken dat beter klinkt. Verder vind ik het toch een beetje een "net niet" plaat.
ON-topic:
Ik zou toch zweren dat ze op z'n mindst vegetariers waren. Zoiets lijkt me nou niet iets dat je jezelf puur als imago oplegt.
Maar goed, wat zijn de punten die Humanure beter maken dan To serve man? Op dit moment kan ik alleen het drumgeluid ontdekken dat beter klinkt. Verder vind ik het toch een beetje een "net niet" plaat.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik heb hem vanavond ook gehoord. Prima plaat maar erna kreeg
ik Deranged voorgeschoteld en dat ragt NOG harder en beter
naar mijn mening.
ik Deranged voorgeschoteld en dat ragt NOG harder en beter
naar mijn mening.
- XnegativeX
- Contacteer:
Wakker worden allemaal! De nieuwe Cattle decapitation is uit en hij is GOED!
Hij heet The harvest floor en hij ziet er zo uit:

Het eeste dat me op viel is dat het technische niveau op dit nieuwe album erg hoog ligt. In de eerste instantie was ik bang dat C.D. de zoveelste band zou zijn die gevoel op zou offeren voor technisch vernuft. Maar dat had ik goed mis, zo bleek na een wat langere luistersessie. De death/grinders hebben nog nooit zo donker, smerig en verbeten geklonken.
En voor dat beetje extra gevoel hebben ze Jarboe (Swans) ingeschakelt om op het titel nummer mee te komen zingen.
Checken die handel!
Ps. aan Rascul:
Het veganistische aspect van deze band is zeker geen imago kwestie. Dit is pure ernst.

Het eeste dat me op viel is dat het technische niveau op dit nieuwe album erg hoog ligt. In de eerste instantie was ik bang dat C.D. de zoveelste band zou zijn die gevoel op zou offeren voor technisch vernuft. Maar dat had ik goed mis, zo bleek na een wat langere luistersessie. De death/grinders hebben nog nooit zo donker, smerig en verbeten geklonken.
En voor dat beetje extra gevoel hebben ze Jarboe (Swans) ingeschakelt om op het titel nummer mee te komen zingen.
Checken die handel!
Ps. aan Rascul:
Het veganistische aspect van deze band is zeker geen imago kwestie. Dit is pure ernst.
Gave hoes zeg....
En verrek het klinkt muzikaal ook nog leuk, niet voor elk moment maar af en toe...
En verrek het klinkt muzikaal ook nog leuk, niet voor elk moment maar af en toe...
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
-
- HellcommandeR
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Bijna net zo lame als alleen maar naar gratis promo's luisteren.Took schreef:[..]
Volgende week pas, volgens de opdruk op m'n cd
Tenzij je 'm download, maar dat is lame.
Maar inderdaad, ik heb het nieuwe album gedownload. Dat doe ik altijd. Ik download een album, luister hem even goed en als hij goed genoeg is dan schaf ik hem aan.
Is dat ook lame?
- XnegativeX
- Contacteer:
aaah gossie, op je pik getrapt?XnegativeX schreef:[..]
Bijna net zo lame als alleen maar naar gratis promo's luisteren.
bovendien luister ik amper naar gratis promo's, dat werk heb ik uitbesteed.
CATTLE DECAPITATIONXnegativeX schreef:Tsja, de officiele release datum was 20 januari voor zover ik weet. Dus hij is uit.
'The Harvest Floor'
OUT: 30/01/09
maar vooruit, in de VS is ie uit. Jij je zin.
- XnegativeX
- Contacteer:
Op m'n pik getrapt? Een beetje wel ja. Als ik kijk naar de hoeveelheid cd's die ik koop vind die opmerking van je een beetje onder de gordel. Ik weet niet wat je precies duidelijk probeerde te maken maar ik gok dat je je pijlen beter op anderen kunt richten.
nee, ik heb gewoon een hekel aan mensen die iets zeggen als "ik heb <vul naam album in>" als het gaat om een simpele download, nog voor de release. Dat is dus niet persoonlijk naar jou, gewoon in het algemeen.
oh ja, en als je kijkt naar de hoeveelheid cds die ik koop is je opmerking over "gratis promo's" minimaal net zo ver onder de gordel, vooral aangezien ze echt niet "gratis" zijn. Ja, gratis qua geld, zeker niet qua alle tijd die er in gestopt wordt.
oh ja, en als je kijkt naar de hoeveelheid cds die ik koop is je opmerking over "gratis promo's" minimaal net zo ver onder de gordel, vooral aangezien ze echt niet "gratis" zijn. Ja, gratis qua geld, zeker niet qua alle tijd die er in gestopt wordt.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ok, mijn excuses voor die opmerking dan. Maar het is natuurlijk wel een beetje "Wie de bal kaatst..."Took schreef:nee, ik heb gewoon een hekel aan mensen die iets zeggen als "ik heb <vul naam album in>" als het gaat om een simpele download, nog voor de release. Dat is dus niet persoonlijk naar jou, gewoon in het algemeen.
En even voor de goede orde, ik heb nergens gezegd dat ik het album al heb. Ik heb gezegd dat ie uit is. En daar is geen woord van gelogen. Je had hem vandaag al origineel op je mat kunnen hebben.
En nogmaals, als je dit soort opmerkingen plaatst denk dan even na bij wie je het doet. Pak iemand aan die alleen maar cd's download en niet iemand waarvan je donders goed weet dat hij/zij zichzelf het schompes koopt aan cd's.
Als je hem per express vanuit de VS had laten overvliegen wel ja. Zoals Took hierboven al opmerkte, komt de cd bij ons volgende week pas uit. Al begrijp ik natuurlijk wel dat je dat niet wist, aangezien de site van Cattle Decapitation dat niet duidelijk vermeldt.XnegativeX schreef:[..]En even voor de goede orde, ik heb nergens gezegd dat ik het album al heb. Ik heb gezegd dat ie uit is. En daar is geen woord van gelogen. Je had hem vandaag al origineel op je mat kunnen hebben.
boeiend mensen!
mensen die downloaden gaan heus niet de cd wel of niet kopen omdat iemand aangeeft dat de cd uit is. Zo komt het teminste onder de aandacht. Daarbij download ik eerst ook alles voor het uit is. er komt genoeg bagger uit en cd's zijn ook duur genoeg dus ik koop liever 5 cd's die ik echt goed vind dan 5 cd's die ik op de gok koop en waar ik later spijt van krijg. Maar goed ontopic: leuke band, heb het nieuwe album nog niet gehoord maar als het op de oude albums lijkt gaat het vast goed komen
mensen die downloaden gaan heus niet de cd wel of niet kopen omdat iemand aangeeft dat de cd uit is. Zo komt het teminste onder de aandacht. Daarbij download ik eerst ook alles voor het uit is. er komt genoeg bagger uit en cd's zijn ook duur genoeg dus ik koop liever 5 cd's die ik echt goed vind dan 5 cd's die ik op de gok koop en waar ik later spijt van krijg. Maar goed ontopic: leuke band, heb het nieuwe album nog niet gehoord maar als het op de oude albums lijkt gaat het vast goed komen

- XnegativeX
- Contacteer:
That's all I'm saying.scorpion schreef:Zo komt het teminste onder de aandacht.
Nou, qua stijl zijn ze nog steeds aardig hetzelfde maar qua niveau zitten ze echt een stapje of 3 hoger.scorpion schreef:...maar als het op de oude albums lijkt gaat het vast goed komen
-
De nieuwe nu aan het luisteren, een grote stap voorwaarts vergeleken met de vorige wat mij betreft, qua productie en songwriting, plus strakkere en snellere drums. O.a. de blasts doen me af en toe denken aan het laatste werk van Hate Eternal, maar Cattle Decapitation voegt wat meer adempauzes toe. Veel variatie qua vocals ook.
Gaat hoogstwaar... nee.
Gaat nu aangeschaft worden.
Gaat hoogstwaar... nee.
Gaat nu aangeschaft worden.
NOT MY FUCKING TEMPO
Heh, dat was ook wel een goed domme opmerking toen. Feit is wel dat de helft van de toenmalige band niet zo in dat imago geloofde, maar dat ligt nu wel anders. In ieeder geval, dit klinkt als een luisterwaardig plaatje. Zo terugkijkend was Humanure achteraf helemaal niet zo'n strakke plaat, dus ik ben zeer benieuwd...XnegativeX schreef:Wakker worden allemaal! De nieuwe Cattle decapitation is uit en hij is GOED!
Checken die handel!
Ps. aan Rascul:
[editsky]Hah, die nummers op hun myspace klinken inderdaad niet verkeerd. Kan me helemaal vinden in je beschrijving: technisch doch oprecht duister. Hoewel, hoor ik daar nu een verkapt dancehall ritme in A Body Farm?
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Bommen en kanonnen!
Na de flink tegenvallende Cannibal Corpse is dit werkelijk een juweeltje voor het oor.
Wat een onwijs wrede combinatie van donkere melodiën, techniek, grind, death en tonnen vol energie.
Hallo 2009!!!
Na de flink tegenvallende Cannibal Corpse is dit werkelijk een juweeltje voor het oor.
Wat een onwijs wrede combinatie van donkere melodiën, techniek, grind, death en tonnen vol energie.
Hallo 2009!!!
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
Re: Cattle Decapitation - Humanure
Dat nieuwe album is fokking vies! Zonder twijfel een van de beste death/grind cd's van dit jaar.
Ze blijven groeien. Ook dit album is weer een stukje beter dan zijn voorganger. En die was al van een torenhoog niveau. Het enige dat ik op Monolith of inhumanity een beetje mis is het duistere sfeertje dat The harvest floor wel had.
Het lijkt hier dan ook alsof ze de chaos van hun oude werk tot één geheel smeden met de sterke songs van The Harvest floor.
En hij blijft per luisterbeurt groeien. Jaarlijst materiaal lijkt me.
Ze blijven groeien. Ook dit album is weer een stukje beter dan zijn voorganger. En die was al van een torenhoog niveau. Het enige dat ik op Monolith of inhumanity een beetje mis is het duistere sfeertje dat The harvest floor wel had.
Het lijkt hier dan ook alsof ze de chaos van hun oude werk tot één geheel smeden met de sterke songs van The Harvest floor.
En hij blijft per luisterbeurt groeien. Jaarlijst materiaal lijkt me.
- Goreaholic
Eerste plaat die ik van ze heb, en ik vind m super kick.
Snorting The Lines Of Cremated Remains
Ik vind vooral die vreemde zanglijnen in bepaalde nummers van het nieuwe album erg gaaf. Een voorbeeld is het refrein van "A Living, Breathing Piece of Defecating Meat". Verder een verdomd zieke plaat!